Přátelé a klubáci,
vloni v březnu jsem manželce na její pojíždění koupil Boru kombi, dvoulitr AQY (85kW), automat, LPG. V době koupě svítil "check engine", po napíchnutí na VAG sporadická závada na lambdě, nechal jsem ji smazat, za dva týdny znova, znova smazat, po dvou měsících mě to přestalo bavit, nechal jsem to být, a jezdil, s tím, že se lambda časem vymění.
Když auto začalo místo obvyklých sedmi a půl žrát jedenáct, pochopil jsem, a lambdy nechal vyměnit obě. Auto zase jelo za sedm a půl, spokojenost - která bohužel netrvala dlouho.
Týden po výměně lambd revize LPG plus technická, vše OK, po dalším týdnu se znova rozsvítil "check engine", auto po nastartování nedrží volnoběh a chcípá. Chytne se třeba napotřetí, kdy otáčky kolísají, ale auto jakžtakž běží. Po přidání plynu se vzpouzí, cuká, s rozjezdem váhá, mám pocit, že možná i slabě střílí do výfuku. Jakmile jede, je vše OK. Manželka tvrdí, že jí auto zdechá i za tepla (třeba v křižovatce), já jsem nic takového při těch pár jízdách nezaznamenal, nicméně budu vycházet z toho, že se to opravdu děje.
Je jedno, jestli auto jede na benzín, nebo na plyn.
Auto je po výměně zapalovací cívky, kabely a svíčky jsou zkontrolované. Tlaky na válcích změřené, v normě. Momentálně ho má náš rodinný mechanik na osciloskopu - netuším, co mu ukáže, a chtěl bych vědět, na co se připravit.....
LPG je nějaký Elpigaz, přesný typ nevím, v autě je čtyři roky.
Bora 2.0 AQY špatné starty a zdechání za studena (i za tepla)
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- PlusOne
- Moderátor
- Příspěvky: 10258
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Haná :-D
Bora 2.0 AQY špatné starty a zdechání za studena (i za tepla)
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...
- VWMysak
- Moderátor
- Příspěvky: 8701
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberecký Kraj
Re: Bora 2.0 AQY špatné starty a zdechání za studena (i za tepla)
Jako první bych vyměnil čidlo teploty nebo aspoň ověřil přes vag hodnoty.
- PlusOne
- Moderátor
- Příspěvky: 10258
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Haná :-D
Re: Bora 2.0 AQY špatné starty a zdechání za studena (i za tepla)
Tož, diagnostika odhalila chybu zapalování, ale výměna zapalovací cívky ani kabely a svíčky nepomohly....kua
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Bora 2.0 AQY špatné starty a zdechání za studena (i za tepla)
Ahoj,
k té kontrolce motoru.....třeba v SM píšou že u motoru kodu AQY se neustále rozsvěcuje kontrolka motoru(MIL)a že je to pro AQY typické.Proč ti to blbě staruje nevím.
Jestli chceš přepíšu text ze SM.test 2.0 ve vozech škoda/vw.
k té kontrolce motoru.....třeba v SM píšou že u motoru kodu AQY se neustále rozsvěcuje kontrolka motoru(MIL)a že je to pro AQY typické.Proč ti to blbě staruje nevím.
Jestli chceš přepíšu text ze SM.test 2.0 ve vozech škoda/vw.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Bora 2.0 AQY špatné starty a zdechání za studena (i za tepla)
Čoveče výpadky zapalování po vyměnění všeho hovoří o možných problémech s podpáleným některým ventilem.
ElpiGaz je poměrně problematický systém a nikdo ho snad ani pořádně neumí namontovat a odladit tak aby fungoval opravdu dobře a spolehlivě.
Řešil sem podobný problém, sice na Kii, ale projev byl velice podobný, příčinou byl problém v dodávce paliva (ucpané vstřikovací ventily) jednotka doháněla směs do bezvědomí, odpálilo to lambdu, načalo ventily, vynechávalo zapalování, pravděpodobně načalo kat, vstřik se vyměnil, ostatní vyčistily ale problém se celkově nevyřešil úplně, změna byla tak na 95% , ventily podpálené se neřešily (a u měření komprese to nevykazovalo ani žádné extrémy) motor měl kolem 80tkm..
Pokud ten plyn je nahovno odladěný ta kontrolka bude svítit furt, pokusil bych se LPG vyřadit úplně z provozu aby nijak nezasahovalo do normálního řízení motoru.
Pojezdil bych na benzín a pozoroval co to bude dělat.
Minimálně se ověří jestli instalace byla provedena správně a precizně, či jen čistě tak nějak aby to fungovalo..
ElpiGaz je poměrně problematický systém a nikdo ho snad ani pořádně neumí namontovat a odladit tak aby fungoval opravdu dobře a spolehlivě.
Řešil sem podobný problém, sice na Kii, ale projev byl velice podobný, příčinou byl problém v dodávce paliva (ucpané vstřikovací ventily) jednotka doháněla směs do bezvědomí, odpálilo to lambdu, načalo ventily, vynechávalo zapalování, pravděpodobně načalo kat, vstřik se vyměnil, ostatní vyčistily ale problém se celkově nevyřešil úplně, změna byla tak na 95% , ventily podpálené se neřešily (a u měření komprese to nevykazovalo ani žádné extrémy) motor měl kolem 80tkm..
Pokud ten plyn je nahovno odladěný ta kontrolka bude svítit furt, pokusil bych se LPG vyřadit úplně z provozu aby nijak nezasahovalo do normálního řízení motoru.
Pojezdil bych na benzín a pozoroval co to bude dělat.
Minimálně se ověří jestli instalace byla provedena správně a precizně, či jen čistě tak nějak aby to fungovalo..