Stránka 1 z 1

Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Napsal: 01.07.2016 21:47
od P4V3LS
Ahoj, prosím o radu. Když nastartuji (1.8T 132kW), otáčky jsou kolem dvou tisíc, po chvilce jsou v normálu a po ohřátí jsou zase nízké a má snahu to chcípnout. Diagnostika mi napsala toto:
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 06A 906 032 HN
Komponent a/nebo - verze: 1.8L R4/5VT G 0002
Kódodvání softwaru: 11500
Kód opravny: WSC 44926
Dodatečná informace: TMBUR21U538706942 SKZ7Z0C1994840
5 Nalezeny chyby:
17524 - rada 1 -sonda 1: topny okruh Preruseni
P1116 - 35-00 - -
17511 - rada 1 -sonda 1: topny okruh Vykon prilis maly
P1103 - 35-00 - -
16684 - Zjisteno vynechavani zapalovani
P0300 - 35-10 - - - Sporadicky
16685 - Valec 1 Zjisteno zapalovani vynechava
P0301 - 35-10 - - - Sporadicky
16688 - Valec 4 Zjisteno zapalovani vynechava
P0304 - 35-10 - - - Sporadicky

Prosím o radu, děkuji.

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Napsal: 07.07.2016 15:30
od EgoBurian
Pro začátek zkontroluj svíčky a pojistky

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Napsal: 09.07.2016 10:23
od P4V3LS
Tak jsem vyměnil lambda sondu, ale chování se motoru se takřka nezměnilo, akorát VAG mi lambádu už nenapíše. Motor má ale stále nepravidelný chod, po nastartování otáčky na chvíli vyletí k nějakým 1600, zřejmě kvůli sekundárnímu vzduchu (?), poté se drží okolo 750, ale kolísají. Stalo se i to, že se volnoběh v jednu chvíli zvýšil asi na 1100 ot/min a stále je to drželo, VAG poté vypisoval chybu regulaci otáček nad požadovanou hodnotu.

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 06A 906 032 HN
Komponent a/nebo - verze: 1.8L R4/5VT G 0002
Kódodvání softwaru: 11500
Kód opravny: WSC 44926
Dodatečná informace: TMBUR21U538706942 SKZ7Z0C1994840
3 Nalezeny chyby:
16684 - Zjisteno vynechavani zapalovani
P0300 - 35-00 - -
16687 - Valec 3 Zjisteno zapalovani vynechava
P0303 - 35-00 - -
16688 - Valec 4 Zjisteno zapalovani vynechava
P0304 - 35-00 - -
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 06A 906 032 HN
Komponent a/nebo - verze: 1.8L R4/5VT G 0002
Kódodvání softwaru: 11500
Kód opravny: WSC 44926
Dodatečná informace: TMBUR21U538706942 SKZ7Z0C1994840
1 Nalezeny chyby:
16891 - Regulace volnobehu Otacky nad pozadovanou hodnotou
P0507 - 35-00 - -


Né vždy po jízdě, ikdyž motor jde jak pumpa na sračky, je na VAGu vynechávání zapalování. Chtěl jsem zkusit prohodit cívky, ale vzhledem k tomu, že jednou to napíše 3 a 4 válec, poté 4 a 1 válec, tak prohazování je nesmysl. V kanále 15 jsem pozoroval vynechávání zapalování a něco málo tam skáče. Cívky by měly být nové, ale zkusím ještě jiné. 3 cívky jsou BERU, jedna, ta na prvním válci, ještě originál.
Napadá někoho něco? Nějaká "diagnostika"? Začínám z tý sekačky na trávu mít trochu nervy, zlatý traktory :/

Díky

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Napsal: 09.07.2016 12:24
od VWMysak
Vyměň všechny svíčky (jak už bylo psáno) a vyčisti škrtící klapku a udělej základní nastavení a zrovna bych vyměnit i čidlo teploty.

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Napsal: 09.07.2016 22:20
od P4V3LS
Proč čidlo teploty? A které máš na mysli?

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Napsal: 10.07.2016 13:45
od VWMysak
Čidlo teploty vody, to co je na hadici, zelený. Má vliv jak na otáčky tak startování za studena a tepla.

Ale hlavně udělej ty svíčky a klapku, pak se uvidí co dál.

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Napsal: 11.07.2016 20:47
od noxik600
Přesně tak, svíčky a čidlo teploty, pak VAG

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Napsal: 13.07.2016 07:55
od Graun
Zkusil bych nastříkat trochu vody na zapalovací modul a sledoval, zda neprobíjí za chodu motoru. Pokud jsou cívky vadné, jdou vidět jiskry u napojení na kabely.
Tady bylo někde k tomu video z YT.

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Napsal: 17.07.2016 12:31
od P4V3LS
Ta jsem tu... Takže znovu... Svíčky nové, nic se nezměnilo. Klapku jsem měl venku, vyčistil jsem ji, dal nové těsnění, chtěl jsem udělat základní nastavení, ale nastal problém s nedovřenou klapkou, ve VAGu při vypnutém motoru mi ukazuje hodnotu 4,7%, ALE defacto v mínusu, protože když s citem šlapu na pedál, tak z těch 4,7% se dostávám na 0% a pokračuje to normálně nahoru, na podlaze mám nějakých 99,6%. Když se na hodnotu podívám při nastartovaném motoru, tak jsem na nějakých 0,4%, což by asi bylo i v pořádku. Ale nerozumím té mínusové hodnotě. Pedál jsem ve VAGu kontroloval a ten je v pořádku.

Jinak to jde pořád úplně na p*ču, otáčky kolísají, občas se drží kolem 1200 ot/min., paměť závad prázdná, ovšem v kanále 15 a 16 skáčou výpadky, avšak POUZE při volnoběhu!!! Když se podívám na výpadky během jízdy, tak se nezvyšují, jakmile ale zastavím a motor spadne na volnoběh, opět výpadky naskakují, na VŠECH 4 válcích.

Zapalovací modul nemám, cívky mají modul již v sobě. Je to 2003 r.v.

Napadá někoho něco? Kolísání otáček má má pravděpodobně příčinu ve výpadcích.

Díky za rady.

Re: Vysoké otáčky po nastartování, po ohřátí nízký volnoběh

Napsal: 19.07.2016 10:43
od noxik600
Nevím, jak ty, ale mě VAG ukazuje normální hodnotu klapky,nevím teď úplně přesně z hlavy, asi 2,5 - 7,5. Já mám na volnoběh klapku na 3,6%, řešil jsem to s mechanikem a mít 0 = zcela zavřená klapka, je kravina,protože by motor chcípnul - bez vzduchu.
podle toho co píšeš, tvá klapka dusí motor na volnoběh, protože mu nedá dost vzduchu na správnou směs a pak jsou ty výpadky. Při jízdě, když ty šlapeš na plyn, tak se klapka otevře a proto vypadky zmizí.
Takže si půjčit jinou klapku a vyzkoušet, ať máš jistotu.