řazení bez spojky
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 11.04.2012 19:18
řazení bez spojky
zdravím. předem se omlouvám za možná banální dotaz. ale včera jsem si všimla, že se mi najednou, při zařazený trojce, povedlo vyřadit do neutrálu aniž bych sešlápla spojku. párkrát jsem to ještě zkoušela a povedlo se mi to víceméně ze všech rychlostních stupňů. prostě jak mám položenou ruku na řadící páce, tak se najednou vyřadí. gůglila jsem to a dočetla se, že to někdo dělá i záměrně. ale tohle byla spíš náhoda. záměr rozhodně ne. možná je to normální, nevím, ale myslím, že se mi to dřív nestávalo. je "vyčvachtaná" převodovka? co se s tím dělá?
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: řazení bez spojky
Vyradit jde vyzdycky.
Ruka na radici pace nema co delat.
Pak se vyrazovani rychlosti za jizdy nebude dit.
Volant se drzi obema rukama.
Ruka na radici pace nema co delat.
Pak se vyrazovani rychlosti za jizdy nebude dit.
Volant se drzi obema rukama.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 11.04.2012 19:18
Re: řazení bez spojky
fakt? tak to mě trochu uklidnilo...akorát jsem si toho dřív nevšimla. tak jestli je to jenom tou rukou, tak zaplať bůh!
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: řazení bez spojky
Za předpokladu že tedy se nejedná o "vytahování" rychlosti při zrychlování nebo zpomalování, to by naznačovalo nefunkční silentbloky uložení motoru a převodovky, případně jiné poškození převodovky..
-
- Řidič
- Příspěvky: 145
- Registrován: 02.02.2017 13:19
- Bydliště: Řež
Re: řazení bez spojky
Přesně jak píše mAjA...
Vyřadit kvalt by mělo jít právě tehdy, když převodovka není v záběru, tedy když je sešlápnutá spojka a nebo když se ze zrychlování přechází k brždění motorem. Vtom okamžiku převodovka taky nepřenáší moment.
Pokud jde vytáhnout kvalt i v záběru, a je jedno, jestli roztáčí kola motor, nebo motor kola, je něco špatně. A mohlo by to vést k samovolnému vyskakování rychlostí i bez ruky na páce.
Dělat tohle záměrně chce hodně cviku (a asi i několik převodovek v záloze), člověk musí trefit, kdy se převodovka "uvolní" (lehká část) a pak trefit okamžik, kdy se srovnají otáčky motoru a otáčky převodovky s novým kvaltem. Když se člověk netrefí, tak si může převodovku (ne)pěkně očesat...
Výhody to má dvě - šetří se spojka a řazení je rychlejší. Obojí mělo smysl v dobách, kdy se závodilo s přímo řazenými převodovkami a synchrony byly zbytečná zátěž navíc. Dnes takhle řadí závodní motorky...
Vyřadit kvalt by mělo jít právě tehdy, když převodovka není v záběru, tedy když je sešlápnutá spojka a nebo když se ze zrychlování přechází k brždění motorem. Vtom okamžiku převodovka taky nepřenáší moment.
Pokud jde vytáhnout kvalt i v záběru, a je jedno, jestli roztáčí kola motor, nebo motor kola, je něco špatně. A mohlo by to vést k samovolnému vyskakování rychlostí i bez ruky na páce.
Dělat tohle záměrně chce hodně cviku (a asi i několik převodovek v záloze), člověk musí trefit, kdy se převodovka "uvolní" (lehká část) a pak trefit okamžik, kdy se srovnají otáčky motoru a otáčky převodovky s novým kvaltem. Když se člověk netrefí, tak si může převodovku (ne)pěkně očesat...
Výhody to má dvě - šetří se spojka a řazení je rychlejší. Obojí mělo smysl v dobách, kdy se závodilo s přímo řazenými převodovkami a synchrony byly zbytečná zátěž navíc. Dnes takhle řadí závodní motorky...
Golf mk4 Variant 1.9 TDI
Š Felicia 1.3 MPI
Š Felicia 1.3 MPI