Stránka 1 z 1

CHECK COOLANT - STOP!

Napsal: 26.08.2013 20:02
od nefer
Ahoj, odkoupil jsem staršího Golfíka (MK4-1.6 SR), se kterým nebyly nikdy žádné závažnější potíže. Dnes jsem jel do práce a objevil se na palubním PC nápis "CHECK COOLANT - STOP!" společně se svíticí červenou kontrolkou chlazení. Zastavil jsem tedy a šel jsem se podívat na stav chladící kapaliny. V nádobce bylo pod minimem, ale ješte před třemi dny jsem kontroloval náplně a vše bylo v pořádku, chladící kapaliny bylo lehce pod maximem. Na víčku oleje je trošku emulze, ale je možné, aby se téměř celá nádobka přelila do oleje? Auto necuká, kontrolka mazání také nesvítí a když jsem se se díval na měrku oleje, tak jsem taky nic zvláštního nevypozoroval. Zběžně jsem hledal i nějaké další místa v motoru, kde by byla nějaká tekutina, ale nic jsem nenašel. Máte někdo tip na problém? Přetěsnit motor?

Re: CHECK COOLANT - STOP!

Napsal: 26.08.2013 20:17
od vtuni
nejdřív zjisti kam to mizne :!: ... což v tomhle deštivým počasí může být i docela těžký.. :mrgreen: . ale může třeba prosakovat chladičová stěna.. (dosti obvyklé že už bývá po letech vyžraná a prosakuje na boku u pánve...)

prostě dolít... nastartovat... nechat zahřát..nechat zchládnout.. kouknout pod auto jestli není někde louže... prozkoumat pohledem hadice..příruby.... nemalovat hned čerta na zeď.. :wink:

ale to taky nevylučuje to že máš prasklou hlavu, že odešlo těsnění pod hlavou nebo tak něco...

Re: CHECK COOLANT - STOP!

Napsal: 26.08.2013 23:40
od Doctor Driver
Mě u 1,6 tekl kohoutek na chladiči...těsnění za dvacku vše napravilo - docela slabé místo. Pokud s ním někdo hýbal, tak mohl začít téci. Zkus se podívat tam a nebo jen baterkou po jízdě posviť z motorového prostoru dolu ke chladiči na to plastový "lízátko" co je pod chladičem, jestli tam není mokro a budeš moudřejší, zda to neuniká tam. Jinak ten kohout je vpravo na chladiči při pohledu shora skrz motorový prostor

Re: CHECK COOLANT - STOP!

Napsal: 27.08.2013 13:19
od iroc
Víše uvedené ok , ještě kontrola příruby u hlavy , z předu je to pravá strana hlavy jest tam snímač teploty chladící kap. Příruba je plast a pod ní o kroužek , dle mých zkušenností nejčastěsjíší místo průsaku . Dolejvám co dva dny , nová příruba i s těsněním se mi vozí v kufru (nebyl čas ) . Nejlépe budeš li mít místo průsaku tam dát novou přírubu i s těsněním a nebo větší okroužek. Já to měnil komplet i s přírubou bo je k tomu přístup jak cip že jsem původní poškodil nechtěně .. Mám druhé AKL 1,6SR a u obou stejnej problém ( u prvního motoru mi to sáklo i na chladiči ) : ) Jak psali kolegové zjistit kde to sákne já mám auto v karáži a stačilo dát pod motor kus karonu a vidělo se hned kudyma to leze ven... emulze na krátké tratě a v zimě normál...

Re: CHECK COOLANT - STOP!

Napsal: 27.08.2013 20:30
od nefer
Díky za tipy, zjistím kudy to teče. Dnes jsem přijel domů z práce a odkrytoval jsem motor, ale jelikož jsem po cestě projel pár kalužemi, byl motor mokrý a moc jsem toho neviděl :( Zkusil jsem koupit ten sajrajt na utěsnění chladičů, tak jsem to tam nalil a jsem zvědav, co se bude dít dále. Příští týden mám domluvenou diagnostiku, tak snad budu do té doby moudřejší :)