Výměna gufer na ventilech hlavy

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
orsi99
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 13.06.2016 13:39
Bydliště: Valašské Meziříčí

Výměna gufer na ventilech hlavy

Příspěvek od orsi99 »

Zdravím všechny. Mám otázku ohledně výměny gufer na ventilech hlavy válců. Kolega v práci mi říkal, že to jde i bez sundání hlavy akorát je na to potřeba speciální přípravek. Auta si opravuje celý život sám. Tak se chci zeptat jestli už to někdo takhle dělal. Nechci sundávat hlavu když vím že těsnění je dobré.
VW G4 1.4, 16V, 55kW,AHW

orsi99
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 13.06.2016 13:39
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Příspěvek od orsi99 »

Pracovní postup znám ale potřebuji vedět na co si dát pozor při sundávání pružinky z ventilu a další věci při výměně gufer a samotné montáži z5. Jelikož jsem to ještě sám nedělal píši zde abych na něčem nestroskotal :-D
VW G4 1.4, 16V, 55kW,AHW

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Příspěvek od Graun »

Škodovka má na to přípravek - tlakovou hadici, kt. namontuješ místo svíčky a pak natlakuješ vzduchem. Cena okolo 600kč. Písty do horní úvrati, aby ventil nespadl do válce. Alternativou je, že někdo používá drát nebo provaz, který nacpe do prostoru mezi ventilem a pístem. Pak písty do horní úvrati. Jeden válec po druhém.
Na demontáž zajišťovacích půlměsíců na ventilech je nutno zmáčknout pružinu přes přípravek-páku. Pak vytáhnout staré gufera a natlačit nové.
Otázkou je, zda tu spotřebu oleje (předpokládám, že to děláš kvůli tomu) způsobuje pouze netěsnost gufer a né i nefunkčnost stíracích kroužků na pístech. Tam je nutno dát hlavu dolů.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

orsi99
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 13.06.2016 13:39
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Příspěvek od orsi99 »

Ahoj já použiji tedy tu druhou variantu jelikož nemám kompresor. Nacpu provázek do prostory daného pístu, dám ho HÚ a mělo by to být v cajku. Udělám gufera a jdu na další. No a jde mi hlavně o ten kouř z výfuku. Mám to vysledované že to kouří jen když jedu z kopce a mám tam rychlost, pak šlápnu na plyn a celkem dost to zakouří. Jinak je to bez kouře.
VW G4 1.4, 16V, 55kW,AHW

orsi99
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 13.06.2016 13:39
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Příspěvek od orsi99 »

Jelikož výměna gufer na ventilech obsahuje i demontáž vaček je třeba povolit i rozvodový řemen co ? Plus řemen na vačkách. Dělal bych to asi takhle. Motor uvedu do HÚ pístu válce ať spolu lícují aretační otvory. Udělám rysky na vačce a na rozvoďáku. Pak už by mělo stačit jen povolit napínací kladku na rozvoďáku. Sundat řemen z vaček a povolit napínací kladku na vačce a mělo by to být hotovo. Pak už mohu jít na samotnou demontáž vaček ne ??? Pokud mám něco špatně prosím o opravu díky moc :-D
VW G4 1.4, 16V, 55kW,AHW

orsi99
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 13.06.2016 13:39
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Příspěvek od orsi99 »

Zdravím dnes jsem si to procházel takže přikládám i nějaké foto. Obr č.1 pohled na vačky a ozubený řemen. Bohužel foto je tmavé tak napínací kladka nejde moc vidět. (jinak tu potřebuji demontovat abych mohl sundat vačky.) Obr.č.2 je silenblok, který musí jít také ven poněvadž překrývá kryt ozubeného řemene vaček.(asi nejhorší úkon pro mě, musí se přizvednout motor abych ho mohl demontovat.) Obr.č.3 pohled na rozvod ze spodu auta.(číslo 2. napínací kladka musí jít dolů první, potom demontuji kladku č.2) Takže teď mám volný kryt ozubeného řemene vaček= sundám ho. Konečně mohu demontovat napínací kladku vačkového ozubeného řemene a nasledně demontovat samotné vačky. Dále už vím co mám dělat. Podle tohoto návodu by to mělo jít doufám. Podrobněji už to rozepisovat nebudu snad je to trošku srozumitelné. Pokud jsem na něco zapomněl opravte mě díks
Přílohy
Obr.č.1
Obr.č.1
Silen blok.<br />obr.č.2
Silen blok.
obr.č.2
pohled na rozvod ze spodu.<br />Obr.č.3
pohled na rozvod ze spodu.
Obr.č.3
Obr.č.4<br />kladky
Obr.č.4
kladky
VW G4 1.4, 16V, 55kW,AHW

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Příspěvek od Graun »

Podle popisu to sedí. Zřejmě už to máš i vyměněné. Otázkou je, zda stačí pouze ty gufera. Když né teď tak za nějakou dobu se budou dělat i ty kroužky

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

orsi99
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 13.06.2016 13:39
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Příspěvek od orsi99 »

Hoj ještě to nemám hotovo. čekám na garáž. No uvidíme jak dlouho to vydrží ten kouř není tak častý. Jak jsem psal jen když jedu z kopce se zařazenou rychlostí a pak šlápnu na plyn tak to začmoudí jinak nic. Jen v této situaci.
VW G4 1.4, 16V, 55kW,AHW

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Výměna gufer na ventilech hlavy

Příspěvek od Graun »

Vidíš to, mně to moc nečmoudí, ale žere to olej jako divé. Olej prská z výfuku. Budu muset nechat udělat oboje, na jednom válci (4.) je černá svíčka oproti těm ostatním. Očekávám, že to pak ožije jako u mého druhého auta, kde mám "malou GO" už taky za sebou.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“