velká spotřeba oleje trochu jinak, golf 1,6 SR
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
velká spotřeba oleje trochu jinak, golf 1,6 SR
Dobrý večer, po prvních pár měsících s mým golfem 1,6 jsem se trošku uklidnil, motor olej asi moc nepapá. Mám ale trošku jiný problém, olej se ztrácí netěstnostmi. Hlavně pod víkem ventilů a olejová vana. Vana není tak strašná, ale víko ventilů je akutní.
Chtěl bych poprosit o radu. U golfů IV 1,6 akl je těsnění pod víkem ventilů normální gumové jako třeba u fávo/felicie, nebo nějaké papírové? A dát jen těsnění, nebo použít raději i červenou pastu?
Chtěl bych poprosit o radu. U golfů IV 1,6 akl je těsnění pod víkem ventilů normální gumové jako třeba u fávo/felicie, nebo nějaké papírové? A dát jen těsnění, nebo použít raději i červenou pastu?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- sedli01
- Řidič
- Příspěvky: 118
- Registrován: 11.11.2015 21:14
- Bydliště: Brno
Re: velká spotřeba oleje trochu jinak, golf 1,6 SR
Zdarec, čerstvá zkušenost u mě.
Při výměně zjištěna potečená vana, dáno na opravu - přetěsnění. Vana byla naprosto OK, olej tekl ze 2 míst ! - nejvíce zezadu motoru z odlučovače oleje - tvz. platový domeček - měl jsem ho prasklý, takže výměna a je tam těsnící kroužek.
Další místo právě pod krytem ventilů, tam to teklo méně. Na osobní radu pána ze servisu toto neřešeno - u většiny aut je prkotina shodit víko ventilů, u mého 1.4 je nutno shodit komplet rozvody atd atd, práce na dlouho a doporučováno dát nové rozvody, minimálně řetízek. Jelikož olej tím místem prosakuje minimálně a řetěz od oleje vůbec nebyl, vzhledem k vysoké náročnosti opravy a toho, že rozvody byly dělány nedávno se to nechalo být.
Takže hodně štěstí, pokud se do toho pustíš sám, je to ok
Při výměně zjištěna potečená vana, dáno na opravu - přetěsnění. Vana byla naprosto OK, olej tekl ze 2 míst ! - nejvíce zezadu motoru z odlučovače oleje - tvz. platový domeček - měl jsem ho prasklý, takže výměna a je tam těsnící kroužek.
Další místo právě pod krytem ventilů, tam to teklo méně. Na osobní radu pána ze servisu toto neřešeno - u většiny aut je prkotina shodit víko ventilů, u mého 1.4 je nutno shodit komplet rozvody atd atd, práce na dlouho a doporučováno dát nové rozvody, minimálně řetízek. Jelikož olej tím místem prosakuje minimálně a řetěz od oleje vůbec nebyl, vzhledem k vysoké náročnosti opravy a toho, že rozvody byly dělány nedávno se to nechalo být.
Takže hodně štěstí, pokud se do toho pustíš sám, je to ok
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.
- Mireben
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 31.08.2016 19:32
Re: velká spotřeba oleje trochu jinak, golf 1,6 SR
Zdar borci, dneska jsem řešil podobnej problém.. (1.6 16v)taky potečena vana ze zadni strany. Teklo to kolem odlučovače, stačí vyšroubovat tři šrouby, vyměnit dvě těsnění v odlučovači a je po problému. Práce na 20 minut..
Naposledy upravil(a) Mireben dne 09.05.2017 21:30, celkem upraveno 1 x.
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: velká spotřeba oleje trochu jinak, golf 1,6 SR
Dobrý večer, tam je ještě nějaký odlučovač oleje? Je i u motoru 1,6 akl? Zkusím na to mrknout. Ale mě nejvíce valí olej z pod víka ventilů. Motor je úplně mokrý, teče to shora. Dělat si to budu sám, snad to zvládnu.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- Mireben
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 31.08.2016 19:32
Re: velká spotřeba oleje trochu jinak, golf 1,6 SR
U motoru akl je taky, jen vypadá jinak.. Ale pokud vám to teče z podvíka tak není co řešit.
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: velká spotřeba oleje trochu jinak, golf 1,6 SR
Dobrý den, tak po delší době se vracím k tématu. Dnes jsem měnil olej a vše nejhorší co mohlo být. Těsnění pod víkem ventilů už mám nějakých pár týdnů vyměněno, zdá se vše v pořádku. Kapal mi ale olej i u šroubu na vypouštění oleje z vany. Dnes jsem při výměně oleje zjistil, že je šroub volný. Vyšrouboval jsem ho a vím kde je problém. I když jsem si koupil nový šroub s těsněním, je v podstatě zbytečný. někdo strhnul závit. Hovada
Nový šroub jsem tedy dal a omotal teflonovou páskou a v nejbližší době mě čeká buď oprava na jiný závit, nebo výměna vany. Co by jste doporučili vy? Je lepší koupit nějaký větší závitník a vyřezat nový závit na větší šroub, nebo sehnat novou vanu?
Druhý průser je takový, že jsem koupil olej a olejový filtr, ale v obchodě mi dali jiný typ filtru. Chtěl bych se prosím zeptat, jaký typ filtru má být na 1,6 74kW motor? Dali mi s vnitřním závitem(díra se závitem jako bývá na matce), ale originál mám s vnějším závitem(jakoby šroub s dírou). Tak teď nevím, jestli už někdo měnil na motoru ten domeček na olej. filtr, nebo jestli mi dali v obchodě špatný typ filtru?
Nový šroub jsem tedy dal a omotal teflonovou páskou a v nejbližší době mě čeká buď oprava na jiný závit, nebo výměna vany. Co by jste doporučili vy? Je lepší koupit nějaký větší závitník a vyřezat nový závit na větší šroub, nebo sehnat novou vanu?
Druhý průser je takový, že jsem koupil olej a olejový filtr, ale v obchodě mi dali jiný typ filtru. Chtěl bych se prosím zeptat, jaký typ filtru má být na 1,6 74kW motor? Dali mi s vnitřním závitem(díra se závitem jako bývá na matce), ale originál mám s vnějším závitem(jakoby šroub s dírou). Tak teď nevím, jestli už někdo měnil na motoru ten domeček na olej. filtr, nebo jestli mi dali v obchodě špatný typ filtru?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- draken
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 08.08.2012 12:54
- Bydliště: Liberec
Re: velká spotřeba oleje trochu jinak, golf 1,6 SR
Na 1,6 SR 74 kW (motor AKL) patří tenhle filtr:
http://www.olejgroup.cz/olejgroup/eshop ... n-OP-526-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže asi na tom motoru někdo měnil ten domeček na olejový filtr..
http://www.olejgroup.cz/olejgroup/eshop ... n-OP-526-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže asi na tom motoru někdo měnil ten domeček na olejový filtr..
Golf IV 1.6 74 kW Variant
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: velká spotřeba oleje trochu jinak, golf 1,6 SR
Takový filtr jsem koupil, ale z auta jsem vytáhnul jiný, měl krátký 6hran s vnějším závitem. Chlapi mi radíli, že se mi asi vyšrouboval mezikus z toho domečku na motoru. Vyzkouším, zatím nebyl čas.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
-
- Řidič
- Příspěvky: 120
- Registrován: 23.01.2015 19:25
- Bydliště: ostrava
Re: velká spotřeba oleje trochu jinak, golf 1,6 SR
Ahoj mam stejny problem byl jsem na geometrii a zjistil mi ze mi tece olej kolem odlucovace ale ze to neni takova hruza jen me zajima kdyz se to opravuje mel bych asi prvni vypustit olej nebo to neni trebaMireben píše:Zdar borci, dneska jsem řešil podobnej problém.. (1.6 16v)taky potečena vana ze zadni strany. Teklo to kolem odlučovače, stačí vyšroubovat tři šrouby, vyměnit dvě těsnění v odlučovači a je po problému. Práce na 20 minut..
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: velká spotřeba oleje trochu jinak, golf 1,6 SR
mysalíš tím odvětrání klikopvé hřídele?
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: velká spotřeba oleje trochu jinak, golf 1,6 SR
denton:
olej se nevypouští..
jen to necháš stéct jsou tam myslím dva okroužky tak si je kup nový
olej se nevypouští..
jen to necháš stéct jsou tam myslím dva okroužky tak si je kup nový
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu