Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- borista14
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 18.06.2016 08:21
Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno
Ahoj všem, chtěl bych poprosit o radu. Jde mi špatně řadit jednička a dvojka tím způsobem že musím řadičku zatlačit uplně doleva na ten plech a pak teprve jde zařadit. Viz foto. Na ten plech doleva musím tlačit poměrně silou, jak kdyby byla dráha v úrovni toho plechu. Nevíte na co se mám zaměřit, abych to opravil? Můžu posunout doraz trochu doleva? Jedná se o motor 1.6SR 74kW kod AKL Díky
Naposledy upravil(a) borista14 dne 11.04.2017 15:33, celkem upraveno 1 x.
VW Bora 1.6SR 74kW AKL
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL)
nechat seřídit dle přípravku
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- borista14
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 18.06.2016 08:21
Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL)
Vyřešeno - povolil jsem srouby co drží doraz 13tka a upravil jsem ho podle potřeby.
VW Bora 1.6SR 74kW AKL
- tomage
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 11.03.2008 21:00
Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno
Jakej šroub ,ten dole na fotce?
Golf IV 1,6 sr r.v. 1998
- borista14
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 18.06.2016 08:21
Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno
I ten, a ještě je na druhé straně o stejné velikosti.
VW Bora 1.6SR 74kW AKL
- Michal91
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 20.06.2020 17:04
Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno
Já jsem to povolil ale nevyndaval nevím jestli se ti dá posunou nevšiml jsem si že by to mělo oválné díry tak jsem nechtěl dojebat. To jste vytáhli a dá se to posunout Teda?
Odesláno z mého ATU-L31 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ATU-L31 pomocí Tapatalk
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno
neda se posunout,seřidit to mužeš leda na tahlu tisicihran u převodovky
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno
Dobrý den, nedávno jsem měnil převodovku z důvodu utrhaných nýtů diferáku a díra v plášti. A po výměně mi jde taky špatně řadit 1ka a zpátečka. Už jsem to trošku šteloval, ale i tak to jde špatně. Předtím tam zpátečka a jednička nešly skoro vůbec narvat. Šteloval jsem to pod autem tou objímkou na táhlu od řadící páky. Celé řazení má ale už velké vůle, řadící páka jde i když je v neutrálu hodně do stran, odhadem 5mm. Myslím vůli, né jak se tlačí páka do stran kvůli řazení.
Chtěl bych poprosit, který díl na tom řazení bych měl vyměnit, aby nemělo řazení vůle, nebo jen minimální? Děkuji
Chtěl bych poprosit, který díl na tom řazení bych měl vyměnit, aby nemělo řazení vůle, nebo jen minimální? Děkuji
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno
Seřízení podle přípravku proběhlo?
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno
Ne, přípravek nemám, ladil jsem to jen tak od oka. Ale jak jsem psal, má řazení dost vůle, tak i kdybych to zavezl do servisu na seřízení, poslali by mě do ( I ).
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno
Popravdě úplně nechápu jak jsi měřil/odlišil mezi vůlí na neutrálu a pohybem při řazení - jako podle citu v ruce a odporu toho ústrojí?
Vůle řadící páky se měří a nastavuje takto.
Stáhni manžetu páky, zařaď 1Q, zatlač páku ještě doleva a když bude vůle mezi ní a kulisou vlevo jiná než 2mm tak povolil ty šrouby na kulise, nastavit a utáhnout zpět 25nm. Třecí plochy pak můžeš máznout vazelínou.
Vůle řadící páky se měří a nastavuje takto.
Stáhni manžetu páky, zařaď 1Q, zatlač páku ještě doleva a když bude vůle mezi ní a kulisou vlevo jiná než 2mm tak povolil ty šrouby na kulise, nastavit a utáhnout zpět 25nm. Třecí plochy pak můžeš máznout vazelínou.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno
Vyzkouším. Jen nevím co je myšleno tou kulisou? A vůle prostě mám řadící páku uprostřed a v neutrálu. A jde s ní hýbat na strany, aniž bych hýbal táhly. Nevím jak to jinak popsat.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno
Kulisa - prostě ty dorazy z kovu po obou stranách. Pokud jsou ve špatné poloze, tak se páka hýbe moc/málo a v tom celkem složitém ústrojí kloubů, pouzder a tyček se to nasčítá a pak tam nejde hodit kvalt.
A ta vůle. Ono pohyb řadící pákou do strany se převádí na rotaci té hlavní řadící tyče co jde z kabiny. V motorovém prostoru se tím pak hýbou jen některé ty tyčky, tuším ty plastové s rýhama vzadu na převodovce. Jelikož na té hlavní tyči je na konci jen jedna svorka a tu jsi podle svých předešlých slov povolil, tak to nejspíš znamená, že jsi jí špatně utáhl/nastavil. Viděl bych to spíš na špatný nestavní, protože se má utahovat jen na 20Nm. No a to jsme zpět u mé původní otázky s tím "odborným" nastavením přípravkem...bez něj se asi dál nepohneš.
A ta vůle. Ono pohyb řadící pákou do strany se převádí na rotaci té hlavní řadící tyče co jde z kabiny. V motorovém prostoru se tím pak hýbou jen některé ty tyčky, tuším ty plastové s rýhama vzadu na převodovce. Jelikož na té hlavní tyči je na konci jen jedna svorka a tu jsi podle svých předešlých slov povolil, tak to nejspíš znamená, že jsi jí špatně utáhl/nastavil. Viděl bych to spíš na špatný nestavní, protože se má utahovat jen na 20Nm. No a to jsme zpět u mé původní otázky s tím "odborným" nastavením přípravkem...bez něj se asi dál nepohneš.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno
v prvé řadě musí být o.k ten dupný mechanizmus jinak to nebude nikdy fachat jak má
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1535
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Špatné řazení 1 a 2 (1.6SR-AKL) Vyřeseno
Shorty: Šroub jsem dotáhnul, ale ještě to asi není nastavené jak má být. Jak píše xerxes, tak ten celý mechanismus vaklá vůlemi, tak to potom nejde pořádně seřídit. A právě proto jsem se ptal, který díl toho mechanismu mám vyměnit.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue