Reakce plynového pedálu-následné chcípání

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Reakce plynového pedálu-následné chcípání

Příspěvek od tomakecTD »

Zdravím všecky členy, mám problém s mým golfem 1.6 16V 77kW...Po startu- když nesešlapuju plyn se mi auto vyhoupne na 1100 otáček, 3 sekundy se to drží a pak chcípne, na druhý start už je to v pohodě. Nevíte někdo, čím to může bejt? Na VAGu žádná chyba- jen sporadická chyba mysím něco s tlakem nebo chudostí směsi benzínu. A po rozjezdu mi téměř nereaguje plynový pedál- sešlápnu a auto zareaguje daleko později, todle mi dělá občas i v zahřátém stavu a kolikrát zůstanu jako pako viset na křižovatce :evil: Že by špatný pedál? Potenciometr? :(
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání

Příspěvek od bifur »

A co klapka? Vycistit a spravit zakladne nastavenie.. Pomohla by aj ta chyba, moze nieco napovedat.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání

Příspěvek od tomakecTD »

Klapka čistá, jako nová, předtím byl problém, že byl luft pod klapkou, houpaly se otáčky- spravilo se to a zákl nastavení se neudělalo, kontrolky zhasly a jelo- zřejmě se ta klapka adaptuje sama? u AEE když sem čistil klapku, auto nejelo..
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání

Příspěvek od bifur »

Zalezi na tom v akom stave bola klapka pred cistenim. Cim viac je klapka spinava, tym je vyssia pravdepodobnost ze to po cisteni bude robit blbosti. Ale aj tak odporucam zmazat adaptacne hodnoty a spravit zakladne nastavenie. Ak to ani potom neprestane, pozrel by som ako prve cidlo teploty chl. zmesi. Potom tradicne hodit na VAG a logovat udaje, aj ked s tymto startom to moze byt problematicke, nez nieco nalogujes uz to skape. Ale aspon by som cez VAG popozeral jednotlive cidla ci davaju aspon priblizne spravne hodnoty. Kazdopadne ta chyba z VAGu by mohla pomoct..

VVckar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 24.10.2014 10:22

Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání

Příspěvek od VVckar »

U Golfa 1,6 16V 77 kW, typ motoru AZD mám problém s reakcí plynového pedálu, pokud chci, aby auto zrychlovalo, musím mít pedál až na doraz. Předtím jsem jezdil s Felicií 1,6 a u ní stačilo pedál lehce přišlápnout a auto začalo znatelně zrychlovat. Pokud pedál u Golfa přišlápnu jen lehce nebo cca do poloviny dráhy, auto sice zrychluje, ale jen na rovině a ještě dost pomalu a to i když podřadím na nižší rychlostní stupně. Je normální tato reakce plynového pedálu u Golfa? Tato motorizace AZD má už elektronický plynový pedál nebo ještě mechanický? Děkuji za odpověď

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4767
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání

Příspěvek od srotty »

16V už má el.plyn.Je normální,že to má pár sekund prodlevu po šlápnutí. Na Vagu se dá zkontrolovat,jestli ten potenciometr v pedálu je v pořádku.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání

Příspěvek od tomakecTD »

Dráha potenciometru je rozdělená tak, že do 3/4 pedálu je 0-50% výkonu a poslední 1/4 - čili u konce z 50-99% výkonu. Nevím proč to tak je, ale vypozoroval sem to. Asi kvůli úspoře paliva. Takže když chci taky pořádně jet, vždy na podlahu. Felda 1.6 byla jiná, to bylo kvalitní auto. Tydle šmejdy se s tím nedají vůbec rovnat.
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání

Příspěvek od majrek001 »

taky změř kolik ti dává pedál procent mě třeba na podlaze dával 75%, tak jsem to lehce poladil a už je 95%

trochu udělá taky změna sání za TDI/GTI (pokud ještě nemáš) a trošku taky pomůže úprava map ŘJ motoru
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

VVckar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 24.10.2014 10:22

Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání

Příspěvek od VVckar »

U mého Golfa 1,6 16V 77kW AZD reaguje plynový pedál jinak než jsem zvyklý z jiných aut. U ostatních aut stačí při rozjezdu plynový pedál opravdu jen lehce sešlápnout a okamžitě reaguje, ale u Golfa musím při rozjezdu pedál sešlápnout znatelně víc, jinak se motor při rozjezdu klepe, takže ty rozjezdy jsou s tímto autem trochu horší, především proto, že v okamžiku, kdy se spojka dostane do záběru, není ještě plynový pedál v takové poloze, aby se dostatečně zvýšili otáčky motoru, a proto se motor při rozjezdu klepe. Jak je to u vašich aut? Máte to podobné? Dá se to nějak řešit? Docela mě to trápí

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání

Příspěvek od Sonny »

VVckar píše:U mého Golfa 1,6 16V 77kW AZD reaguje plynový pedál jinak než jsem zvyklý z jiných aut. U ostatních aut stačí při rozjezdu plynový pedál opravdu jen lehce sešlápnout a okamžitě reaguje, ale u Golfa musím při rozjezdu pedál sešlápnout znatelně víc, jinak se motor při rozjezdu klepe, takže ty rozjezdy jsou s tímto autem trochu horší, především proto, že v okamžiku, kdy se spojka dostane do záběru, není ještě plynový pedál v takové poloze, aby se dostatečně zvýšili otáčky motoru, a proto se motor při rozjezdu klepe. Jak je to u vašich aut? Máte to podobné? Dá se to nějak řešit? Docela mě to trápí
Mám taky AZD a rozjezd se mi zdá v pohodě,možná už jsem si zvyknul..ale taky se mi trochu někdy rozklepe když neodhadnu plyn,hlavně při parkování.
Chělo by to porovnat s jiným 16V :wink: Třeba máš něco špatně a takto se ti blbě poradí..
Každopádně slabý tah odspodu a mdlá reakce na plyn.pedál je vlastnost tohoto motoru a je třeba si na to zvyknout.Už jen ta reakce na pedál při volnoběhu.. :roll:
Jezdil jsem s Focusem,Bravou a Loganem..motorově lepší.Ale já mám těžkou Boru Variant výbava Highline!!! v TP mám provozní hmotnost 1425kg !!! 8O a to taky dělá svoje.

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4767
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání

Příspěvek od srotty »

No hlavně je rozdíl mezi el.plynem a plynem ovládaným přes lanko-tam je reakce na sešlápnutí pedálu okamžitá,při elektrickém je nepatrná prodleva.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání

Příspěvek od majrek001 »

ona se i jinak chová klapka lankem ji otevíráš plynule dle nohy a el.plynu se to reguluje jednotkou např. na poloviční sešlápnutí plynu může být otevřená na max záleží na zátěži motoru atd. a proto se to i chová jinak.. navíc sériovky 16v je prostě ten spodek mrtvý
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“