Kolísání otáček 1.6 SR
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: kolísání otáček 1.6 sr
A ještě jsem si vzpomněl, že když otáčky zůstávají výše a houpou, tak když odpojím konektor od servořízení, tak spadnou na asi 800 a nehoupou, nebo jen jemně. To je asi další důkaz že bych měl to čidlo vyměnit, že?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: kolísání otáček 1.6 sr
Je prosím vás dobrá značka Topran? Našel jsem takové čidlo na servočerpadlo za slušný peníz. V Kelly u nás mají jen nějakou neznámou značku a jsou předražení. Do Elmotu už pro takové věci nechci chodit, mají tam VIKA a podobné sra....y. Abych to vyměnil a za 3 měsíce to měnil znovu? To si raději připlatím. Nebo jaká značka čidel je ještě dobrá?
A může mít prosím vás na svědomí, že mi to drží vyšší otáčky i po zahřátí a houpání snímač otáček? Už mi to v práci říkali dva chlápci, ale moc se mi to nezdá.
A může mít prosím vás na svědomí, že mi to drží vyšší otáčky i po zahřátí a houpání snímač otáček? Už mi to v práci říkali dva chlápci, ale moc se mi to nezdá.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: kolísání otáček 1.6 sr
Osobně si myslím, že to houpání má na svědomí vadná klapka, ale třeba se mýlím. Já měl podobné problémy, po výměně klapky to přestalo.
Čidlo serva jsem dával originál (cc-autodily) preventivně - měl jsem podezření, že způsobuje pokles otáček při ranních rozjezdech a sešlápnutí plynu.
http://www.cc-autodily.cz/spinac-tlaku-oleje-1_1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak Topran je takový německý standard, něco je dobré, něco horší. Já dával motorek na regulaci klapky, uvnitř vypadal podobně jako originál i měl shodné materiály.
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
Čidlo serva jsem dával originál (cc-autodily) preventivně - měl jsem podezření, že způsobuje pokles otáček při ranních rozjezdech a sešlápnutí plynu.
http://www.cc-autodily.cz/spinac-tlaku-oleje-1_1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak Topran je takový německý standard, něco je dobré, něco horší. Já dával motorek na regulaci klapky, uvnitř vypadal podobně jako originál i měl shodné materiály.
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- Fessy
- Řidič
- Příspěvky: 127
- Registrován: 03.08.2016 08:27
Re: kolísání otáček 1.6 sr
Mně to sem tam za tepla taky houpne, že zastavím a trochu si to pohupuje. V servise mi řekli, že bude nejspíš už špatná škrtící klapka, kterou 2x čistili. Dokud to nechcípá a nijak jinak se to neprojevuje, tak neřeším Auto má sloužit mně a ne já jemu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: kolísání otáček 1.6 sr
Mě to nechcípá. Teď když se oteplilo, tak ráno nastartuju, otáčky kolem 1200/min a hrozně lítají. Řekněme 200-300 skoky. Po pár sekundách to spadne na asi 1000ot./min. a chvíli drží. Jenže jaj jedu, tak to při každém zastavení, třeba na křižovatce zase dost houpe otáčkama. Až se to ohřeje, otáčky spadnou na cca 820, což je pěkné. Když ale jedu a zase zastavím tak opět začnou houpat kolem 1000.
S kámošem jsme zjistili, že i když to nechám na místě ohřát volnoběhem, tak po vyčištění té klapky už drží volnoběh asi 820 ot. Stačí ale jen protůrovat a otáčky stoupnou na těch asi 1000 a hodně lítají. Když pak vypnu motor, klíček, tak to po nastartování opět po chvíli drží krásně volnoběh kolem 820 ot./min. A tak dokola. Takže špatná klapka? A konkrětně ale asi ta černá krabička u klapky, ne? Tam by měl být ten potenciometr a servo pro nastavování klapky?
Tlakový spínač serva vyměním, stejně mi vyhazuje neustále chybu, i kdyby to bylo jen preventivně.
Té klapky z vrakáče se dost bojím, aby nebyla taky špatná. A klapka z octávky I se stejným motorem by tam šla, nebo musí být přímo z golfa?
Děkuji
S kámošem jsme zjistili, že i když to nechám na místě ohřát volnoběhem, tak po vyčištění té klapky už drží volnoběh asi 820 ot. Stačí ale jen protůrovat a otáčky stoupnou na těch asi 1000 a hodně lítají. Když pak vypnu motor, klíček, tak to po nastartování opět po chvíli drží krásně volnoběh kolem 820 ot./min. A tak dokola. Takže špatná klapka? A konkrětně ale asi ta černá krabička u klapky, ne? Tam by měl být ten potenciometr a servo pro nastavování klapky?
Tlakový spínač serva vyměním, stejně mi vyhazuje neustále chybu, i kdyby to bylo jen preventivně.
Té klapky z vrakáče se dost bojím, aby nebyla taky špatná. A klapka z octávky I se stejným motorem by tam šla, nebo musí být přímo z golfa?
Děkuji
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: kolísání otáček 1.6 sr
Varok: přesně co popisuješ mi to dělalo taky. Měl jsem tu část s potenciometrem dokonce rozebranou, ale uvnitř to vypadalo jak nové. Zřejmě byla ta dráha už poškozená/opotřebená a tím ta regulace otáček nebyla správná. Po výměně to nedělá.
Přečetl jsem si na foru spoustu příspěvků na toto téma a většinou doporučovali vyměnit klapku. Uživatelé měli však povětšinou negativní zkušenosti s neorigo výrobky (náhrady typu Topran, Maxgear apod.) - po čase to začlo znova.
Myslím si, že klapka z octy 1 a stejným motorem tam bude sedět taky. Já byl domluvený na vrakáči, že pokud by ta klapka nebyla ok, tak ji můžu vrátit nebo vyměnit za jinou.
Začal bych však tím čidlem.
Jinak jak je už teď tepleji tak se to ranní skomírání neděje a jezdí už to bez problémů. Nechcípalo to, jen při přidání plynu padaly otáčky na cca 500ot/min. A to vždy jen první rozjezd od domu.
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
Přečetl jsem si na foru spoustu příspěvků na toto téma a většinou doporučovali vyměnit klapku. Uživatelé měli však povětšinou negativní zkušenosti s neorigo výrobky (náhrady typu Topran, Maxgear apod.) - po čase to začlo znova.
Myslím si, že klapka z octy 1 a stejným motorem tam bude sedět taky. Já byl domluvený na vrakáči, že pokud by ta klapka nebyla ok, tak ji můžu vrátit nebo vyměnit za jinou.
Začal bych však tím čidlem.
Jinak jak je už teď tepleji tak se to ranní skomírání neděje a jezdí už to bez problémů. Nechcípalo to, jen při přidání plynu padaly otáčky na cca 500ot/min. A to vždy jen první rozjezd od domu.
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: kolísání otáček 1.6 sr
Dnes jsem byl v ostravě, výlet asi 30km. A i když to bylo dobře prohřáté, tak to dělá pořád. Jak nastatruji teplý motor, otáčky drží na asi 820/min. Jakmile se ale rozjedu a je potřeba vyšší otáčky, tak po zastavení drží volnoběh na asi 1200ot./min a otáčky houpou.
Zkusím zatím to čidlo. Děkuji
Zkusím zatím to čidlo. Děkuji
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: kolísání otáček 1.6 sr
Dnes mi přišlo to vámi doporučované čidlo serva řízení z cc-autodíly. Když se mění, musí se prosím vypustit ta kapalina ze systému?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: kolísání otáček 1.6 sr
Pokud to zvládneš vyměnit rychle, nemusíš nic vypouštět. Nejprve odtáhni a zase zatáhni víčko nádobky na olej (odstranit případný tlak v systému) a pak jej přehoď.
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- Plague
- Řidič
- Příspěvky: 180
- Registrován: 05.10.2016 20:12
- Bydliště: Brno
Re: Kolísání otáček 1.6 SR
Napiš pak prosímtě jak ti to šlo a jak se chová auto. To čidlo mám odpojené (bez nějakých následků), ale vadí mi tam mít něco odpojeného, tak jsem na vážkách zda měnit nebo ne.
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Kolísání otáček 1.6 SR
Mě to na vagu hlásí občas chybu- zkrat tl. spínače servořízení. Houpe mi volnoběh a někdo tady psal, že mu výměna toho čidla pomohla, tak to vyzkouším. I kdyby to nepomohlo na ten houpavý volnoběh, tak alespoň odstraním tu chybu na vagu a zase o jeden díl v seznamu závad méné. Přes víkend to vyměním a napíšu.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Kolísání otáček 1.6 SR
Dnes čidlo na servočerpadle vyměněno, ale co člověk nechtěl, mám jiný konektor. Nevím jestli se dělalo více typů, nebo jestli tam dal někdo jiné čidlo a měnil konektor? Mám r.v. 98. Čidlo jsem koupil to z cc-autodíly, co sem dával Graun, tam je konektor takový zakulacený, ale já mám konektor takový hranatý. Podobný nebo stejný býval na favoritech a prvních felíciích na teplotním čidle vzadu na sání. Naštěstí měl ten novější zakulacený konektor kamarád doma, tak mi ho věnoval, úplně nový.
Jen musím zjistit jak se rozebírá, abych vytáhnul piny a nacvaknul na káblíky v autě.
Jen musím zjistit jak se rozebírá, abych vytáhnul piny a nacvaknul na káblíky v autě.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Kolísání otáček 1.6 SR
Konektor vyměněný. Dal jsem auto znovu na vag-com, chybu čidla už nehlásí. Nechal jsem ho pořádně zahřát, projel asi 10km a světe div se, pomohlo to. Otáčky na volnoběh už drží kolem 800/min. No, otáčkoměr ukazuje trošičku pod 800, podle vagu jsou otáčky asi 800-820. Nevadí, jsem velice spokojen. Uvidím po nějaké době.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- noxik600
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 29.01.2016 07:07
Re: Kolísání otáček 1.6 SR
Pěkně. Já ho mám odpojené (jede stejně s i bez), otáčky drží, ale teče mi přes to servoolej, teda prolíná. Takže budu asi taky měnit..
Na spotřebě necítíš změnu?
Na spotřebě necítíš změnu?
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Kolísání otáček 1.6 SR
Ne, spotřeba stále hodně vysoko. Uvidím až přezuji gumy na letní, zatím nebyl čas.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue