1.4.16V Nová lambda a svíčky, ale spotřeba stále zvýšená

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
evilzone
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 30.07.2013 13:33
Bydliště: Všejany
Kontaktovat uživatele:

1.4.16V Nová lambda a svíčky, ale spotřeba stále zvýšená

Příspěvek od evilzone »

Ahoj klubáci,
řeším už delší dobu zvýšenou spotřebu svého golfa 1.4 16V 55kw.

Původně jsem jezdil za cca 5.5-6L/100km. Pak to tak nějak v průběhu asi půl roku nenápadně lezlo nahoru, až to zkončilo někde okolo 6.5-7L.
Pak jsem nechal udělat rozvody a zároveň nový svíčky (ngk), ale ani s novejma svíčkama jsem nepoznal rozdíl. Navíc to auto tak nějak pocukávalo za konstatní rychlosti.
Teď mě napadlo vyměnit lambdu před katem. To pomohlo na to cukání a spotřeba šla dolu tak o 0.5l ale víc ani prd.
A navíc mi nějak začala občas vyskakovat kontrolka motoru kvůli čidlu teploty P0116) a teď po výměně tý lambdy navíc jednou i P0134 (O2 sensor no activity).
Přitom když za jízdy loguju přes obd2, tak to dává v pořádku jak teplotu tak asi zřejmě i ty lamda data, takže vubec nechápu kde je problém. Doufám že ne někde v kabeláži, protože spojitost s čimkoli jsem zatim kvůli sporadičnosti těch chyb, neobjevil.
Ta chyba čidla teploty se mi kdysi objevila taky kvůli tomu, že mi prochcávalo čidlo tlaku oleje a ten natek tady na ten konektor, ale pomohlo prostříkání kontaktolem, teď se m to prostřík znova a druhej den stejně chyba.

Jediné co mě ještě napadá, že mi teplota chladiva leze jen tak na 70 stupňů, takže by to asi chtělo vyměnit termostat - může to mít vliv na spotřebu a na ty stížnosti okolo čidla teploty? Ale ta no activity od lamby bude asi separátní problém, co?
Golf MK4 1.4 16V / 55kW hatchback (RV 2000)
BMW E39 530i / 170kW sedan (RV 12/2002)
bylo: Opel Omega 2.5 V6 24V / 125kW sedan (RV 1995 :)

Uživatelský avatar
Vesel
Pilot
Pilot
Příspěvky: 703
Registrován: 08.07.2012 22:02
Bydliště: Moravwa

Re: 1.4.16V Nová lambda a svíčky, ale spotřeba stále zvýšená

Příspěvek od Vesel »

Zkontroluj na vagu teplotu vody a porovnej s budikama. Spatny cidlo nadela hodne paseky.
VW Golf MK4 1.6 77kW
VW Golf MK4 1.8 GTI 110kW
VW Golf MK5 2.0 GTI 147kW
VW Golf MK7 1.2 TSI 63kW

Audi A4 B9 2.0 TDi 110kW

evilzone
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 30.07.2013 13:33
Bydliště: Všejany
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4.16V Nová lambda a svíčky, ale spotřeba stále zvýšená

Příspěvek od evilzone »

Vesel píše:Zkontroluj na vagu teplotu vody a porovnej s budikama. Spatny cidlo nadela hodne paseky.
No VAG zatím nemám. Jen OBD2 adaptér. Na to čtení teploty to ale asi vyjde nastejno. Podle OBD2 mi právě ta teplota vyleze na cca 70 stupnu a tam se drzi (plus minus par stupnu). Ale budik pri ty teplote ukazuje uz 90, coz je este divnejsi. A obcas malicko klesne rucicka k 80ti kdyz se treba jede dyl z kopce bez plynu.
Kazdopadne cidlo stoji par korun (mam tam to dvojity se zelenym koncem, objednal jsem tohle: http://www.cc-autodily.cz/cidlo-teploty-dvojite-10_10" onclick="window.open(this.href);return false; ), tak ho asi vymenim pro jistotu. A musim predtim vypustit chladivo, nez to stary cidlo vyndam? Nebo to de i bez toho?
Golf MK4 1.4 16V / 55kW hatchback (RV 2000)
BMW E39 530i / 170kW sedan (RV 12/2002)
bylo: Opel Omega 2.5 V6 24V / 125kW sedan (RV 1995 :)

Uživatelský avatar
Vesel
Pilot
Pilot
Příspěvky: 703
Registrován: 08.07.2012 22:02
Bydliště: Moravwa

Re: 1.4.16V Nová lambda a svíčky, ale spotřeba stále zvýšená

Příspěvek od Vesel »

Není treba hned vse bezhlavne menit. A kdyz uz cidlo tak origo. Tyhle cinsky veci se nevyplaci zkouset protoze nadelaji vice skody jak uzitku. Nejlíp posoudit teplotu z motoru a teplotu z budiku ale taky tim obd. Raficka je na 90 i kdyz auto ma min ci vic aby to nedesilo ridice :). Takze promerit tyto dve veci a pak laborovat dat (sahnout na hadicu jestli je tepla muze byt seklej termostat atd.) Ale je skoda hned bezhlave kupovat
VW Golf MK4 1.6 77kW
VW Golf MK4 1.8 GTI 110kW
VW Golf MK5 2.0 GTI 147kW
VW Golf MK7 1.2 TSI 63kW

Audi A4 B9 2.0 TDi 110kW

evilzone
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 30.07.2013 13:33
Bydliště: Všejany
Kontaktovat uživatele:

VYŘEŠENO: 1.4.16V Nová lambda a svíčky, ale spotřeba stále zvýšená

Příspěvek od evilzone »

Ahoj,
tak reportuju, že problém jsem nakonec vyřešil a spotřeba už je zas v normálu a dá se jet i za 5.5l/100km (s velkou snahou:).
Pomohla výměna termostatu - starej už byl nějakej jetej a otvíral moc brzo (cca na těch 70ti stupních). Sice nevím jak ten novej dlouho vydrží, protože mi bylo líto vypláznout 700,- za origo, tak sem koupil Topran za 70kč, ale zas jsem aspoň zjistil, čím to je a příště kdyžtak koupím lepší, co vydrží dýl.
Čidlo teploty jsem nechal původní, protože je zjevně v pořádku. Ta hláška o low performance byla způsobená tou reálnou nižší teplotou chladiva a teď po několika nastartováních sama zmizela.

Jak už jsem psal, předtím jsem ještě dal:
  • nové svíčky (500kč) - rozdíl minimální jen možná trochu líp šlo do otáček nad 4000RPM a možná to snížilo počet samozápalů při prudký akceleraci (muj subjektivní poslechový pocit).
  • Pak origo bosch lambda (2300kč) - přestalo to pocukávat a spotřeba šla trochu dolu.
  • A ještě jsem pro jistotu dal nové zapalovací kabely (Tesla Blatná, měděné jádro, 1100kč) - změna pocitová asi nulová, ale dle diagnostiky to dokáže jít cca o 5 stupňů víc do předstihu než předtim.
Suma sumárum 4000kč. Ale při mym nájezdu okolo 20-25 tisíc km za rok, se mi to do půl roku, díky snížení spotřeby o víc jak litr, vrátí.
Golf MK4 1.4 16V / 55kW hatchback (RV 2000)
BMW E39 530i / 170kW sedan (RV 12/2002)
bylo: Opel Omega 2.5 V6 24V / 125kW sedan (RV 1995 :)

evilzone
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 30.07.2013 13:33
Bydliště: Všejany
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4.16V Nová lambda a svíčky, ale spotřeba stále zvýšená

Příspěvek od evilzone »

Jo a ještě k té chybě labmdy P0134 (O2 sensor no activity) co mi po výměně vyskočila - tak ta byla asi způsobená tím, že jsem cca po dýlce 20cm vedl kabeláž od lambdy těsně podél kabelu od alternátoru. Zřejmě to stačilo k tomu, aby se tam nakmitaly nějaký špičky a elektronika od tý lambdy z toho pak byla zmatená.
Takže doporučuju žádnou senzorovou kabeláž nedávat paralelně s drátama od alternátoru (a radší ani od startéru).
Golf MK4 1.4 16V / 55kW hatchback (RV 2000)
BMW E39 530i / 170kW sedan (RV 12/2002)
bylo: Opel Omega 2.5 V6 24V / 125kW sedan (RV 1995 :)

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“