Stránka 1 z 1

1.4 16v AHW nepravidelný volnoběh za tepla,vysoká spotřeba

Napsal: 20.09.2013 11:29
od djrix
Tak začly po dlouhé době problémy s motůrkem, snad se tu najde někdo, kdo se s něčím podobným setkal a poradí......

Auto startuje bez problému, do teploty cca 60°C motoru se zdá že je vše relativně v normě... Jakmile se motor ohřeje na 90°C, je nepravidelný volnoběh, motor pocukává, je líný, při otáčení volantem na parkovišti padá volnoběh až na 600 ot a někdy motor chcípne. Když vyřadím za jízdy, otáčky padnou na 600, následně se zvednou na 1000 a párkrát se zhoupnout mezi cca 700 - 1000, pak víceméně drží na 880 .
Za jízdy s teplým motorem je chvílemi velmi cítit benzín v kabině, auto netáhne, hůře se rozjíždí na křižovatce taky stoupla spotřeba z předchozích cca 7-7,2/100 na více než 9/100.
VAG hlásil akorát ovladač škrtící klapky, to jsem vymazal a znovu se to už neprojevilo,teď VAG nehlásí nic.
Vyzkoušel jsem:
Svíčky,- kontrola vizuálně, zdají se naprosto OK
kabely,zapalovací cívka - výměna nepomohla
Sprejem zběžná kontrola falešného přisávání vzduchu - nenalezeno nic
Kontrola čidla teploty - hodnoty OK
Kontrola lamba sondy ve VAGu OK, následně kontrola osciloskopem - OK
Alternátor dává 14V - dobíjení OK

Auto má vykuchaný katr - místo něj je trubka, je dlužno říct, že jsem celé léto jezdil na E85 v poměru 5:1 s BA95, nyní jen BA95 bez vlivu na symptomy....

Chystám se zkotrolovat tlaky ve válcích (motor je před 30k komplet po GO, hlava i s podek)
Potřeboval bych poradit kde se na tomhle autě dá rozpojit palivovej okruh pro kontrolu tlaku a regulátoru, domněnka je že by mohl prosakovat některej vstřik a tím se to uchlastává......

Teď si nemůžu uvědomit co ukazoval MAP senzor, zatížení bylo asi OK, ale nejsem si jistý teplotou nasávaného vzduchu..... těžko ale říct, jestli by se to projevovalo takhle....

Pokud vás někoho napadá čím by to mohlo být, poraďte :D

Re: 1.4 16v AHW nepravidelný volnoběh za tepla,vysoká spotřeba

Napsal: 20.09.2013 14:51
od marfy8
Tu klapku zkus vyčistit a udělat základní nastavení. Nejlépe vyzkoušet jinou...

Re: 1.4 16v AHW nepravidelný volnoběh za tepla,vysoká spotřeba

Napsal: 20.09.2013 17:23
od djrix
To jsem zapoměl napsat, klapku jsem čistil, základní nastavení mi nešlo udělat (buď mám blbej VAG,nebo to neumím :D), ale to nešlo ani mechanikovi, nevím proč.

Teď jsem zkontroloval ve VAGu ten MAP a ukazuje to dobře, resp v podtstatě stejně jako předtím když to nezlobilo, tedy asi 44°C teplota vzduchu a při volnoběhu zatížení asi 22% a při zdechlým motoru asi 78% (tak nějak to bylo co si pamatuju z dřívější doby)

Ten děj je moc rychlej na to aby to bylo jen klapkou nebo čidlem imho..... prostě to jakoby "střílí" do výfuku, zvuk je jinej, tak to jakoby "brble" a prdí.......

Úhel otevření klapky mám na volnoběh asi 3° , Což si myslím že bylo víc dřív když to nezlobilo.... Když se to začne dusit, je vidět že to přidá na klapce a vyletí lambda a doba vstřiku jak to přidá.....

Začínám mít obavy že to bude něco typu podpálený ventil nebo prasklá hlava či sání.....

Pokud vás ještě někoho něco napadne dejte vědět.....

Re: 1.4 16v AHW nepravidelný volnoběh za tepla,vysoká spotřeba

Napsal: 20.09.2013 17:40
od marfy8
Vyřešil bych prvně to, že ti nejde udělat základní nastavení klapky... ==> zkusit jinou

Re: 1.4 16v AHW nepravidelný volnoběh za tepla,vysoká spotřeba

Napsal: 20.09.2013 17:44
od djrix
Nešlo to ani mechanikovi.... :( kalibrační hodnotu tam teď mám 10,5° a mám za to, že tahle ECU si dělá základní nastavení po každém zapnutí klíčku..... Ale uvidím, v pondělí to vezu do servisu tak třeba na něco přijde 8O

EDIT: resp se to nějak nedařilo v tom kanálu ani spustit, tak těžko říct,co dělal špatně....

Re: 1.4 16v AHW nepravidelný volnoběh za tepla,vysoká spotřeba

Napsal: 21.09.2013 07:37
od xerxes
pokud nejde nastavit klapku tak vyzkoušej jinou diagnostiku

Re: 1.4 16v AHW nepravidelný volnoběh za tepla,vysoká spotřeba

Napsal: 26.09.2013 19:32
od djrix
Tak pánové závada odhalena... po kontrole regulátoru paliva a vstřiků na stolici nakonec zjištěn průser na motoru...

Tlaky 16-7-8-12 , po vstříknutí trochy oleje do válce s tlakem 7 to vychrchlalo třetím válcem dírou na svíčku ven, takže buď těsnění, nebo hlava. Na to že je motor 30 tisíc po komplet generálce mám teda radost.