Stránka 1 z 1

1.8 AGN a Ethanol E85

Napsal: 06.08.2013 12:28
od webside
Ahojte všichni,
rád bych se podělil o své poznatky a zkušenosti se spalováním alternativy - Ethanolu E85. Zajímaly by mě také Vaše praktické zkušenosti.

Jelikož dnes benzín stojí kolem 36-37Kč za litr (Natural 95), přijde mi jako lákavá nabídka prakticky bez jakékoliv úpravy tankovat něco za 25-26Kč (Ethanol E85). U nás ve Zlíně se dá nabrat na benzince Unicorn a už asi 3 měsíce stojí stabilně 25,50,-Kč/litr. Auto mám z roku 99, takže jsem si řekl, že to risknu.

Můj motor je 1.8 benzín AGN (92kw) bez turba. Šlape jako hodinky, ale vadí mi jeho vyšší spotřeba (cca 8,5l/100km). Rozhodl jsem se po přečtení spousty článků a diskuzí zkusit načerpat Ethanol E85. Dočetl jsem se, že by se neměl bez nějakých úprav tlaků a jednotky dávkování dávat 100% jen Ethanol, ale nemělo by vadit míchání 1/2 k 1/2. Je jasné, že dovozci technologie přestaveb Vám budou nutit jejich přestavby, ale nechává mě to klidným, aspoň zatím :)

Nabral jsem poprvé 16l Naturalu 95 (za 580kč) a o den později 16l Ethanolu E85 (za 410Kč) - z toho mi vznikla nějaká směs, řekněme za nějakých v přepočtu 31Kč/l. Při startu ani jízdě samotné jsem nepoznal rozdíl, naprosto bez problémů. Takto jsem to několikrát zopakoval a asi na čtvrtý pokus jsem nabral 8l Naturalu a 16l Ethanolu. To už jsem poznal drobný úbytek výkonu, ale fakt minimální (člověk, který v tom samém autě jezdí 10let tak pozná kde co). Ale bylo to jen odspodu, s vyššími otáčkami (nad 2500) už rozdíl neznatelný. Musím objektivně říct, že auto v poměru paliva 8N/16E semtam kucklo, ale fakt třeba 1x za dvouhodinovou jízdu. Z toho jsem poznal, že se mu to asi moc nelíbilo :) Takže to asi nechám na míchání půl na půl s Naturalem a budu doufat, že se nic nepokazí. Jediné, co jsem si říkal, že provedu, je výměna palivového filtru (cca 400kč) - údajně se Ethanolem pročistí potrubí a ve filtru se bordel usadí ...

Jestli máte chvíli, zkuste hodit nějaký Váš názor a zkušenost ... pár kaček měsíčně se tím dá ušetřit, tak to může být užitečné více lidem 8)

Re: 1.8 AGN a Ethanol E85

Napsal: 07.08.2013 09:18
od falko1983
Moje zkušenost je při poměru 1:1 vyšší spotřeba takže úspora téměř nic,pokud už šetřit tak jezdit jen na E85 ale to už bych asi zvažoval možnost přestavby aby to fungovalo tak jak má.

Re: 1.8 AGN a Ethanol E85

Napsal: 19.08.2013 00:08
od J0HN3C
Zdravím, do svého Passat B3 motor KR (1.8 16V, 100kW) jsem nalil směs 18l E85 a 14l B95. Vyšlo to za 500+500 Kč. Zatím je to první dávka. Oproti B100, které beru běžně jsem získal asi 6 litrů paliva navíc. Motorem vyžadovaného oktanového čísla 98 jsem nejspíš dosáhl.
Dynamika jízdy je zhruba stejná jako na 100 oktanové "premiové" palivo. Je svižná a nechybí výkonová špička. Spotřeba na okreskách stoupla ze 7,5l na 8,5l. Dálniční jízda z 9l na 10l (/100km). Cena za kilometr tedy 3 Kč na B100 (40 Kč/l) a 2,66 Kč na směs E85/B95. Výsledná cena směsky cca 31,30 Kč. Cenu úspory nechť posoudí každý sám. Mně osobně by se při koupi konverzní sady za cca 9000 Kč začal provoz vyplácet po 18000 km, nepočítám-li údajnou výměnu palivového filtru.
Mimo to, na směsku jsem při vystydlém motoru a venkovních 30 stupních nastartoval až na 4. pokus. Předtím vždy jen naskočí a hned zhasne.
Co vy na to?

Re: 1.8 AGN a Ethanol E85

Napsal: 22.08.2013 00:15
od J0HN3C
Protože mě téma E85 bez přestavby náramně zajímá, přidávám ještě další zkušenosti a čísla. K okreskovému a dálničnímu provozu jsem přidal ještě zkušenost z poskakování v Brněnských zácpách. Dle PP jsem spotřeboval cca 15l/100km na BA100 a 18l/100km na směs E85/BA95. Nárust spotřeby je v tomto případě 20%, v nejlepším případě na dlouhé trase cca 11%.
Směs E85/BA95 je levnější o 14% vůči BA95, o 20% vůči BA100.
Může se zdát, že budu na provozu šetřit, ale.
1. Motor má hrubší a hlučnější chod.
2. Ta myšlenka, že mám levnější provoz mě neustále nutí tomu hrozně dupat a závodit.
=> Ve finále může provoz stát zhruba stejně a v dlouhodobém horizontu si nejsem jistý, co udělá biolih se středověkým motorem, který není přizpůsoben na delší dobu vstřiku a nižší mazivost paliva.
Díky za každý další postřeh.

Re: 1.8 AGN a Ethanol E85

Napsal: 29.08.2013 00:02
od cutter1
Já sa teda přidám mám tam jednotku na ten ethanol už sem to tak koupil.Tak sem testoval E85 a benzin NA95.E85 okrsek 6,7-7,5.město 10+-, s benzinem sem měl vyší spotřebu nevím proč.Jede to dobře spotřeba taky dobrá.Jinak cena E85 23,90.

Re: 1.8 AGN a Ethanol E85

Napsal: 29.08.2013 00:04
od cutter1
Jo a jinak sem ještě E85 lil do mitsubishi lancera 1.6 16V 83Kw a uplně v pohodě sem na to letal 2 roky.Akorat kastla v.........Tak šel preč.Jen pro doplnění.

Re: 1.8 AGN a Ethanol E85

Napsal: 22.09.2013 05:26
od J0HN3C
Ahoj, tak ještě zpětně po měsíci nové info. Můj prehistorický K-Jetronic při provozu na lih dávkoval zřejmě moc bohatou směs a důsledkem toho byl asi 0,5l lihu, který nejspíš kolem pístních kroužků protekl do olejové náplně. Je to poznat na rysce.
Berte tedy v potaz, že když auto na lih hodně žere, hrozí znehodnocení oleje, jeho častější výměna a riziko přidření motoru. O žádné úspoře tedy u tohoto motoru nemůže být řeč (1.8 16V, KR).