Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
borista14
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 18.06.2016 08:21

Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno

Příspěvek od borista14 »

Ahoj všem, chtěl bych poprosit o radu. Jde mi špatně řadit jednička a dvojka tím způsobem že musím řadičku zatlačit uplně doleva na ten plech a pak teprve jde zařadit. Viz foto. Na ten plech doleva musím tlačit poměrně silou, jak kdyby byla dráha v úrovni toho plechu. Nevíte na co se mám zaměřit, abych to opravil? Můžu posunout doraz trochu doleva? Jedná se o motor 1.6SR 74kW kod AKL Díky
Přílohy
17841971_1507289742635541_555999439_n.jpg
17857834_1507289809302201_1260793564_n.jpg
Naposledy upravil(a) borista14 dne 11.04.2017 15:33, celkem upraveno 1 x.
VW Bora 1.6SR 74kW AKL

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL)

Příspěvek od majrek001 »

nechat seřídit dle přípravku
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
borista14
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 18.06.2016 08:21

Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL)

Příspěvek od borista14 »

Vyřešeno - povolil jsem srouby co drží doraz 13tka a upravil jsem ho podle potřeby.
VW Bora 1.6SR 74kW AKL

Uživatelský avatar
tomage
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 11.03.2008 21:00

Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno

Příspěvek od tomage »

Jakej šroub ,ten dole na fotce?
Golf IV 1,6 sr r.v. 1998

Uživatelský avatar
borista14
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 18.06.2016 08:21

Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno

Příspěvek od borista14 »

I ten, a ještě je na druhé straně o stejné velikosti.
VW Bora 1.6SR 74kW AKL

Uživatelský avatar
Michal91
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 20.06.2020 17:04

Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno

Příspěvek od Michal91 »

Já jsem to povolil ale nevyndaval nevím jestli se ti dá posunou nevšiml jsem si že by to mělo oválné díry tak jsem nechtěl dojebat. To jste vytáhli a dá se to posunout Teda?

Odesláno z mého ATU-L31 pomocí Tapatalk


Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno

Příspěvek od xerxes »

neda se posunout,seřidit to mužeš leda na tahlu tisicihran u převodovky

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1535
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno

Příspěvek od varok »

Dobrý den, nedávno jsem měnil převodovku z důvodu utrhaných nýtů diferáku a díra v plášti. A po výměně mi jde taky špatně řadit 1ka a zpátečka. Už jsem to trošku šteloval, ale i tak to jde špatně. Předtím tam zpátečka a jednička nešly skoro vůbec narvat. Šteloval jsem to pod autem tou objímkou na táhlu od řadící páky. Celé řazení má ale už velké vůle, řadící páka jde i když je v neutrálu hodně do stran, odhadem 5mm. Myslím vůli, né jak se tlačí páka do stran kvůli řazení.
Chtěl bych poprosit, který díl na tom řazení bych měl vyměnit, aby nemělo řazení vůle, nebo jen minimální? Děkuji
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno

Příspěvek od Shorty »

Seřízení podle přípravku proběhlo?
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1535
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno

Příspěvek od varok »

Ne, přípravek nemám, ladil jsem to jen tak od oka. Ale jak jsem psal, má řazení dost vůle, tak i kdybych to zavezl do servisu na seřízení, poslali by mě do ( I ).
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno

Příspěvek od Shorty »

Popravdě úplně nechápu jak jsi měřil/odlišil mezi vůlí na neutrálu a pohybem při řazení - jako podle citu v ruce a odporu toho ústrojí?


Vůle řadící páky se měří a nastavuje takto.
Stáhni manžetu páky, zařaď 1Q, zatlač páku ještě doleva a když bude vůle mezi ní a kulisou vlevo jiná než 2mm tak povolil ty šrouby na kulise, nastavit a utáhnout zpět 25nm. Třecí plochy pak můžeš máznout vazelínou.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1535
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno

Příspěvek od varok »

Vyzkouším. Jen nevím co je myšleno tou kulisou? A vůle prostě mám řadící páku uprostřed a v neutrálu. A jde s ní hýbat na strany, aniž bych hýbal táhly. Nevím jak to jinak popsat.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno

Příspěvek od Shorty »

Kulisa - prostě ty dorazy z kovu po obou stranách. Pokud jsou ve špatné poloze, tak se páka hýbe moc/málo a v tom celkem složitém ústrojí kloubů, pouzder a tyček se to nasčítá a pak tam nejde hodit kvalt.

A ta vůle. Ono pohyb řadící pákou do strany se převádí na rotaci té hlavní řadící tyče co jde z kabiny. V motorovém prostoru se tím pak hýbou jen některé ty tyčky, tuším ty plastové s rýhama vzadu na převodovce. Jelikož na té hlavní tyči je na konci jen jedna svorka a tu jsi podle svých předešlých slov povolil, tak to nejspíš znamená, že jsi jí špatně utáhl/nastavil. Viděl bych to spíš na špatný nestavní, protože se má utahovat jen na 20Nm. No a to jsme zpět u mé původní otázky s tím "odborným" nastavením přípravkem...bez něj se asi dál nepohneš.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno

Příspěvek od xerxes »

v prvé řadě musí být o.k ten dupný mechanizmus jinak to nebude nikdy fachat jak má

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1535
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno

Příspěvek od varok »

Shorty: Šroub jsem dotáhnul, ale ještě to asi není nastavené jak má být. Jak píše xerxes, tak ten celý mechanismus vaklá vůlemi, tak to potom nejde pořádně seřídit. A právě proto jsem se ptal, který díl toho mechanismu mám vyměnit.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“