Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Sem.tex
Člen klubu
Příspěvky: 208
Registrován: 10.07.2012 19:08
Bydliště: Brněnsko

Re: Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

Příspěvek od Sem.tex »

kdyby si potřeboval váhu , tak mám doma jednu co mi zbyla po kamarádovi :-)
VWGIV 74kw highline

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

Příspěvek od xerxes »

na zkoušku každopadně otestovat :wink:

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

Příspěvek od Graun »

Mám podobný problém, kdy se mi vyskytuje popisovaná závada 00515 Hallův senzor (G40)- žádný signál.
Auto jsem dovezl ze servisu, kde mi měnili píst.kroužky a gufera kvůli enormní spotřebě oleje. Když jsem auto vyzvedával, tak jsem zaregistroval cvrlikavý zvuk, který vycházel z míst kladek. Jeho intenzita se zvyšovala z otáčkami motoru. Výpis chyb nevykazoval nic, jen dříve zmiňovanou chybu (00668), kterou řeším v jiném vlákně. Servisák mi tvrdil, že ten zvuk může být tím, jak se usazují díly v hlavě (vodítka a ventily), že si to má sednout. Pokud né, tak s tím mám dojet. Zvládlo to cestu ze servisu (40km) a taky z/do práce (dalších 20+20km). Druhý den odpoledne to však nešlo nastartovat, až po několikáté a musel se držet klíč déle v poloze startu. VAG hlásil výše uvedenou chybu Hallova snímače. Všiml jsem si, že zmíněné cvrlikání je o hodně méně výraznější. Takže cesta zpět do servisu. Tam servisák zkoušel vyměnit snímač na klice (ten dole u filtru), po přehození nového a proměření konstatoval, že tím to není. Tvrdil, že bude buď špatné vedení do ECU jednotky nebo vadné magn.gufero v převodovce (?) (oprava 4tis kč).
Mně se to však nezdá. Po projítí info tady na foru a ostatních jsem usoudil, že by se mělo spíše jednat o čidlo (senzor) na vačce (G40) a né co on zkoušel měnit (to by mělo být G28). Bohužel to čidlo na vačce na tomhle motoru vyžaduje demontáž rozvodů, takže toto si sám nevyměním, abych to zjistil.
Co si o tom myslíte? Je možné, že při montáži hlavy a rozvodů mohli v tom servise něco poškodit a toto mělo vliv na tuto závadu? Beru to v přímé souvislosti na ten cvrlikavý zvuk. Odpoledne sundám horní kryt rozvodů a mrknu na ten Hall.senzor. a taky proměřím kabely, zda tam jde napětí.
Je zvláštní, že se to objevilo hned po té opravě motoru.

Bohužel jsem musel zvolit jiný servis, neboť stálý servisák má zdrav.problémy a opravu musel odmítnout.

Edit: Tak proměřen konektor Hall.senzoru na vačce a napětí tam je. Odpor na senzoru jsem žádný nenaměřil (nevím, zda by tam měl být, ale zřejmě ano). Na té rozvod.kladce jsou viditelné stopy oděru, jak to chodí mezi tím senzorem. To by odpovídalo tomu cvrlikání - šlo to ještě trochu slyšet, když jsem dal kryt dolů. Když jsem odpojil konektor senzoru, tak se to chovalo stejně jako s připojeným při startování (chvíli to trvalo, pak to naskočí).
Příští týden to vezu zpět na opravu, tak jsem zvědavý.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

Příspěvek od noxik600 »

Já nevím, ale když ti to hlásí chybu snímače g40, tak proč se nezaměřuje na ten snímač? Fakt to nechápu, protože tady jsou lidi, kterým VAG nic neukazuje a člověk neví kde má hledat. Ty víš, kde začít stejně to neregistrují. Hlavně se tu naskýtá otázka>když to začalo zlobit po jejich opravě, tak by si to měli oni taky opravit a na své náklady.

Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

Příspěvek od Graun »

Já bych rád znal názor zkušenějších. Golf mám chvíli a bohužel ten servis neznám. Toto jsou neznámé v rovnici a potřebuji klíč k řešení. Proto ten dotaz, zda jsou mé úvahy správné či liché.
A taky hlavně, zda se jedná o snímač na vačce a né ten na klice.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

Příspěvek od majrek001 »

vačka je snímač G40

klika je snímač G28

základ je tam dát origo čídlo z VW/škoda žádnou náhradu a ani originální výrobce, ale pouze origo!!! jinak nemá cenu se tím ani zabývat to je pak ztráta času



příklad:
jen protože to píše snímač G40 tak to nemusí 100% být tím.. my se třeba teď zabýváme fabii 1.2HTP a ujede vždycky 10km a pak zdechne a nejde nastartovat a píše to G40, ale chyba byla v G28 nebo v pinech na ni (obě čidla měnili nepomohlo, ale dali neorigo - dali jsme origo a auto zatím jezdí najeto asi 40km)


proměř kabeláž od konektorů do jednotky a zkontroluj piny jestli čistý a nevidíš někde náznak oxidace, ale jelikož chyba co ti vyskakuje je bez signálu a né nesmyslný signál, tak bych viděl, že bude vadný, ale zadní kabeláží mezi pinem 1 a 3 by mělo 5V
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

Příspěvek od Graun »

Napětí jsem tam naměřil, jak jsem psal. Bylo tam 4.9V, to by snad mělo být ok. Bylo to mezi piny 1 a 3 a taky 2 a 3 při otočeném klíčku do první polohy (předpokládám, že 3 je kostra, pokud je 1 tak pak 1-2 a 1-3).
Je možné, že ten senzor odešel sám nebo v tom má prsty servis? Viz výše popis problému.

Pokud se bavíme o originálu, tak tam bude Bosch. Je to tak?
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... -4971.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

Příspěvek od majrek001 »

pin 1 a 3 je napájení a pin 2 jsou impulsy do jednotky..

jinak jak už jsem psal nekupuj repliku viz tvůj odkaz, ale zajdi koupit origo do autorizované servisu VW/Škoda sice bude dražší, ale až budeš nechávat zase sundávat rozvody, že to po týdnu zase zlobí tak se nediv :blush:
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

Příspěvek od Graun »

Tam není originál Bosch? Já měl za to, že jedná o originálního výrobce.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

Příspěvek od majrek001 »

netuším kdo to vyrábí jestli Bosch, NGK, Valeo všechno to jsou originální výrobci.. ale nesrovnával bych originální výrobce s originálem jen to je marketinkový kec, aby to zaujalo zákazníky.. v podstatě máš originálního výrobce skoro kažédého

asi jako když koupíš kotouče ATE a originál kotouče ATE tak ty originály brzdí úplně jinak (ale tak je to se vším a zrovna snímače bych dal originál, ale dej si tam co chceš.. jen ber v potaz, že dáš tak 1500,- za sundání rozvodů a kolikrát to chceš dělat nechám na tobě :blush:


jen pro představu kolik stojí cca originál a to ještě kdo ví jestli to vůbec je https://www.auto-pilot.cz/pro9152250/sn ... 05161b-vag" onclick="window.open(this.href);return false;
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

Příspěvek od Graun »

Nechám to na tom servise a uvidím. Dělají hlavně koncern. Zjistím co tam je za originál díl, kdo to původně vyráběl.
Trošku OT. Jinak je třeba říct, že vývoj jde dopředu a to co se dělalo před 15 lety se postupem doby někdy vylepšilo, někdy zhoršilo - vlivem tlaku na cenu. Taky ceny origo dílů v aftermarketu jsou hodně nadsazené oproti seriovým. Vydělá na tom solidně výrobce, ale mnohem více obchodník.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

Příspěvek od majrek001 »

:offtopic: na to příjdeš časem, že origo replikou nenahradíš kór u čidel, snímačů, spínačů, lambd atd. vše co musí měřit přesně a né orientačně..

taky jsem kdysi měl podobný názor jako ty na prvovýrobu vs druhovýroba, a proto teď mám na obou autech origo vw/škoda kotouče a desky, origo tlumiče, rozvody atd. 90% věcí co dávám na auto je origo prvovýroba už mě nebaví pořád kupovat dokola spínačem, čidla .. z druhošky a pořád to měnit jak na běžícím pásu a to se nebavím o tom, že se dost často dostanu pod cenu druhošky.. a řekne ti to každý mechoš co tomu trošku rozumí.. Někdy se jich zeptej co si dávají na svá auta :blush:


dám můj oblíbený příklad origo olejový filtr na 1.6 16v stojí 99Kč a v replice 120,- nejlevnější :laugh:
origo přední stírací lišty - výrobce tuším Bosch nebo Valeo stojí B5.5 stojí ve Škodovce 750,- a od originálného výrobce Bosch je koupím za 999,- co je špatně?

:offtopic:



zpátky k věci u nového dílu máš 2 roky záruku takže to pak můžeš reklamovat bez problému a to tebe jako koncového zákazníka zajímá nejvíce a co tam dají je v podstatě jejich věc hlavně, aby to fungovalo jak má..
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

Příspěvek od Graun »

Já s Tebou nepolemizuji ohledně druhovýroby. Já mám na mysli originálního výrobce a aftermarket (povinnost vyrábět díly xx let po ukončení sériové výroby - dle kontraktu). Poznámka byla k maržím jednotlivých obchodníků, proto ten rozdíl cen. Dělám v automotive, mám k tomu blízko...
Jak jsem psal, nechám to na servise co tam dá. Při jednom jim necham vyměnit ten regulátor napětí na altíku, když už budou mít ty rozvody dole.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

Příspěvek od majrek001 »

přesně nech to na servise ten si musí poradit hlavně, aby to fungovalo a hlavně ti dá záruku na svoji práci.




p.s. ja jako zaujatý člověk, který řešil už x krát problémy se snímači otáček na to mám názor viz nahoře - zatím vždycky ať se tam dala druhoška od Bosche nebo jiná náhrada od originálního výrobce, tak to většinou nešlo jak mělo a pak rozmotáva zbytečně celý svazek proměřují dráty a ono je stejně v novém čidle :blush: zatím největší perla byla fabie co prvních 10km jela bez problému a pak už nešla nastartovat a namotoru se zkoušelo už prakticky všechno a opět byl problém v neorigo snímači..
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Golf IV 1.6 74kW, AKL... halluv snímač ...?

Příspěvek od Graun »

Tak jsem dneska mluvil se servisem a prý našli pár prasečích kůžiček pod krytem u rozvodů. Je tam i pár míst s poškozením kabelů, tak to je dílo nějaké lasičky/kuny. K tomu mi začalo špatně startovat i druhé auto, tak budu zjištovat, kde všude ta mrcha řádila.
Uvidíme co to bude stát.

Edit: Tak to byly nakonec kousky buvolí kůže od psa. On si to zahrabal na zahradě. Kuna si to našla a dotáhla Vyměnili to Hallovo čidlo na vačce. To původní bylo od Bosche a dali tam originál. Ten magnet je na to plechu volný, dostal zabrat. Vypadá jako by to někdo zkoušel opravovat pájkou. V každém případě cvrlikání je pryč a startuje to.
Také vyměnil ten regulátor napětí na altíku. Chyba svorky 30 nezmizela a napětí se mi moc nezdá vyšší (13.8V - zapnuté světla, na volnoběh), takže to bude někde v altíku
No a nakonec za výměnu senzoru a regulátoru, hallův senzor si řekl 2.5tis...mohlo to být horší.

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“