Motor zhasíná, kolísají otáčky, škube za jízdy.
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- ONGBAC
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 17.08.2011 23:08
- Bydliště: Domažlice - Plzeňský kraj
Motor zhasíná, kolísají otáčky, škube za jízdy.
Dobrý den,
zničeho nic cca před 2 týdny jsem ráno vjel na křižovatku a motor najednou zhasl.
Od té doby ráno po delším stání motor po startu na 90% zhasne. Po druhém startu se snaží řídící jednotka držet otáčky a hodně to skáče a často zase zhasne. Po třetím startu je to již většinou OK.
Za jízdy když přidávám plyn jemně lehkou nohou tak je to ok ale když šlápnu víc tak to začne cukat a vibrovat jako by to jelo na 3 válce a nepřestane dokud neuvolním zase plyn. Děje se to jen občas. Všiml jsem si, že většinou se to děje když na to šlápnu když jsou otáčky ještě pod 2tis. Nad 2.5 tis. otáček je to už lepší a většinou jde za plynem.
Píchl jsem to na VAG a vypsalo mi to chybu
00515 Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 03-00 - No Signal
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 18-00 - Upper Limit
Četl jsem na netu že ta chyba se snímačem vačky 00515 naskakuje když je zapnuté zapalování a motor neběží. Zkoušel jsem tedy vymazat chyby, nastartovat a hledat chyby a ta chyba 00515 tam stále byla.
Zkoušel jsem ještě odpojit snímač vačky a jezdí to stejně (blbě). Je tedy problém se snímačem vačky? Nebo je lepší chybu hledat jinde? Už jste se někdo setkal s těmito příznaky?
Zkoušel jsem ještě multimetrem měřit napětí z toho snímače vačky a v prostředním pinu (nejspíše signál do ŘJ) skáče napětí kolem 2,5v (průměr mezi 0 a 5v) což asi naznačuje, že funguje?
Prosím o pomoc. Kvůli práci musím v tomto stavu jezdit a chtěl bych to co nejrychleji mít opravené.
Díky moc!
zničeho nic cca před 2 týdny jsem ráno vjel na křižovatku a motor najednou zhasl.
Od té doby ráno po delším stání motor po startu na 90% zhasne. Po druhém startu se snaží řídící jednotka držet otáčky a hodně to skáče a často zase zhasne. Po třetím startu je to již většinou OK.
Za jízdy když přidávám plyn jemně lehkou nohou tak je to ok ale když šlápnu víc tak to začne cukat a vibrovat jako by to jelo na 3 válce a nepřestane dokud neuvolním zase plyn. Děje se to jen občas. Všiml jsem si, že většinou se to děje když na to šlápnu když jsou otáčky ještě pod 2tis. Nad 2.5 tis. otáček je to už lepší a většinou jde za plynem.
Píchl jsem to na VAG a vypsalo mi to chybu
00515 Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 03-00 - No Signal
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 18-00 - Upper Limit
Četl jsem na netu že ta chyba se snímačem vačky 00515 naskakuje když je zapnuté zapalování a motor neběží. Zkoušel jsem tedy vymazat chyby, nastartovat a hledat chyby a ta chyba 00515 tam stále byla.
Zkoušel jsem ještě odpojit snímač vačky a jezdí to stejně (blbě). Je tedy problém se snímačem vačky? Nebo je lepší chybu hledat jinde? Už jste se někdo setkal s těmito příznaky?
Zkoušel jsem ještě multimetrem měřit napětí z toho snímače vačky a v prostředním pinu (nejspíše signál do ŘJ) skáče napětí kolem 2,5v (průměr mezi 0 a 5v) což asi naznačuje, že funguje?
Prosím o pomoc. Kvůli práci musím v tomto stavu jezdit a chtěl bych to co nejrychleji mít opravené.
Díky moc!
VW Bora 1.6SR AKL 74KW 1999.
- VWMysak
- Moderátor
- Příspěvky: 8701
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberecký Kraj
Re: Motor zhasíná, kolísají otáčky, škube za jízdy.
Bylo by super napsat o jaký motor se jedná
- ONGBAC
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 17.08.2011 23:08
- Bydliště: Domažlice - Plzeňský kraj
Re: Motor zhasíná, kolísají otáčky, škube za jízdy.
Pardon. Jedná se o 1.6 SR AKL 74kw rok 99.
VW Bora 1.6SR AKL 74KW 1999.
- ONGBAC
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 17.08.2011 23:08
- Bydliště: Domažlice - Plzeňský kraj
Re: Motor zhasíná, kolísají otáčky, škube za jízdy.
Může s tím souviset špatný alternátor? Při volnoběhu a vypnutým rádiem, světly prostě vše, jsem naměřil pomocí VAG 13.5V. Při jízdě VAG ukazuje mezi 12.9V a 13.3V se zapnutými světly.
Také jsem si při jízdě všiml, že se rádio často zresetuje na základní frekvenci (kanál). Jako kdybych rádio odpojil a hned připojil na elektriku. Může to s tím také souviset?
Také jsem si při jízdě všiml, že se rádio často zresetuje na základní frekvenci (kanál). Jako kdybych rádio odpojil a hned připojil na elektriku. Může to s tím také souviset?
VW Bora 1.6SR AKL 74KW 1999.
- VWMysak
- Moderátor
- Příspěvky: 8701
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberecký Kraj
Re: Motor zhasíná, kolísají otáčky, škube za jízdy.
O 1.6 je tu toho napsáno hodně, stačí hledat. Tvůj problém bych viděl na snímač vačky.
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Motor zhasíná, kolísají otáčky, škube za jízdy.
Takže se to shrnout takto.
1) Ano, altík dává málo. Určitě je třeba repas. Nižší napětí dělá problémy v elektronice.
2) pokud je lambda mrtvá, vyměnit. Má to také vliv na chod motoru.
3) Který senzor si měřil? Jsou tam dva. Na klice (pod olej.filtrem) a na vačce (pod rozvod. řemenicí). Já měl vadný na vačce a špatně to startovalo, ale jelo.
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
1) Ano, altík dává málo. Určitě je třeba repas. Nižší napětí dělá problémy v elektronice.
2) pokud je lambda mrtvá, vyměnit. Má to také vliv na chod motoru.
3) Který senzor si měřil? Jsou tam dva. Na klice (pod olej.filtrem) a na vačce (pod rozvod. řemenicí). Já měl vadný na vačce a špatně to startovalo, ale jelo.
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- ONGBAC
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 17.08.2011 23:08
- Bydliště: Domažlice - Plzeňský kraj
Re: Motor zhasíná, kolísají otáčky, škube za jízdy.
Po výměně zapalovacích kabelů problém stále trvá tak jsem se zaměřil na váhu vzduchu. Altík měl špatné zapojení, hřál kabel, po vyčištění dává 13,8V tak asi ok.
Je normální hodnota váhy vzduchu cca 140 mg/str když je motor studený? Při teplém motoru to klesne na cca 80-90 mg/str
Je normální, že když na neutrále zvýším otáčky tak hodnoty váhy vzduchu klesají? Třeba když zvýším otáčky na 2tis. tak váha vzduchu hlásí kolem 60 - 100 mg/str
Při studeném motoru totiž běží volnoběh hrozně špatně a je hlučný výfuk. Kabel ke svíčce 4. válci jsem vyměnil kvůli tomu, že u konektoru na rozdělovači při studeném motoru skákala jiskra z konektoru na tělo rozdělovače. Po výměně jiskří pořád. Když se motor ohřeje tak to nejiskří.
Díky za rady
Je normální hodnota váhy vzduchu cca 140 mg/str když je motor studený? Při teplém motoru to klesne na cca 80-90 mg/str
Je normální, že když na neutrále zvýším otáčky tak hodnoty váhy vzduchu klesají? Třeba když zvýším otáčky na 2tis. tak váha vzduchu hlásí kolem 60 - 100 mg/str
Při studeném motoru totiž běží volnoběh hrozně špatně a je hlučný výfuk. Kabel ke svíčce 4. válci jsem vyměnil kvůli tomu, že u konektoru na rozdělovači při studeném motoru skákala jiskra z konektoru na tělo rozdělovače. Po výměně jiskří pořád. Když se motor ohřeje tak to nejiskří.
Díky za rady
VW Bora 1.6SR AKL 74KW 1999.
- ONGBAC
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 17.08.2011 23:08
- Bydliště: Domažlice - Plzeňský kraj
Re: Motor zhasíná, kolísají otáčky, škube za jízdy.
Tak závada se chcípáním motoru za studena a kolísání otáček vyřešen. Bylo to způsobeno špatným těsněním mezí sáním a hlavou. Jsou tam celkem 4 kroužky gumový kód 06A 133 398 (nechápu jak může jeden stát přes sto kč). Na mém autě již byli ztvrdlý jak plast a zcvrkli se takže vůbec netěsnili.
Sání jsem tedy podle návodů na internetu sundal a kroužky vyměnil. Nic složitého to není.
Auto tedy již nechcípá a nedusí se při ranním startu.
Stále ale občas auto zacuká když je zahřáté při akceleraci. Zkoušel jsem cívku z jiného auta a dělalo to pořád tak fakt nevím. Asi to nechám bejt.
Doporučuji tedy ostatním s podobnou závadou začít zde v těsnění sání. Zkuste nějakým sprejem ve kterém je hořlavina sprejovat do prostoru sání jestli se nezvýší otáčky když se auto dusí.
Sání jsem tedy podle návodů na internetu sundal a kroužky vyměnil. Nic složitého to není.
Auto tedy již nechcípá a nedusí se při ranním startu.
Stále ale občas auto zacuká když je zahřáté při akceleraci. Zkoušel jsem cívku z jiného auta a dělalo to pořád tak fakt nevím. Asi to nechám bejt.
Doporučuji tedy ostatním s podobnou závadou začít zde v těsnění sání. Zkuste nějakým sprejem ve kterém je hořlavina sprejovat do prostoru sání jestli se nezvýší otáčky když se auto dusí.
VW Bora 1.6SR AKL 74KW 1999.
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Motor zhasíná, kolísají otáčky, škube za jízdy.
Tys nepsal nic o demontáži sání. Je pravidlem, že když sundáš sací potrubí, musí se vyměnit i těsnění - je jich tam 2x4ks (horní a dolní).
Btw je otázka, kde hledáš to těsnění.
http://www.cc-autodily.cz/tesneni-saciho-potrubi-6" onclick="window.open(this.href);return false; (40kč/ks), ale máš pravdu je to předražené - sériová cena bude tak 2-3kč.
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
Btw je otázka, kde hledáš to těsnění.
http://www.cc-autodily.cz/tesneni-saciho-potrubi-6" onclick="window.open(this.href);return false; (40kč/ks), ale máš pravdu je to předražené - sériová cena bude tak 2-3kč.
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- ONGBAC
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 17.08.2011 23:08
- Bydliště: Domažlice - Plzeňský kraj
Re: Motor zhasíná, kolísají otáčky, škube za jízdy.
Ono to právě začalo blbnout i bez demontáže sání. Prostě zničeho nic. Myslím, že to bylo krutou zimou že se ta těsnící guma stará už zcvrkla víc než má
VW Bora 1.6SR AKL 74KW 1999.
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Motor zhasíná, kolísají otáčky, škube za jízdy.
To se mi moc nezdá, ale budiž.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 20.07.2017 23:05
- Bydliště: Plzeň
Re: Motor zhasíná, kolísají otáčky, škube za jízdy.
Čuss,to škubání za jízdy, u mě to byl EGR ventil. pro zatím stačilo vyčistit a prostříknout WD-čkem,aby se rozhýbal...
- noxik600
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 29.01.2016 07:07
Re: Motor zhasíná, kolísají otáčky, škube za jízdy.
Zaprvé je to téma hodně staré a za druhé a AKL nemá EGR ventil.
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.