Stránka 1 z 1

golf 1.6 16v ztráta oleje

Napsal: 29.09.2016 06:36
od lumpy.13
Zdravím mám golfa 1.6 16 má najeto 230 000 Km, a začal se mi ztrácet olej tak co 300-500 km musím dolít. Při rychlém rozjezdu sešlápnutí plynu až na podlahu se zakouří z výfuku. Mohly by to být stírací kroužky ? Na kolik by taková oprava vyšla ?

Re: golf 1.6 16v ztráta oleje

Napsal: 29.09.2016 06:41
od noxik600
Nebo gufera ventilů. Kolik to žere?

Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk

Re: golf 1.6 16v ztráta oleje

Napsal: 29.09.2016 06:43
od lumpy.13
Žere to tak 2-3 litry na těch 500 Km.

Re: golf 1.6 16v ztráta oleje

Napsal: 29.09.2016 08:29
od noxik600
Tak to je hodně. GO tě nemine, když už budeš měnit pístní kroužky a gufera ventilů. Generálka motoru by tě měla vyjít do 20 tis., ale záleží na tom kdo, kde a co bude dělat.
Nechal bych vyměnit rovnou rozvody?, gufera/na klice, ../, přetěsnění sání, výměna ložisek na klice, zabrousit hlavu a ventily..

Re: golf 1.6 16v ztráta oleje

Napsal: 29.09.2016 09:07
od matasimek
Ahoj, ze zkušenosti: pravděpodobně máš dost zakarbonovaný motor, hlavně kolem stíracích kroužků+ dírky v pístu pod stíracími kroužky pro odvedení setřeného oleje přes vnitřek pístů zpět do vany. Každopádně bych sundal hlavu a vanu a podíval se.
Osobně bych zkusil tuto operaci:
Obětovat 1x těsnění pod hlavou,a pár hodin práce, vytáhnout písty jeden po druhém, zaznačit si i polohu jednotlivých zámků pístních kroužků, vyškrabat karbon z drážek pístů, protlačit nebo provrtat zalepené otvory pro odvedení oleje pod stíracími kroužky, a poskládat to zpět a hlavně pístní kroužky vrátit zpět s pístem v pozici zámků ve které byly.
K této operaci samozřejmě udělat hlavu---jako zbrousit do roviny+ vyměnit guferka ventilů v hlavě, vyškrabat ze sacích kanálů karbon+očištění trubek recyrkulace od EGRu.
Nevýhoda této malé očisty je v tom že pokud kroužky ztratily pružnost což je 50/50 pravděpodobné, moc to nepomůže, ale přijdeš cenově jen o těsnění pod hlavou+svůj čas nebo peníze za tuto práci. (opravu hlavy nepočítám to je tak jako tak nutnost)
Vím, motoráři se ted chytají za hlavu... ale samostatné kroužky bez výbrusu ti dávat nedoporučuju, dlouho se to zabíhá a výsledek je nejistý, s výbrusem zase můžeš narazit na potřebu vyměnit celé písty (když už s inovovanou širší drážkou pro stírací kroužek). Před výbrusem musíš demontovat klikovku, což zase prodraží materiál o gufera, a myslím na straně setrvačníku je cenově drahý guferový domeček s čidlem otáček který se ustavuje spec. přípravkem. Tyto operace to ale už jde do tisíců...

Re: golf 1.6 16v ztráta oleje

Napsal: 29.09.2016 15:25
od noxik600
Nové kroužky se chvíli zajíždí a chce to kvalitní olej.
A nebo nový motor.

Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk

Re: golf 1.6 16v ztráta oleje

Napsal: 29.09.2016 19:36
od EgoBurian
Stírací kroužky gufera na ventilech přetěsnit hlavu a máš pokoj ;) až to budeš mít venku a rozebraný změř kompresi na válcích ;) mě to vyšlo cca 10k u známýho

Re: golf 1.6 16v ztráta oleje

Napsal: 30.11.2016 18:12
od Rouballik
Každý tenhle motor to po 250 000 km čeká. Na dílnu nám s tim jezdí jeden za druhým.
Řešení 15 - 20 tis.

Re: golf 1.6 16v ztráta oleje

Napsal: 01.12.2016 15:12
od dwajt
A kdo by chtel novy (teda ,,jako novy,,) motor, muze si udelat vylet az na samotnej sever Nemecka :) Maji tam tech motoru asi dost, protoze uz ho maji v nabidce nejaky ten rok a cena lita kazdy mesic + - 200 EUR (pod 1600 EUR jsem ho tam jeste nevidel) plus je treba tam nechat vas starej motor.

http://www.tornau-motoren.de/epages/es5 ... D=32311326" onclick="window.open(this.href);return false;

Tak ten bych bral asi hned, ale zatim jeste dojedu do uplnyho bezvedomi ten starej - hlasim zatim 333 tis. km a olej zatim nebere, ale vazim si kazdyho ujetyho kilometru a uz pomalu premyslim, co budu delat, az se ten olej zacne ztracet... Tak at vam to vsem pekne jezdi!