1.4 16V - Přestavba na LPG

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
sedli01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 118
Registrován: 11.11.2015 21:14
Bydliště: Brno

1.4 16V - Přestavba na LPG

Příspěvek od sedli01 »

Zdarec, je to jen myšlenka.

Golf IV 1.4 16V, je tu někdo, kdo jezdí na LPG ? Začínám uvažovat o možnosti překopání, investice 20.000 kč, podle nájezdu a cenám by se mi vrátila do necelého roku a půl. Dá se očekávat nějaká změna v chování motoru ? Počítám ve výpočtu samozřejmě s tím, že spotřeba LPG bude vyšší než benzínu.

Budu rád za každej názor, auto staré 15 let, ale hodlám u něj zůstat aspoň pět let, mělo by vydržet. Velké - je že rezervní disk bude musel být v kufru, protože nádrž na lpg by byla pod deklem kufru.

Nejlíp kdbyy tu byl nějaký majitel GIV který ho má překopaný a řekl mi s čím mám počítat, jaké ještě + a - co se týká provozu na LPG. Dík
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Přestavba na LPG

Příspěvek od Graun »

Mám sice SR, ale písnu zkušenosti. Je to moje první lpg auto, takže nejsem tím moc políbený (mám jej od května). Je tam namontována sekvence od BRC, toroid nádrž v kufru místo rezervy. Jak píšeš rezerva straší v kufru, ale je to druhé auto na ježdění (první je kombík), takže to neřeším. Na nákupy, běžné jízdy to stačí. V létě jsem byl i na dovolené s kolama na TZ a pro dva to stačilo.
Co se týče jízdy, tak to přepnutí na lpg ani nepostřehneš, jen že se změní barva kontrolky. Na BA i LPG to jede stejně. Dlouhodobou spotřebu na polodotu to ukazuje 7.3 l/100km. Počítej s každoroční revizi lpg a výměnou jeho filtru (okolo 500kč). Dále by se měly měnit častěji svíčky (350kč). Přimazávání ventilů nemám, ale když jsem se ptal při revizi, tak to prý nemá smysl dávat u těchto motorů - vzhledem ke konstrukci motoru.
Jinak sekvenční vstřik je dražší než co píšeš, jak jsem koukal na ceny.
Pokud máš menší nájezd motoru a v dobré kondici zbytek auta (nežere olej, nerezavějící, kastle ok), tak bych do toho šel. Počítej, že je třeba najet tolik km, kolik do toho nasypeš, abys pak šetřil.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
sedli01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 118
Registrován: 11.11.2015 21:14
Bydliště: Brno

Re: Přestavba na LPG

Příspěvek od sedli01 »

Udělám kafe a jdu pročítat, vidím, že je víc systémů, já co si vyjel lpg přestavby v Brně, tak mi to házelo stránky s nabídkami za 20.000 kč, ale někam asi zavolám, abych zjistil zda je v celkové ceně i nádrž a seřízení, který se má do 2000 km provést.

A já jsem plynem taky nepolíbený, takže proto. Auto má teď reálných 150.000 km, teď jsem dělal větší servis, rozvody+pumpa a všecky věci tak, abych měl na nějaký čas a jistotu že je vše na 100%, takže obě ramena se vyměnily, čepy, silentblok motoru, obě tyčky řízení, propláchnutí vodního okruhu atd. Olej nežere a to pořád ještě dávám 5w40 a auto komplet bez koroze, i výfuk původní skoro jako novej.

Jak velkou nádrž na to lpg v tom místě pro rezervu máš ? Zajímá mě kolik na tu nádrž asi najedu ;)
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.

pavlos_xj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 27.05.2015 22:58

Re: Přestavba na LPG

Příspěvek od pavlos_xj »

Ahoj,mam lpg Magic 2,montovano pred 2 lety u Vaňka http://www.lpg-vanek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
k dnešku najeto cca 20tkm,ten plynovy filtr říkal mĕnit za 25tkm, svíčky to samé. Zatím max. spokojenost.
Předtím felicia 1.3bmm system elpigaz najeto asi 170tkm - v pohode. Snad v tom Brnĕ bych se vyhnul firmĕ Čadek. Ikdyž ta zkušenost je 10 let zpátky.
Jo nadrž màm toroid 53 litr a dojezd 500 -550 km. Kdyz se jede na jeden zatah i přes 600km - podle kvality plynu a stylu jízdy.

Uživatelský avatar
sedli01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 118
Registrován: 11.11.2015 21:14
Bydliště: Brno

Re: Přestavba na LPG

Příspěvek od sedli01 »

Tak si dávám + a -, nahodím téma venku se sousedem a zeptal se mě, co je to vůbec E85 za palivo ?

Tak jsem googloval a našel taky spoustu výhod, pouze úprava řícící jednotky, žádná přídavná nádrž jako u LPG, žádná hmotnost navíc, přestavba do 7.000 kč a žádná nutnost revizí atd. Jen není po Brně moc čerpacích stanic, kde E85 mají. Ale rozdíl v cenách není nijak markantní, někde 24.50 Kč/litr, někde dokonce 28 kč co jsem vyhledal na internetu, takže ta úspora tam není zase tak markantní.

Takže názory na E85 ?
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Přestavba na LPG

Příspěvek od Graun »

Nádrž na lpg mám taky 53litrů, přičemž tam dáš tak 43litrů (80% objemu). Dojezd podobně jak píše kolega výše.
To palivo E85 (ethanol - líh, vyšší oktanové číslo 104) už není tak extra výhodné. Já na to jezdil (Fiat Marea 1.6 16V) jak byl rozdíl přes 10kč/litr. Míchal jsem to v poměru 1:1 s BA. To bylo ideální, motor bez úprav. Zkoušel jsem i na zcela čistý, ale to už hůře startovalo. Má to i čistící účinky (stahuje vodu z nádrže), lepší výsledky na měření emisí (více kyslíku), ale nižší výhřevnost (vyšší spotřeba, i kvůli tomu kyslíku dané regulací lambda sondy). Má to vyšší spotřebu, takže se to už tak moc nevyplácí (vzhledem k ceně).


Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
sedli01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 118
Registrován: 11.11.2015 21:14
Bydliště: Brno

Re: Přestavba na LPG

Příspěvek od sedli01 »

Díky za všecky reakce, nakonec padlo rozhodnutí, že už se to neoplatí dělat, krátké trasy do práce s vysokou spotřebou benzínu by to nevyřešilo, protože motor startuje na benzín a až po určitých km se přepne na plyn a přeladění ( nová ŘJ ) na E85 už taky nemá cenu, jelikož cena tohoto paliva je pomalu srovnatelná s 95kou, rozdíl pár korun ;)
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.

krk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 01.12.2016 00:09

Re: 1.4 16V - Přestavba na LPG

Příspěvek od krk »

Já mám na LPG na golfu 1.4 16V na jeto 52.000km a bez problému, zařízení ESGI, nádrž místo rezervy 53l, montoval sem při 128.000km, startuju na benzin po ohřátí na 20stupnů a přidání nad 2000otáček se sam přepne na LPG, 1x ročně revize, každých 20.000km kontrola. Spotřeba 7 - 8l na 100km.

Uživatelský avatar
sedli01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 118
Registrován: 11.11.2015 21:14
Bydliště: Brno

Re: 1.4 16V - Přestavba na LPG

Příspěvek od sedli01 »

A na kolik tě přestavba vyšla ? Příště budu myslet dopředu a vyberu rovnou auto se zástavbou LPG, teď se už dodatečná montáž neoplatí, zlášť když si občas při svižnější jízdě říkám, jak by to chtělo víc koní, takže se někdy z týdne na týden rozhodnu vyměnit motorizaci.
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.

krk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 01.12.2016 00:09

Re: 1.4 16V - Přestavba na LPG

Příspěvek od krk »

Na 21.000kč ale už mi přestavoval 3auto.

Uživatelský avatar
sedli01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 118
Registrován: 11.11.2015 21:14
Bydliště: Brno

Re: 1.4 16V - Přestavba na LPG

Příspěvek od sedli01 »

Ptal jsem se na vhodný systém přímo do této motorizace, tak zde nějaké info, kdyby někdo uvažoval :)

Dobrý den, děkuji za informace na Vašich stránkách. Mám ale dotaz k typům zástaveb LPG, které jsou v ceníku. jak zjistím čím se liší ? Jedná se o vůz VW golf IV kombi 1.4. 16V. Pokud máte zkušenost se zástavbou do tohoto vozu, prosil bych rovnou o informaci, jaký systém/typ by byl instalován a jaká nádrž lze umístit ? Do prostoru v kufru místo rezervy. Také jsem našel nějaké dotazy o "přimazávání" - bylo by to nutné ? Děkuji.

Dobrý den, do Vašeho vozu jsou vhodné dva systémy: 1) LANDIRENZO, cena: 24990,- 2) Lovato, cena: 23 990,- Externí přimazávání není nutné, ale pokud si to zákazník přeje, můžeme nainstalovat také. V rámci montáže je VSE za příplatek 1500,- Kč. Nádrž: jde pravděpodobně o rozměr 630/220 (51 l), ale rozhodující je velikost rezervy, kterou máte ve vozidle. Rozdíl v obou systémech (LANDIRENZO/Lovato) je v trochu jiných vstřikovačích a SW řídící jednotky. Pokud budete potřebovat ještě nějaké další doplňující informace, napište, nebo zavolejte :) Hezký den, X.X.
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1.4 16V - Přestavba na LPG

Příspěvek od xerxes »

v dnešní dobe jsou ty systémy celkem dost vymakané tak záleži na tobě co zvoliš já bych šel asi do landirenza,osobně ho mám v autě a bez problému,jak říkám je to už všechno na urovni

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“