Stránka 1 z 2

Golf mk4 1.4 16v - p0164

Napsal: 17.09.2015 18:23
od johdano
Zdravím všechny,
tohle je můj první příspěvek na fóru, tak jsem zvědavej na vaše komentáře a doporučení.
Momentálně žiju v Irsku a nedávno jsme si pořídil svého prvního Golfa (mk4 1.4 16v AXP - 160tis km).
Po koupi a ujetí cca 2km se mi rozsvítila kontrolka motoru ( vliv na jízdu to nemělo žádnou ). Majitelovi jsem se samozřejmě nemohl zpátky dovolat ale to už je jiný příběh :roll: .

Druhý den jsem zajel ke známému mechanikovi, který mi napíchl Golfa na počítač. Vyskočila mu chyba ( kód jsem si blbec nenapsal :roll: ) EGR Valve - insufficient flow. Mechanik mi pověděl že to je častá chyba Golfu a že se tím nemám zabývat. Kód smazal. Po ujetí cca 40km se mi kontrolka samozřejmě znovu rozsvítila.
Po přečtení několika fórum jsem se rozhodl EGR vyčistit, místo abych kupoval hnedka nové. S tím mě napadlo vyměnit i další věci.
Vyměnil jsem palubový filtr, filtr na sání a olejový filtr, s tím samozřejmě souvisí olej ( Mobil 3000 5w30) a nové svíčky ( BOSCH 0 242 232 502 ). Po odšroubování EGR a trubky jsem se docela vystrašil jaký tam byl bordel + navíc díra na sání ( kde je našroubovaná trubka z EGR ) byla zacpaná úplně. Všechno jsem vyčistil sprejem na EGR, smazal chybu a jel dál.
( Samotné sání s klapkou jsem nevyndával a nečistil, možná bych se k tomu měl vrátit?? ).

Jízda se výrazně zlepšila, auto táhne o trochu lépe, ALE po ujetí dalších cca 80km se kontrolka rozsvítila znovu.
Znovu jsem tedy jel ke známému ať to napojí na pc. Tentokrát se mu ukázala chyba P0134 lambda sensor. Mechanik mi pověděl, že to je první lambda, která je v motoru. Co s tím dělat mi neřekl.
Na internetu jsem četl, že to nemusí být jenom problém se samotnou lambdou, ale i např. s MAF sensorem.
S autem jezdím dál, jízda je docela ok, akorát se mi zdá, že trošku cuká při 1800-2000ot.

Dá se lambda popř. vyčistit, nebo se musí koupit nová? Měl bych ještě eventuálně něco zkontrolovat?
Díky všem za jakékoliv rady.

Zdravím ČR :smoke:

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Napsal: 18.09.2015 21:54
od johdano
Nějáké nápady pánové? :thanks:

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Napsal: 18.09.2015 22:55
od perceptio
Zdravím Irsko :-). Nevím, jestli ti moc poradím, ale každopádně lambda se asi moc vyčistit nedá, spíš rovnou koupit novou. A ten mechanik moc mechanik asi není, když ti neřekl, co s tím :laugh: .

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Napsal: 18.09.2015 23:47
od oneb1t
dalsi rada je koupit si vlastni kabel na diagnostiku :) do budoucna usetris spoustu penez

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Napsal: 19.09.2015 19:18
od johdano
Díky za vaše komentáře.
perceptio píše:Zdravím Irsko :-). Nevím, jestli ti moc poradím, ale každopádně lambda se asi moc vyčistit nedá, spíš rovnou koupit novou. A ten mechanik moc mechanik asi není, když ti neřekl, co s tím :laugh: .
Aha, a můžu si lambdu vyměnit sám , nebo s tím musím do mechanika? Musí se lambda nějak adaptovat v diagnostice? Dá se eventuálně poznat na jízdě že lambda odešla? Auto mi trochu "vibruje a cuká" když jedu na 1 a 2 okolo 1800-2000ot ...

Mechanik je můj známej, všechno mě prozatím dělal zadarmo, takže se ani nedivím že mě toho neřekl více.. Asi už by chtěl ode mě vidět nějáké love :smoke: ...
oneb1t píše:dalsi rada je koupit si vlastni kabel na diagnostiku :) do budoucna usetris spoustu penez
Určitě bych chtěl něco koupit, ale pravděpodobně nic profesionálního, neb nejsem specialista :)
Co myslíš o tomhle? http://www.ebay.ie/itm/ELM327-v1-5-Blue ... 35dc550381" onclick="window.open(this.href);return false;

Mimochodem:
Při výměně svíček se ukázalo že byly celé zalité olejem. Pokoušeli jsme se to vyčistit jak jen to šlo. Při prvním nastartování můj golf vypadal jak nějáký Zetor. Mohli ty spaliny nějak poškodit lambdu,nebo katalyzátor?

Díky

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Napsal: 19.09.2015 20:16
od xerxes
poškodil lambdu a kat ti nepoškodili pokud máš u sebe notas tak si kup klasický diagnostický kabel

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Napsal: 19.09.2015 22:00
od johdano
xerxes píše:poškodil lambdu a kat ti nepoškodili pokud máš u sebe notas tak si kup klasický diagnostický kabel
Myslíš tím tohle? http://www.ebay.ie/itm/VAGCOM-USB-KKL-C ... 3a9798378a" onclick="window.open(this.href);return false;

Sorry za hloupé otázky, v diagnostice se vůbec neznám,ale rád poznám :-)
Btw, má ta lambda vliv na jízdu?(cukání, atd?..) Můžu si jí sám vyměnit, nebo servis?

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Napsal: 29.09.2015 20:35
od prassat
Po čištění EGRu (trubky k němu) bych udělal i jeho základní nastavení (VAGem) pro jistotu.
Jinak k vibracím a cukání bych i vyčistil a nastavil VAGem klapku sání (bude 100% také zaprasená)...

Náhled je z 1.4 16V APE

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Napsal: 29.09.2015 21:40
od oneb1t
johdano píše:
xerxes píše:poškodil lambdu a kat ti nepoškodili pokud máš u sebe notas tak si kup klasický diagnostický kabel
Myslíš tím tohle? http://www.ebay.ie/itm/VAGCOM-USB-KKL-C ... 3a9798378a" onclick="window.open(this.href);return false;

Sorry za hloupé otázky, v diagnostice se vůbec neznám,ale rád poznám :-)
Btw, má ta lambda vliv na jízdu?(cukání, atd?..) Můžu si jí sám vyměnit, nebo servis?
ano tenhle kablik by ti mel pro golfa stacit
pokud planujes casem prechod na novejsi auto taky od koncernu tak muzes investovat do hex-can kabelu se kterym ti pujdou i auta co nemaj K-line

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Napsal: 05.10.2015 00:37
od johdano
prassat píše:Po čištění EGRu (trubky k němu) bych udělal i jeho základní nastavení (VAGem) pro jistotu.
Jinak k vibracím a cukání bych i vyčistil a nastavil VAGem klapku sání (bude 100% také zaprasená)...

Náhled je z 1.4 16V APE
Super, díky moc. EGR a klapku sání bych chtěl znova dělat o víkendu, jestli mi to samozřejmě irské počasí dovolí :roll: . Chci to porovnat po 1000km. Při práci udělám nějáký fotky.

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Napsal: 05.10.2015 00:41
od johdano
oneb1t píše: ano tenhle kablik by ti mel pro golfa stacit
pokud planujes casem prechod na novejsi auto taky od koncernu tak muzes investovat do hex-can kabelu se kterym ti pujdou i auta co nemaj K-line
Dneska jsem koupil jak kabel tak i Bluetooth reader ;) Uvidíme za jak dlouho to přijde z Hong Kongu :| ... Hex-can cabel zatím kupovat nebudu, ale díky!

Je nějáký rozdíl mezi dražšími kabely a kabely za 3eur, princip bude stejný a potom dál by mělo záležet na software? Jaký software by jste doporučili? S KKL kabelem můžu adaptovat EGR a další věci, nebo to můžu jenom monitorovat?
Díky :good:

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Napsal: 05.10.2015 00:52
od oneb1t
pro tyhle potreby zadnej rozdil mezi kabelem za 3euro a za 5 euro neni :) rozdil je az u kabelu hex-can kde ti to bude chodit i s novejma autama

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Napsal: 05.10.2015 00:57
od johdano
oneb1t píše:pro tyhle potreby zadnej rozdil mezi kabelem za 3euro a za 5 euro neni :) rozdil je az u kabelu hex-can kde ti to bude chodit i s novejma autama
Super, díky!
S tím kabelem, ten odkaz co jsem hodil nahoře, budu moct adaptovat egr a další věci, nebo to můžu jen monitorovat?

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Napsal: 05.10.2015 01:00
od oneb1t
jo muzes

Re: Golf mk4 1.4 16v - p0164

Napsal: 30.12.2015 22:42
od johdano
Zdravím všechny,
po nějáké době mám pro vás další update.

Dnes jsem konečně vyměnil výše zmiňovanou lambda sondu vpředu u motoru.
Od posledního příspěvku jsem najezdil circa 3000 km se svítící kontrolkou motoru, nezaznamenal jsem žádné problémy jako je cukání motoru, nebo dým z motoru. Spotřeba okolo 9 litru na 100 km ( převážně město, zácpy,...) ..

Novou lambdu jsem koupil přes Polské Allegro ( podobný našemu Aukru ).
Tady je link - http://allegro.pl/sonda-lambda-vw-golf- ... 27215.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cena je 249zl což je okolo 62 euro + 5 euro za poštovné sem do Irska. Tady v Irsku se ceny pohybují od 120 eur a výše, takže docela deal pro mě :yahoo: .. Víceméně se tady nevyplatí kupovat nic, ale to už je jiný příběh.
S novou lambdou jsem se vydal do mého známého, mechanika.
Starou lambdu vyšrouboval, vyměnil za novou a přes diagnostiku vymazal kontrolku motoru.
Zatím jsem ujel circa 30 km a kontrolka nesvítí, tak uvidíme, snad to vydrží.

Tady jsou fotky staré lambdy:
lambda.jpg
lambda1.jpg
Mechanik mi řekl, že stará lambda byla poškozená spálenou chladící kapalinou (bílé skvrny ), která někde utíká do motoru. Dále jsem se o tom nebavil, jelikož nebyl čas, ale určitě se k tomu vrátím. Někdo nějáké nápady co zkontrolovat jako první? Chladící kapalinu jsem neměnil ani nedoléval od koupení auta v srpnu ( circa 5000 km zpátky ). Chladící kapalina v nádržce vypadá ok, nejsou vidět ani žádný oka od oleje...

Další otázka, tentokrát ohledně oleje.
Známý mi mluvil o Německém oleje Liqui Moly + o jejím aditivu Visco Stabil.
Visco Stabil - http://aditiva.heureka.cz/liqui-moly-pr ... e/#section" onclick="window.open(this.href);return false;
Liqui Moly 5w40 - http://maziva.heureka.cz/liqui-moly-syn ... e/#section" onclick="window.open(this.href);return false;
Mechanik mluvil, že do starších motorů bych měl lít 10w40, ovšem známý mi mluvil že bych tam měl dávat 5w40.
Momentálně tam mám Mobil 3000 5w30 , tak jsem z toho zmatenej :fool: .
Spotřeba oleje se mi zdá docela velká - 1.7 l na 5000km ... Podle manuálu je to v normě, jelikož tam píšou že spotřeba oleje může být až 1 l na 1000km.

Díky všem za odpovědi a přeji Vám hodně štěstí do nového roku.