Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Vikec19
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 29.01.2016 17:24

Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

Příspěvek od Vikec19 »

Ahoj rád bych vás poprosil jestli nevíte co s tím může být, dělal jsem nové pístní kroužky, těsnění pod hlavou + rozvody, ty mě sedí na všech čárkách, opravdu už nwm co s tím může být, zkoušel jsem snad už vše. Děkuji za rady

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

Příspěvek od noxik600 »

Co říká diagnostika?
Rozvody sedí na vačce i setrváku?
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

jardys
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 06.06.2013 15:16

Re: Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

Příspěvek od jardys »

Zdravím vespolek, obracím se s prosbou o radu. Pokusím se popsat situaci - VW golf 4 Variant r.v.2002 - 1.6i 74kw AKL, 2.majitel, aktuálně nepojízdné. Jinak auto pokud jezdí, tak lítá úplně bez problémů, na to že má najeto 250 tis musím říct jen chválu.

Minulý týden jsem s tím jel cca.200 km, auto celou dobu jelo bez problémů. Při cestě nazpět v Praze na křižovatce najednou začaly kolísat otáčky a motor zdechnul. Při následných pokusech o nastartování motor ještě vždy naskočil (cca.3-4x), ale neudržel otáčky a během několika vteřin zase hned zdechnul (zbytky benzínu v přívodu paliva??). Pak již ani nechytal a starter jen točil naprázdno. Vzdal jsem to a skončilo to odtahem.

Okamžitě jsem to tipoval na nějaký problém s přísunem paliva. První po čem jsem šel bylo palivové čerpadlo. Už jsem to v minulosti 2x řešil na Astře, kde ty příznaky byly celkem podobně (byť ne úplně stejné) a bylo to také tak ve 250 tis. Také jsem si tak nějak uvědomil, že cca. týden nazpět (to byly ty mrazy) jsem pozoroval jednu zvláštní věc. Po otočení klíčkem do polohy 1 (rozsvítí se kontrolky) je normálně slyšet zezadu takové to zavrčení čerpadla a následné cvaknutí (jako zvuk bych to popsal zííííííííííííííííííííííííííííííííí cvak) a až pak vždy startuji. Ten týden předtím jsem si všiml, že ten zvuk byl takový jiný, spíše něco jako zůůůůůůůůůůůůůůůůůů cvak). Už v tu chvíli jsem si říkal, že by odcházelo čerpadlo ? Ale normálně to startovalo na první otočení a jízda bez problémů .... i když .... týden předtím mi auto zničeho nic chcíplo během jízdy na dálnici, ale stačilo zastavit, nastartovat a jelo se dál. Proč se nad touto podivností více nepozastavuji? Hned vysvětlím, ale musím trochu odbočit zpátky do historie. Na autu se totiž začal tento problém "chcípání za jízdy" objevovat někdy začátkem jara loni. Spolu s tím se ještě objevily problémy s velkým kolísáním otáček na volnoběh. Po přečtení tohoto fora jsem prošel pár věcí, které byly doporučeny, včetně demontáže a vyčištění EGR ventilu a klapky sání, dále provedeno základní nastavení. Po vyčištění skutečně zmizel problém s kolísáním otáček a chvíli se zdálo, že i problém se chcípáním za jízdy. Nicméně ten problém se tuším cca. po měsíci objevil znovu. Nicméně někdy stačilo jen se zařazenou rychlostí sešlápnou více plynový pedál a motor zase naskočil nebo stačilo zastavit a znovu nastartovat a jelo se dál. Bylo také zvláštní, že závada se neobjevovala pravidelně ale vždy jakoby v nějakém období. Takže třeba 2 měsíce nic a pak obden během 14 dní a pak zase 2 měsíce nic. Bylo to absolutně nevypozorovatelné, nedokázal jsem si to absolutně s ničím spojit do souvislostí, podezříval jsem palivové čerpadlo, relé paliv.čerpadla, immobilizer, ŘJ, mluvil jsem o tom se známým co má dílnu, ten mi řek, ať to auto prodám, že se tím nehodlá zabývat, že dohledávat takovýhle z.ku.rvený závady mu za to nestojí, případně ať zkusím vyměnit to čerpadlo. Také se začaly objevovat problémy se startováním - někdy napoprvé, někdy třeba až napotřetí a bylo jedno jestli studený nebo teplý motor.

Každopádně musím říct, že je to opravdu velmi nepříjemný, když jedete na dálnici v levým pruhu a předjíždíte a najednou vám chcípne motor a za váma jede dalších 5 aut. Nebo jedete z kopce, serpentiny a najednou chcípne motor ... chuťovka

Nicméně loni v listopadu, první větší mráz, zamrzlý okna atd, ráno normálně nastartuju (tuším, že napoprvé) a vyjíždím do práce, ujedu cca. 1 km, a zapínám ohřev zadního skla, (což bylo od léta poprvé) a po cca. 10 - 15 vteřinách se začíná rozsvěcet na palubce postupně jedna kontrolka za druhou, na plyn. pedálu cejtím jak autu začíná "docházet dech" až motor chcípnul. Zkoušel jsem ho pak ještě párkrát natočit, ale baterka jako když napůl vybitá, motor občas naskočil, ale hned chcípnul. Nechal jsem ho chvíli odpočinout, a pak jsem opět zastartoval, z posledních sil, uhh, uhh, uhh ale motor nakonec naskočil ale strašně nízké otáčky, motor se jen tak podivně převaloval, na sešlápnutí plynového pedálu absolutně bez reakce, na palubce svítilo snad skoro všechno :) Tak jsem to vypnul odtlačil a odtáhli jsme to domů. Říkal jsem si to vypadá na nějaký zkrat na elektroinstalaci, otevřu haubnu u motoru a cítím spáleninu. Po čuchu jsem vystopoval, že to musí být někde u baterky, otevřu pojistkovou skřínku a ejhle .. vypadalo to takhle

Obrázek

Nechápal jsem co se děje, ale následně jsem se na netu dočetl, že celkem běžná závada na všech koncernových autech z té doby kam osazovali tenhle bazmek. Skřínku jsem vyměnil za novou a od tý doby auto úplně bez problémů, takže jsem si říkal, že to chcípání za jízdy asi bylo i tímhle tím. Jenže ten problém se objevil poprvé zase teď na začátku února. Tím končím malé odbočení do historie.

Druhý den po odtahu jsem to zkoušel zase natočit, ale nic, opět starter jen točil naprázdno. Navíc se neozýval žádný zvuk po otočení klíčkem, to proběhnutí čerpadla. Změřil jsem na konektoru napátí po otočení klíčkem a 12V tam bylo. Vyndal jsem tedy čerpadlo z nádrže a zkusil ho připojit natvrdo na autobaterii, čerpadlo normálně běželo. Vrátil jsem ho do nádrže, a připnul opět natvrdo na autobaterii, čerpadlo začalo normálně tlačit benzín (tlačill jsem to do PET flašky). Tak jsem to zkusil natočit a auto normálně napoprvé okamžitě nastartovalo. Nechal jsem to běžet asi 5 min a nevidím problém. Tak jsem do toho sednul a zkušební jízda. Ujel jsem asi 2-3 km a stejná situace jako v Praze. Takže to skončilo opět odtahem.

Přemýšlím co s tím, vypadá to že čerpadlo sice dává, ale asi nějak divně, může být tzv.vyběhané, takže dává slabý tlak ?? na Astře se to projevovalo jinak, tam se vůbec při startu neroztočilo, a nešlo nastartovat, anebo šlo a auto normálně jelo, i když jednou se mi také stalo že mi to chcíplo takhle za jízdy někde na semaforech, po cca. 20 - 30 min kdy čerpadlo vychladlo (??) jsem to normálně nastartoval, dojel jsem kam jsem potřeboval, náhradní čerpadlo jsem vozil po minulých zkušenostech již s sebou, takže jsem ho tam přehodil a s autem dojel v klidu domů.
Náhradní čerpadlo bohužel na ozkoušení nemám, každopádně to stávající asi pro jistotu stejně vyměním, protože už má hodně natočíno (původní z výroby).

Mám doma nějakou čínskou diagnostiku, zkusím na to zítra ještě mrknout, ale myslím, že tam žádná chyba nebude.

Má někdo nějaký další nápad či zkušenost? četl jsem ještě tohle vlákno http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... nestartuje, ale měnit hned řídící jednotku se mi moc nechce. Pak ještě to relé od čerpadla? Ale to by se asi projevovalo jinak.

Předem díky za nápady.

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1535
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

Příspěvek od varok »

V roce 2002 se ještě dělaly verze 1,6 AKL?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

Příspěvek od 11mAjA11 »

Dej tam nové čerpadlo a pro jistotu třeba i spínací relé pro to čerpadlo.
To co popisuješ je typický projev polomrtvého cerpadla.

Toto přesně sem řešil 3 mesice na Fabii, závady žádné, auto nastartovalo a při jízdě skoro ve stejném místě několikrát do měsíce zdechlo.

Mě se to podařilo nasimulovat jen jedinkrát, měřil jsem týden za provozu tlak paliva, i napájení jsem si hlídal žárovkou a nic.
Pak sem vyndal relátko, otevřel ho a bylo vypálené.
S novým auto měsíc jezdilo a začalo se to opakovat znova.
Vyměnil sem čerpadlo a auto od té doby funguje bezvadně.
Problem starých čerpadel jsou uhlíky, jak to ma něco najeto tak začnou mit špatný kontakt na kotvě, jiskří (tim mají větší odběry atd. opálí se kotva a občas ztratí kontakt, to pak stačí drcnutí, přeruší se a přestane běžet.
Takový výpadek pak stačí a auto zdechne.

Dneska už ty čerpadla nestojí ranec, tak bych ho vyměnil a uvidíš že to zas bude jezdit.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

jardys
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 06.06.2013 15:16

Re: Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

Příspěvek od jardys »

Myslím, že jenom potvrzuješ moje domněnky, myslím si přesně to samé, dneska ještě mrknu na to relátko.

Sranda je, že to co píšeš "a při jízdě skoro ve stejném místě několikrát do měsíce zdechlo" tak jsem zažil také, vůbec jsem nechápal a už jsem si říkal, to místo je nějak zakletý, takže mě už začaly napadat i takový blbosti jako že třeba tam vede pod zemí nějaký silový kabel, který vytváří nějaký magnetický pole, a to má vliv na něco co v autě následně selže ... no taková malá schyze ... člověk už si je pak ochoten namlouvat různý kraviny

jestli je to AKL (opsáno z titulku vlákna) tak to přesně nevím, ve velkým TP jsem se teď díval a tam nic takovýho napsáno není, ale jedná se o tohle auto
http://en.vindecoder.pl/WVWZZZ1JZ3W248784

jardys
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 06.06.2013 15:16

Re: Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

Příspěvek od jardys »

to 11mAjA11: teď jsem koukal ještě na tvůj podpis a zaujala mě australská užovka :D jseš fakt šikovnej a máš muj obdiv

mám doma starý fáčko, a dostal jsem se k němu dost podobným způsobem jako Ty, po 1.maj, zdarma jinak by šlo do šrotu, původní motor je jak z fabriky, nemá to natočíno ještě ani 40k km, zatím stojí v garáži a chystám se na něco podobnýho jako Ty ohledně repase ... ale zatím není absolutně čas, bohužel

škoda že nebydlíš trošku blíž, určitě bych se zastavil na kus řeči a nějakou tu konzultaci, já zas takovej přeborník jako Ty teda určitě nejsem

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1535
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

Příspěvek od varok »

Jardys, podle té tabulky z vašeho odkazu máte 16V, což už AKL není. Nejsem si jistý, ale ty verze SR, nebo AKL, jak chcete se vyráběly myslím do roku 2000. Ale to je jedno. Dnes už se dají sehnat i samotné čerpadla, nemusíte kupovat celý plastový box.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

Příspěvek od 11mAjA11 »

Favoš je jednoduchý stroj, tam není co řešit.
Všechno mechanika, žádné složitosti.
Na Virtu toho najdeš taky hodně až dojde čas na Fazola.

Vyměn čerpadlo a pak poreferuj.

PS:
Docela dost věcí mi z Favorita zbylo kdyžtak, nějaké dveře, asi kapota, Př. světla, mám tam i tunel černý středový ze Solitera, asi dvě sady zadních kouřových, atd.. kdyžtak SZ
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

jardys
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 06.06.2013 15:16

Re: Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

Příspěvek od jardys »

varok píše:Jardys, podle té tabulky z vašeho odkazu máte 16V, což už AKL není. Nejsem si jistý, ale ty verze SR, nebo AKL, jak chcete se vyráběly myslím do roku 2000. Ale to je jedno. Dnes už se dají sehnat i samotné čerpadla, nemusíte kupovat celý plastový box.
jj, to já vím, že stačí samotný čepadlo, na Astře jsem si to tak vždycky taky přehazoval a dalo se to zvládnout i na cestě s jedním šroubovákem a kleštěma :D

jinak dobýval jsem se dneska k relátku 409, teda odstrojit ty plasty pod volantem, docela masakr, na Astře je k relátkům daleko lepší přístup, kterej borec tohle vymyslel ?

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

Příspěvek od majrek001 »

odstrojit plasty pod volantem je úplně triviální akce na chvilku nic lehčího snad na autě ani není :blush:
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

jardys
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 06.06.2013 15:16

Re: Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

Příspěvek od jardys »

no pokud to někdo dělá třeba už podruhý, tak asi jo, takhle než jsem dohledal všechny porůznu poschovávaný šroubky, tak mi to teda chvíli trvalo, ale jak říkám, na Astře G mnohem jednodušší přístup, v tomhle mě hoši z VW dost zklamali ... no já mám vůbec pocit, že Astra G se tak nějak povedla líp než Golf, ale vnucovat to nikomu teda nechci, je to jen můj osobní pocit, měl jsem jí cca.8 let a moc se nezastavila

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

Příspěvek od majrek001 »

já jsem měl golfa IV 1,6 16v 10let najel jsem s ním 130tkm (118tkm měl při koupi) a jediná závada byla známá nýty na diferáku proletěl ven jinak motor absolutně bez problému a to má najeto přes 250tkm
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

Příspěvek od 11mAjA11 »

Ctyrkovy Golf je po Dvojce jeden z nejpovedenejsi
Kdokoli do toho sedne tak se citi jako by v tom projezdil pul zivota, vse na svem miste kde ma byt..
Astra je Astra proste Opel, shnije to pod prdeli a zabavy s tim moc neni, kdyz to neni aspon OPC..Golfa lze za mrzsky peniz slusne odladit a je s tim spousta srandy..ale zas nez treba Frantika to radeji toho Opla no..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

jardys
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 06.06.2013 15:16

Re: Nestartuje VW golf 4 1.6 74kw AKL

Příspěvek od jardys »

Tak zítra by mělo dorazit čerpadlo+ relátko, tak uvidím. Jinak já si na Astru opravdu nemoh stěžovat, byla opravdu neúnavná, a to jsem se s ní moc nes.r.al. Olej + filtr po 15k a jinak jsem tam lil akorát benzín, jo a dost praskaly žárovky v předních světlech, ale to prej platí pro všechny. Olej se musel hlídat, spotřeba cca,0,6l /1000 km, ale zase, pro tyhle motory prý normálka. Já si jí dotáh z Německa relativně za pár korun, údajně najeto 168k, ale myslím, že byla ještě stočená, aktuálně má cca.330k, ale už se s ní moc nejezdí, letos končí TP a půjde do věčných lovišť.

Jinak Golf není špatný auto, má i nižší spotřebu než Astra, průměrně mi to vychází tak o 0,6 - 0,7 l/100km méně, na extra dlouhý cestě i o litr míň. Zajímavý, že mi přijde, že to jede mnohem líp v kopcích, přitom výkon naprosto stejnej, ale možná ta Astra už měla ten motor nějakej utahanej ? No, nerad bych blábolil nesmysly :sorry:

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“