Stránka 1 z 1

Výměna gufer na ventilech hlavy

Napsal: 07.08.2016 11:41
od orsi99
Zdravím všechny. Mám otázku ohledně výměny gufer na ventilech hlavy válců. Kolega v práci mi říkal, že to jde i bez sundání hlavy akorát je na to potřeba speciální přípravek. Auta si opravuje celý život sám. Tak se chci zeptat jestli už to někdo takhle dělal. Nechci sundávat hlavu když vím že těsnění je dobré.

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Napsal: 07.08.2016 18:18
od orsi99
Pracovní postup znám ale potřebuji vedět na co si dát pozor při sundávání pružinky z ventilu a další věci při výměně gufer a samotné montáži z5. Jelikož jsem to ještě sám nedělal píši zde abych na něčem nestroskotal :-D

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Napsal: 07.08.2016 22:08
od Graun
Škodovka má na to přípravek - tlakovou hadici, kt. namontuješ místo svíčky a pak natlakuješ vzduchem. Cena okolo 600kč. Písty do horní úvrati, aby ventil nespadl do válce. Alternativou je, že někdo používá drát nebo provaz, který nacpe do prostoru mezi ventilem a pístem. Pak písty do horní úvrati. Jeden válec po druhém.
Na demontáž zajišťovacích půlměsíců na ventilech je nutno zmáčknout pružinu přes přípravek-páku. Pak vytáhnout staré gufera a natlačit nové.
Otázkou je, zda tu spotřebu oleje (předpokládám, že to děláš kvůli tomu) způsobuje pouze netěsnost gufer a né i nefunkčnost stíracích kroužků na pístech. Tam je nutno dát hlavu dolů.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Napsal: 08.08.2016 07:22
od orsi99
Ahoj já použiji tedy tu druhou variantu jelikož nemám kompresor. Nacpu provázek do prostory daného pístu, dám ho HÚ a mělo by to být v cajku. Udělám gufera a jdu na další. No a jde mi hlavně o ten kouř z výfuku. Mám to vysledované že to kouří jen když jedu z kopce a mám tam rychlost, pak šlápnu na plyn a celkem dost to zakouří. Jinak je to bez kouře.

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Napsal: 08.08.2016 09:03
od orsi99
Jelikož výměna gufer na ventilech obsahuje i demontáž vaček je třeba povolit i rozvodový řemen co ? Plus řemen na vačkách. Dělal bych to asi takhle. Motor uvedu do HÚ pístu válce ať spolu lícují aretační otvory. Udělám rysky na vačce a na rozvoďáku. Pak už by mělo stačit jen povolit napínací kladku na rozvoďáku. Sundat řemen z vaček a povolit napínací kladku na vačce a mělo by to být hotovo. Pak už mohu jít na samotnou demontáž vaček ne ??? Pokud mám něco špatně prosím o opravu díky moc :-D

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Napsal: 08.08.2016 18:09
od orsi99
Zdravím dnes jsem si to procházel takže přikládám i nějaké foto. Obr č.1 pohled na vačky a ozubený řemen. Bohužel foto je tmavé tak napínací kladka nejde moc vidět. (jinak tu potřebuji demontovat abych mohl sundat vačky.) Obr.č.2 je silenblok, který musí jít také ven poněvadž překrývá kryt ozubeného řemene vaček.(asi nejhorší úkon pro mě, musí se přizvednout motor abych ho mohl demontovat.) Obr.č.3 pohled na rozvod ze spodu auta.(číslo 2. napínací kladka musí jít dolů první, potom demontuji kladku č.2) Takže teď mám volný kryt ozubeného řemene vaček= sundám ho. Konečně mohu demontovat napínací kladku vačkového ozubeného řemene a nasledně demontovat samotné vačky. Dále už vím co mám dělat. Podle tohoto návodu by to mělo jít doufám. Podrobněji už to rozepisovat nebudu snad je to trošku srozumitelné. Pokud jsem na něco zapomněl opravte mě díks

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Napsal: 11.08.2016 14:51
od Graun
Podle popisu to sedí. Zřejmě už to máš i vyměněné. Otázkou je, zda stačí pouze ty gufera. Když né teď tak za nějakou dobu se budou dělat i ty kroužky

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Napsal: 11.08.2016 17:00
od orsi99
Hoj ještě to nemám hotovo. čekám na garáž. No uvidíme jak dlouho to vydrží ten kouř není tak častý. Jak jsem psal jen když jedu z kopce se zařazenou rychlostí a pak šlápnu na plyn tak to začmoudí jinak nic. Jen v této situaci.

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Napsal: 11.08.2016 20:55
od Graun
Vidíš to, mně to moc nečmoudí, ale žere to olej jako divé. Olej prská z výfuku. Budu muset nechat udělat oboje, na jednom válci (4.) je černá svíčka oproti těm ostatním. Očekávám, že to pak ožije jako u mého druhého auta, kde mám "malou GO" už taky za sebou.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk