Stránka 1 z 1

Problém jménem AKL za studena chcípá, nespíná "sytič"

Napsal: 22.02.2016 14:31
od zaloudekmatej
Ahoj všichni, potřebuju nějaké rady

Přečetl jsem asi tisíce fór,včetně anglických a jazyků mě neznámých a jsem v koncích :(

Problém bych nazval motor AKL
Někdy začátkem léta jsem zadřel motor u nově koupenýho auta 98rok. Řešil jsem to jiným nastrojeným motorem, s trochou snahy jsem ho tam nasoukal, nevím jestli problém začal už tehdy výměnou motoru nebo až dýl. Pociťovat jsem to začal když trochu klesly teploty. Takže k problému: uvažujeme že je venkovní teplota kolem nuly. Nastartuju motor a otáčky mi vyletí na cca 1300 (otáčky se sytičem) ale během pár vteřin klesnou na 800. když se hned rozjedu a vyšlápnu spojku otáčky vyletí ještě o něco nahoru (např. ze 2000 na 2300) a pak pár vteřin padají dolu, až auto chcípne. Tohle celé trvá cca 1-2 minuty, párkrát to chcípne a po tuhle dobu je cítit jak se autu nechce jet. Když se auto lehce zahřeje nebo co se stane, bývá to tak po těch dvou minutách, tak je problém pryč, auto jede bez problému, jde hezky za plynem.
Na VAGu mi vyskakuje chyba 00537 Regulace lambda 18-10 Horní hodnota dorazu - sporadicky
Když jí smažu za nějaký čas naskočí znovu.

Ocenil bych každou radu, nebo aspoň nasměrovat na nějaký díl co by chtěl vyměnit, metoda pokus / omyl se mi prodražuje ..
Díky moc

Nějaký výpis toho co jsem zkoušel měnit:
Teplotní čidlo
Váha vzduchu
Škrtící klapka
Palivový filtr
Vzduchový filtr
Vstřiky
Svíčky
Těsnění pod víčko oleje a pod tu plastovou srandu pod ním
Senzor otáček klikové hřídele
Senzor klepání
Čidlo tlaku posilovače
Podtlakovou hadici k posilovači
Hadici od váhy ke klapce
Vlnovec
Lambda sondu
Zapalovací cívku

Re: Problém jménem AKL za studena chcípá, nespíná "sytič"

Napsal: 23.02.2016 04:34
od M@ty
Klapka je nastavená? Drží nastavená? Co falešný vzduch? Podtlak. vedení nové a co těsnění sání a těsnění pod klapkou? Ten "sytič" není normální. Ot. po startu nemají jít takto vysoko.

Re: Problém jménem AKL za studena chcípá, nespíná "sytič"

Napsal: 23.02.2016 10:09
od zaloudekmatej
Klapka nastavená je, jak poznám že drží nastavená? Těsnění pod klapku jsem dával ale ty 4 těsnící kroužky na sání nebo jak bych to pojmenoval jsem neměnil, na oko se zdáli být dobré, objednal jsem nové

Ještě jsem dneska jel na prahu po dálnici a při dešti auto najedou začalo hrozně cukat, nechtělo jet, pak vystřelilo a zase cukání, když jsem zastavil tak na baterce byla menší louže, a na motoru taky trocha vody, cestou zpátky jsem vysušil baterku a dal před ní hadr, dělalo to taky. Do cca 100km/h auto jede krásně když zrychlím na 130 tak za chvíli začne škubat, kam by se mohla dostat voda a dělat takovou paseku? Zapalovací cívka? kabely? je nějaký způsob jak to zakrýt?

Re: Problém jménem AKL za studena chcípá, nespíná "sytič"

Napsal: 24.02.2016 00:26
od M@ty
Tipnul bych si zapalovací cívku nebo je někde špatná izolace zapal. kabelů. Ta klapka píše v diag. číslo. Mrkni do VISu jak se má "tvářit" nastavená klapka. A podtlak k posilovači je bez jediné prasklinky?

Re: Problém jménem AKL za studena chcípá, nespíná "sytič"

Napsal: 24.02.2016 08:50
od xerxes
nejspíš ta cívka a nebo kable ke svíčkám přebíjí,kukni po tmě pod kapotu jak tak bude jistřit tak je to jasné

Re: Problém jménem AKL za studena chcípá, nespíná "sytič"

Napsal: 24.02.2016 09:56
od zaloudekmatej
Na kabely ve tmě jsem koukal a nic, cívka je měněná, kabely jsem zatím neměnil, není to zrovna teď v mých finančních možnostech, omotal jsem je vulpanizační páskou, nevím jestli to může nebo nemůže pomoci

Podtlaková hadice k posilovači je měněná, je to pár měsíců zpět, na pohled je v pořádku, není nikde naprasklá

Teď jsem zkoušel udělat to nastavení klapky a podle visu by měli být hodnoty té skupiny 098: ... 4,29V 3,42V 00000100 00 já mam po základním nastavení jinak ty volty na klapce, přesně: ... 4,32V 3,73V 00000100 00. Nevím jestli je tam nějaký rozmezí nebo by to mělo odpovídat přesně.. napadlo mě ze zoufalosti zkusit vyměnit kabelový svazek co jde na motor, mam ještě jeden který vypadá líp, jestli není někde naštíplý nějaký kabel nebo špatný pin, co myslíte?

Re: Problém jménem AKL za studena chcípá, nespíná "sytič"

Napsal: 24.02.2016 10:07
od maku
Kup si nove kabely ku svickam a zkontroluj svicky jestli jsou OK
To tesneni v sani jsi uz vymenil?
Cidlo teploty nemusi vypisovat VAG a muze odejit aji to nove co tam das. - kdybys chtel zustaly mi doma 2kousky uplne nove kdyztak SZ.

Re: Problém jménem AKL za studena chcípá, nespíná "sytič"

Napsal: 24.02.2016 11:03
od zaloudekmatej
Kabely kupovat budu jen to nebude hned, těsnění je objednané, dorazí někdy koncem týdne, snad, svíčky jsou tam ngk original tříbody, je na nich jeto cca 4000km a mají hezkou cihlovou barvu
Na to čidlo teploty jsem koukal ráno přes vag, ukazovalo 2 stupně, během jízdy mi to 2x chcíplo, když se teplota vhoupla nad 20 stůpňů tak motor lehce škubal ale auto už nechcíplo, snažil jsem se vtvořit log, ale skončil jsem asi po kilometru s hláškou příliš mnoho přenosových chyb ...

Re: Problém jménem AKL za studena chcípá, nespíná "sytič"

Napsal: 24.02.2016 12:17
od maku
Jak vymenis kabely tak to bude OK

Re: Problém jménem AKL za studena chcípá, nespíná "sytič"

Napsal: 24.02.2016 20:10
od zaloudekmatej
Kéž by to byla pravda, kabely jsou teda objednaný a uvidíme jak se to bude chovat dál, nevěřím že to bude lék na to jak se ten motor chová za studena ..

Re: Problém jménem AKL za studena chcípá, nespíná "sytič"

Napsal: 24.02.2016 23:09
od maku
To poskubavani u meho golfa delal spatny kabel na 4 valci a jinak to tesneni v sani dela taky problemy pokud je spatne a nepomuze nastaveni klapy.

Re: Problém jménem AKL za studena chcípá, nespíná "sytič"

Napsal: 01.06.2016 16:08
od Mižus
Chtěl bych se zeptat jestli je problém vyřešen. Dělá mi to úplně samý akorát už to občas zdechne třikrát či čtyřikrát. Záleží na počasí. Svíčky a kabely mam v pořádku a spoustu věcí jako klapa, váha vzduchu a podobně mam zkontrolovaný a je to v pořádku.

Re: Problém jménem AKL za studena chcípá, nespíná "sytič"

Napsal: 01.06.2016 16:14
od majrek001
a máš zkontrolovaný čidlo teploty?

Re: Problém jménem AKL za studena chcípá, nespíná "sytič"

Napsal: 03.06.2016 14:02
od M@ty
Ne zda neháže chybu dle diag. ale zda neprokecává měř. hodnota...

Re: Problém jménem AKL za studena chcípá, nespíná "sytič"

Napsal: 06.06.2016 19:39
od kkulisek.18
Nekdy takove duseni zpusobi i caknuti vody do mozoraku, kdyz vymeles kaluz - po vyschnuti je to pak ok.. Co se tyce startovani kolem -6 az 0 jsem mel taky.. Vymeneno teplotni cidlo vody na prirube za origo + noce svicky a kabely a problem vyresen...