Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100
PříspěvekNapsal: 04.08.2016 09:35 
Offline
Závodník
Závodník

Hodnost:

Závodník

Registrován:

05.02.2016

Příspěvky:

8

Ma někdo zkušenosti s tankováním Vervy 100 do tohoto motoru. Vím že je motor stavěný na N98, ale co s nim udělá 100 to nevím.

Odesláno z mého HM 1SW pomocí Tapatalk


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100
PříspěvekNapsal: 04.08.2016 09:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.10.2008

Příspěvky:

7085

Bydliště:

Svitavsko

co by s ním měl udělat je to aditovaná N98 bude to mít jen pozitiva o trošku lépe to pojede?

_________________
www.detailing.cz

_________________
stříbrná VW GOLFinka IV 1.6 16v 77kW ATN + škrtící klapka 1.8T & paštika B5.5 variant


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100
PříspěvekNapsal: 04.08.2016 09:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.05.2010

Příspěvky:

1392

Bydliště:

Praha

No vzhledem k tomu, že je to předepsaný palivo (dle chytrý knížky) a kompresní poměr by měl být 11.5, což je stejný jako u 1.6 16V (bez přímého vstřiku, na rozdíl od FSI) a tam je rozdíl v tankování N95 a N98 dost poznat, tak bych tam dával co nejlepší benzín.

_________________
VW Golf VI 1.4 TSI CAXA
ex: VW Golf IV 1.6 16V, prodej dílů z GIV viewtopic.php?f=40&t=318776
LED žárovky na prodej viewtopic.php?f=40&t=319266

_________________
VAG COM 304 CZ


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100
PříspěvekNapsal: 04.08.2016 10:22 
Offline
Závodník
Závodník

Hodnost:

Závodník

Registrován:

05.02.2016

Příspěvky:

8

Shorty píše:
No vzhledem k tomu, že je to předepsaný palivo (dle chytrý knížky) a kompresní poměr by měl být 11.5, což je stejný jako u 1.6 16V (bez přímého vstřiku, na rozdíl od FSI) a tam je rozdíl v tankování N95 a N98 dost poznat, tak bych tam dával co nejlepší benzín.

Jde mi jen o to abych tomu motoru nějak neublížil, přeci jenom bude šlapat při větších teplotách a znám případ kdy při natankování kvalitnějšího benzinu se propalila hlava pístu. Ale myslím si ze tento motor by měl byt na to stavěný.

Odesláno z mého HM 1SW pomocí Tapatalk


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100
PříspěvekNapsal: 04.08.2016 10:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.05.2010

Příspěvky:

1392

Bydliště:

Praha

Ano, to podpálení pístu se stát může, ale jak jsem řekl: N98 by měl být tvůj primární benzín takže to by hrozit nemělo. Zkontroluj si to ještě v TP, mělo by to být i v malym.

_________________
VW Golf VI 1.4 TSI CAXA
ex: VW Golf IV 1.6 16V, prodej dílů z GIV viewtopic.php?f=40&t=318776
LED žárovky na prodej viewtopic.php?f=40&t=319266

_________________
VAG COM 304 CZ


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100
PříspěvekNapsal: 04.08.2016 11:06 
Offline
Závodník
Závodník

Hodnost:

Závodník

Registrován:

05.02.2016

Příspěvky:

8

Moc děkuji za info, dnes tam padne plán nádrž verva 100, do ted Bora jezdila na N95. Myslím že to půjde hodně znát.

Odesláno z mého HM 1SW pomocí Tapatalk


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100
PříspěvekNapsal: 04.08.2016 11:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.05.2010

Příspěvky:

1392

Bydliště:

Praha

Osobně mám dobrou zkušenost s vlastní aditivací obyč N98 pomocí VIF super benzin nebo Castrol TBE. Vyšlo to teda hlavně levnějc, ta verva a jí podobné je někde strašně přepálená (kolem 33 kč/l), zatímco N98 se dá sehnat kolem 30 vočí. Báře třeba vyměň i palivový filtr až vyjedeš pár nádrží toho lepšího. Vyjde to na necelý 2 stovky a když se ti podaří povolit zarezlej stahovák přes filtr, tak to máš za pár minut vyměněné.

Tady si můžeš stáhnout "nezávislé" povídání http://www.vif.cz/novinky/test-v-casopi ... cisti.html asi jsem choromyslnej, ale celkem tomu věřím. Jinak v testu N98 ze stejného časopisu vyhrála Verva, pak N98 z Lukoilu s Vifem, Maxmotion a Vpower nitro. Samotný N98 z Lukoilu byl označen za nevyhovující - kvůli malé mazivosti, takže ten VIF se zdá být dobrý už jen kvůli tomudle efektu.

_________________
VW Golf VI 1.4 TSI CAXA
ex: VW Golf IV 1.6 16V, prodej dílů z GIV viewtopic.php?f=40&t=318776
LED žárovky na prodej viewtopic.php?f=40&t=319266

_________________
VAG COM 304 CZ


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100
PříspěvekNapsal: 04.08.2016 12:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.05.2008

Příspěvky:

621

Bydliště:

Brno

Stooktanová Verva není nic jiného obchodní název pro 98oktanový Natural. Přečtěte si to na internetu nebo na stojanu.
Pak jinou otázkou jsou ty přidaná aditiva a delší nájezd km. Takže zvednutá cena je jaksi v normě, když s Natural 98 dojedu méně než s Vervou 100. Ale nic peckózního a thrajícího asfalt (jako v TV reklamě) nečekej. Já ji tankuji taky a jen Vervu. S tankovací kartou Benzina EASY ještě o 1,- levněji.

_________________
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, 18" Serron


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100
PříspěvekNapsal: 10.08.2016 14:46 
Offline
Závodník
Závodník

Hodnost:

Závodník

Registrován:

05.02.2016

Příspěvky:

8

Tak už je to hodně znát na chodu motoru i na větším výkonu v nízkých otáčkách. A dokonce průměrná spotřeba klesla cca o 1litr momentální spotřeba je 6,1litru na 100 km. Ještě přemýšlím o aditivu kvůli mazání.

Odesláno z mého HM 1SW pomocí Tapatalk


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100
PříspěvekNapsal: 11.08.2016 09:18 
Offline
VWjunior
VWjunior

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

08.09.2014

Příspěvky:

79

Tak ja bach taky pridal svoji trosku do mlyna. Mam 1.6 16V, tankuju uz pres dva roky Vervu 100 a pridavam do toho jeste pokazdy lahvicku VIFu. No, asfalt to i tak netrha, spotreba klesla oproti N95 o nejaky pulitr, ale protoze ujedu rocne 10tis km, je mi to v podstate jedno. Ta nizsi spotreba se projevi spis, kdyz se jezdi dalky, na poskakovackach po meste a kolem komina to znat asi nebude. Prinos vidim hlavne v tech aditivech, ktery ten motor drobet procisti, ale nemyslim si, ze by to byl kdovijaky zazrak. Verva 100 je vseobecne celkem draha, stejnou sluzbu by teoreticky zastal i obyc no name N98+lahvicka VIFu s tim, ze tech aditiv tam pak dost mozna bude vic, nez ve Verve... Preju hodne pohodovych km!


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100
PříspěvekNapsal: 11.08.2016 16:34 
Offline
Závodník
Závodník

Hodnost:

Závodník

Registrován:

05.02.2016

Příspěvky:

8

No nevím kolik u vás stojí verva 100 u nás na severu to dělá 31,90 a N98 za 32,50 na Robin oil. A po prázdninách zase verva klesne na přijatelných cca 28,50 což je krásná cena. Už mám doma lahvičku aditiv za 200,- který mám na cca 600l. Ještě si planuju znovu přestavět rozvody zda se mi že jsou trochu rozhozeny. Jinak jsem zatím s tímto motorem opravdu spokojen, navzdory negativním recenzím který jsem si přečetl.

Odesláno z mého HM 1SW pomocí Tapatalk


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100
PříspěvekNapsal: 29.08.2016 21:20 
Offline
Řidič
Řidič

Hodnost:

Řidič

Registrován:

03.08.2016

Příspěvky:

32

Bydliště:

Zlín

A můj GIV 1.6 SR AKL by to zvládnul? V malém techničáku je jako palivo napsané "BA 95 B", tak nevím. Nechci mu ublížit, ale právě jsem už slyšel, že to je na autě poznat, tak bych to rád taky zkusil :)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100
PříspěvekNapsal: 29.08.2016 21:23 
Offline
VWjunior
VWjunior
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

01.10.2014

Příspěvky:

468

Bydliště:

Praha

Určitě to tam můžeš nalejt, motor bude mít hezčí chod, možná bude živější ale výkon to nepřidá .. :D

_________________
Golf IV GTI TDI PD150
EX: Golf III TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100
PříspěvekNapsal: 29.08.2016 21:25 
Offline
Řidič
Řidič

Hodnost:

Řidič

Registrován:

03.08.2016

Příspěvky:

32

Bydliště:

Zlín

To je jedno, že to výkon nepřidá. Chci ten motor udržet co nejdéle. Musí vydržet aspoň 6 let ještě :)

A při tom podpálení pístů stojí oprava přibližně kolik? :D


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100
PříspěvekNapsal: 29.08.2016 22:13 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4534

Bydliště:

Gross Maispitz

podpálení pístů nesouvisí s oktanovým číslem benzínu, daleko pravděpodobnější příčina je porucha vstřiku = nedostatek paliva = chudá směs, v kombinaci s vysokou zátěží = vysoká teplota spalování + nespálenej kyslík reagující se vším co najde = díra v pístu..

_________________
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Tramont TY2


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group