Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: "Engine swap" aneb vše kolem výměny motoru
PříspěvekNapsal: 02.08.2014 20:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.12.2009

Příspěvky:

1967

Bydliště:

VWýchod

Snad nebude klukům zeleným vadit, když tu založím "pokecově-informační" topic o výměně motoru...
Zakládám z důvodu sběru informací :good:
-no jelikož mi 16V AZD 77kw moc nevyhovuje :? (hlavně mi vadí téměř nulový zátah od nízkých otáček - ono to celkem i jede ,ale až okolo cca 4tis otáček a to není zrovna idealní do města atp... ), tkž začínám pomalu uvažovat o tzv. "swapu" tedy přehodit komplet motor i převodovku z jiného ...
-jaký by byl nejvodnější? Osobně mám 3 typy - 2.0i 85kw : podle mě asi nejlevnější cesta , a asi by se dalo i pořešit ofiko, jestli se nepletu tak nárust výkonu nesmí být více než nějakých 10% oproti původním hodnotám ( :?: :?: ) a pak by mělo jít změnu motoru posvětit ze strany prodejce...
- 2.3 V5 : líbí se mi zvuk, ale nwm jak se spotřebou a spolehlivostí :?:
- 1.8T : asi nejspíše AGU , ta by byla asi nejlíp co se týče spolehlivosti a dostupnosti, ale zase nevím jak s přeplňováním a provozem na velmi krátké vzdálenosti...

další věc co by mě zajímala, moje Bora má el. plynový pedál, a myslím že všechny motory co jsem vyjmenoval výše mají mechanický plyn... tzn že bych musel přehodit i el. svazek co je pod palubkou? Nebo komplet celou el. ?
Tkž asi nejlepší verze by byla koupit celý vůz s požadovanou motorizací a vše přeházet do našeho... :?:
- o nějaké cestě legalizovat takovou zástavbu si mohu asi nechat zdát , že :?:

No poprosil bych kdyby si někdo něčím podobným už prošel ať se podělí o své poznatky, klidně i o jednotlivých motorizacích a různé poznatky... informace se hodí :good: pokud by se někomu nechtělo psát sem a přesto by mi chtěl poskytnout info poprosím o SZ , budu fakt rád za každý poznatek...
Díky :drinks:

_________________
Now: :-P
Ex:
Bora Variant 16V
Touran 1.9TDI
Golf MK4 1.6SR
Golf MK3 1.8i


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: "Engine swap" aneb vše kolem výměny motoru
PříspěvekNapsal: 02.08.2014 21:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

7968

Bydliště:

Svitavsko

ten spodek je dost o sání, ale je pravda, že mám upravený i mapy kvůli odezvě plynu v kombinaci s el. klapkou z 1.8T 110/132kW.. já ze spodkem nemám nějak zásadní problém po městě jezdím na 4 kvalt (to je kolem 2000ot) a když potřebuji trochu zrychlit tak jen lehce šlápnu na plyn a začne se to sbírat, když to porovnám 1.6SR co jsem zatím řídil (byli myslím 3), tak ani jedna nejela jak můj 16v od spodu (zatím všechny 1.6 SR s kterýma jsem měl tu čest tak do 2000 ot mrtvola a pak nějaký náznak), ale na druhou stranu ani žádný 1.6 16v co jsem řídil nejel jak ten můj a to si nemyslím, že to moje nějak moc jede..

ale k tvému tématu třeba 1.8T 110kW novější motory měli už i el. pedál.. pokud už bych tam něco rval tak 1.8T 132kW a taky je potřeba myslet na větší brzdy a poloosy atd.

zkus napsat klubákoj Jurod ten dával místo 1.6SR 1.8T 132kW jak to má pořešený

mě osobně na tomto motoru nejvíc vadí řazení, ale na tom už pracuji. aby to bylo top.


p.s. mohl se svést v té moji žabce jestli to jede tak mizerně, aby jsi měl na porovnání. tak třeba někdy než tam narveš 1.8T

_________________
http://www.detailing.cz
kódování a diagnostika vw koncernu

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: "Engine swap" aneb vše kolem výměny motoru
PříspěvekNapsal: 02.08.2014 21:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.12.2009

Příspěvky:

1967

Bydliště:

VWýchod

Hele já nikde neřekl že můj motor jede mizerně :lol: , to v žádným případě, motor mi příjde OK, na to že s sebou vláčí tak těžkou kastli... ale v žádným případě nejede od spodu jako moje bývalé SR...
dcl by mě zajímalo v jakém byly ty SR-ka stavu ve kterých si jel...osobně jsem se snad nikdy nesetkal s tím aby 16V motor měl lepší spodek než 8V (když srovnávám stejné objemy) ale tohle téma není o srovnávání 16V vs SR :good: a taky né o úpravách 16V....
Je mi jasné že brzdy budou potřeba a poloosy půjdou snad s převodovkou :good: i proto by bylo pro mě asi lepší sehnat celé auto na přestrojení...

_________________
Now: :-P
Ex:
Bora Variant 16V
Touran 1.9TDI
Golf MK4 1.6SR
Golf MK3 1.8i


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: "Engine swap" aneb vše kolem výměny motoru
PříspěvekNapsal: 02.08.2014 22:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

7968

Bydliště:

Svitavsko

Pokud se nepletu, tak je možnost pokud seženeš auto s papiry na tvůj motoru (nevím jestli musí sedět typ kastle), tak by k tomu měl jít přhlásit jiná kastle, ale nevím jak to přesně je raději napiš Jurodoj on ti určo poradí je to ochotný člověk. Osobně bych nechtěl auto s lankovým plynem, protože tam tempomat je poměrně drahý špás i když zase ta odezva na plyn je asi o něco lepší, tempomat používám téměř denně, když nespěchám :) .

jinak k těm 1.6SR to poslední jelo dost dobře oproti těm předešlím SR, ale nevím no.. a to poslední i předešlé bylo na origo 15" alu a já mám origo 17" santa monici (, které jsou poměrně těžké. Právě jsem všude slyšel jak 1.6SR jede od spodu, tak se pokud je možnost rád svezu abych věděl (poslední mašina měla najeto údajně 142 000km a to moje má necelých 250 000km. Jak říkám není problém, aby si se projel mym autem pokud budeš chtít

_________________
http://www.detailing.cz
kódování a diagnostika vw koncernu

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: "Engine swap" aneb vše kolem výměny motoru
PříspěvekNapsal: 02.08.2014 23:02 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

15020

Bydliště:

BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

pokud jde o swap.. tak už to není to co bývalo...

musí sedět kód motoru a výkon...a ještě se ten kod motoru musel dávat do té dané kastle..
tj.. laicky řečeno..ofiko nejde přestavět 1,8T 110kW za 1,8T 132kW ..byť tam sedí obsah...a rozdíl je jen ve výkonu

dokonce nejde přestavět 1,6 co se dávala do fabie za 1,6 do golfa..byť to sjou oboje 1,6 se stejným výkonem...

takže přestavba na jinej obsah nebo kod motoru nebo výkon je legálně "komplikovaná"

co se týče AlkyToma... tak bohužel jeho problém je to, že má Vároše... a tak papíry na 1,8T v "kombi" nesežene ..protože ty se v Evropě neprodávaly...a s US papírama.. i když by je sehnal tak si zadělá jen na problémy... :(

takže jediný ofiko řešení na swap jako takový je sehnat papíry (kastli) z 2.0 kombi a udělat z toho 2.0 8V .. je to takovej blbuvzdornej motor...nejede zázraky..ale zase se na něm nemá co po..at... spotřeba standart... dá se s tím jezdit na delší trasy pod 7

_________________
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

_________________
GTI v naftě, je jako ferrari v kombi... sice to existuje, ale je to 3,14čovina


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: "Engine swap" aneb vše kolem výměny motoru
PříspěvekNapsal: 02.08.2014 23:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

7968

Bydliště:

Svitavsko

tím, že to je varoš bude problém s 1.8T a nemyslím, že by si nějak výrazně tím 2.0 pomohl, když vezmu komplikace s tím spojené.. když už se do toho pouštět tak s motorem co má nějaký potenciál a taky trochu těch poníků

_________________
http://www.detailing.cz
kódování a diagnostika vw koncernu

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: "Engine swap" aneb vše kolem výměny motoru
PříspěvekNapsal: 03.08.2014 10:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.06.2011

Příspěvky:

1396

Bydliště:

Někde v Zlínském kraji :)

Takze jestli nebudes mit papiry ofiko zapsany motor v kastli tak se do toho nepoustej.. Kdyz jsem byl na technicke tak jsem tam kecal s manikem a on me rikal ze do ted na technicke to bylo jeste v pohode. Chapes ze si mohl jeste barco ukecat ale ted ma prijit drsnejsi opatreni a to je ze se budou auta fotit napr motor atd. A kdyz nahodou nejaky blbecek se bude na ty fotky divat a rekne si tvl co tam ma za motor a jakto ze prosel tak ten kdo ti dal stempla tak bude mit pekny problem a ty taky.. A ted uz vis ze radsi typek na technice te nepusti..

_________________
Golf IV .:R 1.8T-AGU-,BOV HKS®,Tomason TN6,Zimmermann Sport/DSPF 312x25,Downpipe 3",Cold Air Intake,FMIC,FORGE Hose,AP -40/-30 OOOO R8 TFSI COILSObrázek


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: "Engine swap" aneb vše kolem výměny motoru
PříspěvekNapsal: 03.08.2014 10:23 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

15020

Bydliště:

BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

jasný já řeším "legitimní přestavbu" která se dá udělat.. ne technický - mechanický přehození motoru..
který je """plug and play """ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: že Jurode :mrgreen: a uděláš to za dva dny v garáži bez elektriky nebo na parkovišti před panelákem :mrgreen:

papíry na kombi 2.0 se sehnat dají...na 1,8T ne - tečka

ten 2.0 zase není sice výkonová hitparáda ale není špatnej - prostě je to starej velkej atmosferickej motor.. a je totálně blbuvzdornej... 1,8T je sice špica.. ale taky tě může pěkně vypýct, protože víme, jak ty motory jsou používaný, jak jsou starý a kolik mají najeto atd... a uděláš si z auta totální pokladničku...

což myslím Tom až tak nechce a když bude chtít tak si na tu 2.0 může strčit tohle :zzz:
http://www.neuspeed.com/491095-neuspeed ... html#popUp[products]/0/

další věc je sice prkotina.. ale jen pořizovací cena těch dvou motorů se dost liší... :wink:

jako když by měl octu at krátkou nebo dlouhou.. nebo krátkýho golfa..tak mu taky řeknu 1,8T .. ale takhle :blush:

_________________
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

_________________
GTI v naftě, je jako ferrari v kombi... sice to existuje, ale je to 3,14čovina


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: "Engine swap" aneb vše kolem výměny motoru
PříspěvekNapsal: 03.08.2014 17:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.12.2009

Příspěvky:

1967

Bydliště:

VWýchod

majrek001 : tak tempomat vůůůbec neřeším, nemám ho a ani jeho montáž neplánuji, (když jsem ho měl v Touranovi, tak jsem ho využíval jen sporadicky...), moc děkuju za nabídku svezení v tvém voze :!: ale nemyslím že by to nějak změnilo můj názor...

vtuni : ai tak , i když jsem zahlídl projekt od někoho z němec a ten udělal z 2.0i varianta 1.8T, ale myslím že v německu jde schválit i taková přestavba... Tady u nás to neprojde :( a i proto jsem psal motorizaci 2.0i na první místo.. ono nechat na něj spíchnout svody + zbytek výfuku + otevřený sání a třeba udělat hlavu by nemuselo být asi špatný... a sehnat Boru varianta s tímhle motorem by taky nemusel být až takový boj...

majrek001 . no právě já si sobně myslím že i stím 2.0i bych si pomohl (pokud jsem dobře koukal má krouťák položený na 2400ot) a potencial? Mám auto na denní jěždění, tkž se za výkonem nemám v plánu honit...

ReadyHead : hele jak říkám zatím jen zjišťuju co a jak ... jěště není nikde napsáno že do toho půjdu.. jasný o těch technických jsem též slyšel... ale ono se v tomhle státě toho hodně nakecá a pak skutek utek :lol: , ale je fakt že stačí narazit na technika, který bude mít zrovna tuhle motorizaci doma a je průser... zase na druhou stranu si myslím že vždycky budou lidi co mají známosti a dokážou protáhnout ledacos :mrgreen:


vtuni . přésně fyzický přehození vůbec neřeším, z toho bych fakt strach neměl.... jj o tom kitu vím, znám z VWvortexu, ono vůbec v USA jezdí těch 2.0i dost...

zatím děkuju za poznatky :good: , pokud se do přestavby budu pouštět tak myslím že až koncem příští sezony bych začal schánět dárce... tak uvidíme...

_________________
Now: :-P
Ex:
Bora Variant 16V
Touran 1.9TDI
Golf MK4 1.6SR
Golf MK3 1.8i


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: "Engine swap" aneb vše kolem výměny motoru
PříspěvekNapsal: 03.08.2014 17:54 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

12.05.2009

Příspěvky:

233

My mame Octavu 2,0 4x4 a máme ji myslím od 18 000km a ted má 190 000km a do motoru žádná investice jen to žere cca 4 litry mezi vymenou
Jinak ten motor má fakt solidní spodek, máme to pracovní a když nekde na lesních cestach atd neco vezu tak tahne solidne, ale jak ho trochu honíš tak si to dost veme...
Takže pokud ten 2,0 trochu zgeneralkuješ tak je to super motor.
Jen ten náš kolem 2300ot má strašne divnej zvuk že neni slyšet slova v aute ale zas od 2500ot je to v pohode :D


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: "Engine swap" aneb vše kolem výměny motoru
PříspěvekNapsal: 03.08.2014 18:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.06.2011

Příspěvky:

1396

Bydliště:

Někde v Zlínském kraji :)

Divej jen jsem chtel napsat co mi bylo receno od technika. Je jasne ze vzdy to nejak pujde obejit kdyz tam bude mit znameho a podstrci jine fotky :D Tempomat bych taky neresil mozna by to bylo uplne to posledni.. Ale jestli do toho pujdes snad doufam ze jo protoze tyto prestavby fakt mozu tak budu rad protoze to budu porad cekovat :D ale lepsi by bylo kdyby jsi tam dal 1.8T na to bych pak cumel nonstop :D

_________________
Golf IV .:R 1.8T-AGU-,BOV HKS®,Tomason TN6,Zimmermann Sport/DSPF 312x25,Downpipe 3",Cold Air Intake,FMIC,FORGE Hose,AP -40/-30 OOOO R8 TFSI COILSObrázek


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: "Engine swap" aneb vše kolem výměny motoru
PříspěvekNapsal: 12.08.2014 13:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.04.2013

Příspěvky:

105

Bydliště:

Plzeň

Já jsem měl kdysi Golfa II 1.6TD 59kW s motorem 1.9TDI. Ale to byla jiná doba. Dříve nebylo tolik možnosti ve výběru aut a také ceny byly někde jinde.

V dnešní době vyplatí se to vůbec?

Když se podívám na ceny Bory v kombiku s motorem V5 AGZ do 200k km v pěknem stavu v Německu, tak je to 1000 až 1500€.

P.S. S V5 se dá jezdit rozumně ale jen s LPG
http://www.spritmonitor.de/en/detail/188945.html


Přílohy:
$_57.JPG
$_57.JPG (332.87 KiB) Zobrazeno 947 krát


_________________
VW Bora 2.3i 110kW LPG: Obrázek
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: "Engine swap" aneb vše kolem výměny motoru
PříspěvekNapsal: 12.08.2014 21:19 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.03.2010

Příspěvky:

2302

Bydliště:

Uherské Hradiště

Přepis kastle sice legální je, ale ty ho stejně budeš dělat jen papírově a vlastně obráceně...což obnáší určité komplikace, musí se sehnat papíry, které musíš mít ale přepsané na sebe, musíš být majitelem obou aut, kterých se to bude týkat...samotné papíry nepřepíšeš...takže buď koupit vrak ze kterého bude třeba i motor v případě 2.0 nebo 2,3 V5, nebo se spojit s někým ochotným z autovrakoviště...dále musí být dodržené určité podmínky, jako shoda prvních 8 znaků VIN kódu a pod...více najdeš v dokumentu VW...který je na stažení tady: viewtopic.php?f=270&t=226841 tam najdeš i podmínky k přepisu samotného motoru, ale je to jak psal vtuni...ani jeden z těch motorů, o kterých přemýšlíš, legálně nepřepíšeš. V Německu je to trochu jinak...tam stačí udělat certifikaci za nějakou směšnou cenu a dostaneš tam cokoliv.. :D

Co se týče toho motoru, nevím co od toho čekáš...2.0 asi pojede o chlup lépe, ale je to pouze 7kW navíc, ale taky je navíc nějaké to kg.
Pokud vycházím z papírového zrychlení 0-100km/h i když to není úplně ten nejvhodnější parametr...tak 1.6 16V 11,5s a 2,0 11,4s. http://srovnani.katalog-automobilu.cz/a ... 5B1%5D=205
Osobně bych to asi kvůli 7kw nedělal. Ale to je věc názoru. Zkusil bych ten dvoulitr projet a podle toho se rozhodl.
Na druhou stranu, já šel do 1,8T hlavně i z důvodu dalšího navýšení výkonu v čem je tenhle motor prostě :good:

Jinak bych se 1.8T nebál. Třeba AUQ s el. plynem a 132kw. Nejlépe pokud by obě auta pracovali přes sběrnici CAN. Ale i kdyby ne, není třeba měnit komplet elektriku ale můžou třeba blbnout některé kontrolky od různých RJ, které nebudou umět navzájem komunikovat s RJ motoru, to ale neznamená, že jednotlivé systémy jako je ABS, airbagy a pod. nebudou funkční...
Samotná přestavba se vždycky dělá lépe, když přehazuješ z auta do auta, jako když koupíš motor na paletě a pak zjistíš, že ti chybí to, nebo ono...takže nejlépe funkční auto, které si třeba i nastartuješ a poslechneš..případně bude i pojízdné...
Já takhle kupoval octavii rs, která se dá dnes i poměrně levně sehnat...připravíš se tak ale o možnost přepisu karoserie. Nic méně to řešitelné zatím je..........přísnější STK by měla být zavedená nějakou dobu na Slovensku, ale nevím o tom, že by s tím byl problém...že Ajfulo... :mrgreen:

_________________
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
viewtopic.php?f=78&t=206636
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
viewtopic.php?f=40&t=231905


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: "Engine swap" aneb vše kolem výměny motoru
PříspěvekNapsal: 23.08.2014 23:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.12.2009

Příspěvky:

1967

Bydliště:

VWýchod

všem díky za věcné poznámky hlavně "jurod" a "vtunimu" ... lidi od fochu mě od toho odrazují... takže ukáže čas... :D

_________________
Now: :-P
Ex:
Bora Variant 16V
Touran 1.9TDI
Golf MK4 1.6SR
Golf MK3 1.8i


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: "Engine swap" aneb vše kolem výměny motoru
PříspěvekNapsal: 08.05.2015 13:47 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

30.11.2014

Příspěvky:

94

Ahoj, rád bych trochu obnovil téma. Vlastním Golf IV 1.4 16V a tak nějak mi vrtá hlavou, jestli by šlo vyměnit motor za 1.6 16V - výkonově lepší, spotřebou podobný. Co vše by bylo třeba měnit? Je například převodovka stejná? Přijde mi, že převodové stupně se zdají až na 5. kvalt stejně dlouhé.

Díky moc :wink:

_________________
VW Golf IV 1.4 16V AXP
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Golf IV 1.4 16V 55 kW / 75 HP


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group