Zdravím vespolek, obracím se s prosbou o radu. Pokusím se popsat situaci - VW golf 4 Variant r.v.2002 - 1.6i 74kw AKL, 2.majitel, aktuálně nepojízdné. Jinak auto pokud jezdí, tak lítá úplně bez problémů, na to že má najeto 250 tis musím říct jen chválu.
Minulý týden jsem s tím jel cca.200 km, auto celou dobu jelo bez problémů. Při cestě nazpět v Praze na křižovatce najednou začaly kolísat otáčky a motor zdechnul. Při následných pokusech o nastartování motor ještě vždy naskočil (cca.3-4x), ale neudržel otáčky a během několika vteřin zase hned zdechnul (zbytky benzínu v přívodu paliva??). Pak již ani nechytal a starter jen točil naprázdno. Vzdal jsem to a skončilo to odtahem.
Okamžitě jsem to tipoval na nějaký problém s přísunem paliva. První po čem jsem šel bylo palivové čerpadlo. Už jsem to v minulosti 2x řešil na Astře, kde ty příznaky byly celkem podobně (byť ne úplně stejné) a bylo to také tak ve 250 tis. Také jsem si tak nějak uvědomil, že cca. týden nazpět (to byly ty mrazy) jsem pozoroval jednu zvláštní věc. Po otočení klíčkem do polohy 1 (rozsvítí se kontrolky) je normálně slyšet zezadu takové to zavrčení čerpadla a následné cvaknutí (jako zvuk bych to popsal zííííííííííííííííííííííííííííííííí cvak) a až pak vždy startuji. Ten týden předtím jsem si všiml, že ten zvuk byl takový jiný, spíše něco jako zůůůůůůůůůůůůůůůůůů cvak). Už v tu chvíli jsem si říkal, že by odcházelo čerpadlo ? Ale normálně to startovalo na první otočení a jízda bez problémů .... i když .... týden předtím mi auto zničeho nic chcíplo během jízdy na dálnici, ale stačilo zastavit, nastartovat a jelo se dál. Proč se nad touto podivností více nepozastavuji? Hned vysvětlím, ale musím trochu odbočit zpátky do historie. Na autu se totiž začal tento problém "chcípání za jízdy" objevovat někdy začátkem jara loni. Spolu s tím se ještě objevily problémy s velkým kolísáním otáček na volnoběh. Po přečtení tohoto fora jsem prošel pár věcí, které byly doporučeny, včetně demontáže a vyčištění EGR ventilu a klapky sání, dále provedeno základní nastavení. Po vyčištění skutečně zmizel problém s kolísáním otáček a chvíli se zdálo, že i problém se chcípáním za jízdy. Nicméně ten problém se tuším cca. po měsíci objevil znovu. Nicméně někdy stačilo jen se zařazenou rychlostí sešlápnou více plynový pedál a motor zase naskočil nebo stačilo zastavit a znovu nastartovat a jelo se dál. Bylo také zvláštní, že závada se neobjevovala pravidelně ale vždy jakoby v nějakém období. Takže třeba 2 měsíce nic a pak obden během 14 dní a pak zase 2 měsíce nic. Bylo to absolutně nevypozorovatelné, nedokázal jsem si to absolutně s ničím spojit do souvislostí, podezříval jsem palivové čerpadlo, relé paliv.čerpadla, immobilizer, ŘJ, mluvil jsem o tom se známým co má dílnu, ten mi řek, ať to auto prodám, že se tím nehodlá zabývat, že dohledávat takovýhle z.ku.rvený závady mu za to nestojí, případně ať zkusím vyměnit to čerpadlo. Také se začaly objevovat problémy se startováním - někdy napoprvé, někdy třeba až napotřetí a bylo jedno jestli studený nebo teplý motor.
Každopádně musím říct, že je to opravdu velmi nepříjemný, když jedete na dálnici v levým pruhu a předjíždíte a najednou vám chcípne motor a za váma jede dalších 5 aut. Nebo jedete z kopce, serpentiny a najednou chcípne motor ... chuťovka
Nicméně loni v listopadu, první větší mráz, zamrzlý okna atd, ráno normálně nastartuju (tuším, že napoprvé) a vyjíždím do práce, ujedu cca. 1 km, a zapínám ohřev zadního skla, (což bylo od léta poprvé) a po cca. 10 - 15 vteřinách se začíná rozsvěcet na palubce postupně jedna kontrolka za druhou, na plyn. pedálu cejtím jak autu začíná "docházet dech" až motor chcípnul. Zkoušel jsem ho pak ještě párkrát natočit, ale baterka jako když napůl vybitá, motor občas naskočil, ale hned chcípnul. Nechal jsem ho chvíli odpočinout, a pak jsem opět zastartoval, z posledních sil, uhh, uhh, uhh ale motor nakonec naskočil ale strašně nízké otáčky, motor se jen tak podivně převaloval, na sešlápnutí plynového pedálu absolutně bez reakce, na palubce svítilo snad skoro všechno
Tak jsem to vypnul odtlačil a odtáhli jsme to domů. Říkal jsem si to vypadá na nějaký zkrat na elektroinstalaci, otevřu haubnu u motoru a cítím spáleninu. Po čuchu jsem vystopoval, že to musí být někde u baterky, otevřu pojistkovou skřínku a ejhle .. vypadalo to takhle
Nechápal jsem co se děje, ale následně jsem se na netu dočetl, že celkem běžná závada na všech koncernových autech z té doby kam osazovali tenhle bazmek. Skřínku jsem vyměnil za novou a od tý doby auto úplně bez problémů, takže jsem si říkal, že to chcípání za jízdy asi bylo i tímhle tím. Jenže ten problém se objevil poprvé zase teď na začátku února. Tím končím malé odbočení do historie.
Druhý den po odtahu jsem to zkoušel zase natočit, ale nic, opět starter jen točil naprázdno. Navíc se neozýval žádný zvuk po otočení klíčkem, to proběhnutí čerpadla. Změřil jsem na konektoru napátí po otočení klíčkem a 12V tam bylo. Vyndal jsem tedy čerpadlo z nádrže a zkusil ho připojit natvrdo na autobaterii, čerpadlo normálně běželo. Vrátil jsem ho do nádrže, a připnul opět natvrdo na autobaterii, čerpadlo začalo normálně tlačit benzín (tlačill jsem to do PET flašky). Tak jsem to zkusil natočit a auto normálně napoprvé okamžitě nastartovalo. Nechal jsem to běžet asi 5 min a nevidím problém. Tak jsem do toho sednul a zkušební jízda. Ujel jsem asi 2-3 km a stejná situace jako v Praze. Takže to skončilo opět odtahem.
Přemýšlím co s tím, vypadá to že čerpadlo sice dává, ale asi nějak divně, může být tzv.vyběhané, takže dává slabý tlak ?? na Astře se to projevovalo jinak, tam se vůbec při startu neroztočilo, a nešlo nastartovat, anebo šlo a auto normálně jelo, i když jednou se mi také stalo že mi to chcíplo takhle za jízdy někde na semaforech, po cca. 20 - 30 min kdy čerpadlo vychladlo (??) jsem to normálně nastartoval, dojel jsem kam jsem potřeboval, náhradní čerpadlo jsem vozil po minulých zkušenostech již s sebou, takže jsem ho tam přehodil a s autem dojel v klidu domů.
Náhradní čerpadlo bohužel na ozkoušení nemám, každopádně to stávající asi pro jistotu stejně vyměním, protože už má hodně natočíno (původní z výroby).
Mám doma nějakou čínskou diagnostiku, zkusím na to zítra ještě mrknout, ale myslím, že tam žádná chyba nebude.
Má někdo nějaký další nápad či zkušenost? četl jsem ještě tohle vlákno
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... nestartuje, ale měnit hned řídící jednotku se mi moc nechce. Pak ještě to relé od čerpadla? Ale to by se asi projevovalo jinak.
Předem díky za nápady.