Stránka 4 z 6

Re: 1.8T vs 2.0

Napsal: 19.09.2013 10:34
od layyen
souhlasim že za víc srandy (1.8T 2.8V6) a tak je potřeba připlatit, sem i motorkář tak větší divočinu si nechám na mašinu jak to tak vidim :) dám určo vědět.. jediný co mě zajímá a nějak sem nenašel nikde po netu jestli má smysl řešit u tý 2.0 chip 85->95kW.. ?

tdi nechci - jezdí se s nim krásně, ale s tim co najezdim je pro mě LPG o cca 150000 Kč ročně na palivu výhodnější

Re: 1.8T vs 2.0

Napsal: 19.09.2013 10:56
od Rouballik
8V je 8V. Obrovská výhoda je že to jede víc odspodu než 16V, ale zase to pak nejede tolik v těch vysokých otáčkách.

Re: 1.8T vs 2.0

Napsal: 19.09.2013 12:01
od Sonny
layyen píše:souhlasim že za víc srandy (1.8T 2.8V6) a tak je potřeba připlatit, sem i motorkář tak větší divočinu si nechám na mašinu jak to tak vidim :) dám určo vědět.. jediný co mě zajímá a nějak sem nenašel nikde po netu jestli má smysl řešit u tý 2.0 chip 85->95kW.. ?

tdi nechci - jezdí se s nim krásně, ale s tim co najezdim je pro mě LPG o cca 150000 Kč ročně na palivu výhodnější
Taky se hojím na mašině,Kawa1100 8) :D
Jinak nějaká uprava zde..
http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&chip=32&lng=cze" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 1.8T vs 2.0

Napsal: 19.09.2013 12:36
od Doctor Driver
ARL :D chvíli jsem ho měl v Leonu a pořád se něco s*alo. Prostě jak člověk nenarazí na dobrej kus od majitele, co to pořád nehonil nad 3 tis. otáček, tak jo, ale těch bude po skromnu. Taky když 2.0i žere 10L, tak na to peču, radši si budu jezdit bomby za 11L a nechám to být ;) Auto je v pěkném plně funkčním stavu..dnes jsem doléval tedy konečně olej a nenalil jsem tam ani 3 deci a to jsem ujel už 5 tis. km, takže ta jeho spotřeba nebude zase tak markantní, jak jsem se obával, takže o starost míň.
Jinak k porovnání bazar/soukromý majitel => v bazaru mě okradli vždy! (vždy nějaké skryté vady bez možnosti reklamace) Od soukromého majitele jsem měl zatím jen 3 automobily a všechny totálně v rychtungu, toť zkušenost má. V6 mám taky od soukromého majitele a spokojenost. Musí se to pořádně prolézt, dát na diagnostiku, projet pořádně a hlavně zvednout a zkusit nějakou ocelovou tyčí vůli všech tlumicích segmentů a částí (ramena, čepy, silentbloky atd.) a pohledem je taky toho dost vidět. Jinak do motoru a převodovky asi nikdo z nás nevidí, tak tam je to risk skoro vždy..sledovat taky zda má auto černé koncovny výfuku či nikoliv atd., a za studena jaká barva jde z výfuku ven. Takové ty auta, kdy majitel přijede s už zahřátým motorem na provozní teplotu jsou riskem vždy. V6 stála na pozemku bývalého majitele, motor byl studený, takže se nebylo čeho bát. řadit šlo hned krásně a žádné podezřelé zvuky se po nastartování (které bylo na drc) neobjevily a dodnes neobjevují, takže asi tak zkušenosti mé s koupí aut od soukromých osob. Z bazarů jsem měl bohužel zkušenost jen s těmi 2 jmenovanými - aaa & štěpí auto. Testovací jízdy vždy byly krátké..motory problematických kusů tam před každou směnou startují, aby se vyhnuli tomu, že auto najednou nenaskočí jak by mělo, při příchodu zákazníka atd. ani nevěřím jejich serviskám a kecům o tom, jak je vše OK, vždy jsem do takových aut narval desetitisíce a v životě už bych si hodně rozmyslel zda vzít auto vůbec ještě někdy z bazaru. Ale zase mají větší výběr a na to hrajou, že když člověk nevybere to pro co si jede, tak se ho snaží ukecat do něčeho jiného a to se jim většinou i povede a pak když člověk přijede domu, vyspí se, tak toho většinou lituje, ale už je bohužel pozdě. Také jsem v pár případech narazil na auta od fyzický osoby, kde to smrdělo podvodem, ale člověk není vůl a je lepší si vždy někoho s sebou vzít kdo tomu rozumí a jak se člověku něco na tom autě nezdá, tak je lepší hned jít od toho pryč. Jako když mi třeba borec při pokusu o prodej octávky sundal kolo a řekl, ať se podívám, v jakém "skvělém" stavu to je a ona tam byla prasklá prachovka tlumiče, čepy KO, rameno mělo vůli jak blázen a kotouč byl celý shnilý a destička na minimu, tak tím bylo mé rozhodování o celkovém stavu auta rázem u konce. Nevím, jak někdo může být tak hloupý, že ty závady ještě vyzdvihuje a říká - nevím čim to je. např.: KO dvouhmota? - nevim čim to je! auto se občas samo bez varování zamkne i s klíčkem v zapalování = no to občas dělá, proto vozim sebou 2. klíč :D atd. No musel jsem se mu jen smát, nebo sjetý vzorek na kolech komentoval tím, že jsou to závodní kola a má to tak být a že za ně dal celých 5 tisíc korun a jsou v naprostém pořádku :D No za takový peníze jsem už natrefil na pár sad kol i s gumama, ale žádné nebyly v tak žalostném okopaném a ojetém stavu.

Re: 1.8T vs 2.0

Napsal: 19.09.2013 14:18
od HANZ500
Chtěl bych vidět jak jezdíš bomby za 11L :D

Re: 1.8T vs 2.0

Napsal: 19.09.2013 14:27
od Tomikcek
HANZ500 píše:Chtěl bych vidět jak jezdíš bomby za 11L :D

Taky by me zajimalo :) ... Jinak koukam ze DD co prispevek to nazor :)

Re: 1.8T vs 2.0

Napsal: 19.09.2013 15:18
od marfy8
A co příspěvěk to jiný názor :D :D ... Minule jsem četl jeho příspěvek s jeho průměrnou spotřebou 13l ... Tak jedině, že ty "bomby" jezdí z kopce :D

Re: 1.8T vs 2.0

Napsal: 19.09.2013 15:20
od layyen
dám vědět zejtra, kouknu uvidim, lecos sem kupova, věci si na autě dělám dom, případně u známýho když je potřeba trochu víc profi nářadí, hlavně ať to startuje za studena pěkně, má klidnej chod, nějaký vůle na podvozku zohlednim na ceně, dycky sem při nákupu třeba o 2 tis usmlouval cenu za nějaký drobnosti kerý nikdo dopředu neřek po telefonu .. ted dolejvam cca 1,5L / 15 000km , menim po 15tis misto 10tis protoze to zere a dost ho doplnim .. takže 0,3L je jak nic:)

Re: 1.8T vs 2.0

Napsal: 19.09.2013 15:59
od yessmen
Celkem se divím, že zde ještě nezazněl extrémně rozšířený problém s pístními kroužky právě u toho 2.0.
Týká se všech těhle motorů octavia/golf/bora atp.. údajně ve výrobě je snad otočili a tím pádem je spotřeba oleje poměrně vysoká i s nízkým nájezdem.
Můžu to 100% potvrdit, protože už od novoty od první garančky v roce 2002 byl do motoru dáván 10W40 a na 105tis km byla spotřeba oleje 10W40 kolem litru oleje na necelé 2000km.

Re: 1.8T vs 2.0

Napsal: 19.09.2013 17:52
od layyen
videl sem o tom psát jinde, nebyla to bolest treba jen prvnich kousku nez si nekdo vsimnul.. ?

Re: 1.8T vs 2.0

Napsal: 19.09.2013 17:57
od yessmen
Tuším že až od 2003 to opravili, ale nepotvrdím to. Já měl 2002 a stejný problém jako na starších.

Re: 1.8T vs 2.0

Napsal: 19.09.2013 19:14
od vtuni
yessmen ..tvoje údajně se moc neztotožňuje s věrohodnou info... :mrgreen:
máš částečně pravdu, tohle byl opravdu problém...ale pokud vím tak jen u octávií 2000/2001

Re: 1.8T vs 2.0

Napsal: 19.09.2013 20:01
od yessmen
Tak proč můj Golf 2002 měl stejný problém a VW od novoty lil 10W40 na snížení spotřeby?
Kolega s VW Bora ten samý problém od novoty.

//si to vygooglete, na zahraničních forech hlásí tyto potíže i lidé s jettou/borou/golfem/beetle 2.0 2003 -> jediný řešení nové kroužky.

//pro english possible lidi příspěvek z roku 2002:

Apparently my car has oil problems and rapidly looses oil....
anyone with a 2.0 mk4 ever have this problem or have to do oil consumption tests with the dealership?? if anyone know anything about this please enlighten me....
thanks in advance

Answer
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
LOL. This is the classic 2.0L problem. You might want to check the 8v 2.0L forums and run search --- this has been covered 1-430924839248 times!

Re: 1.8T vs 2.0

Napsal: 19.09.2013 20:47
od vtuni
možný o je ...
v každým případě by mi bylo úplně jedno jestli tam ten zbytek z 5litrovýho kanystru během roku doleju..a motor ho sežere nebo ho po roce vypustím a vyměním...
máme v supu 2.0 AQY a dolíváme tak max 0,5l - 1l na 15.000 km

Re: 1.8T vs 2.0

Napsal: 19.09.2013 21:08
od zanzara2
V 90-x letech jsem se živil prodejem aut nějakou dobu. Nejsem automechanik. Hodně jsem se ale naučil od lidí, co prohledávali auta, na co koukat a dávat pozor.

Kupoval jsem si několikrát v ČR auta jak pro sebe, tak i pro známe. Koupit si kvalitní ojetý vůz je podle mne nadlidský úkol.
Je zde malý výběr. U aut z dovozu buď stočené km, skryté vady nebo byly bourané.
Dobrá ojetina většinou se prodá spíš mezi známe nebo kolegy.

Mně se osvědčilo nakupovat auta v Německu nebo v Rakousku. Pouze od soukromníků. Jen je třeba se vyhnout jistým národnostním menšinám.