Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1.8 AGN a Ethanol E85
PříspěvekNapsal: 06.08.2013 12:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

175

Bydliště:

TečoVWice, Zlín

Ahojte všichni,
rád bych se podělil o své poznatky a zkušenosti se spalováním alternativy - Ethanolu E85. Zajímaly by mě také Vaše praktické zkušenosti.

Jelikož dnes benzín stojí kolem 36-37Kč za litr (Natural 95), přijde mi jako lákavá nabídka prakticky bez jakékoliv úpravy tankovat něco za 25-26Kč (Ethanol E85). U nás ve Zlíně se dá nabrat na benzince Unicorn a už asi 3 měsíce stojí stabilně 25,50,-Kč/litr. Auto mám z roku 99, takže jsem si řekl, že to risknu.

Můj motor je 1.8 benzín AGN (92kw) bez turba. Šlape jako hodinky, ale vadí mi jeho vyšší spotřeba (cca 8,5l/100km). Rozhodl jsem se po přečtení spousty článků a diskuzí zkusit načerpat Ethanol E85. Dočetl jsem se, že by se neměl bez nějakých úprav tlaků a jednotky dávkování dávat 100% jen Ethanol, ale nemělo by vadit míchání 1/2 k 1/2. Je jasné, že dovozci technologie přestaveb Vám budou nutit jejich přestavby, ale nechává mě to klidným, aspoň zatím :)

Nabral jsem poprvé 16l Naturalu 95 (za 580kč) a o den později 16l Ethanolu E85 (za 410Kč) - z toho mi vznikla nějaká směs, řekněme za nějakých v přepočtu 31Kč/l. Při startu ani jízdě samotné jsem nepoznal rozdíl, naprosto bez problémů. Takto jsem to několikrát zopakoval a asi na čtvrtý pokus jsem nabral 8l Naturalu a 16l Ethanolu. To už jsem poznal drobný úbytek výkonu, ale fakt minimální (člověk, který v tom samém autě jezdí 10let tak pozná kde co). Ale bylo to jen odspodu, s vyššími otáčkami (nad 2500) už rozdíl neznatelný. Musím objektivně říct, že auto v poměru paliva 8N/16E semtam kucklo, ale fakt třeba 1x za dvouhodinovou jízdu. Z toho jsem poznal, že se mu to asi moc nelíbilo :) Takže to asi nechám na míchání půl na půl s Naturalem a budu doufat, že se nic nepokazí. Jediné, co jsem si říkal, že provedu, je výměna palivového filtru (cca 400kč) - údajně se Ethanolem pročistí potrubí a ve filtru se bordel usadí ...

Jestli máte chvíli, zkuste hodit nějaký Váš názor a zkušenost ... pár kaček měsíčně se tím dá ušetřit, tak to může být užitečné více lidem 8)

_________________
Golf IV, 92kw, 1.8 20V (AGN) Highline


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 AGN a Ethanol E85
PříspěvekNapsal: 07.08.2013 09:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.08.2008

Příspěvky:

1692

Bydliště:

Litvínov

Moje zkušenost je při poměru 1:1 vyšší spotřeba takže úspora téměř nic,pokud už šetřit tak jezdit jen na E85 ale to už bych asi zvažoval možnost přestavby aby to fungovalo tak jak má.

_________________
VW GIV 1.6 16V


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 AGN a Ethanol E85
PříspěvekNapsal: 19.08.2013 00:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.01.2012

Příspěvky:

17

Zdravím, do svého Passat B3 motor KR (1.8 16V, 100kW) jsem nalil směs 18l E85 a 14l B95. Vyšlo to za 500+500 Kč. Zatím je to první dávka. Oproti B100, které beru běžně jsem získal asi 6 litrů paliva navíc. Motorem vyžadovaného oktanového čísla 98 jsem nejspíš dosáhl.
Dynamika jízdy je zhruba stejná jako na 100 oktanové "premiové" palivo. Je svižná a nechybí výkonová špička. Spotřeba na okreskách stoupla ze 7,5l na 8,5l. Dálniční jízda z 9l na 10l (/100km). Cena za kilometr tedy 3 Kč na B100 (40 Kč/l) a 2,66 Kč na směs E85/B95. Výsledná cena směsky cca 31,30 Kč. Cenu úspory nechť posoudí každý sám. Mně osobně by se při koupi konverzní sady za cca 9000 Kč začal provoz vyplácet po 18000 km, nepočítám-li údajnou výměnu palivového filtru.
Mimo to, na směsku jsem při vystydlém motoru a venkovních 30 stupních nastartoval až na 4. pokus. Předtím vždy jen naskočí a hned zhasne.
Co vy na to?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 AGN a Ethanol E85
PříspěvekNapsal: 22.08.2013 00:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.01.2012

Příspěvky:

17

Protože mě téma E85 bez přestavby náramně zajímá, přidávám ještě další zkušenosti a čísla. K okreskovému a dálničnímu provozu jsem přidal ještě zkušenost z poskakování v Brněnských zácpách. Dle PP jsem spotřeboval cca 15l/100km na BA100 a 18l/100km na směs E85/BA95. Nárust spotřeby je v tomto případě 20%, v nejlepším případě na dlouhé trase cca 11%.
Směs E85/BA95 je levnější o 14% vůči BA95, o 20% vůči BA100.
Může se zdát, že budu na provozu šetřit, ale.
1. Motor má hrubší a hlučnější chod.
2. Ta myšlenka, že mám levnější provoz mě neustále nutí tomu hrozně dupat a závodit.
=> Ve finále může provoz stát zhruba stejně a v dlouhodobém horizontu si nejsem jistý, co udělá biolih se středověkým motorem, který není přizpůsoben na delší dobu vstřiku a nižší mazivost paliva.
Díky za každý další postřeh.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 AGN a Ethanol E85
PříspěvekNapsal: 29.08.2013 00:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.08.2013

Příspěvky:

19

Bydliště:

Domáááá

Já sa teda přidám mám tam jednotku na ten ethanol už sem to tak koupil.Tak sem testoval E85 a benzin NA95.E85 okrsek 6,7-7,5.město 10+-, s benzinem sem měl vyší spotřebu nevím proč.Jede to dobře spotřeba taky dobrá.Jinak cena E85 23,90.

_________________
GolfIV 1.8 20V 4motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 AGN a Ethanol E85
PříspěvekNapsal: 29.08.2013 00:04 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.08.2013

Příspěvky:

19

Bydliště:

Domáááá

Jo a jinak sem ještě E85 lil do mitsubishi lancera 1.6 16V 83Kw a uplně v pohodě sem na to letal 2 roky.Akorat kastla v.........Tak šel preč.Jen pro doplnění.

_________________
GolfIV 1.8 20V 4motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 AGN a Ethanol E85
PříspěvekNapsal: 22.09.2013 05:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.01.2012

Příspěvky:

17

Ahoj, tak ještě zpětně po měsíci nové info. Můj prehistorický K-Jetronic při provozu na lih dávkoval zřejmě moc bohatou směs a důsledkem toho byl asi 0,5l lihu, který nejspíš kolem pístních kroužků protekl do olejové náplně. Je to poznat na rysce.
Berte tedy v potaz, že když auto na lih hodně žere, hrozí znehodnocení oleje, jeho častější výměna a riziko přidření motoru. O žádné úspoře tedy u tohoto motoru nemůže být řeč (1.8 16V, KR).


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group