Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od majrek001 »

no v létě ten filtrbox vůbec ideální jak zažalo být tepleji než 18°C tak to auto jelo čím dál hůř (což je způsobeno mimo jiné ohřevem již teplého vzduchu) a tady s tímto to začínám pociťovat jak se teplota dostane přes 30°C.. a to si myslím, že ještě většina 1.6 16v má to vedení až k masce (alespoň ty s klimou) a u 1.4 16v to končí většinou tak 10cm před tou zázračnou klapkou..

a co se týče délky sání tak je o něco delší stejná a jede to už od 2000ot na rozdníl se starým filtrboxem kdy to začalo teprve dělat od 3000 - 3500ot což na ježdění ve městě moc dobrý není, já jsem teď s jízodu ve městě spokojen.. To je sice pravda, že v zimě to saje studený vzduch, ale zase máš všechno ztuhlé a nejvíc ti zahýbou se spotřebou studený starty, valivý odpor pneu, sníh na silnici a většinou jezdíš pomaleji než v létě a na optimální rychlost kolem 100km/h kde to žere nejméně se nedostaneš a to máš ten 1l/100km zimou navíc.. mě to na 17" v létě + občas klima žere stejně jak na 14" v zimě..

tak u těchto aut byla priorita emisní norma EURO IV a úspora nákladů.. naštěstí se tím vytrestali a do GIV 1.6 16v FSI 81kW už dali filtrbox bokem jak mají všechny ostatní motory..
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
perceptio
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 215
Registrován: 14.01.2013 08:15
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od perceptio »

Jo, je to zajímavé téma tenhle motor :D . Nevím, jak jedou motory se starým krytem (AZD, ....) mám BCB. Bylo by zajímavé to porovnat. Jestli je v tom tedy vůbec nějaký znatelný rozdíl.

Když museli snižovat náklady, tak mi řešení origo boxu nepřijde moc levné. Spíš naopak.To je možná levnější varianta s tím boxem vedle... 8) A kde se vlastně vzala ta informace o snižování nákladů? Už jsem to také někde četl, ale je to nějak potvrzené?
Golf IV Variant 1.6 16V - BCB

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od majrek001 »

potvrzené to není, ale někde jsem to četl.. ne že by museli ale spíš chtěli.. máš to levnější o kryt motoru což máš kolem 3000,- , ale jako tuhle politiku jsem nepochopil, ale prostě to tak udělali, ale moc se to neosvědčilo, proto už má asi GIV 1.6 16v FSI který vychází 1.6 16v filtrbox vedle..
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od xerxes »

škoda že těch FSI se udělalo jen par

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od Doctor Driver »

Škoda no, právě. Ale víte co se říká - dobrého po málu. A je jasné že v zimě to bere víc, když pořád kola někde prokluzují. To se nedá vůbec srovnat zima/leto na spotřebu.
Perceptio: můžeš udělat foto, jak to sání je vyřešeno u BCB? Měl jsem za to, že AZD a BCB jsou z jedný branže..ještě tam byly 2 starší kody motorů a ty zase patřily jakoby k sobě taky..v tom technickém pokroku.
A taky mi nedá se nezeptat: do jakého provozu je vlastně 1.6 16V určen ??? Na dálnicích točí moc a ve městech se s tím nedalo moc dobře jezdit.
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od majrek001 »

tak sice na dálnici to točí docela dost ale je to v optimálních otáčkách na předjíždění i na pětku a když máš seriový výfuk a papírový filtr tak to zase tak moc neřve..

tam byl rozdíl velký dekl/malý dekl a myslím BCB už byly plastový svody a odvětrání myslím vyvedeno pod klapku, ale co se přívodu vzduchu týče vzduchu tak asi nejlepší bylo ATN tam bylo vedení až k masce

BCB Obrázek

ATN Obrázek

a ještě 1.6 16v FSI Obrázek nejlepší řešení
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od Doctor Driver »

Hezky pěkně, takže koukám že AZD a BCB na tom byly asi nejhůř co se týče toho nasávání. U AZD jsem tu "díru" mezi maskou a boxem vyřešil plastovou trubkou omotanou stínivou instalatérskou páskou na konci, který sem dal do toho boxu. Jelo to o poznání líp i v létě.
Jen jsem nepochopil ten rozdíl mezi AZD a BCB v tom boxu, když je to uplně jedno a to samé v podstatě, při pohledu na fotografii jsem to taky tak měl u AZD. A sání u FSi to už je o ligu jinde alá GTí :good:
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
perceptio
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 215
Registrován: 14.01.2013 08:15
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od perceptio »

Tak rozdíl mezi AZD a BCB taky tedy netuším.... :( .
Doctor: takže jsi propojil otvor v masce s tím origo vstupem sání zboku? A jaký tam pasuje průměr té trubky? Že bych taky něco takového udělal. Aspoň to. A nevadí to pak za deště, aby to nenasávala moc vody....?
Golf IV Variant 1.6 16V - BCB

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od Shorty »

Nejde jen o přívod vzduchu (nasávání z masky), ale hodně o to kde bydlí filtr. Když je filtr a hlavně celý filtrbox rozpálený, tak ohřeje okamžitě nasávaný vzduch a projde ho do sání méně.

Narvat u bcb a azd hadici od masky do toho sacího otvoru v krytu motoru by asi moc nepomohlo, jelikož se vzduch při cestě skrze ten kryt stejně ohřeje
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
perceptio
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 215
Registrován: 14.01.2013 08:15
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od perceptio »

To sice jo, ale třeba se ho tam takhle "náporově" dostane o něco víc :) . Možná to zkusím. Ale na parné léto, abych viděl, jestli to pomůže, si budu muset rok počkat 8) .

Jinak u toho ATN, jak je tu nahoře, je to vyvedení k masce asi celkem stejné oproti BCB, páč ta roura je otevřená - viz. obrázek. Takže sání nakonec u BCB nebo ATN vyjde asi nastejno :lol: .
Přílohy
DSCF8763.jpg
Golf IV Variant 1.6 16V - BCB

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od Doctor Driver »

Průměr jsem koupil 36mm. (teď jsem to byl změřit na tom kusu co mi zbyl) Ale bohužel to bylo malé, takže jsem to vyřešil omotáním konce hadice (tam co jde do boxu z boku) teplo_odolnou instalatérskou páskou a nebyl problém. Stačí koupit metr - ani ho nezděláš. A vnitřní průměr teda radši 38mm, abys nemusel taky omotávat a nebo jen trochu, pokud by to tam nedrželo. Jako stejný kopec, který jsem jezdil v létě na dvojku bez trubky jsem vyjel s trubkou bez větších problémů na trojku. Toť asi má zkušenost. Prostě toho vzduchu tam jde víc a je to znát, ale problém s horkým vzduchem se tím samozřejmě nevyřeší. Jezdil jsem i v lijácích a druhý den potom jsem box schválně rozebral, abych se podíval, kolik je tam vody a k mému údivu jsem tam žádnou nenašel - buď vyschla a nebo tam prostě nešla, díky tomu že ta trubka u masky je schována pod přesahem kapoty, tak se tam moc vody nemá šanci dostat, když jedeš proti dešti. Teď má auto kolega říkal že je to bez problémů a nechá to tam tak, jak jsem to tam dal.
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od majrek001 »

u některých starých 1.4 16v ten nasavač je plný a jde to náporem.. měl jsem to zadělaný aby to šlo náporem do filtrboxu, ale dokud neodstraníš tu brzdu v podobě ovládání klapky tak celkem nic moc žmena
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
perceptio
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 215
Registrován: 14.01.2013 08:15
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od perceptio »

To je možné, že to měly zavřené. Tohle je totiž fotka ze staré 1.6ky, takže to u 1.4 16v mohlo být jinak.
Golf IV Variant 1.6 16V - BCB

infestor
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 03.12.2014 20:18
Bydliště: Všejany

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od infestor »

Ahoj,
mám k tomu termostatu dotaz, jak je tam ta klapka udělaná? Jestli jako komplet zavírá to sání normální cestou a přepíná jen na to od svodů, nebo jestli to funguje tak, že saje buď zároveň z obou nebo jen studenej..
Asi mám totiž ten termostat taky vadnej, protože když sem si vyjížděl za jízdy data z diagnostiky, tak teplota nasávanýho vzduchu byla i 85 stupňů, takaže to zřejmě saje teplej vzduch od svodů nonstop.

Než se teda dostanu k tomu abych to rozebral a tu klapku vymontoval, že bych jen zacpal tu trubku od svodů a donutil to sát jen studený..
Ale jestli to ten studenej zavírá, tak to nebude sát nic a nenastartuju, žejo.. Což by mi k ničemu nebylo..

Ještě teda dodatek: mám motor AXP a podle fotek co jsou tady ve vlákně je to stejný jako na tom ATN.. (jestli je teda v těch klapkách rozdíl)

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od majrek001 »

to funguje tak, že podle teploty by se měl ta klapka přepínat teplo/studeno.. bohužel skoro u všech aut je přepnutá jen na teplý vzduch a tím, že tu hadici zacpeš tak to nebude mít skoro odkud sát vzduch (samozřejmě nějaké minimum přes tu klapku projde od masky) spíš ji sundej z těch svodu
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 19.12.2014 20:12, celkem upraveno 3 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“