Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

Příspěvek od Fessy »

Dám vědět příští týden, zatím nebyl čas to dát do servisu. Příští týden to tam nechám na celý týden a můžou si s tím hrát kdy chtějí, pak dám vědět :)

Odesláno z mého Xperia T pomocí Tapatalk
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Uživatelský avatar
POLOTOVAR
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 19.09.2009 17:05

Re: Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

Příspěvek od POLOTOVAR »

Čaute, mě už jezdí a chytá na brnk měl jsem dvě závady čidlo na servu a modul zapalování nový od německého výrobce BERU něco přes 1800. Jedna cívka byla prasklá a ten plošný spoj vypálený jiskru to házelo jen sem tam a s čidlem na servu po výměně z.modulu nechytalo po odpojení hned..
Pokud někomu doma překáží přední světla na boru rozbitý,slepý nebo nekompletní,tak mi napište diky

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

Příspěvek od xerxes »

to čidlo na tom servu by si někdo myslel že je tam zbytečné a vidiš

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

Příspěvek od Graun »

Já nechal při té rozborce motoru preventivně vyměnit i čidlo na servu, když jsem si sliboval vyřešení částečného poklesu otáček při studeném motoru a ono prd. Pokles tam je taky, ale nechcípne to.

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

Příspěvek od Fessy »

Tak mám novou váhu vzduchu a svíčky. Byla čištěná klapka. Auto startuje krásně napoprvé zatím vždy. Bohužel mírné cukání při nižších otáčkách a kolísání otáček zůstalo.
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

Příspěvek od xerxes »

to chvění muže zpusobavat některý vstřik doporučuji je dát do ultrazvuku

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

Příspěvek od Fessy »

Po delší odmlce tedy posílám další info.

Vyměnil jsem teplotní čidlo, cukání při nižších otáčkách zmizelo (nebo spíš polevilo, sem tam se stále objeví). Ovšem pozoruji zajímavou věc, pokud jedu mimo město, tak se mi spotřeba snížila, ovšem pokud jsem ve městě, tak se mi zvýšila z průměrných 9,5 na nějakých 11. Všiml jsem si, že při rozjedu tam skočí třeba 17, a pak to pomalu klesá dolů, i když už nemám nohu na plynu, dříve to prostě skočilo na 0 a hotovo, což bude nejspíš ten důvod, proč mi vzrostla spotřeba ve městě.

Čím to může být? Špatné čidlo a reklamovat jej?

S tím ultrazvukem nevím nevím, to budu muset asi někam do většího servisu a to bude dost drahé. Nebo ho vezmu na předporodní vyšetření do nemocnice :D
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

Příspěvek od noxik600 »

To je divny, mela by tam být 0, když (jakoby brzdis motorem a) nemáš nohu na pedálu. Mně to Za poslední rok mi to udělalo asi třikrát, tak jsem znovu šlápnul na plyn, rychle pustil a naskočila 0. Ale bylo to u studeného motoru.

Jinak trochu nechápu tenhle motor. i když je zahřátý na provozní teplotu, zastavím, vypnu klíček, dojdu si koupit čokoládu, přijdu do auta, nastartuju a rozjíždím se, opět mi tam skočí spotřeba 60 55 45 25 14 a pomalu to klesá. Přitom mám lehkou nohu a motor 90 stupňů

Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

Příspěvek od Fessy »

To mi dělalo taky, ale jen u studeného motoru. U teplého mi to nedělalo, pak se vyměnila váha vzduchu a zmizelo to a vždy i za studena jsem měl aktuální spotřebu a neklesalo to z těch 60. Zhruba před 2 týdny se to asi 2x objevilo znova, před týdnem jsem měnil to teplotní čidlo a včera jsem opět nemohl nastartovat :( A to bylo jen -7, předtím krásně naskočil i v -14. Naštěstí mám to staré teplotní čidlo stále v kastlíku, tak zkusím, jestli to nebyl jenom nějaký jednorázový zkrat a kdyžtak hodím zpátky to staré, pak uvidím.
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

Příspěvek od noxik600 »

Za celý ten rok, co pročítám fóra, tak nikdo nenapsal jednoznačnou odpověď, které čidlo opravdu funguje. Jeden kupuje drahý originál a funguje, druhý taky, ale nefungoval a funguje mu levná náhrada. Zajímalo by mě čím to je, když jsou auta stejná. Ja tam mám druhov. Německo za 300 a až teď po roce začíná zlobit. V létě spotřeba dálka 6.7.

Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

Příspěvek od Fessy »

Já bral z cc-autodíly to nejdražší co tam je, tedy za nějakých 200,- u kterého píšou Neměcko originální díl. Na tom starém mám Made in Italy, auto je sice z Itálie, ale bylo dovezeno myslím 2007, to se mi nechce věřit, že je tak staré, nebo někdo sháněl díl z Itálie.

Taky jsem si ale všimnul, že mi nevytekla ani kapička kapaliny, když jsem to čidlo měnil, bylo jí přesně po okraj té hadičky, takže vlastně půlka čidla byla na vzduchu. A všude jsem četl, že tak decka má vytéct. Tak jsem tak decku potom dolil i přes rysku.
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

Příspěvek od Graun »

Můžu se zeptat za jakých podmínek tam máte tu spotřebu 60l/100km? Mně se to nepodařilo nasimulovat při jízdě. Za studena při rozjezdu jsem tam měl max 37, více jsem to nechtěl trápit.
Svítí tam chvíli po nastartování nějakých 14-18l na volnoběh.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

Příspěvek od Fessy »

Při studeném startu, následně se rozjedu pomalou jízdou, a pak to klesá myslím od 58, zaokrouhlil jsem to na 60. Ale ne vždy, už párkrát se mi stalo, že to klesalo jen od 35 třeba.

A jinak už zase startuji normálně, nevím co to bylo, asi nějaký jednorázový zkrat.

Odesláno z mého Xperia T pomocí Tapatalk
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

Příspěvek od xerxes »

při studeném startu to je normální sem tam se to asi píše nějaké nesmysly

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Golf IV 1.6 74kW AKL - problém se startováním

Příspěvek od Fessy »

No normální asi ne. Já sjíždím z domu z kopce, takže se rozjedu na 1, trošku přidám na 2, a pak už jen řadím 3 a 4 bez plynu, jenže stejně to ukazuje spozrebu, která klesa, když by měla být nulová spotřeba.

A po výměně váhy vzduchu to ukazovalo normálně nulu i po studeném startu. Pak to začalo zase ukazovat spotřebu i z kopce, tak jsem vyměnil čidlo a stejně to nepomohlo. Takže já už vážně netuším.

Odesláno z mého Xperia T pomocí Tapatalk
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“