Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Sagitt62
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 21.07.2012 06:36

Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Sagitt62 »

Ahoj všem.
Omlouvám se za nové tema,ale ani po 3 hodinách prohlížení příspěvků jsem na můj problém nenarazil… Třeba jsem slepejš,nevím. Každopádně za příp.odkaz a každou dobrou radu díky.
Popis závady:
Studený start naprosto bez závad /ověřeno při -18stupňů/ na 3.-5. otočení motoru. Naskočí,drží 950-1100 ot/min,po krátkém běhu klesne na volnoběžných 800-900.
V jízdě plynulý zátah a výkon,netarokuje,nestřílí,jde za plynem. Nechcípe, i z plného výkonu plynulý přechod na volnoběh s téměř neslyšitelným krátkým „zahoupáním“ (cca 50 ot/min).
Problém nastane po / i částečném, po ujetí cca 3-10km / ohřevu motoru,. Vypnu motor a po cca10-15min stání zkrátka nenastartuju. Motor točí, ,ale nenaskočí . Na polohu plyn. pedálu žádná reakce. Musím počkat dalších 15 – 30 minut,točit jednou, 5x,8x (s přestávkami) pak chytne a zase běží jako „švýcary“. Výkon ,volnoběh atd. opět bez problému.
Diagnostika VAGem hlásila nefunkční lambda sondu,nic jiného. Oxygen sensor samozřejmě vyměním – ale nevěřím ,že by měla vliv na start zahřátého motoru. Na chování při jízdě,spotřebu…ano. Taky jsem si na foru přečetl mnoho názorů,že obdobné závady může způsobovat vadné čidlo teploty motoru/chladiva/,snímač otáček kliky/vačky… Každopádně si myslím,že by se tato vadná čidla měla v diagnostice objevit…?
Nějaký nápad? Za každej rozumnej předem díky.
Ke stavu motoru: -při koupi najeto 135000 km/budík-tudíž neověřeno/
-provoz na LPG od 100000 km /protokol o montáži - ověřeno/
- při 140 000km provedena část. SO motoru: (přebrus
hlavy+ventily,gufera,vodítka) , překroužkování, oj.+klik. ložiska , rozvody vč. kol a
vod. pumpy, GO alternátoru, prevent. výměna snímače otáček vačky a
kliky,+ vým.termostatu,čidla teploty,
zapal.modulu+kabelů,svíček ,přetěsnění úniků prov. kapalin. Použity orig. ND
Od částečné SO motoru jsem najel necelých 8600 km .
Opravy/SO/ jsem dělal osobně,takže ověřeno 
Nejsem autoelektronik,jen mechanik. Takže do mě,pánové a díky za názory.
Problem samozřejmě platí pro provoz na benzín.
Zdraví Sagitt62

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Fessy »

Zkus to čidlo chladící kapaliny. Stejně je to první odpověď, kterou od všech dostaneš, protože příznaky tomu nasvědčují. Mně se podařilo toto čidlo na vagu zachytit pouze jednou, pak jsem ho smazal, projížděl chyby několikrát znova a už se mi neobjevilo, ale vadné bylo.
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Sagitt62
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 21.07.2012 06:36

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Sagitt62 »

Fessy: Dík za echo. Čidlo teploty vyměnit opravdu není problem -fyzicky ani finančně. Zkusím. Jen mě napadá taková kacířská myšlenka:k čemu je diagnostika...? :-( Každopádně díky za radu
V úterý bych měl vědět,jaký je výsledek výměny tepl.čidla. Dám vědět,ať případní další mají echo... :-) S62

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od xerxes »

z diagnostiky vyčteš hodnoty čidel konkrétně teplotního čidla jaké hodnoty dává do jednotky a budíku

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od M@ty »

Vyndej vstřiky. Jak budou ukapávat tak vyměnit...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Graun »

Jak to tak čtu tak si tam vyměnil skoro stejné díly jako já s malými drobnostmi. Taky máš stejnou konfiguraci (BA+LPG). Já už mám novou lambdu, tepl. číslo vody, senzor serva řízení a i vačky.

IMHO ta chyba může být způsobená tou lambda sondou. Podle popisu to také vypadá buď na přicpané vstřiky (lpg vytváří povlak z pryskyřice na vstřicích, které je zalepí a ty pak nemusí správně dávkovat) nebo přechlastaný motor (vstřiky ukapávají jak psal M@ty). Při té popisované závadě už jedeš na plyn nebo stále na BA?

Osobně nevěřím tomu nájezdu. Budeš tam mít +80-100k km. Já nechával dělat repas hlavy při 190k - žralo to hodně olej, jinak jezdilo bez problémů.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od M@ty »

Paliv. lišta (společné potrubí vstřiků) je po vypnutí motoru stále na tlaku který drží přepouštěcí ventil. Takže pokud vstřiky netěsní tak nateče palivo do válců a teplý motor je uchlastaný. Možná drobet pomůže čistič na vstřiky ale nespoléhal bych na to. U auta na plyn ani nepomůže prevence v podobě aplikace VIFu při tankování...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Sagitt62
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 21.07.2012 06:36

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Sagitt62 »

Zdarec Graun,M@ty a ostatní!
Díky za rady. Popisovaná závada se projevuje v modu BENZIN. Protože system LPG je nastaven tak,že motor vždy startuje na benzín,na LPG přepíná automatika až po ořevu na cca 50 stupňů a po "prošlápnutí" akcelerátoru. Na vstřiky LPG moc nevěřím. Jednak za sebou mají cca 1500 km /měnil jsem pův. BRC za Magic/ a druhak - jak jsem psal,v jízdě je vše O.K.
Ty benzínové je jiný případ... Že auto bude mít nalítáno podstatně víc,než mi v bazaru tvrdili je mi předem jasné - dovoz Italie.
Zítra si jedu pro kabel+ diag software (tuším VAG 304) a budu bádat. Bo investovat do každého načtení závad u pantátů z VW 350,-grošů mi přijde trochu kách. :-) Předpokládám,že v diagnostice bude nějaký nástroj na test poklesu tlaku v liště,ne?
Taky je fakt,že v létě mi někdy při startu a krátce po něm v kabině smrděl benzín - a zjevný únik jsem nikde nenašel...
Jo,taky jsem dnes zaznamenal,že když se marně snažím teplý motor natočit,pípá nějaká akustická výstraha. Netuším o co jde. Při studeném startu je ticho. Máte někdo povědomí,co to je za kontrolu? S62

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od M@ty »

Může řvát klidně jednotka ABS že nemá šťávu (pokles napětí jak dlouho točíš startérem). Jinak pokles tlaku paliva nepoznáš přes diag. Musíš pěkně postaru. Nejlepší by bylo je vyjmout a připojené na lištu nechat natlakovat paliv. čerpadlem. Ale nejsem si jistý jestli nebude muset dolů sání. Po jeho demontáži je lepší vyměnit jeho těsnění aby nebyl problém s falešným vzduchem. Takže já ho raději nesundávám. Svíčky vyměním i tak. :lol:

Prostě jak bude po vyjmutí vstřik kapat tak to je špatně... :baseball:
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Graun »

Já nevím, zda jsme se pochopili, ale já měl na mysli přicpané BA vstřiky pomocí výparů z lpg, které obsahuje ty zmíněné pryskyřice. Kluci mi tady ještě radili, že mám přepnout na BA, když budu dojíždět domů. Zkoušeli jsme to, ale nějak velký efekt jsme nezaznamenali. Jen jednou při těch velkých mrazech (-20°C) se auto nepodařilo nastartovat. Když se odpoledne trochu oteplilo už to šlo.
Jinak to zmíněné těsnění na sání máš relativně nové, takže by to mohlo tu demontáž ustát. Pokud ne, tak z ccautodíly to seženeš celkem levně (8ks těsnění - horní a spodní).

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Sagitt62
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 21.07.2012 06:36

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Sagitt62 »

Díky za rady všem. Tento týden končím neschopenku tak to v práci rozpitvám a dám vědět.
S62

Sagitt62
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 21.07.2012 06:36

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Sagitt62 »

Zdarec chlapi!
Tak nový projev závady: po výměně lambdy rel. zlepšení,jen jednou jsem startoval na 2x. Dnes se za jízdy rozsvítila kontrolka ABS + nějaká akustická výstraha. Po cca 2-3 vteřinách kontr. zhasla. Dojel jsem asi 5km domů,motor šel normálně. U baráku jsem motor vypnul... a už nenatočil. Při zap. klíčku a startu kontr.ABS naběhne a svítí. K tomu bliká kontr. immobilizeru. Zkusil jsem to znovu po cca půlhodině a motor chytl na první otočení. Kontrolky zhaslé. Cca 5 min. bezproblémový běh,vypnul jsem - a totéž. ABS svítí,immo bliká,motor nechytá. Opět 10min. pauza a start bezproblémový. Pak ještě 8 startů bez problému. Z toho by se kanec poblil...
Diagnostika mi nechodí,asi vadný kábl,takže výpis závad nemám. Nějaký nápad od boku? Dík. S62

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od xerxes »

bud bude problém na svorce 30 a nebo problém v budíkách(komunikaci)

Sagitt62
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 21.07.2012 06:36

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od Sagitt62 »

xerxes píše:bud bude problém na svorce 30 a nebo problém v budíkách(komunikaci)
Myslíš svorku 30 na spínačce? Nebo jinde - poj.panel nad baterkou? Problém v budíkách: někde jsem na foru četl o vadným kabelu od čtecí hlavy imob. k budíkům. Myslíš tuhle variantu?
S62

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Špatný start zahřátého motoru- WV 1.6 kod motoru AKL,r.1998 - nespecifická závada

Příspěvek od xerxes »

škoda že nemáš tu diagnostiku tam by ti to vypsalo,tet tak uvažuju že to bude bud problém v kabeláži na čtecí cívce a nebo samotné čtecí cívce na spínačce.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“