Vysoká spotřeba 1,6 74kW
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Vysoká spotřeba 1,6 74kW
Dobrý den, mám Golfa IV s motorem 1,6 SR 74kW. Už jsem tady něco málo na foru početl o spotřebě motorů v golfech. Všichni ale píšou spotřebu do 8 litrů. Já mám spotřebu tak kolem 10L/100km. Mám to sice do práce jen kousek, asi 5km, ale ráno to nechávám chvíli zahřát než oškrábu skla, ometu sníh, takže s úplně zmrzlým motorem nejedu. Snažím se jezdit hospodárněji, né tedy plyn brzda. Klimu jsem vypnul na režim ECO, ale i přesto mám tak vysokou spotřebu. Je to prosím normální? Lambda sonda se zdá na vag-com normální. Co ještě může způsobovat příliš velkou spotřebu?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- Plague
- Řidič
- Příspěvky: 180
- Registrován: 05.10.2016 20:12
- Bydliště: Brno
Re: Vysoká spotřeba 1,6 74kW
Auto, které stojí a nejede má spotřebu 100000000 (nekonečno) litrů na 100 km, takže tím ti naopak spotřeba stoupá, neklesá. Navíc se ti neprohřeje olej, ale jen voda, takže na tak krátké trase o teplý motor prakticky nejde.
Spotřeba 10l/100 při takovýchto trasách je uplně normální (mám stejný motor, plus jsem to hledal po foru a po internetu).
Klima mi nikdy nežrala víc než pul litru při jízdě 50kmh po rovině, tu bych rozhodně nevypínal, protože se ti pak mlží skla a rostou v ní leda bakterie, když se neprovozuje v kuse.
Spotřeba 10l/100 při takovýchto trasách je uplně normální (mám stejný motor, plus jsem to hledal po foru a po internetu).
Klima mi nikdy nežrala víc než pul litru při jízdě 50kmh po rovině, tu bych rozhodně nevypínal, protože se ti pak mlží skla a rostou v ní leda bakterie, když se neprovozuje v kuse.
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Vysoká spotřeba 1,6 74kW
Já palubní počítač nemám, tak to je jen přibližné. Jestli je rozdíl mezi klimou a bez jen tak málo, tak to nemá cenu vypínat, to je pravda.
Vím že to nejsou ideální podmínky, jsou ted ráno dost mrazy, tak to tedy zatím nebudu řešit. Uvidím přes léto, kolik bude spotřeba. Děkuji
Vím že to nejsou ideální podmínky, jsou ted ráno dost mrazy, tak to tedy zatím nebudu řešit. Uvidím přes léto, kolik bude spotřeba. Děkuji
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Vysoká spotřeba 1,6 74kW
Plague: pokud se Ti mlží okna tak jsem si jistý, že máš vadné servo naklápění klapky vnitřního okruhu (V71). Měl jsem to stejné, dneska se dá jezdit bez klimy a nemlží se okna.
Varok: Co se týká spotřeby tak je možné, že můžeš takovou hodnotu mít. Je zima, jezdíš celkem krátké trasy. Má na to vliv kromě lambdy, taky termostat, čidlo tepl. vody, váha vzduchu, slabší komprese ve válcích a těžká noha
S mým golfem se jezdí 20km (přítelkyně do práce) a spotřeba je okolo 7.7l (palubák) a většinou na LPG. Přes léto je nižší. Vypočítat je to vcelku složité, musel bych tankovat plný lpg (to dělám) a plnou nádrž benzín (což nedělám - vždy tak 10-15 litrů jednou za čas). Přes zimu se jezdí více na benzín. Vypíná se lpg tak 1-2km před dojezdem kvůli startování - při velkých mrazech to jednou zamrzlo.
Mám ještě jedno auto 1,6 16V 76kW a s ním jezdím do práce 4km plus semtam delší trasu a spotřeba do 7.5litrů - tam je vše ok.
Na obou autech je vyměněné těsnění pod hlavou a pístní kruhy, kromě dalších vadných dílů.
Dá se jezdit i za tolik.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Varok: Co se týká spotřeby tak je možné, že můžeš takovou hodnotu mít. Je zima, jezdíš celkem krátké trasy. Má na to vliv kromě lambdy, taky termostat, čidlo tepl. vody, váha vzduchu, slabší komprese ve válcích a těžká noha
S mým golfem se jezdí 20km (přítelkyně do práce) a spotřeba je okolo 7.7l (palubák) a většinou na LPG. Přes léto je nižší. Vypočítat je to vcelku složité, musel bych tankovat plný lpg (to dělám) a plnou nádrž benzín (což nedělám - vždy tak 10-15 litrů jednou za čas). Přes zimu se jezdí více na benzín. Vypíná se lpg tak 1-2km před dojezdem kvůli startování - při velkých mrazech to jednou zamrzlo.
Mám ještě jedno auto 1,6 16V 76kW a s ním jezdím do práce 4km plus semtam delší trasu a spotřeba do 7.5litrů - tam je vše ok.
Na obou autech je vyměněné těsnění pod hlavou a pístní kruhy, kromě dalších vadných dílů.
Dá se jezdit i za tolik.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- Plague
- Řidič
- Příspěvky: 180
- Registrován: 05.10.2016 20:12
- Bydliště: Brno
Re: Vysoká spotřeba 1,6 74kW
Mlží se pak okna, ne přední sklo. Klima vysušuje vlhký vzduch, což se hodně hodí v mokrém počasí.Graun píše:Plague: pokud se Ti mlží okna tak jsem si jistý, že máš vadné servo naklápění klapky vnitřního okruhu (V71). Měl jsem to stejné, dneska se dá jezdit bez klimy a nemlží se okna.
A teda 6.5l máš spotřebu v létě když točíš max 2000 ne?
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Vysoká spotřeba 1,6 74kW
F-ci klimy znám. Když bylo to servo vadné, tak se nedalo bez klimy jet. Všechna okna zamlžené. Nyní jsou přední i boční ok s eko režimem, zadní spolujezdci někdy zamlžené.
Jen se mrkni, zda se Ti klapka otevírá při zmáčknutí vnitřního okruhu na climatronicu (pod pylovým filtrem). Já to měl mrtvé, motorek jel, klapka ne. Na Vagu to bylo ok.
Ta spotřeba byla na podzim po výměně toho těsnění a píst.kruhů. Jezdím spíše defenzivně (tacho 60 a 100km/hod), když jede někdo pomalu tak předjíždím.
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
Jen se mrkni, zda se Ti klapka otevírá při zmáčknutí vnitřního okruhu na climatronicu (pod pylovým filtrem). Já to měl mrtvé, motorek jel, klapka ne. Na Vagu to bylo ok.
Ta spotřeba byla na podzim po výměně toho těsnění a píst.kruhů. Jezdím spíše defenzivně (tacho 60 a 100km/hod), když jede někdo pomalu tak předjíždím.
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- Fessy
- Řidič
- Příspěvky: 127
- Registrován: 03.08.2016 08:27
Re: Vysoká spotřeba 1,6 74kW
S tou spotřebou na takovou trasu je to reálné. Já po městě jezdím i za 11. Ale zase z hor jsem v pondělí udělal 4,9 O:)
Akorát bych ti doporučil, ať nestartuješ a nejdeš teprve škrábat. Jednak to víc žere a jednak je větší opotřebení motoru. Dost jsem si toho o tomto načetl, když jsem auto kupoval, protože každý říká stále něco jiného. Ale nejrozumnější varianta mi přijde, že nastartuji,počkám cca 20 - 30 vteřin, ať se olej dostane aspoň do těch "základních" částí, a pak jej pomalou klidnou jízdou zahřívám.
Jinak taky se mi dost mlží sklo a mám ho i mastné. Něco v klimatizaci i občas lupe, ale destilka neuniká, tak neřeším
Odesláno z mého Xperia T pomocí Tapatalk
Akorát bych ti doporučil, ať nestartuješ a nejdeš teprve škrábat. Jednak to víc žere a jednak je větší opotřebení motoru. Dost jsem si toho o tomto načetl, když jsem auto kupoval, protože každý říká stále něco jiného. Ale nejrozumnější varianta mi přijde, že nastartuji,počkám cca 20 - 30 vteřin, ať se olej dostane aspoň do těch "základních" částí, a pak jej pomalou klidnou jízdou zahřívám.
Jinak taky se mi dost mlží sklo a mám ho i mastné. Něco v klimatizaci i občas lupe, ale destilka neuniká, tak neřeším
Odesláno z mého Xperia T pomocí Tapatalk
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Vysoká spotřeba 1,6 74kW
Takže popořadě. Okna mám občas zamžené když auto stojí, ale když jedu a mám klimu i na econ, tak už se nemlží.
Fessy: To myslíte, že mám nejdříve auto omést, oškrábat skla a až potom nastartovat a hned jet po té půl minutě jak píšete?
S tou spotřebou. Nevím právě v jakém stavu jsou komponenty. Lambda sondu jsem koukal na vag-com a vypadá OK. Termostat nevím, ale auto se zahřívá docela rychle na 90°C a pak už drží i když jedu delší cestu. Takže ten by měl být dobrý, ne?
Čidlo teploty chl. kapaliny je u Golfa IV prosím taky združené jako u felícií, nebo zvlášť pro ŘJ motoru a zvlášť pro budíky? Budík ukazuje asi dobře, teplota jde sice nějak divně, ale vyleze až na 90 a pak drží. Tím divně myslím, že neukazuje plynule. Nastartuji motor, jedu třeba do práce těch 5km. Celou cestu nic, třeba 4km a poslední kilometr rychle začne teplota na budíku stoupat k 90. Ale možná to tak má být. V jakém stavu jsou kroužky nevím, motor má nalítané asi 238000km. Táhne zatím dobře když se na to šlápne.
Váha vzduchu nevím jestli je dobrá. Ve vag-com mi to chybu nehlásí. To je to čidlo na té plastové trubce co vede od filtrboxu do sání?
Fessy: To myslíte, že mám nejdříve auto omést, oškrábat skla a až potom nastartovat a hned jet po té půl minutě jak píšete?
S tou spotřebou. Nevím právě v jakém stavu jsou komponenty. Lambda sondu jsem koukal na vag-com a vypadá OK. Termostat nevím, ale auto se zahřívá docela rychle na 90°C a pak už drží i když jedu delší cestu. Takže ten by měl být dobrý, ne?
Čidlo teploty chl. kapaliny je u Golfa IV prosím taky združené jako u felícií, nebo zvlášť pro ŘJ motoru a zvlášť pro budíky? Budík ukazuje asi dobře, teplota jde sice nějak divně, ale vyleze až na 90 a pak drží. Tím divně myslím, že neukazuje plynule. Nastartuji motor, jedu třeba do práce těch 5km. Celou cestu nic, třeba 4km a poslední kilometr rychle začne teplota na budíku stoupat k 90. Ale možná to tak má být. V jakém stavu jsou kroužky nevím, motor má nalítané asi 238000km. Táhne zatím dobře když se na to šlápne.
Váha vzduchu nevím jestli je dobrá. Ve vag-com mi to chybu nehlásí. To je to čidlo na té plastové trubce co vede od filtrboxu do sání?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- Fessy
- Řidič
- Příspěvky: 127
- Registrován: 03.08.2016 08:27
Re: Vysoká spotřeba 1,6 74kW
Ano, aspoň já to tak dělám. Samozřejmě to není čas, že bych vyloženě seděl a čekal, ale prostě nahodím auto, mezitím se vysleču, připoutám, zapojím mobil do nabíječky, zkontroluji upozornění a jedu. Ale je to jen můj způsob, který jsem si vybral ze všech těch možných popsaných, který mi přišel nejlogičtější a zastávalo ho nejvíce lidí.
To čidlo teploty by mělo být združené, pokud se nepletu, jedna část odesílá do motoru a jedna část do palubovky. Já jej teď měnil za tohle http://www.cc-autodily.cz/cidlo-teploty ... model=GOLF. Každopádně spotřeba ve městě se mi zvýšila a mimo snížila, tak nevím co je lepší Ale dlouhodobá zatím spadla o 0,2 litru a to teď jezdím převážně město, tak uvidím časem.
// EDIT
Ještě k té teplotě. Ono je to logické, protože budík ukazuje od nějakých možná 65, což chvíli trvá, než se motor z 0 zahřeje na 65, a pak na 90 o 25 stupňů to jde už rychle.
To čidlo teploty by mělo být združené, pokud se nepletu, jedna část odesílá do motoru a jedna část do palubovky. Já jej teď měnil za tohle http://www.cc-autodily.cz/cidlo-teploty ... model=GOLF. Každopádně spotřeba ve městě se mi zvýšila a mimo snížila, tak nevím co je lepší Ale dlouhodobá zatím spadla o 0,2 litru a to teď jezdím převážně město, tak uvidím časem.
// EDIT
Ještě k té teplotě. Ono je to logické, protože budík ukazuje od nějakých možná 65, což chvíli trvá, než se motor z 0 zahřeje na 65, a pak na 90 o 25 stupňů to jde už rychle.
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Vysoká spotřeba 1,6 74kW
Jak popisuje kolega výše, stačí nastartovat a nechat půlminutu běžet na prázdno, ať se hydroštely naplní olejem a trochu promažou stěny válců.
Špatné nebo prasklé kruhy poznáš podle nižších tlaků a vyšší spotřebě oleje. U mně šlo vidět na 4 válci černou svíčku - kroužky byly prasklé.
Ta váha vzduchu je jak píšeš.
Čidlo vody je jen jedno - na té plastové přírubě co se ráda kroutí a pak teče.
Jaké údaje pro lambdu sleduješ ve Vagu, že můžeš říct o ní, že je v pořádku? Koukal si na grafy za jízdy?
Termostat podle popisu je ok. Tak stejně jako ukazatel teploty na palubce. Lze srovnat údaje na palubce s Varem (za jízdy, nebo provozu).
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Špatné nebo prasklé kruhy poznáš podle nižších tlaků a vyšší spotřebě oleje. U mně šlo vidět na 4 válci černou svíčku - kroužky byly prasklé.
Ta váha vzduchu je jak píšeš.
Čidlo vody je jen jedno - na té plastové přírubě co se ráda kroutí a pak teče.
Jaké údaje pro lambdu sleduješ ve Vagu, že můžeš říct o ní, že je v pořádku? Koukal si na grafy za jízdy?
Termostat podle popisu je ok. Tak stejně jako ukazatel teploty na palubce. Lze srovnat údaje na palubce s Varem (za jízdy, nebo provozu).
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- patrabus
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 21.11.2015 12:51
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotřeba 1,6 74kW
Koukám řešíte klimu, tak by mě taky zajímala věc ohledně mlžení oken. Ať ji nastavím na jakoukoli hodnotu, ECON či AUTO, odmlžení okna, pořád se mi zadní okénka zamlžují, přední jen směrem dozadu. Když dám test climatronicu kombinací tlačítek, ukazuje to bez závad, teda jednou chyba 4F7, ale po vynulovani zavad už to neukazuje delší dobu.
Golf 4 1.4 Generation Techno Blue, ESP, Climatronic, Winter Packet, Polodot, Mlhovky, nově denní svícení Hella
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 4#p3200314" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 4#p3200314" onclick="window.open(this.href);return false;
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Vysoká spotřeba 1,6 74kW
bud máš zanesený pylový filtr nebo klapka cirkulace vnitřní venkovní okruh je seklá
- patrabus
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 21.11.2015 12:51
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotřeba 1,6 74kW
Vzduch z venku je cítit, smrad nebo kdyz ostriknu okno. Filtry jsem měnil v září
Golf 4 1.4 Generation Techno Blue, ESP, Climatronic, Winter Packet, Polodot, Mlhovky, nově denní svícení Hella
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 4#p3200314" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 4#p3200314" onclick="window.open(this.href);return false;
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Vysoká spotřeba 1,6 74kW
a nebo ještě prázdna klima
- patrabus
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 21.11.2015 12:51
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoká spotřeba 1,6 74kW
Příští měsíc se chystám na stk, tak se mi na to juknou. Měl jsem i vlhko pod koberci u spolujedce a vzadu.
Golf 4 1.4 Generation Techno Blue, ESP, Climatronic, Winter Packet, Polodot, Mlhovky, nově denní svícení Hella
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 4#p3200314" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 4#p3200314" onclick="window.open(this.href);return false;