1.4 16V - Přestavba na LPG
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- sedli01
- Řidič
- Příspěvky: 118
- Registrován: 11.11.2015 21:14
- Bydliště: Brno
1.4 16V - Přestavba na LPG
Zdarec, je to jen myšlenka.
Golf IV 1.4 16V, je tu někdo, kdo jezdí na LPG ? Začínám uvažovat o možnosti překopání, investice 20.000 kč, podle nájezdu a cenám by se mi vrátila do necelého roku a půl. Dá se očekávat nějaká změna v chování motoru ? Počítám ve výpočtu samozřejmě s tím, že spotřeba LPG bude vyšší než benzínu.
Budu rád za každej názor, auto staré 15 let, ale hodlám u něj zůstat aspoň pět let, mělo by vydržet. Velké - je že rezervní disk bude musel být v kufru, protože nádrž na lpg by byla pod deklem kufru.
Nejlíp kdbyy tu byl nějaký majitel GIV který ho má překopaný a řekl mi s čím mám počítat, jaké ještě + a - co se týká provozu na LPG. Dík
Golf IV 1.4 16V, je tu někdo, kdo jezdí na LPG ? Začínám uvažovat o možnosti překopání, investice 20.000 kč, podle nájezdu a cenám by se mi vrátila do necelého roku a půl. Dá se očekávat nějaká změna v chování motoru ? Počítám ve výpočtu samozřejmě s tím, že spotřeba LPG bude vyšší než benzínu.
Budu rád za každej názor, auto staré 15 let, ale hodlám u něj zůstat aspoň pět let, mělo by vydržet. Velké - je že rezervní disk bude musel být v kufru, protože nádrž na lpg by byla pod deklem kufru.
Nejlíp kdbyy tu byl nějaký majitel GIV který ho má překopaný a řekl mi s čím mám počítat, jaké ještě + a - co se týká provozu na LPG. Dík
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Přestavba na LPG
Mám sice SR, ale písnu zkušenosti. Je to moje první lpg auto, takže nejsem tím moc políbený (mám jej od května). Je tam namontována sekvence od BRC, toroid nádrž v kufru místo rezervy. Jak píšeš rezerva straší v kufru, ale je to druhé auto na ježdění (první je kombík), takže to neřeším. Na nákupy, běžné jízdy to stačí. V létě jsem byl i na dovolené s kolama na TZ a pro dva to stačilo.
Co se týče jízdy, tak to přepnutí na lpg ani nepostřehneš, jen že se změní barva kontrolky. Na BA i LPG to jede stejně. Dlouhodobou spotřebu na polodotu to ukazuje 7.3 l/100km. Počítej s každoroční revizi lpg a výměnou jeho filtru (okolo 500kč). Dále by se měly měnit častěji svíčky (350kč). Přimazávání ventilů nemám, ale když jsem se ptal při revizi, tak to prý nemá smysl dávat u těchto motorů - vzhledem ke konstrukci motoru.
Jinak sekvenční vstřik je dražší než co píšeš, jak jsem koukal na ceny.
Pokud máš menší nájezd motoru a v dobré kondici zbytek auta (nežere olej, nerezavějící, kastle ok), tak bych do toho šel. Počítej, že je třeba najet tolik km, kolik do toho nasypeš, abys pak šetřil.
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
Co se týče jízdy, tak to přepnutí na lpg ani nepostřehneš, jen že se změní barva kontrolky. Na BA i LPG to jede stejně. Dlouhodobou spotřebu na polodotu to ukazuje 7.3 l/100km. Počítej s každoroční revizi lpg a výměnou jeho filtru (okolo 500kč). Dále by se měly měnit častěji svíčky (350kč). Přimazávání ventilů nemám, ale když jsem se ptal při revizi, tak to prý nemá smysl dávat u těchto motorů - vzhledem ke konstrukci motoru.
Jinak sekvenční vstřik je dražší než co píšeš, jak jsem koukal na ceny.
Pokud máš menší nájezd motoru a v dobré kondici zbytek auta (nežere olej, nerezavějící, kastle ok), tak bych do toho šel. Počítej, že je třeba najet tolik km, kolik do toho nasypeš, abys pak šetřil.
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- sedli01
- Řidič
- Příspěvky: 118
- Registrován: 11.11.2015 21:14
- Bydliště: Brno
Re: Přestavba na LPG
Udělám kafe a jdu pročítat, vidím, že je víc systémů, já co si vyjel lpg přestavby v Brně, tak mi to házelo stránky s nabídkami za 20.000 kč, ale někam asi zavolám, abych zjistil zda je v celkové ceně i nádrž a seřízení, který se má do 2000 km provést.
A já jsem plynem taky nepolíbený, takže proto. Auto má teď reálných 150.000 km, teď jsem dělal větší servis, rozvody+pumpa a všecky věci tak, abych měl na nějaký čas a jistotu že je vše na 100%, takže obě ramena se vyměnily, čepy, silentblok motoru, obě tyčky řízení, propláchnutí vodního okruhu atd. Olej nežere a to pořád ještě dávám 5w40 a auto komplet bez koroze, i výfuk původní skoro jako novej.
Jak velkou nádrž na to lpg v tom místě pro rezervu máš ? Zajímá mě kolik na tu nádrž asi najedu
A já jsem plynem taky nepolíbený, takže proto. Auto má teď reálných 150.000 km, teď jsem dělal větší servis, rozvody+pumpa a všecky věci tak, abych měl na nějaký čas a jistotu že je vše na 100%, takže obě ramena se vyměnily, čepy, silentblok motoru, obě tyčky řízení, propláchnutí vodního okruhu atd. Olej nežere a to pořád ještě dávám 5w40 a auto komplet bez koroze, i výfuk původní skoro jako novej.
Jak velkou nádrž na to lpg v tom místě pro rezervu máš ? Zajímá mě kolik na tu nádrž asi najedu
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 27.05.2015 22:58
Re: Přestavba na LPG
Ahoj,mam lpg Magic 2,montovano pred 2 lety u Vaňka http://www.lpg-vanek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
k dnešku najeto cca 20tkm,ten plynovy filtr říkal mĕnit za 25tkm, svíčky to samé. Zatím max. spokojenost.
Předtím felicia 1.3bmm system elpigaz najeto asi 170tkm - v pohode. Snad v tom Brnĕ bych se vyhnul firmĕ Čadek. Ikdyž ta zkušenost je 10 let zpátky.
Jo nadrž màm toroid 53 litr a dojezd 500 -550 km. Kdyz se jede na jeden zatah i přes 600km - podle kvality plynu a stylu jízdy.
k dnešku najeto cca 20tkm,ten plynovy filtr říkal mĕnit za 25tkm, svíčky to samé. Zatím max. spokojenost.
Předtím felicia 1.3bmm system elpigaz najeto asi 170tkm - v pohode. Snad v tom Brnĕ bych se vyhnul firmĕ Čadek. Ikdyž ta zkušenost je 10 let zpátky.
Jo nadrž màm toroid 53 litr a dojezd 500 -550 km. Kdyz se jede na jeden zatah i přes 600km - podle kvality plynu a stylu jízdy.
- sedli01
- Řidič
- Příspěvky: 118
- Registrován: 11.11.2015 21:14
- Bydliště: Brno
Re: Přestavba na LPG
Tak si dávám + a -, nahodím téma venku se sousedem a zeptal se mě, co je to vůbec E85 za palivo ?
Tak jsem googloval a našel taky spoustu výhod, pouze úprava řícící jednotky, žádná přídavná nádrž jako u LPG, žádná hmotnost navíc, přestavba do 7.000 kč a žádná nutnost revizí atd. Jen není po Brně moc čerpacích stanic, kde E85 mají. Ale rozdíl v cenách není nijak markantní, někde 24.50 Kč/litr, někde dokonce 28 kč co jsem vyhledal na internetu, takže ta úspora tam není zase tak markantní.
Takže názory na E85 ?
Tak jsem googloval a našel taky spoustu výhod, pouze úprava řícící jednotky, žádná přídavná nádrž jako u LPG, žádná hmotnost navíc, přestavba do 7.000 kč a žádná nutnost revizí atd. Jen není po Brně moc čerpacích stanic, kde E85 mají. Ale rozdíl v cenách není nijak markantní, někde 24.50 Kč/litr, někde dokonce 28 kč co jsem vyhledal na internetu, takže ta úspora tam není zase tak markantní.
Takže názory na E85 ?
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Přestavba na LPG
Nádrž na lpg mám taky 53litrů, přičemž tam dáš tak 43litrů (80% objemu). Dojezd podobně jak píše kolega výše.
To palivo E85 (ethanol - líh, vyšší oktanové číslo 104) už není tak extra výhodné. Já na to jezdil (Fiat Marea 1.6 16V) jak byl rozdíl přes 10kč/litr. Míchal jsem to v poměru 1:1 s BA. To bylo ideální, motor bez úprav. Zkoušel jsem i na zcela čistý, ale to už hůře startovalo. Má to i čistící účinky (stahuje vodu z nádrže), lepší výsledky na měření emisí (více kyslíku), ale nižší výhřevnost (vyšší spotřeba, i kvůli tomu kyslíku dané regulací lambda sondy). Má to vyšší spotřebu, takže se to už tak moc nevyplácí (vzhledem k ceně).
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
To palivo E85 (ethanol - líh, vyšší oktanové číslo 104) už není tak extra výhodné. Já na to jezdil (Fiat Marea 1.6 16V) jak byl rozdíl přes 10kč/litr. Míchal jsem to v poměru 1:1 s BA. To bylo ideální, motor bez úprav. Zkoušel jsem i na zcela čistý, ale to už hůře startovalo. Má to i čistící účinky (stahuje vodu z nádrže), lepší výsledky na měření emisí (více kyslíku), ale nižší výhřevnost (vyšší spotřeba, i kvůli tomu kyslíku dané regulací lambda sondy). Má to vyšší spotřebu, takže se to už tak moc nevyplácí (vzhledem k ceně).
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- sedli01
- Řidič
- Příspěvky: 118
- Registrován: 11.11.2015 21:14
- Bydliště: Brno
Re: Přestavba na LPG
Díky za všecky reakce, nakonec padlo rozhodnutí, že už se to neoplatí dělat, krátké trasy do práce s vysokou spotřebou benzínu by to nevyřešilo, protože motor startuje na benzín a až po určitých km se přepne na plyn a přeladění ( nová ŘJ ) na E85 už taky nemá cenu, jelikož cena tohoto paliva je pomalu srovnatelná s 95kou, rozdíl pár korun
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01.12.2016 00:09
Re: 1.4 16V - Přestavba na LPG
Já mám na LPG na golfu 1.4 16V na jeto 52.000km a bez problému, zařízení ESGI, nádrž místo rezervy 53l, montoval sem při 128.000km, startuju na benzin po ohřátí na 20stupnů a přidání nad 2000otáček se sam přepne na LPG, 1x ročně revize, každých 20.000km kontrola. Spotřeba 7 - 8l na 100km.
- sedli01
- Řidič
- Příspěvky: 118
- Registrován: 11.11.2015 21:14
- Bydliště: Brno
Re: 1.4 16V - Přestavba na LPG
A na kolik tě přestavba vyšla ? Příště budu myslet dopředu a vyberu rovnou auto se zástavbou LPG, teď se už dodatečná montáž neoplatí, zlášť když si občas při svižnější jízdě říkám, jak by to chtělo víc koní, takže se někdy z týdne na týden rozhodnu vyměnit motorizaci.
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01.12.2016 00:09
Re: 1.4 16V - Přestavba na LPG
Na 21.000kč ale už mi přestavoval 3auto.
- sedli01
- Řidič
- Příspěvky: 118
- Registrován: 11.11.2015 21:14
- Bydliště: Brno
Re: 1.4 16V - Přestavba na LPG
Ptal jsem se na vhodný systém přímo do této motorizace, tak zde nějaké info, kdyby někdo uvažoval
Dobrý den, děkuji za informace na Vašich stránkách. Mám ale dotaz k typům zástaveb LPG, které jsou v ceníku. jak zjistím čím se liší ? Jedná se o vůz VW golf IV kombi 1.4. 16V. Pokud máte zkušenost se zástavbou do tohoto vozu, prosil bych rovnou o informaci, jaký systém/typ by byl instalován a jaká nádrž lze umístit ? Do prostoru v kufru místo rezervy. Také jsem našel nějaké dotazy o "přimazávání" - bylo by to nutné ? Děkuji.
Dobrý den, do Vašeho vozu jsou vhodné dva systémy: 1) LANDIRENZO, cena: 24990,- 2) Lovato, cena: 23 990,- Externí přimazávání není nutné, ale pokud si to zákazník přeje, můžeme nainstalovat také. V rámci montáže je VSE za příplatek 1500,- Kč. Nádrž: jde pravděpodobně o rozměr 630/220 (51 l), ale rozhodující je velikost rezervy, kterou máte ve vozidle. Rozdíl v obou systémech (LANDIRENZO/Lovato) je v trochu jiných vstřikovačích a SW řídící jednotky. Pokud budete potřebovat ještě nějaké další doplňující informace, napište, nebo zavolejte Hezký den, X.X.
Dobrý den, děkuji za informace na Vašich stránkách. Mám ale dotaz k typům zástaveb LPG, které jsou v ceníku. jak zjistím čím se liší ? Jedná se o vůz VW golf IV kombi 1.4. 16V. Pokud máte zkušenost se zástavbou do tohoto vozu, prosil bych rovnou o informaci, jaký systém/typ by byl instalován a jaká nádrž lze umístit ? Do prostoru v kufru místo rezervy. Také jsem našel nějaké dotazy o "přimazávání" - bylo by to nutné ? Děkuji.
Dobrý den, do Vašeho vozu jsou vhodné dva systémy: 1) LANDIRENZO, cena: 24990,- 2) Lovato, cena: 23 990,- Externí přimazávání není nutné, ale pokud si to zákazník přeje, můžeme nainstalovat také. V rámci montáže je VSE za příplatek 1500,- Kč. Nádrž: jde pravděpodobně o rozměr 630/220 (51 l), ale rozhodující je velikost rezervy, kterou máte ve vozidle. Rozdíl v obou systémech (LANDIRENZO/Lovato) je v trochu jiných vstřikovačích a SW řídící jednotky. Pokud budete potřebovat ještě nějaké další doplňující informace, napište, nebo zavolejte Hezký den, X.X.
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10165
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: 1.4 16V - Přestavba na LPG
v dnešní dobe jsou ty systémy celkem dost vymakané tak záleži na tobě co zvoliš já bych šel asi do landirenza,osobně ho mám v autě a bez problému,jak říkám je to už všechno na urovni