ARL
chvíli jsem ho měl v Leonu a pořád se něco s*alo. Prostě jak člověk nenarazí na dobrej kus od majitele, co to pořád nehonil nad 3 tis. otáček, tak jo, ale těch bude po skromnu. Taky když 2.0i žere 10L, tak na to peču, radši si budu jezdit bomby za 11L a nechám to být
Auto je v pěkném plně funkčním stavu..dnes jsem doléval tedy konečně olej a nenalil jsem tam ani 3 deci a to jsem ujel už 5 tis. km, takže ta jeho spotřeba nebude zase tak markantní, jak jsem se obával, takže o starost míň.
Jinak k porovnání bazar/soukromý majitel => v bazaru mě okradli vždy! (vždy nějaké skryté vady bez možnosti reklamace) Od soukromého majitele jsem měl zatím jen 3 automobily a všechny totálně v rychtungu, toť zkušenost má. V6 mám taky od soukromého majitele a spokojenost. Musí se to pořádně prolézt, dát na diagnostiku, projet pořádně a hlavně zvednout a zkusit nějakou ocelovou tyčí vůli všech tlumicích segmentů a částí (ramena, čepy, silentbloky atd.) a pohledem je taky toho dost vidět. Jinak do motoru a převodovky asi nikdo z nás nevidí, tak tam je to risk skoro vždy..sledovat taky zda má auto černé koncovny výfuku či nikoliv atd., a za studena jaká barva jde z výfuku ven. Takové ty auta, kdy majitel přijede s už zahřátým motorem na provozní teplotu jsou riskem vždy. V6 stála na pozemku bývalého majitele, motor byl studený, takže se nebylo čeho bát. řadit šlo hned krásně a žádné podezřelé zvuky se po nastartování (které bylo na drc) neobjevily a dodnes neobjevují, takže asi tak zkušenosti mé s koupí aut od soukromých osob. Z bazarů jsem měl bohužel zkušenost jen s těmi 2 jmenovanými - aaa & štěpí auto. Testovací jízdy vždy byly krátké..motory problematických kusů tam před každou směnou startují, aby se vyhnuli tomu, že auto najednou nenaskočí jak by mělo, při příchodu zákazníka atd. ani nevěřím jejich serviskám a kecům o tom, jak je vše OK, vždy jsem do takových aut narval desetitisíce a v životě už bych si hodně rozmyslel zda vzít auto vůbec ještě někdy z bazaru. Ale zase mají větší výběr a na to hrajou, že když člověk nevybere to pro co si jede, tak se ho snaží ukecat do něčeho jiného a to se jim většinou i povede a pak když člověk přijede domu, vyspí se, tak toho většinou lituje, ale už je bohužel pozdě. Také jsem v pár případech narazil na auta od fyzický osoby, kde to smrdělo podvodem, ale člověk není vůl a je lepší si vždy někoho s sebou vzít kdo tomu rozumí a jak se člověku něco na tom autě nezdá, tak je lepší hned jít od toho pryč. Jako když mi třeba borec při pokusu o prodej octávky sundal kolo a řekl, ať se podívám, v jakém "skvělém" stavu to je a ona tam byla prasklá prachovka tlumiče, čepy KO, rameno mělo vůli jak blázen a kotouč byl celý shnilý a destička na minimu, tak tím bylo mé rozhodování o celkovém stavu auta rázem u konce. Nevím, jak někdo může být tak hloupý, že ty závady ještě vyzdvihuje a říká - nevím čim to je. např.: KO dvouhmota? - nevim čim to je! auto se občas samo bez varování zamkne i s klíčkem v zapalování = no to občas dělá, proto vozim sebou 2. klíč
atd. No musel jsem se mu jen smát, nebo sjetý vzorek na kolech komentoval tím, že jsou to závodní kola a má to tak být a že za ně dal celých 5 tisíc korun a jsou v naprostém pořádku
No za takový peníze jsem už natrefil na pár sad kol i s gumama, ale žádné nebyly v tak žalostném okopaném a ojetém stavu.