Hrozná rána a škubání při rozjezdu

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Hrozná rána a škubání při rozjezdu

Příspěvek od varok »

Dobrý večer, dnes mi ráno při cestě do práce něco hrozně bouchlo u motoru. Rána podobná střelení gumy při defektu. Tak jsem vylezl z auta, ale gumy v pořádku. Tak jsem se rozjel a ejhle, auto skákalo, skoro se nešlo rozjet. Bylo to pár metrů od mé garáže. Když už jsem se nějak rozjel, tak to jelo. Odpoledne po práci to samé. Dělá to ale jen při rozjezdu na jedničku. Doskákal jsem do garáže, napojil to na vag-com a jediná chyba tam byla Lambda sonda. Chyba 00537, regulace Lambda, 18-00, horní hodnota dorazu. Tak jsem chybu vymazal. Byl jsem to projet a opět tam byla chyba, ale tentokrát naopak, 19-00, dolní hodnota dorazu u Lambda regulace, číslo už nevím.
Jako první jsem v práci zkontroloval, jestli někde nestřelila některá hadice. Vše v pořádku.
Nevíte prosím někdo co to může být? Lambda sonda přece nedělá takovou paseku, ne?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Hrozná rána a škubání při rozjezdu

Příspěvek od varok »

Dobrý den, tak další informace. To hrozné skákání je podobné, jako když dojde benzín. Všiml jsem si při dnešní cestě do a z práce, že to dělá jen u studeného motoru. Když už se trošku zahřeje, stačí ujet odhadem 3km, tak už to jede normálně. No normálně, má to takový divný zvuk po přidání více plynu, méně to táhne, je to takové líné. Zvuk je podobný, jako když jedete bez filterboxu.

Když to začne skákat, dělá to na 1. rychlostní stupeň, ale občas i na 2. To ale pořád jen při prudkém přidání plynu.
Neví prosím někdo, co by to mohlo být?
Ucpaný pal. filtr? To by ale dělalo i při teplém motoru, ne?
Špatné čidlo teploty chl. kapaliny? Vag-com nic nehlásí, jen špatnou lambda sondu.
Mohla by to dělat ta Lambda sonda?
Moje noční můra. Když přeskočí rozvodový řemen, je auto schopné provozu? Jak se to projevuje?

Jsem z toho na prášky, protože auto potřebuji do práce.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Crowley
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 02.02.2017 13:19
Bydliště: Řež

Re: Hrozná rána a škubání při rozjezdu

Příspěvek od Crowley »

Abych pravdu řekl, tak nevím kolik jeden zub na řemeni znamená pootočení vačkové hřídele. Pokud to poskočilo tak, že písty ještě nedosáhnou na ventily, tak máš buď ventily pozadu a střílí ti to do sání, nebo je máš napřed a střílí to do výfuku. Jestli máš MPI, tak bys měl cítit benzin v sání, část směsi by se měla vrátit do sání přes nedovřený ventil. Divný zvuky by to vysvětlilo taky, výfuk se ti otvírá když už máš ve válci lehkou kompresi a na konci si to trochu nacucne z výfuku zpět. Se sáním je to podobně, když se otevře sací ventil, máš ve válci podtlak a na konci to trochu směsi plivne zpátky.

Pokud by ti to poskočilo hodně, tak by ti písty zatloukly ventily do sedel a měl bys prakticky po motoru.

Zkus sundat sání a "očichnout" to, popřípadě se kouknout, jestli nemáš sání zadělaný od benzinu.

Zkus proměřit kompresi na válcích, poskočenej řemen ti ji určitě sníží. Jak starej máš ten řemen? Pokud si nejseš jistej, nebo se blíží ke konci, tak to nech všechno vyměnit - pro sichr.

Ještě je tu jedna možnost, sundat hlavu a podívat se na písty a ventily - jak uvidíš měsíčky, tak jsi v prdeli...

Pokud je to opravdu řemenem a měl jsi kliku, že poskočil jen trošku, nedráždil bych nohu bosou kobrou. Pokud poskočil jednou, může zas... A pak se Ti ventily fakt můžou potkat.
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Hrozná rána a škubání při rozjezdu

Příspěvek od varok »

Hm, tak to je potom průser.
Měnil jsem těsnění pod víkem ventilů, tedy komplet celé sání ven. Vše jsem snad poskládal jak mám být. Potom jsem jel auto zajet, pár kilometrů, jestli je vše v pořádku. Potom jsem s tím jezdil v neděli dopoledne a vše jak má být. Až v úterý ráno mi při jízdě do práce pár metrů od garáže v předu něco bouchlo, jak už jsem psal. Os té doby to dělá. Při přeskočení řemenu to přece ale nebouchne, nebo ano?
A ten divný zvuk je myšleno, že to tak divně jakoby duní, když chci více akcelerovat, tedy sešlápnu více plyn.
Jinak to startuje jak má být, na volnoběh to má docela normální zvuk.
Kdyby skočily rozvody, tak by to mělo jiný zvuk i na volnoběh, ne?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Crowley
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 02.02.2017 13:19
Bydliště: Řež

Re: Hrozná rána a škubání při rozjezdu

Příspěvek od Crowley »

Aby ti skočil řemen, tak musí být vytahaný, nebo jinak uvolněný. Zkus se na to podívat, jestli není moc volný...

Taky je možný, že se ti někde podfouklo těsnění (to ta prda) a že to nejede a cuká může být daný tím, že najednou nemáš kompresi (fouká to tou dírou). A že se to zklidní za tepla může být tím, že se těsnění a hlava ohřejí, roztáhnou a ta díra se přicpe (fouká to míň).
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Hrozná rána a škubání při rozjezdu

Příspěvek od varok »

Udělal jsem asi velkou chybu. Auto jsem koupil v prosinci. Původní majitel mi dal papír, kde jsou vypsané opravy před prodejem z nějakého servisu. Jsou tam nové svíčky, VN modul, olej, jsou tam napsané i rozvody s vodní pumpou. Tak jsem je neměnil, ale to asi byla chyba. Díval jsem se i kámoš a vypadají docela zachovale. Řemen jsem právě včera po práci koukal a vypadá napnutý docela dost, není volný.

A to těsnění myslíte pod hlavou? Všiml jsem si, že při motoru na teplotě asi 90°C v nádobce přibude trošku kapaliny a dost tlačí. To bude ono? Kolik tak asi může stát oprava v servisu? Na tohle si sám netroufám.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Crowley
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 02.02.2017 13:19
Bydliště: Řež

Re: Hrozná rána a škubání při rozjezdu

Příspěvek od Crowley »

Co se týče vody, porovnávej hladinu vždy ve stejným stavu. V provozu ti hadice trošku povolí, ale voda se zase roztáhne. Jak motor vystydne, tak se vše zase vrátí. Pokud na původní hladinu, tak je chlazení, co se týče těsnosti, v cajku. To že tlačí je daný tím, že jednak tlačí vodní pumpa a druhak, systém je uzavřený a na normálním tlaku při teplotě 20°C, jak se to ohřeje je to jak papiňák.

Pokud je řemen správně nataženej, tak by skočit neměl. Zkus se podívat na to těsnění pod hlavou. Jestli můžeš změřit komprese a všechny budou v normě, tak to těsněním není.

Papír snese všechno, co víš, co je pravda... V některejch servisech ti napíšou proplach motoru, výměna oleje a filtrů a ve skutečnosti olej vycucnou a dolejou nějakým šmejdem...
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Hrozná rána a škubání při rozjezdu

Příspěvek od varok »

No právě. Zkusím se zeptat někde v servisu. Děkuji za rady
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Hrozná rána a škubání při rozjezdu

Příspěvek od noxik600 »

A co to vzít z druhé strany?
Nebyla ta rána od výfuku? Mohlo to prdnout tam, vysypat se katak...
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Crowley
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 02.02.2017 13:19
Bydliště: Řež

Re: Hrozná rána a škubání při rozjezdu

Příspěvek od Crowley »

noxik600: To by taky vysvětlovalo tu lambdu, že to nepřežila... A sundat kat nebude takovej problém, jako sundat hlavu, to je pravda.
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Hrozná rána a škubání při rozjezdu

Příspěvek od varok »

Hrozná úleva, záhada vyřešena. Opravené. Nakonec to byla jen spadnutá hadice z filterboxu. Nebylo to vidět, pořád byla jemně nasunutá, ale spona sjela dozadu a stáhnula tu vrapovanou hadici. Poprvé jsem si toho nevšimnul, až dnes jsem před chvílí přijel z práce a zase hrozné skákání, hnus. Tak jsem znovu otevřel kapotu, že ještě mrknu před garáží. No a ta hadice u filtrboxu vyjela úplně dolů a šlo vidět že je spadnutá.
Ta rána asi byla ta mačkací spona, sjela z boxu a bouchlo to. Asi jsem to tam špatně nasadil, když jsem skládal motor po výměně těsnění, jak jsem psal. :oops: Sálo to mimo filterbox a váha vzduchu to asi špatně měřila, ne? Nasadil jsem tu vrapovanou hadici zpátky na filterbox, pojistil tou sponou. Jel to projet a lítá to zase jako po koupi. Ta hadice tam jde dost blbě nasadit, moc tam nedrží.
Ale jsem rád že to byla jen taková prkotina a né něco horšího jako rozvody a nebo těsnění pod hlavou. Za oboje určitě kolem 10 tisíc oprava, to se hodí.
Všem děkuji za snahu pomoci.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“