Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Sagitt62
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 21.07.2012 06:36

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Sagitt62 »

Zdravím,chlapci.
Včera další neúspěšné starty. Přibyla blikající kontrolka park. brzdy…
Takže dnes kontrola VAGem
přístr. deska - 01128 čtecí civka imobilizeru (D2))
- 01176 Klíč - signál příliš malý/klíč nepřizpůsoben
Obě chyby sporadicky
motor - -00668 Palubní napětí sv.30 - nesmyslný signál/signál mimo toleranci/malý
signál/ (sporadicky)
- 17978 Řídicí jednotka motoru zablokována (sporadicky)
- 00525 Lambda sonda –
- výstup otevřen/zkrat na kostru/zkrat na
plus/nesmyslný signál/signál mimo toleranci
Že by lambda odešla za cca100km se mi nezdá,takže nejspíš problém s vyhříváním/signálem/vedením. Faktem zůstává,že visí na 1 voltu…
Baterka je v autě funglovka cca2 měsíce,dobíjení 13,7 až 14,2V Projedu kabelsvorky,kostry a panel nad baterkou –ale vizuálně vše O.K. Ještě někde hledat?
Klíče jsem zkoušel 2,beze změny. Takže to vidím na to napájení palubní sítě. V manuálu se ještě píše „visí rele přímého vstřikování“. To bohužel netuším,co je ani kde to je. Ani jsem nic nevygooglil. Jo,kontroloval jsem hodnoty teplotního snímače a je tam zatr. rozdíl. Jestli tedy ty dvě hodnoty /příloha/ jsou z jednoho snímače pro budíky a ŘJ a ne třeba tepl. nasávaného vzduchu?
Nemůžu najít link ohledně výměny kabelu mezi cívkou imobilizeru a budíkama – někde jsem ho tu nedávno četl a teď ho ani za prase nenajdu – dík za nasměrování a nápady. S62
Teplota.jpg

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od M@ty »

No chyb tam máš požehnaně. Ta teplota chladící kapaliny na budících v době načtení měřených hodnot byla jaká? Byl motor zahřátý? Dále chyba snímacího kroužku immo - může být v háji kabeláž. Tady může být problém. Dal by se prozatím vypnout. A chyba napájení - no prošel bych svorky u relátek pod palubkou, u aku a ukostření.

Jinak tohle už nevypadá na ukapávající vstřiky... :sorry:
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Sagitt62
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 21.07.2012 06:36

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Sagitt62 »

Zdarec.
Oml. se za nekvalitní screen... Jo. Motor byl zahřátej. Dost. Už sepnul ventilátor chladiče. Budík i při naměřených 99 stupních C ukazoval 90,ale to prý je normálka. Ta druhá hodnota byla při 88 st. na VAGu 22 st. a při těch 99 vylezla na 39.
Ale jelikož jsem v práci s VAGem jeliman /dnes premiéra/,tak nevím,jstli ta nižší teplota není např. olej,vzduch...
Do pojistkovky pod palubkou jsem lezl napodzim- dodělával jsem denní svícení a ostentativní problém jsem neviděl. No,kontrola neuškodí... A to vedení Imo - budíky?

Sagitt62
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 21.07.2012 06:36

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Sagitt62 »

Zdravím všechny!
Zvláště,ty,co by rádi věděli,jak to bylo dál…
Takže:
Minimálně týden mého laborování s VAG-COM (304.1, shareware verze,bez VISu) Pokaždé jiné chyby… Pak jsem konstatoval,že tohle pro mě není a odvezl jsem káru ke klukovi,co se mnou kdysi dávno dělal v autoservisu. Já tehdy starej machr automechanik,on mladý „ucho“ autoelektrikář… No-naučil se,má vlastní dílnu,zaměstnance,už rozhodně „ucho“ není.
…chudák se na tý mý káře zabíjel víc jak týden:
- v řiti nejen kabel od snímače imobilizeru,ale i jednotka „v budíkách“ – asi ani nechci vědět,co to je…
- vypálená spínačka
- samozřejmě čidlo teploty chladiva v pr…
- dobíjení max. 13,6V,v háji regulátor,uhlíky. Projistotu vyměněny i ložiska,sběrací kroužky stočeny na opr. rozměr.
- nová lambda(Denso) vadná od výroby,reklamace prodejcem předběžně uznána.
- vyčištění/nastavení klapky
- a ještě „cosi s bohatostí,dovez to po neděli“…
Kdybych neviděl,neuvěřím…
Zatím mě to stálo na materiálu cca 4500,- Kč . Cena za práce: zatím 2litrový demižonek slivovice + jedny Camelky.  To,že díly jsou fakt v háji jsem viděl , byl jsem u opravy. „Dráteník“ lhát může, osciloskop neukecá… A vypálené kontakty na spínačce… smrděly. Co dodat?
Chci tímto varovat lidičky mýho typu-nevdělance v autoelektronice- před myšlenkou,že běžná diagnostika VAGem jim vše poví… Nepoví. Fakt to asi chce hlubší znalosti a praxi.
Ne každý má svého „Ondru“,autoelektrikáře,elektronika. Ale asi by se měl snažit si ho najít…
Příklad? No,možná krapet „mimo mísu“,ale: Můj strejda,pilot RAF říkával,že za přežití války a 5ti ze svých 9ti sestřelů „Orlů Luftwaffe“ vděčí svýmu mechanikovi za perfektní motor ,a za 3 svému zbrojíři za dokonalou péči o spolehlivost/ zástřel palubních zbraní… Zvládnout ten poslední sestřel /duben 1945/ prý už byla povinná samozřejmost… Kde a jak ty machry poznal se nezmínil,checht!
Zdravím všechny,dík za rady a dám vědět o dalším vývoji.
S62

Sagitt62
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 21.07.2012 06:36

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Sagitt62 »

Poslední akce: při "ladění" LPG zjišteno chybné,či spíše prasácké napojení LPG jednotky na ŘJ motoru (neproletované vodiče,"zloděj"spojky,no fuj). Přitom to zvenku vypadalo tak profesionálně... Po opravě O.K. Dokonce klesla spotřeba LPG na slušných 8,8l /100km
S62

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Graun »

Jak to tak čtu, tak sis s tím pohrál. Ten altík si psal, že byla dělána GO, tak zřejmě nějaký slabší oddíl, když si jej musel dělat znova.
S těmi díly to rak dneska je. Člověk spoléhá, že koupí kvalitní díl a ono to tak není. Já do svého kupoval lambdu od Bosche, co tam má být.
K těm chybám na budících. Stalo se mi, že když jsem posílal na opravu budíky (vysvícený displej) a při zpětné montáži nesprávně zacvakl ten zelený konektor (CAN komunikace), tak to hlásilo spoustu chyb. Stačilo to spojit správně a už to šlapalo.
To vadné čidlo teploty je častá závada,naštěstí to není taková finanční pohroma. Bohužel,když se to sečte tak to pak už je.
Mne čeká ještě výměna katalyzátoru. Myslím si, že dostal zabrat tím, jak jezdil delší dobu s vysokou spotřebou oleje a tím se trvale poškodil. Na LPG to není tak hrozné, ale na benzín to neplní normy.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Sagitt62
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 21.07.2012 06:36

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Sagitt62 »

Zdarec!
Ne,vůbec nejsem blbej a vůbec jsem nenapsal GO alternátoru místo GO starteru...Kdepak! Inu hňup,ale na to mám už pomalu nárok,buhehe! Co se kata týče,sám jsem zvědavej,jak to dopadne při emisích: taky to asi dost dlouho jezdilo jako dvoutakt.
Proto jsem dělal motor. Zatím to vždy prošlo/kamarádi na STK - na výsledky jsem se neptal :-)/,ale prý bude hůř... S62

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od xerxes »

na katu se stane jedině to že vyhoři keramika ale zas to něco vydrží,od června se prý chysta nějaký nový systém na emisich tak uvidíme....

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Fessy »

Čau, nemám úplně ten samý problém, ale podobný, tak nechci zakládat nové téma. Poslední dobou sleduji cukání v nižších otáčkách (kolem 1500, takže zas tak nižší nejsou :D ), tak jsem to pichl na VAG a vyhodilo mi to tohle:

Kód: Vybrat vše

Adresa 01     -------------------------------------------------------
   Řídící jednotka: 06A 906 019 BQ 
   Komponent: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3120
   Kódování: 00031
   Opravna #: WSC 00046
2 Nalezeny chyby:
00525 - Sonda lambda (G39)
            28-00 - zkrat na plus
00537 - Regulace lambda
            18-10 - horni hodnota dorazu - Sporadicky
Readiness: N/A
V zimě jsem pozoroval menší problémy se startováním, ale vždy jsem chytl napoprvé (nejhůře na páté protočení), přisuzoval jsem to baterce, jelikož byly mrazy. Teď když nastartuji, tak mám automaticky 1200 otáček, po drcnutí do plynu spadnou na normální 800. Párkrát se mi stalo, že auto chytlo a mělo třeba jen 500 otáček, ale samo se to hned zpravilo. Spotřeba je normální, dlouhodobě 7,8 l na sto. Ještě jsem na tu lambdu nekoukal, chci se jen ujistit, jak tam mají být ty hodnoty (1,01 - 1,04 a měnít se aspoň 2x za vteřinu? A v jakém kanále hledat?). Ve VISu jsem našel u první chyby špatnou lambdu, u druhé že to může být i netěsnost výfukového potrubí, nevím jestli to může mít na to vliv, ale výfuk mi stále drncá a to už tam mám 2 spony :D. Vstřiky to doufám nebudou, to už raději ta lambda. Zhruba půl roku zpátky mi to taky vyhodilo cosi s lambdou, tak jsem to hodil do servisu a vyměnili mi váhu vzduchu, od té doby byl klid. Čidlo chladící kapaliny jsem měnil tak před rokem, ale byl to nějaký shit, je možné, že odešlo.

Dřív jsem někde četl, že se lambda dá zkontrolovat pomocí nějakého grafu při jízdě, pokud si to s něčím nepletu, ale nemůžu to teď najít. Případně kdyby to byla lambda, tak zda bych si ji vyměnil sám na ulici. Díky za odpovědi :)

// EDIT
Tak jsem smazal chyby a jel to projet. Cukání zmizelo, celou dobu se lambda faktory ani nehnuly (byly tak, jak je na screenu), pak se cukání opět objevilo, v chybách pouze chyba 525 (ve VISu ukazuje pouze na chybu lambdy). Tudíž asi to bude ona. Teď mě tedy spíš zajímá, jestli to zvládnu sám a kde to případně hledat, nebo to hodit klukům do servisu.

Obrázek
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Graun »

Lambda sondu (LS) vyměníš i sám. Blbě se to však povoluje z hlediska přístupu, musíš pořádně zabrat. Nejprve přizvednou PP kolo a odkrytovat konektor (je zespodu vedle výfukové potrubí) pak odmontovat držák drátu LS a nakonec povolit LS. Je lepší předtím motor trošku zahřát.
Jinak ten graf najdeš v tom stejném kanálu, jen klikni dole na graf (u Tebe VAG-scope) Nastavíš si výstup ten kanál pro lambda faktor nebo napětí a můžeš sledovat změny.
Čidlo teploty vody může také kecat, já jej také měnil po necelých dvou letech - vyskytovala se sporadická chyba.

Odesláno z mého BTV-W09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Fessy »

Díky za info, tak jsem se na to koukal a asi to hodím do servisu. Nebýt to tak uprostřed, nebo mít pořádný zvedák, tak to udělám, ale pod ten od rezervy nevlezu :D
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“