Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Bora 2.0 AQY špatné starty a zdechání za studena (i za tepla)
PříspěvekNapsal: 08.06.2016 16:18 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

10188

Bydliště:

Haná :-D

Přátelé a klubáci,

vloni v březnu jsem manželce na její pojíždění koupil Boru kombi, dvoulitr AQY (85kW), automat, LPG. V době koupě svítil "check engine", po napíchnutí na VAG sporadická závada na lambdě, nechal jsem ji smazat, za dva týdny znova, znova smazat, po dvou měsících mě to přestalo bavit, nechal jsem to být, a jezdil, s tím, že se lambda časem vymění.
Když auto začalo místo obvyklých sedmi a půl žrát jedenáct, pochopil jsem, a lambdy nechal vyměnit obě. Auto zase jelo za sedm a půl, spokojenost - která bohužel netrvala dlouho.
Týden po výměně lambd revize LPG plus technická, vše OK, po dalším týdnu se znova rozsvítil "check engine", auto po nastartování nedrží volnoběh a chcípá. Chytne se třeba napotřetí, kdy otáčky kolísají, ale auto jakžtakž běží. Po přidání plynu se vzpouzí, cuká, s rozjezdem váhá, mám pocit, že možná i slabě střílí do výfuku. Jakmile jede, je vše OK. Manželka tvrdí, že jí auto zdechá i za tepla (třeba v křižovatce), já jsem nic takového při těch pár jízdách nezaznamenal, nicméně budu vycházet z toho, že se to opravdu děje.
Je jedno, jestli auto jede na benzín, nebo na plyn.

Auto je po výměně zapalovací cívky, kabely a svíčky jsou zkontrolované. Tlaky na válcích změřené, v normě. Momentálně ho má náš rodinný mechanik na osciloskopu - netuším, co mu ukáže, a chtěl bych vědět, na co se připravit.....

LPG je nějaký Elpigaz, přesný typ nevím, v autě je čtyři roky.

_________________
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...

_________________
ROCK-PAPER-SCISSORS-LIZARD-SPOCK


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Bora 2.0 AQY špatné starty a zdechání za studena (i za tepla)
PříspěvekNapsal: 08.06.2016 18:25 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8579

Bydliště:

Liberecký Kraj

Jako první bych vyměnil čidlo teploty nebo aspoň ověřil přes vag hodnoty.

_________________
VW PERFORMANCE

http://www.detailingpro.cz/ - OPT, CarPro
MM DETAIL - Údržba automobilů REFERENCE

_________________
VW MK4 Black GTI 1.8T, VW MK2 Gray GTI 1.8 8V


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Bora 2.0 AQY špatné starty a zdechání za studena (i za tepla)
PříspěvekNapsal: 13.06.2016 18:26 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

10188

Bydliště:

Haná :-D

Tož, diagnostika odhalila chybu zapalování, ale výměna zapalovací cívky ani kabely a svíčky nepomohly....kua :(

_________________
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...

_________________
ROCK-PAPER-SCISSORS-LIZARD-SPOCK


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Bora 2.0 AQY špatné starty a zdechání za studena (i za tepla)
PříspěvekNapsal: 13.06.2016 20:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.06.2010

Příspěvky:

307

Bydliště:

Brno

Ahoj,
k té kontrolce motoru.....třeba v SM píšou že u motoru kodu AQY se neustále rozsvěcuje kontrolka motoru(MIL)a že je to pro AQY typické.Proč ti to blbě staruje nevím.
Jestli chceš přepíšu text ze SM.test 2.0 ve vozech škoda/vw.

_________________
Bora 1,6 16V Variant-HIGHLINE, Bývale:Fiat TIPO 1,6-výborné auto


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Bora 2.0 AQY špatné starty a zdechání za studena (i za tepla)
PříspěvekNapsal: 17.06.2016 09:40 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

13.09.2008

Příspěvky:

7884

Bydliště:

Small Town in North Moravia

Čoveče výpadky zapalování po vyměnění všeho hovoří o možných problémech s podpáleným některým ventilem.
ElpiGaz je poměrně problematický systém a nikdo ho snad ani pořádně neumí namontovat a odladit tak aby fungoval opravdu dobře a spolehlivě.
Řešil sem podobný problém, sice na Kii, ale projev byl velice podobný, příčinou byl problém v dodávce paliva (ucpané vstřikovací ventily) jednotka doháněla směs do bezvědomí, odpálilo to lambdu, načalo ventily, vynechávalo zapalování, pravděpodobně načalo kat, vstřik se vyměnil, ostatní vyčistily ale problém se celkově nevyřešil úplně, změna byla tak na 95% , ventily podpálené se neřešily (a u měření komprese to nevykazovalo ani žádné extrémy) motor měl kolem 80tkm..

Pokud ten plyn je nahovno odladěný ta kontrolka bude svítit furt, pokusil bych se LPG vyřadit úplně z provozu aby nijak nezasahovalo do normálního řízení motoru.
Pojezdil bych na benzín a pozoroval co to bude dělat.
Minimálně se ověří jestli instalace byla provedena správně a precizně, či jen čistě tak nějak aby to fungovalo..

_________________
Moje přibližovadla : viewtopic.php?f=121&t=89181
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group