Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

vito952
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 14.05.2017 17:29

Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

Příspěvek od vito952 »

Zdravím,
Pořídil jsem si jako první vůz Golf IV 1.6 SR 74kw r.v. 1998 nájezd 230 000, nákup jsem absolvoval se známým, který pár ojetin vystřídal, ale bez mechanika, což byla asi velká chyba, za kterou si můžu sám...
Zkušební jízda a obhlídka nebyla dostatečně důkladná.. Vůz vypadal udržovaně, ale asi byl naleštěn před prodejem...
Prvním problémem je za studena výtok z výfuku (na neutral při sešlápnutí plynu) (vypadá to jen na vodu+ saze.. (k výfuku jsem přikládal papír a netvořily se mastná oka, kapalina nebyla ani nasládá (fridex). Po zahřátí vychází z výfuku světle šedý až bílý kouř (opět při sešláplém plynu). Za jízdy taky kouří (ale ve zpětném zrcátku to není zpozorovatelné.) (kouří značne ale kouř není moc hustý)
Auto bylo údajně ježděné na malé vzdálenosti po městě, takže tu byl názor že jde jen o vodu ve výfuku z katalizátoru, která se kvůli krátkým trasám nestíhá vypařit a není jí tam nejspíš málo).
Problém je že u stojícího auta po chvilce draždění plynu je zápach kouře celkem silný), a pokud jde jen o vodní páru, tak bych takový zápach nečekal..
Jinak v nádobce chladící kapaliny není viditelný film oleje a na víčku od oleje není ani náznak emulze. Takže nevím co si myslet... myslíte, že by stačilo jen výfuk vypálit (delší trasa vyšší rychlost), nebo by mohlo jít o prasklou hlavu, těsnění pod hlavou? Z kouře není nějak výrazně cítit benzín ani olej.. Teplota motoru v normě, ale zatím jsem s autem nejel delší trasu než 15km... (vzhledem k nejistotě radši čekám a dám ho po víkendu do servisu..)

Další věcí je kolísání otáček při volnoběhu (Ihned po nastartování je to bud 900 nebo 1000 ot. ale dochází ke kolísání +- 40 otáček, prdění do výfuku.. při jízdě kolísání nepozoruji.. (ke kolísání dochází při použití elekt. prvků (pohyb s el oknem, spuštění ventilátorů chladiče.) - Baterie by podle měření multimetrem měla být v pořádku. ¨(bezúdržbová 55Ah)

Poslední věc je pískání serva při plném rejdu vpravo i vlevo (i na místě)- jen když je úplně nadoraz (výměna oleje pro servo??) - nebyl v poslední době měněn.
Ještě doplním že v autě by měl být čerstvě měněn olej i filtr. Hladina oleje je vpořádku. Pod vozem jsem po 12h stání neobjevil žádný únik kapalin.

Během týdně zjistím, jestli jsem nekoupil vrak..)

Díky za jakékoliv tipy a rady...

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1554
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

Příspěvek od varok »

Kouř z výfuku i při zahřátém motoru je na krátké trasy normální, mám to taky. Ale já mám i vysypaný zadní tlumič výfuku, tak asi to je i tím.
Houpání otáček na volnoběh. Zkuste vyměnit čidlo na servočerpadle, mě to pomohlo. Jestli nepomůže, tak vyčistit klapku na sání a zákl. nastavení.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

vito952
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 14.05.2017 17:29

Re: Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

Příspěvek od vito952 »

Díky za uklidnění :-) Co se týká zápachu, je u vás taky pozorovatelný? (vím že tůrovat motor na místě není běžná věc, ale ten zápach mi přijde na vodní páru dost výrazný..) Při jízdě to nepocituju...

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1554
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

Příspěvek od varok »

Záleží jaký zápach. Však v autě je spalovací motor, ve vašem případě benzínový. Z výfuku jdou tedy spaliny. Buď filtrované katalizátorem, jestli je funkční, nebo podobný jako u starších aut bez katu, tady smrad po spáleném benzínu.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

vito952
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 14.05.2017 17:29

Re: Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

Příspěvek od vito952 »

J snad o nic nejde..je to prvni auto, tak vsechno sleduju a povazuju za velkej problem :-)
Co se tyka toho kolisani otacek, je mozne ze by to souviselo treba jen z vlhkosti?.. (svicky) (den zpet nebyl zadnej problem a dalsi den intenzivni, nekolik hodin trvajici dest?) Jinak svicky byly udajne nedavno meneny, takze v tom to snad nebude..

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

Příspěvek od Graun »

Příliš málo jezdíš, příliš moc filozofuješ.
Vodní pára se sráží vlivem klimatických podmínek na vodu a ta potom vychází výfukem ven. Je to normální jev.
Na těchto motorech si dej pozor na úbytek oleje nebo vody. Obojí se pak řeší opravou s generálkou hlavy (těsnění pod hlavou, pístní kroužky, gufera na dřících ventilů). Já si tím prošel, ale už to jezdí jak má (spotřeba oleje skoro 1.5litrů na 1000km). Pokud majitel měnil svíčky a olej před prodejem, aby maskoval spotřebu oleje, to se pak pozná až nájezdem.
Ten zápach je možnou příčinou slabší funkčností katalyzátoru nebo lambda sondy. Dá se zjístit na ME.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Crowley
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 02.02.2017 13:19
Bydliště: Řež

Re: Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

Příspěvek od Crowley »

vito952: A co je to vlastně za smrad? Smrdí to jak Trabant/warťas/jawa tedy po spáleném motorovém oleji? Nebo to "smrdí" po spáleném benzinu, jako voní staré čtyřtakty (Škodný)? Nebo to smrdí po spáleným plastu, vlasech, jinak?

Pokud je to to první, tak si dávej majzla na hladinu oleje a buď to chlastá přes vyběhaný ventily a nebo přes vyběhaný válce.
Pokud to druhý, tak katalyzátor už dokatalyzoval. Vyměnit plus nejspíš lambda sondy, může to být i špatnou směsí.
A to třetí? Bůhvíjaký kentus v okolí výfuku.

Co se týče prskání z výfuku, tak věz, že zemní plyn, LPG, CNG, etanol, benzin i nafta v ideálním případě hoří na oxid uhličitý a vodu. V neideálním případě reaguje i atmosférický dusík na nechvalně známé NOx a z paiva vzniká "popílek"; voda a CO/CO2 jsou ale pořád dominantní látky, co lezou z motoru.
Za studena ti voda kondenzuje v celém výfuku a proud plynů ji strhává ven. Jak se motor a celý výfuk ohřívá, voda kondenzuje na čím dál menší ploše a blíž motoru se zpět vypařuje. V okamžiku, kdy je celý výfuk prohřátý nad rosný bod a veškerá voda vypařená, výfuk by měl přestat prskat.

Pokud i tak prská, tak prská olej.

Pokud máš výfuk zasraný vodou, sazema, zbytky benzinu atd., což je u aut na "pojezd po městě" celkem typické, a ty motoru naložíš, tak vypaluješ všechen ten kentus za při nízkých teplotách a s malým množstvím kyslíku. Pokud je ten výfuk fakt zasranej jak jetel, tak bych se nedivil kdyby se za tebou na chvíli vyvalil černej dým. V tu chvíli by ti chytly saze a vypálil bys všechny pavouky. A vůbec bych se nedivil, kdyby v tom vyjetým oleji byla voda a benzin.
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI

vito952
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 14.05.2017 17:29

Re: Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

Příspěvek od vito952 »

Tak jsem dal na vase rady a jezdim a sleduju chovani vozu... co se tyka otacek, tak po mirnem zahrati je to bezproblemu... bylo mi doporuceno vycistit skrtici klapku, takze na to dojde o vikendu..
Kour trva..nejezdim tak dlouhe trasy..
Co se tyka piskani serva, tak doporuceni znelo vycistit remen..
V pondeli si auto vezme do parady mechanik, projede ho, hodi na zvedak atd.. Takze pak budu moudrejsi..


K poslednimu prispevku... pravdepodobne 2 varianta..ale nemam nejlepsi cuch :-) ... pockam na pondelni verdikt..

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

Příspěvek od Graun »

Nezapomeň, že po vyčištění klapky je nutno pomocí diagnostiky udělat zákl. nastavení. Bez toho budeš mít problém.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

Příspěvek od noxik600 »

To, co píšeš na začátku je hezké, ale zbytečné. Proč zbytečné? Dokud neujedeš alespoň 500km, nezjistíš, jestli to žere olej, vodu..

Emulze na víčku jde lehce odstranit a chvilku trvá, než se vytvoří... Takže bych si udělal fixou rysku vody(zastudena) a kontroloval hladinu oleje.
Kouknul bych na manžety řízení, jestli neprolíná servoolej.
Kolísání otáček (a to mám 60Ah) mi dělá např. zapnutí vyhřívání skla a zrcátka, značí to horší baterii (má jen 12,1V).
Vodu z výfuku stříkám taky, mám v plánu výfuk rozebrat a vylít ji-jestli tam je.
Vyčištění klapky určitě udělej + základní nastavení.
Otázka, rozvody byly dělané? Převodovka dobrý? DUU?
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Crowley
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 02.02.2017 13:19
Bydliště: Řež

Re: Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

Příspěvek od Crowley »

vito952: No, spálenej olej a spálenej benzin poznáš, i kdybys nechtěl. Olej navíc barví kouř do modra. Olej fakt "voní" po trabantu (pro nás, vrstevníky černého uhlí) nebo po motorovej pile. Spálenej benzín voní, podobně jak pistole na benzince.

A jak píše Noxik600, do 500km nepoznáš nic.

Navíc, než se Ti ohřeje olej v motoru na provozní teplotu, tak táhne vodu a benzin. Jak se zahřeje, tak se to z něj vyvaří. Dopřej mu tak 100km vyjížďku a od 20. km mu zkus lehce šlápnout na krk.
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

Příspěvek od noxik600 »

Včera jsem ujel cca 600m, pak dal pod výfuk hadr a ejhle, mám tam saze. Viz obrázek. Obrázek
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

Příspěvek od Graun »

Seš si jistý, že to jsou saze? Vůbec bych se nedivil, kdyby to byl olej...měl jsem to stejné, ještě s vyšší spotřebou oleje - příčina: opotřebované pístní kroužky (dva prasklé), zteřelé gufera na ventilech.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

vito952
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 14.05.2017 17:29

Re: Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

Příspěvek od vito952 »

Tak po dlouhé době musím napsat další příspěvek, problém který jsem tu řešil pár týdnů zpět byly ruplé svody.. kouř ale zřejmě nebyl jen pára... každý týden kontroluju olej a měl jsem s autem (1.6 74kw) najeto prvních 1500 km, bez náznaku ztráty oleje.. a o cca 300 km později (týden) se mi rozsvítila červená kontrolka oleje..) Auto jsem odstavil a koukal na suchou měrku...

Olej jsem další den dolil (2,5L!) (únik ven - vana nebo prasklá hadička se dá vyloučit... žádné stopy pod autem.. , vizuální kontrola podvozku i motoroveho prostoru taky nenaznačovala problém.

Olej se teda asi spaluje s benzínem... - modrý kouř při vyšších otáčkách.. líný chod motoru ..
Po dolití jsem zkusil 100km trasu a olej se z úrovně - max-těsně pod čarou-dostal na minimum.. (ztráta minimálně 1L/100km!!)

Údajně by mohlo jít o pístní kroužky ale 1L/100 je podle mně extrém, takže mám obavy, že by to mohlo být horší..

Na kolik tak může vyjít výměna těchto kroužků? (práce+kroužky)??
Nějaké nápady ohledně příčiny tak extrémních ztrát?

Děkuju

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Kouř z výfuku, pískání serva při plném rejdu Golf IV 1.6 74KW SR

Příspěvek od Graun »

Jo toto znám. Měl jsem prasklé dva pístní kroužky a žralo mi to taky olej. Když vymontuješ svíčky, tak poznáš, kde to teče a kde ne. Já měl vadný 3 a 4 válec (nejblíže k baterii). Najeto 190tis km.
Bylo nutno vyměnit ty kroužky a zároveň s tím spoustu dalších těsnění společně s repasem hlavy (pod hlavou, pod sacím potrubí, pod výfukovými svody, nové předepjaté šrouby, gufera ventilů, sada pístních kroužků). Vyšlo mně to na 12k. Někteří Ti tady napíšou, že to udělají i za 5k, že to nemůže stát tolik.
Dneska vím, že mi to nebere olej žádný, jezdí to svižněji a bez problémů.
Bohužel se předchozí majitel s tímto nepochlubil a než jsem na to přišel, tak už jsem do auta nacpal 15k (brzdy, rozvody, vodní pumpa, nové TZ, lambda, termostat...)

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“