Golf mk4 1.4 16v - p0164
Napsal: 17.09.2015 18:23
Zdravím všechny,
tohle je můj první příspěvek na fóru, tak jsem zvědavej na vaše komentáře a doporučení.
Momentálně žiju v Irsku a nedávno jsme si pořídil svého prvního Golfa (mk4 1.4 16v AXP - 160tis km).
Po koupi a ujetí cca 2km se mi rozsvítila kontrolka motoru ( vliv na jízdu to nemělo žádnou ). Majitelovi jsem se samozřejmě nemohl zpátky dovolat ale to už je jiný příběh .
Druhý den jsem zajel ke známému mechanikovi, který mi napíchl Golfa na počítač. Vyskočila mu chyba ( kód jsem si blbec nenapsal ) EGR Valve - insufficient flow. Mechanik mi pověděl že to je častá chyba Golfu a že se tím nemám zabývat. Kód smazal. Po ujetí cca 40km se mi kontrolka samozřejmě znovu rozsvítila.
Po přečtení několika fórum jsem se rozhodl EGR vyčistit, místo abych kupoval hnedka nové. S tím mě napadlo vyměnit i další věci.
Vyměnil jsem palubový filtr, filtr na sání a olejový filtr, s tím samozřejmě souvisí olej ( Mobil 3000 5w30) a nové svíčky ( BOSCH 0 242 232 502 ). Po odšroubování EGR a trubky jsem se docela vystrašil jaký tam byl bordel + navíc díra na sání ( kde je našroubovaná trubka z EGR ) byla zacpaná úplně. Všechno jsem vyčistil sprejem na EGR, smazal chybu a jel dál.
( Samotné sání s klapkou jsem nevyndával a nečistil, možná bych se k tomu měl vrátit?? ).
Jízda se výrazně zlepšila, auto táhne o trochu lépe, ALE po ujetí dalších cca 80km se kontrolka rozsvítila znovu.
Znovu jsem tedy jel ke známému ať to napojí na pc. Tentokrát se mu ukázala chyba P0134 lambda sensor. Mechanik mi pověděl, že to je první lambda, která je v motoru. Co s tím dělat mi neřekl.
Na internetu jsem četl, že to nemusí být jenom problém se samotnou lambdou, ale i např. s MAF sensorem.
S autem jezdím dál, jízda je docela ok, akorát se mi zdá, že trošku cuká při 1800-2000ot.
Dá se lambda popř. vyčistit, nebo se musí koupit nová? Měl bych ještě eventuálně něco zkontrolovat?
Díky všem za jakékoliv rady.
Zdravím ČR
tohle je můj první příspěvek na fóru, tak jsem zvědavej na vaše komentáře a doporučení.
Momentálně žiju v Irsku a nedávno jsme si pořídil svého prvního Golfa (mk4 1.4 16v AXP - 160tis km).
Po koupi a ujetí cca 2km se mi rozsvítila kontrolka motoru ( vliv na jízdu to nemělo žádnou ). Majitelovi jsem se samozřejmě nemohl zpátky dovolat ale to už je jiný příběh .
Druhý den jsem zajel ke známému mechanikovi, který mi napíchl Golfa na počítač. Vyskočila mu chyba ( kód jsem si blbec nenapsal ) EGR Valve - insufficient flow. Mechanik mi pověděl že to je častá chyba Golfu a že se tím nemám zabývat. Kód smazal. Po ujetí cca 40km se mi kontrolka samozřejmě znovu rozsvítila.
Po přečtení několika fórum jsem se rozhodl EGR vyčistit, místo abych kupoval hnedka nové. S tím mě napadlo vyměnit i další věci.
Vyměnil jsem palubový filtr, filtr na sání a olejový filtr, s tím samozřejmě souvisí olej ( Mobil 3000 5w30) a nové svíčky ( BOSCH 0 242 232 502 ). Po odšroubování EGR a trubky jsem se docela vystrašil jaký tam byl bordel + navíc díra na sání ( kde je našroubovaná trubka z EGR ) byla zacpaná úplně. Všechno jsem vyčistil sprejem na EGR, smazal chybu a jel dál.
( Samotné sání s klapkou jsem nevyndával a nečistil, možná bych se k tomu měl vrátit?? ).
Jízda se výrazně zlepšila, auto táhne o trochu lépe, ALE po ujetí dalších cca 80km se kontrolka rozsvítila znovu.
Znovu jsem tedy jel ke známému ať to napojí na pc. Tentokrát se mu ukázala chyba P0134 lambda sensor. Mechanik mi pověděl, že to je první lambda, která je v motoru. Co s tím dělat mi neřekl.
Na internetu jsem četl, že to nemusí být jenom problém se samotnou lambdou, ale i např. s MAF sensorem.
S autem jezdím dál, jízda je docela ok, akorát se mi zdá, že trošku cuká při 1800-2000ot.
Dá se lambda popř. vyčistit, nebo se musí koupit nová? Měl bych ještě eventuálně něco zkontrolovat?
Díky všem za jakékoliv rady.
Zdravím ČR