Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
PříspěvekNapsal: 20.09.2013 13:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

7963

Bydliště:

Svitavsko

no v létě ten filtrbox vůbec ideální jak zažalo být tepleji než 18°C tak to auto jelo čím dál hůř (což je způsobeno mimo jiné ohřevem již teplého vzduchu) a tady s tímto to začínám pociťovat jak se teplota dostane přes 30°C.. a to si myslím, že ještě většina 1.6 16v má to vedení až k masce (alespoň ty s klimou) a u 1.4 16v to končí většinou tak 10cm před tou zázračnou klapkou..

a co se týče délky sání tak je o něco delší stejná a jede to už od 2000ot na rozdníl se starým filtrboxem kdy to začalo teprve dělat od 3000 - 3500ot což na ježdění ve městě moc dobrý není, já jsem teď s jízodu ve městě spokojen.. To je sice pravda, že v zimě to saje studený vzduch, ale zase máš všechno ztuhlé a nejvíc ti zahýbou se spotřebou studený starty, valivý odpor pneu, sníh na silnici a většinou jezdíš pomaleji než v létě a na optimální rychlost kolem 100km/h kde to žere nejméně se nedostaneš a to máš ten 1l/100km zimou navíc.. mě to na 17" v létě + občas klima žere stejně jak na 14" v zimě..

tak u těchto aut byla priorita emisní norma EURO IV a úspora nákladů.. naštěstí se tím vytrestali a do GIV 1.6 16v FSI 81kW už dali filtrbox bokem jak mají všechny ostatní motory..

_________________
http://www.detailing.cz
kódování a diagnostika vw koncernu

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
PříspěvekNapsal: 20.09.2013 14:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

14.01.2013

Příspěvky:

207

Bydliště:

České Budějovice

Jo, je to zajímavé téma tenhle motor :D . Nevím, jak jedou motory se starým krytem (AZD, ....) mám BCB. Bylo by zajímavé to porovnat. Jestli je v tom tedy vůbec nějaký znatelný rozdíl.

Když museli snižovat náklady, tak mi řešení origo boxu nepřijde moc levné. Spíš naopak.To je možná levnější varianta s tím boxem vedle... 8) A kde se vlastně vzala ta informace o snižování nákladů? Už jsem to také někde četl, ale je to nějak potvrzené?

_________________
Golf IV Variant 1.6 16V - BCB


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
PříspěvekNapsal: 20.09.2013 19:30 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

7963

Bydliště:

Svitavsko

potvrzené to není, ale někde jsem to četl.. ne že by museli ale spíš chtěli.. máš to levnější o kryt motoru což máš kolem 3000,- , ale jako tuhle politiku jsem nepochopil, ale prostě to tak udělali, ale moc se to neosvědčilo, proto už má asi GIV 1.6 16v FSI který vychází 1.6 16v filtrbox vedle..

_________________
http://www.detailing.cz
kódování a diagnostika vw koncernu

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
PříspěvekNapsal: 21.09.2013 07:36 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8972

škoda že těch FSI se udělalo jen par

_________________
Strojvedoucí


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
PříspěvekNapsal: 23.09.2013 20:17 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

13.03.2012

Příspěvky:

1398

Bydliště:

Slaný

Škoda no, právě. Ale víte co se říká - dobrého po málu. A je jasné že v zimě to bere víc, když pořád kola někde prokluzují. To se nedá vůbec srovnat zima/leto na spotřebu.
Perceptio: můžeš udělat foto, jak to sání je vyřešeno u BCB? Měl jsem za to, že AZD a BCB jsou z jedný branže..ještě tam byly 2 starší kody motorů a ty zase patřily jakoby k sobě taky..v tom technickém pokroku.
A taky mi nedá se nezeptat: do jakého provozu je vlastně 1.6 16V určen ??? Na dálnicích točí moc a ve městech se s tím nedalo moc dobře jezdit.

_________________
VW Golf IV V6 4_MOTION


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
PříspěvekNapsal: 23.09.2013 20:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

7963

Bydliště:

Svitavsko

tak sice na dálnici to točí docela dost ale je to v optimálních otáčkách na předjíždění i na pětku a když máš seriový výfuk a papírový filtr tak to zase tak moc neřve..

tam byl rozdíl velký dekl/malý dekl a myslím BCB už byly plastový svody a odvětrání myslím vyvedeno pod klapku, ale co se přívodu vzduchu týče vzduchu tak asi nejlepší bylo ATN tam bylo vedení až k masce

BCB Obrázek

ATN Obrázek

a ještě 1.6 16v FSI Obrázek nejlepší řešení

_________________
http://www.detailing.cz
kódování a diagnostika vw koncernu

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
PříspěvekNapsal: 23.09.2013 20:39 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

13.03.2012

Příspěvky:

1398

Bydliště:

Slaný

Hezky pěkně, takže koukám že AZD a BCB na tom byly asi nejhůř co se týče toho nasávání. U AZD jsem tu "díru" mezi maskou a boxem vyřešil plastovou trubkou omotanou stínivou instalatérskou páskou na konci, který sem dal do toho boxu. Jelo to o poznání líp i v létě.
Jen jsem nepochopil ten rozdíl mezi AZD a BCB v tom boxu, když je to uplně jedno a to samé v podstatě, při pohledu na fotografii jsem to taky tak měl u AZD. A sání u FSi to už je o ligu jinde alá GTí :good:

_________________
VW Golf IV V6 4_MOTION


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
PříspěvekNapsal: 24.09.2013 12:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

14.01.2013

Příspěvky:

207

Bydliště:

České Budějovice

Tak rozdíl mezi AZD a BCB taky tedy netuším.... :( .
Doctor: takže jsi propojil otvor v masce s tím origo vstupem sání zboku? A jaký tam pasuje průměr té trubky? Že bych taky něco takového udělal. Aspoň to. A nevadí to pak za deště, aby to nenasávala moc vody....?

_________________
Golf IV Variant 1.6 16V - BCB


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
PříspěvekNapsal: 24.09.2013 13:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.05.2010

Příspěvky:

1750

Bydliště:

Praha

Nejde jen o přívod vzduchu (nasávání z masky), ale hodně o to kde bydlí filtr. Když je filtr a hlavně celý filtrbox rozpálený, tak ohřeje okamžitě nasávaný vzduch a projde ho do sání méně.

Narvat u bcb a azd hadici od masky do toho sacího otvoru v krytu motoru by asi moc nepomohlo, jelikož se vzduch při cestě skrze ten kryt stejně ohřeje

_________________
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
ex: VW Golf VI 1.4 TSI CAXA
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: Škoda Felicia Combi 1.6

_________________
VCDS 17.1.3 ENG, VAG COM 304 CZ


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
PříspěvekNapsal: 24.09.2013 14:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

14.01.2013

Příspěvky:

207

Bydliště:

České Budějovice

To sice jo, ale třeba se ho tam takhle "náporově" dostane o něco víc :) . Možná to zkusím. Ale na parné léto, abych viděl, jestli to pomůže, si budu muset rok počkat 8) .

Jinak u toho ATN, jak je tu nahoře, je to vyvedení k masce asi celkem stejné oproti BCB, páč ta roura je otevřená - viz. obrázek. Takže sání nakonec u BCB nebo ATN vyjde asi nastejno :lol: .


Přílohy:
DSCF8763.jpg
DSCF8763.jpg (73.89 KiB) Zobrazeno 1244 krát


_________________
Golf IV Variant 1.6 16V - BCB
Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
PříspěvekNapsal: 24.09.2013 14:51 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

13.03.2012

Příspěvky:

1398

Bydliště:

Slaný

Průměr jsem koupil 36mm. (teď jsem to byl změřit na tom kusu co mi zbyl) Ale bohužel to bylo malé, takže jsem to vyřešil omotáním konce hadice (tam co jde do boxu z boku) teplo_odolnou instalatérskou páskou a nebyl problém. Stačí koupit metr - ani ho nezděláš. A vnitřní průměr teda radši 38mm, abys nemusel taky omotávat a nebo jen trochu, pokud by to tam nedrželo. Jako stejný kopec, který jsem jezdil v létě na dvojku bez trubky jsem vyjel s trubkou bez větších problémů na trojku. Toť asi má zkušenost. Prostě toho vzduchu tam jde víc a je to znát, ale problém s horkým vzduchem se tím samozřejmě nevyřeší. Jezdil jsem i v lijácích a druhý den potom jsem box schválně rozebral, abych se podíval, kolik je tam vody a k mému údivu jsem tam žádnou nenašel - buď vyschla a nebo tam prostě nešla, díky tomu že ta trubka u masky je schována pod přesahem kapoty, tak se tam moc vody nemá šanci dostat, když jedeš proti dešti. Teď má auto kolega říkal že je to bez problémů a nechá to tam tak, jak jsem to tam dal.

_________________
VW Golf IV V6 4_MOTION


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
PříspěvekNapsal: 24.09.2013 19:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

7963

Bydliště:

Svitavsko

u některých starých 1.4 16v ten nasavač je plný a jde to náporem.. měl jsem to zadělaný aby to šlo náporem do filtrboxu, ale dokud neodstraníš tu brzdu v podobě ovládání klapky tak celkem nic moc žmena

_________________
http://www.detailing.cz
kódování a diagnostika vw koncernu

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
PříspěvekNapsal: 24.09.2013 20:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

14.01.2013

Příspěvky:

207

Bydliště:

České Budějovice

To je možné, že to měly zavřené. Tohle je totiž fotka ze staré 1.6ky, takže to u 1.4 16v mohlo být jinak.

_________________
Golf IV Variant 1.6 16V - BCB


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
PříspěvekNapsal: 19.12.2014 15:38 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

03.12.2014

Příspěvky:

8

Bydliště:

Všejany

Ahoj,
mám k tomu termostatu dotaz, jak je tam ta klapka udělaná? Jestli jako komplet zavírá to sání normální cestou a přepíná jen na to od svodů, nebo jestli to funguje tak, že saje buď zároveň z obou nebo jen studenej..
Asi mám totiž ten termostat taky vadnej, protože když sem si vyjížděl za jízdy data z diagnostiky, tak teplota nasávanýho vzduchu byla i 85 stupňů, takaže to zřejmě saje teplej vzduch od svodů nonstop.

Než se teda dostanu k tomu abych to rozebral a tu klapku vymontoval, že bych jen zacpal tu trubku od svodů a donutil to sát jen studený..
Ale jestli to ten studenej zavírá, tak to nebude sát nic a nenastartuju, žejo.. Což by mi k ničemu nebylo..

Ještě teda dodatek: mám motor AXP a podle fotek co jsou tady ve vlákně je to stejný jako na tom ATN.. (jestli je teda v těch klapkách rozdíl)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
PříspěvekNapsal: 19.12.2014 21:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

7963

Bydliště:

Svitavsko

to funguje tak, že podle teploty by se měl ta klapka přepínat teplo/studeno.. bohužel skoro u všech aut je přepnutá jen na teplý vzduch a tím, že tu hadici zacpeš tak to nebude mít skoro odkud sát vzduch (samozřejmě nějaké minimum přes tu klapku projde od masky) spíš ji sundej z těch svodu

_________________
http://www.detailing.cz
kódování a diagnostika vw koncernu

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Naposledy upravil majrek001 dne 19.12.2014 21:12, celkově upraveno 3

Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Pancho. a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group