1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- dakty
- Pilot
- Příspěvky: 851
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
Zdravím, zkoušel jsem hledat, ale nic jsem nenašel, tak píši nové téma...
Mám 1.4 16V AHW s najetými cca 65000 (skutečné, jsem první majitel). Dneska jsem vytáhl auto po zimním spánku (5 měsíců - jednou měsíčně nastartované v garáži). Vyrazil jsem do města a auto začalo hlásit červenou kontrolkou nízkou hladinu oleje. Doplnil jsem 10W40 (cca litr)... chvilku dobrý, pak znova a motor se začal jevit jako diesel (trochu hlučnější). Doplnil jsem 2 litry a bylo to fajn. Ujel jsem asi 5 km a opět to stejné. Doplnil jsem litr a nic pod motorem žádný olej není.
Nevíte prosím, čím by to mohlo být? Doplnil jsem během 10km 4 litry oleje a nic.
Svíčky? Olejový filtr? ....?
Děkuju za všechny rady
Mám 1.4 16V AHW s najetými cca 65000 (skutečné, jsem první majitel). Dneska jsem vytáhl auto po zimním spánku (5 měsíců - jednou měsíčně nastartované v garáži). Vyrazil jsem do města a auto začalo hlásit červenou kontrolkou nízkou hladinu oleje. Doplnil jsem 10W40 (cca litr)... chvilku dobrý, pak znova a motor se začal jevit jako diesel (trochu hlučnější). Doplnil jsem 2 litry a bylo to fajn. Ujel jsem asi 5 km a opět to stejné. Doplnil jsem litr a nic pod motorem žádný olej není.
Nevíte prosím, čím by to mohlo být? Doplnil jsem během 10km 4 litry oleje a nic.
Svíčky? Olejový filtr? ....?
Děkuju za všechny rady
Škoda Yeti 1.2 TSI Ambition... poježděníčko na půl roku
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
10km a 4 litry oleje?
Předpokládám, že jsi hladinu oleje i ověřil měrkou? Nebo jsi jen doléval podle kontrolky?
Pokud olej neteče, tak buď kroužky, ale to by určitě nežralo 4 litry jenom tak... na 10km...to není tvůj případ...
Takže zůstává možnost a to je těsnění pod hlavou... podivej se jestli nemas olej ve vode...nebo mastnou nadobku s chladicí kapalinou, nebo jestli se ti neztrácí i voda. Pak mrkni na víčko, jak doléváš olej, jestli tam nemáš emulzi - žluto bílá pěna...
Poslední možnost co mně napadá je odvětrani kliky, může ti to prát olej směrem do vzduchového filtru...
A ještě jednou se podívej na motor, může to někde téct a někdy to nevidíš.... zadek motoru a podobná místa...
Návštěvy servisu se asi nevyhneš... takže bych zajel rovnou tam...
Pokud jsi hladinu oleje neověřil měrkou a liješ to jen podle kontrolky, tak to může být olejový čerpadlo...netlačí a bliká ti kontrolka....
Předpokládám, že jsi hladinu oleje i ověřil měrkou? Nebo jsi jen doléval podle kontrolky?
Pokud olej neteče, tak buď kroužky, ale to by určitě nežralo 4 litry jenom tak... na 10km...to není tvůj případ...
Takže zůstává možnost a to je těsnění pod hlavou... podivej se jestli nemas olej ve vode...nebo mastnou nadobku s chladicí kapalinou, nebo jestli se ti neztrácí i voda. Pak mrkni na víčko, jak doléváš olej, jestli tam nemáš emulzi - žluto bílá pěna...
Poslední možnost co mně napadá je odvětrani kliky, může ti to prát olej směrem do vzduchového filtru...
A ještě jednou se podívej na motor, může to někde téct a někdy to nevidíš.... zadek motoru a podobná místa...
Návštěvy servisu se asi nevyhneš... takže bych zajel rovnou tam...
Pokud jsi hladinu oleje neověřil měrkou a liješ to jen podle kontrolky, tak to může být olejový čerpadlo...netlačí a bliká ti kontrolka....
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- dakty
- Pilot
- Příspěvky: 851
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
jasné, kontroloval jsem měrkou. Bylo málo, tak jsem dolil nejprve první dávku oleje. Teď ráno jsem potřeboval popojet pár km (asi 4) a zas ošklivý zvuk z motoru. Prostě jak starý diesel.
Na víčku žádná emulze není. To jsem kontroloval před chvilkou. Na vodu a mastnotu kolem se podívám. Kouknu se i na vzduchový filtr, zda se tam neukázal olej. Mám pod autem železný kryt, takže ta identifikace vytékání je horší, ale prohlédnu to pořádně.
A olejový čerpadlo: je problém vyměnit a drahá věc?
Jooo, servis mě čeká, to se nedá nic dělat. Hold se autu nelíbilo, že stálo 5 měsíců v garáži
Děkuju za rady, budu informovat
Na víčku žádná emulze není. To jsem kontroloval před chvilkou. Na vodu a mastnotu kolem se podívám. Kouknu se i na vzduchový filtr, zda se tam neukázal olej. Mám pod autem železný kryt, takže ta identifikace vytékání je horší, ale prohlédnu to pořádně.
A olejový čerpadlo: je problém vyměnit a drahá věc?
Jooo, servis mě čeká, to se nedá nic dělat. Hold se autu nelíbilo, že stálo 5 měsíců v garáži
Děkuju za rady, budu informovat
Škoda Yeti 1.2 TSI Ambition... poježděníčko na půl roku
- dakty
- Pilot
- Příspěvky: 851
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
Takže překontrolováno:
vzduchový filtr má na sobě malinko známky oleje, ale ten už je suchý, takže to nebude ze včera
voda je v pohodě, nikde není mastnota (ani na nádržce, ani ve vodě)
kolem motoru žádný čerstvý mastný flek
na víčku od oleje je trocha žluté emulze, ale zdá se mi, že to není čerstvé
opět jsem zkoušel měrku oleje a bohužel je tam dost oleje - asi 3x víc než je rozmezí měrky
takže to asi vypadá na něco horšího
vzduchový filtr má na sobě malinko známky oleje, ale ten už je suchý, takže to nebude ze včera
voda je v pohodě, nikde není mastnota (ani na nádržce, ani ve vodě)
kolem motoru žádný čerstvý mastný flek
na víčku od oleje je trocha žluté emulze, ale zdá se mi, že to není čerstvé
opět jsem zkoušel měrku oleje a bohužel je tam dost oleje - asi 3x víc než je rozmezí měrky
takže to asi vypadá na něco horšího
Škoda Yeti 1.2 TSI Ambition... poježděníčko na půl roku
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: 1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
Clovece, ked tam mas tak vela oleja a svieti ti kontrolka tak jednoznacne odislo olejove cerpadlo. Ja mam podobny problem, ale iba za tepla a v nizkych otackach (teda blika mi to iba v nizkych otackach, ale chyti do divny zvuk ako pises a rachoti to v celom rozsahu). Idem dat vymenit cerpadlo, tak snad to u mna bude tiez ono..
Nikdy nedolievaj olej tesne po jazde. Musis to nechat aspon 5 minut aby stiekol olej do vane a potom pozriet mierku kolko ho tam je.
Nikdy nedolievaj olej tesne po jazde. Musis to nechat aspon 5 minut aby stiekol olej do vane a potom pozriet mierku kolko ho tam je.
- dakty
- Pilot
- Příspěvky: 851
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
Měřil jsem olej po nějaké době, ale asi to chtělo nechat delší dobu v klidu. Taky vyměním to čerpadlo. Postup výměny je sundání olejové vany a pak výměna čerpadla. Výměnu bych zvládl sám, ale nevím, zda tam neodešlo ještě něco jiného takže asi do servisu
Škoda Yeti 1.2 TSI Ambition... poježděníčko na půl roku
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: 1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
kukni se ještě na čidlo co je na vaně
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: 1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
Neviem ci tam to cidlo vobec ma. Ak sa mu zmenil aj zvuk motora, tak to cidlom nebude. Proste je slaby tlak..
- falko1983
- VWjunior
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 12.08.2008 16:30
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
Před samotnou výměnou čerpadla bych zajel do servisu na změření tlaku mazací soustavy.Jinak ten přebývající olej bych co nejrychleji odpustil aby sis nezničil katalyzátor a bufera.
VW GIV 1.6 16V
- dakty
- Pilot
- Příspěvky: 851
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
auto je už v servisu. Opravdu do netlakuje olej, teď se bude identifikovat místo závady - buď čerpadlo nebo ucpaný nějaký olejový sání bo co. Auto jsem tam dotáhl, takže jsem ho nastartovaný neměl, abych ten motor náhodou neposlal do kytek
Škoda Yeti 1.2 TSI Ambition... poježděníčko na půl roku
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 06.04.2008 20:19
Re: 1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
zdravím taky mam golfa 1,4 16 V a v poslední době když se to zahřeje tak mi taky vyskakuje tlak oleje.vymenil jsem čidlo na hlave ale tím to není. tak nevím jestli to nahodou není taky čerpadlo.když jedu po dálnici a držím to kolem tech 3 tisíc otáček tak nic aale jakm ile klesnou otačky tak me z toho neustáleho pípaní až bolí hlava .myslítze že by to treba mohla byt i nejaká netesnost ?mam trochu od oleje motor pod víkem vačky.jestli se ten tlak nestrácí treba tam?jinac kdyby to bylo to čerpadlo tak nevíte kolik to stojí cca?dík
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: 1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
Ja som bol zmerat tlak a bol velmi biedny. Momentalne cakam na cerpadlo..
Netesnost by nesposobila taky pokles tlaku, ked ti blika kontrolka tak uz je naozaj slaby. Tieto cidla na 1,4 su tusim kalibrovane na 0,3 - 0,5. Cize ocividne mas pod 3000 ot. uz velmi slaby tlak..
Netesnost by nesposobila taky pokles tlaku, ked ti blika kontrolka tak uz je naozaj slaby. Tieto cidla na 1,4 su tusim kalibrovane na 0,3 - 0,5. Cize ocividne mas pod 3000 ot. uz velmi slaby tlak..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 06.04.2008 20:19
Re: 1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
takže myslíš že bude potreba nové olejové čerpadlo??a je to normální že to olejove čerpadlo odchází po určitych najetych km?bifur píše:Ja som bol zmerat tlak a bol velmi biedny. Momentalne cakam na cerpadlo..
Netesnost by nesposobila taky pokles tlaku, ked ti blika kontrolka tak uz je naozaj slaby. Tieto cidla na 1,4 su tusim kalibrovane na 0,3 - 0,5. Cize ocividne mas pod 3000 ot. uz velmi slaby tlak..
- dakty
- Pilot
- Příspěvky: 851
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
Tak auto jezdí a zde je závěr:
na dně vany byla asi 2cm vrstva karbonu. Jak jsem dolil olej, tak ten obsahoval asi velké množstvé rozpuštěcích přísad. Takže se karbon začal rozpouštět a komplet ucpal filtr a koš sání. Kdyby se s tím jezdilo a nestálo to, tak by se rozpustil postupně a k tomu to by nedošlo. Takže je tam nový filtr, olej a komplet vyčištěný motor. Čerpadlo i koš sání OK.
Příště už auto stát nebude takhle dlouho, bude jezdit děkuji všem za rady
na dně vany byla asi 2cm vrstva karbonu. Jak jsem dolil olej, tak ten obsahoval asi velké množstvé rozpuštěcích přísad. Takže se karbon začal rozpouštět a komplet ucpal filtr a koš sání. Kdyby se s tím jezdilo a nestálo to, tak by se rozpustil postupně a k tomu to by nedošlo. Takže je tam nový filtr, olej a komplet vyčištěný motor. Čerpadlo i koš sání OK.
Příště už auto stát nebude takhle dlouho, bude jezdit děkuji všem za rady
Škoda Yeti 1.2 TSI Ambition... poježděníčko na půl roku
- tomino123
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihlava
Re: 1.4 16V chce olej, ale už je ho tam dost
Zdravím,
mám dá se říci podobný problém jako zakladatel tématu a chtěl bych vás požádat o vaše vyjádření a rady. Mám Golf IV 1.4 16V AHW 1998. Stalo se mi to, že mi nejprve skrz olejovou měrku vystříkal olej z motoru (před touto událostí jsem měl vyšší spotřebu oleje). V servisu mi provedli výměnu kroužků, gufer na ventilech a i letitých rozvodů (rozvody jsem chtěl já sám když už to měli rozdělané). Nyní olej vůbec neubývá, ale po několika dnech po opravě se objevil jiný problém. Nyní se mi sporadicky při jízdě rozsvítí kontrolka tlaku oleje a po chvilce zase sama zhasne (nebo i po vypnutí motoru a opětovném startu). Řekl bych, že zkraje to dělalo pouze občas, ale četnost se zvýšila. Po druhé návštěvě servisu, jsem se dozvěděl, že je v mazacím okruhu skutečně nízký tlak (na zkoušku jsem provedl vyřazení čidla tlaku z provozu a problém skutečně zmizel). Čerpadlo je údajně OK. Problém prý údajně způsobuje vydřená vačka. Nevím jaké má vačka uložení a jak to přesně v motoru funguje, že přes ní může utíkat tlak (uvítal bych třeba nějaký nákres nebo popis jak to funguje). U tohoto typu motoru prý není vačka uložená klasicky na "šálách", ale nějak v bloku motoru a nejde to tedy opravit (třeba zaškrábat) a je tedy potřeba sehnat jinou hlavu. Výměna celé hlavy za novou je opět dost velký výdaj a ten předchozí byl též nemalý. Jaký je váš názor na danou věc.
Zajímalo by mě třeba:
- co mohlo způsobit tento problém, že se začal projevovat až po opravě motoru (viz. výše)
- zda by na to mohla mít vliv samotná předchozí oprava motoru
- zda by na to nemohla mít vliv výměna motorového oleje (předtím Sunoco Marathon 10W40, nyní Agip SINT
2000 SAE 10W-40)
- zda není možná pouhá oprava vačky nebo uložení a je opravdu nutná výměna hlavy
- dá se s touto závadou prozatím jezdit nebo ne
Pokud jsem zapomněl uvést nějakou důležitou informaci, tak se předem omlouvám a případně ji doplním.
Předem děkuji za vaše odpovědi.
mám dá se říci podobný problém jako zakladatel tématu a chtěl bych vás požádat o vaše vyjádření a rady. Mám Golf IV 1.4 16V AHW 1998. Stalo se mi to, že mi nejprve skrz olejovou měrku vystříkal olej z motoru (před touto událostí jsem měl vyšší spotřebu oleje). V servisu mi provedli výměnu kroužků, gufer na ventilech a i letitých rozvodů (rozvody jsem chtěl já sám když už to měli rozdělané). Nyní olej vůbec neubývá, ale po několika dnech po opravě se objevil jiný problém. Nyní se mi sporadicky při jízdě rozsvítí kontrolka tlaku oleje a po chvilce zase sama zhasne (nebo i po vypnutí motoru a opětovném startu). Řekl bych, že zkraje to dělalo pouze občas, ale četnost se zvýšila. Po druhé návštěvě servisu, jsem se dozvěděl, že je v mazacím okruhu skutečně nízký tlak (na zkoušku jsem provedl vyřazení čidla tlaku z provozu a problém skutečně zmizel). Čerpadlo je údajně OK. Problém prý údajně způsobuje vydřená vačka. Nevím jaké má vačka uložení a jak to přesně v motoru funguje, že přes ní může utíkat tlak (uvítal bych třeba nějaký nákres nebo popis jak to funguje). U tohoto typu motoru prý není vačka uložená klasicky na "šálách", ale nějak v bloku motoru a nejde to tedy opravit (třeba zaškrábat) a je tedy potřeba sehnat jinou hlavu. Výměna celé hlavy za novou je opět dost velký výdaj a ten předchozí byl též nemalý. Jaký je váš názor na danou věc.
Zajímalo by mě třeba:
- co mohlo způsobit tento problém, že se začal projevovat až po opravě motoru (viz. výše)
- zda by na to mohla mít vliv samotná předchozí oprava motoru
- zda by na to nemohla mít vliv výměna motorového oleje (předtím Sunoco Marathon 10W40, nyní Agip SINT
2000 SAE 10W-40)
- zda není možná pouhá oprava vačky nebo uložení a je opravdu nutná výměna hlavy
- dá se s touto závadou prozatím jezdit nebo ne
Pokud jsem zapomněl uvést nějakou důležitou informaci, tak se předem omlouvám a případně ji doplním.
Předem děkuji za vaše odpovědi.