1.6. 16V - chcípání ohřátého motoru
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- Banány
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 19.03.2018 16:23
1.6. 16V - chcípání ohřátého motoru
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, zda někdo nemáte zkušenost s níže uvedenou poruchou.
Koupil jsem G Variant 1.6 16V; rok 3/2000; 224 tisíc km; typ motoru ATN - 77kW.
Autu začnou z ničeho nic najednou při volnoběhu skákat otáčky od 200-1000 a po chvíli chcípne a poté již nejde nastartovat. Dělá to jen na volnoběh. Poprvé se nechal auto asi 15 min odpočinout a poté naskočilo a dojel jsem dalších 80 km domů. Podruhé (cca po měsíci) už jsem nenastratoval. Na roztažení ihned cyhtlo a jelo, při vyřažení chcíplo a opět nešlo nastartovat. Poté se táhlo k mechanikovi a ten čistil škrtící klapku a prý tam i problém v elektronice na ní - kostra. Poté se to stalo opět asi po měsíci, odvezeno k mechanikovi a říkal, že jedno z čidel neukazovalo správný hodnoty tak že ho čistil. Nyní (opět zase asi po 14 dnech ) se to stalo naposled, přijel i s diagnostikou a zjistil, že při startování neukazuje čidlo měření otáček hodnoty.
Pokaždé, když se nechalo auto odpočinout do druhého dne, šlo ihned nastartovat - jednou jsem ujel asi 1 km než to chcíplo a poté mechanik podobě. Nyní proběhla výměna čidla (nesehnal prý jiné než BOSCH takže stálo prý 1900,-). Doufám tedy, že to bude tímto a podaří se problém vyřešit.
Zeptám se ještě na jednu věc. Auto žere ve velkém olej, cca 0,9 L na tisíc km. Vím, že je to běžný problém u těhle motorů a tak se ptám, zda má cenu to nechávat kompletně opravit nebo ne, což říkají skoro všichni. S autem jsem ale spokojenej a není zrezlí. S mechanikem jsem zatím domluvenej na vyndání a rozebrání motoru aby se změřila ovalita atd a zjistilo se, co se dá a nedá udělat. Předpokládám totiž, že jak auto spaluje olej, všechny součástky v kontaktu se spalinama tím dost trpí.
Díky za rady. Moje první auto, tak to víte, ....
chtěl bych se zeptat, zda někdo nemáte zkušenost s níže uvedenou poruchou.
Koupil jsem G Variant 1.6 16V; rok 3/2000; 224 tisíc km; typ motoru ATN - 77kW.
Autu začnou z ničeho nic najednou při volnoběhu skákat otáčky od 200-1000 a po chvíli chcípne a poté již nejde nastartovat. Dělá to jen na volnoběh. Poprvé se nechal auto asi 15 min odpočinout a poté naskočilo a dojel jsem dalších 80 km domů. Podruhé (cca po měsíci) už jsem nenastratoval. Na roztažení ihned cyhtlo a jelo, při vyřažení chcíplo a opět nešlo nastartovat. Poté se táhlo k mechanikovi a ten čistil škrtící klapku a prý tam i problém v elektronice na ní - kostra. Poté se to stalo opět asi po měsíci, odvezeno k mechanikovi a říkal, že jedno z čidel neukazovalo správný hodnoty tak že ho čistil. Nyní (opět zase asi po 14 dnech ) se to stalo naposled, přijel i s diagnostikou a zjistil, že při startování neukazuje čidlo měření otáček hodnoty.
Pokaždé, když se nechalo auto odpočinout do druhého dne, šlo ihned nastartovat - jednou jsem ujel asi 1 km než to chcíplo a poté mechanik podobě. Nyní proběhla výměna čidla (nesehnal prý jiné než BOSCH takže stálo prý 1900,-). Doufám tedy, že to bude tímto a podaří se problém vyřešit.
Zeptám se ještě na jednu věc. Auto žere ve velkém olej, cca 0,9 L na tisíc km. Vím, že je to běžný problém u těhle motorů a tak se ptám, zda má cenu to nechávat kompletně opravit nebo ne, což říkají skoro všichni. S autem jsem ale spokojenej a není zrezlí. S mechanikem jsem zatím domluvenej na vyndání a rozebrání motoru aby se změřila ovalita atd a zjistilo se, co se dá a nedá udělat. Předpokládám totiž, že jak auto spaluje olej, všechny součástky v kontaktu se spalinama tím dost trpí.
Díky za rady. Moje první auto, tak to víte, ....
VW Golf mk4 Variant 1.6 16V ATN
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: 1.6. 16V - chcípání ohřátého motoru
to chcípání většinou dělá hallův snímač otáček na klice (pak je ještě jeden na vačce) (tyto důležitá snímače/čidla je nejlepší dávat originál - replika nebývá vždy výhra) - už si nás tímto pár 16v-čkařů prošlo hold snímače otáček odchází a nepíšou chyby
taková to spotřeba oleje běžná není u žádného motoru - to bude zapečené kroužky, když to už žere tolik - já mám najeto cca 270tkm a žere to tak 1-1,5l na 12 000km
taková to spotřeba oleje běžná není u žádného motoru - to bude zapečené kroužky, když to už žere tolik - já mám najeto cca 270tkm a žere to tak 1-1,5l na 12 000km
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 22.03.2018 19:49, celkem upraveno 1 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- bobo.75
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 22.09.2016 20:36
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
Re: 1.6. 16V - chcípání ohřátého motoru
Ahoj, neviem či poradím, ale otec mal podobný problém síce Opel ale bolo to spôsobené rozpadajúcim katalyzátorom.
VW Sharan 2011, 2.0 TDI 100Kw
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: 1.6. 16V - chcípání ohřátého motoru
ps. příště si dej dotaz do již založeného vlákna o 1.6 16v http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... start=1785" onclick="window.open(this.href);return false;
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- Banány
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 19.03.2018 16:23
Re: 1.6. 16V - chcípání ohřátého motoru
Díky pánové a pardon za nový příspěvek, snažil jsem se hledat a nezakládat "jen tak" nové vlákno.
Snímač mám originál bosch, včera jsem to byl projet a jelo to v pohodě. Tak uvidíme.
Jinak co se týče katalizátoru - ano, předpokládám, že bude totálně KO. Jak to žere ten olej tak když jsem byl na emisích, měl jsem cca 7x a 10x vyšší limity uhlovodíků a oxidu uhelnatého. Mechanik z STK mi radil vyměnit katalyzátor. Jestli půjde motor udělat, tak chci po generálce také sehant lepší (nevím jestli nový, to asi ne) výfuk s katalyzátorem.
Snímač mám originál bosch, včera jsem to byl projet a jelo to v pohodě. Tak uvidíme.
Jinak co se týče katalizátoru - ano, předpokládám, že bude totálně KO. Jak to žere ten olej tak když jsem byl na emisích, měl jsem cca 7x a 10x vyšší limity uhlovodíků a oxidu uhelnatého. Mechanik z STK mi radil vyměnit katalyzátor. Jestli půjde motor udělat, tak chci po generálce také sehant lepší (nevím jestli nový, to asi ne) výfuk s katalyzátorem.
VW Golf mk4 Variant 1.6 16V ATN
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: 1.6. 16V - chcípání ohřátého motoru
hlavně nedávej replikovej katalyzátor má dost udělat pak emise a většinou ho i lambda vyhodnotí, že má nízkou účinnost
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- Banány
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 19.03.2018 16:23
Re: 1.6. 16V - chcípání ohřátého motoru
Zdravím, tak dnes opět to samé. Ačkoliv jsem auto byl (hned po výměně čidla) řádně projet a dnes jsem cestou tam v pohodě dojel, cestou zpět jsem na přechodu chcípl. Naštěstí to znovu chytlo a dojel jsem alespoň někam, kde jsem mohl zaparkovat (nutno držet manuálně pedálem plynu v otáčkách).
Minulý týden vyměněno čidlo otáček za fungl nové. Nakonec jsme se domluvili s mechanikem, že si to odveze a udělá ten motor.
Chci se Vás zeptat, dá se vymáhat po prodejci nějaká částka za promlčení této vady? V kupní smlouvě mám u všech součástí automobilu, jen že odpovídá stáří vozu, zamlčel mi však fakt, že auto žere takto nadměrné množství oleje a navíc trpý touto vadou, o které musel vědět. Pokud nepůjde motor opravit, pak mi tím pádem prodal rozbité auto bez možnosti opravy. Co si myslíte?
Díky.
Minulý týden vyměněno čidlo otáček za fungl nové. Nakonec jsme se domluvili s mechanikem, že si to odveze a udělá ten motor.
Chci se Vás zeptat, dá se vymáhat po prodejci nějaká částka za promlčení této vady? V kupní smlouvě mám u všech součástí automobilu, jen že odpovídá stáří vozu, zamlčel mi však fakt, že auto žere takto nadměrné množství oleje a navíc trpý touto vadou, o které musel vědět. Pokud nepůjde motor opravit, pak mi tím pádem prodal rozbité auto bez možnosti opravy. Co si myslíte?
Díky.
VW Golf mk4 Variant 1.6 16V ATN
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: 1.6. 16V - chcípání ohřátého motoru
1L oleje na 1000km je už fakt dost.mě to kdysi bralo asi 3L na 15tis.km,pomohlo mi tankování N 98 a dnes skoro nic nebere.Mám 256tis.km
Jinak jestli je to skrytá vada se zeptej nějakýho právníka,bude nejlíp vědět..,stáří auta,kupní cena,co je ve smlouvě.
Jinak jestli je to skrytá vada se zeptej nějakýho právníka,bude nejlíp vědět..,stáří auta,kupní cena,co je ve smlouvě.
- Plague
- Řidič
- Příspěvky: 180
- Registrován: 05.10.2016 20:12
- Bydliště: Brno
Re: 1.6. 16V - chcípání ohřátého motoru
Nedávno otec prodával auto a řešili jsme skrytou vadu (reklamaci). Pokud to není ve smlouvě tak se to reklamovat dá, pokud ve smlouvě není, že se kupuje "jak stojí a leží" (on je to dokonce právnický pojem), tak se reklamace řešit musí půl roku od prodeje. Stačí aby mechanik sepsal co je špatně a to pak doručit prodejci a on má měsíc na to, aby problém vyřešil.
Jakmile to ale spravíš bez předchozí reklamace a souhlasu prodávajícího s tím, že si to opravíš a on to proplatí, tak máš smůlu.
Jakmile to ale spravíš bez předchozí reklamace a souhlasu prodávajícího s tím, že si to opravíš a on to proplatí, tak máš smůlu.
- Banány
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 19.03.2018 16:23
Re: 1.6. 16V - chcípání ohřátého motoru
Zdravím, tak máme rozebráno.
Výfukové ventily jsou prý KO a 2. válec měl v háji kroužky. Přikládám pár fotek.
Prosím vás, chtěl bych znát váš názor na soupis co všechno by mechanik vyměnil. Vím, že když to nevidíte, nemůžete říct, jestli je to potřeba ale spíš ze zkušeností co se vyplatí udělat atd.
Nebudu zde vypisovt věci netýkající se motoru a taky běžné výměny (spojka + těsnění pod hlavu atd.) Mimo nové ventily - jak výfukové tak sací (uvádí 1800,- a 1500,-) by chtěl vyměnit i vahadla a hydroštely + vodítka ventilů. U této položky má cenu 8100,- což mě trošku překvapilo ze dvou důvodů. Za prvé, když jsem si s ním volal tak neříkal, že by toto bylo potřeba a za druhé motor neklepal. Další věc je ta, že pokud vím, toto se dá vyměnit i bez vyndavání motoru a dá se to udělat zhora, takže kdykoliv. Otázka tedy zní, jít do toho?
Jinak válce jsou naštěstí úplně v pohodě, žádná ani sebemenší drážka, nikde nic. Ovalitu nevím jestli měřil ale tlaky měřil a netěsnil jen ten 2. válec.
Soupis níže
tesneni pod hlavu.....................1100,-
ventily+tesneni
vyfukove.................................1776
sací..........................................1520
vodítka +hydrostosy................8100
kroužky pístní .........................1400,-
symerinky, klika, vačka ..........1300,-
rozvody +vodní pumpa.............4200,-
olej, filtry.......................................1000,-
svíčky.............................................400,-
lamela +spojková sada............2100,-
Díky za názor.
Výfukové ventily jsou prý KO a 2. válec měl v háji kroužky. Přikládám pár fotek.
Prosím vás, chtěl bych znát váš názor na soupis co všechno by mechanik vyměnil. Vím, že když to nevidíte, nemůžete říct, jestli je to potřeba ale spíš ze zkušeností co se vyplatí udělat atd.
Nebudu zde vypisovt věci netýkající se motoru a taky běžné výměny (spojka + těsnění pod hlavu atd.) Mimo nové ventily - jak výfukové tak sací (uvádí 1800,- a 1500,-) by chtěl vyměnit i vahadla a hydroštely + vodítka ventilů. U této položky má cenu 8100,- což mě trošku překvapilo ze dvou důvodů. Za prvé, když jsem si s ním volal tak neříkal, že by toto bylo potřeba a za druhé motor neklepal. Další věc je ta, že pokud vím, toto se dá vyměnit i bez vyndavání motoru a dá se to udělat zhora, takže kdykoliv. Otázka tedy zní, jít do toho?
Jinak válce jsou naštěstí úplně v pohodě, žádná ani sebemenší drážka, nikde nic. Ovalitu nevím jestli měřil ale tlaky měřil a netěsnil jen ten 2. válec.
Soupis níže
tesneni pod hlavu.....................1100,-
ventily+tesneni
vyfukove.................................1776
sací..........................................1520
vodítka +hydrostosy................8100
kroužky pístní .........................1400,-
symerinky, klika, vačka ..........1300,-
rozvody +vodní pumpa.............4200,-
olej, filtry.......................................1000,-
svíčky.............................................400,-
lamela +spojková sada............2100,-
Díky za názor.
VW Golf mk4 Variant 1.6 16V ATN
- Banány
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 19.03.2018 16:23
Re: 1.6. 16V - chcípání ohřátého motoru
Zdravím, tak jsem se "posunul" po těch pár měsících zase v před.
Bylo vyměněno výše uvedené, a po zajíždění nejdřív odešel (patrně) kabel u 3 svíčky, takže to jelo na 3 válce. Po výměně jsem zase ujel ani né 50 km a opět při vyřazení chíplo. Při pokusu o nastartování to jelo jako kdyby na jeden válec a otáčky kosílali někde memzi nulou a 200, na plyn nereagoval a po chvilce chcípl. Volal jsem mechanikovi a ten mi poradil odpojit baterii. Nechal jsem to asi 5 minut a auto poté ihned naskočilo a držo otáčky. Dojel jsem s tím cca dalších 50 km. V tu chvíli jsem si ale všiml, že se mi po zařazený rychlosti a poté sešlapnutím pedálu vyvaluje modrej dým z vejfuku. Poté mi to ještě jednou takto chcíplo, jelo to na někdy na 3 válce. Poté jsem zjistil, že to sebralo za těch 100 km co jsem cca ujel asi 0,5 l oleje. V servisu zjistil, že praskl jeden pístní kroužek. Teď s tím jezdím, vše se zdá OK až na houpání otáček na volnoběh. Včera to ještě šlo ale dneska to začalo houpat ještě víc. Při tom poklesu jde velmi cítit jak se zatřeše celý auto.
Přikládám odkaz na videa.
https://www.youtube.com/watch?v=s_7_ocivBs8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=2N48ThzWGCo" onclick="window.open(this.href);return false;
Bylo vyměněno výše uvedené, a po zajíždění nejdřív odešel (patrně) kabel u 3 svíčky, takže to jelo na 3 válce. Po výměně jsem zase ujel ani né 50 km a opět při vyřazení chíplo. Při pokusu o nastartování to jelo jako kdyby na jeden válec a otáčky kosílali někde memzi nulou a 200, na plyn nereagoval a po chvilce chcípl. Volal jsem mechanikovi a ten mi poradil odpojit baterii. Nechal jsem to asi 5 minut a auto poté ihned naskočilo a držo otáčky. Dojel jsem s tím cca dalších 50 km. V tu chvíli jsem si ale všiml, že se mi po zařazený rychlosti a poté sešlapnutím pedálu vyvaluje modrej dým z vejfuku. Poté mi to ještě jednou takto chcíplo, jelo to na někdy na 3 válce. Poté jsem zjistil, že to sebralo za těch 100 km co jsem cca ujel asi 0,5 l oleje. V servisu zjistil, že praskl jeden pístní kroužek. Teď s tím jezdím, vše se zdá OK až na houpání otáček na volnoběh. Včera to ještě šlo ale dneska to začalo houpat ještě víc. Při tom poklesu jde velmi cítit jak se zatřeše celý auto.
Přikládám odkaz na videa.
https://www.youtube.com/watch?v=s_7_ocivBs8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=2N48ThzWGCo" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf mk4 Variant 1.6 16V ATN
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: 1.6. 16V - chcípání ohřátého motoru
nazdár přebrousil jsi sedla ventilu?
- Banány
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 19.03.2018 16:23
Re: 1.6. 16V - chcípání ohřátého motoru
Ahoj, Ano, bylo mi tvrzeno, že byli udělány i sedla. Každopádně, dneska jsem jel za mechanikem, aby to poladil a světe div se, motor běžel +- plynule. Prý nějaká malá odchylka je normální, tak já už nevím.
VW Golf mk4 Variant 1.6 16V ATN
- Banány
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 19.03.2018 16:23
Re: 1.6. 16V - chcípání ohřátého motoru
Zdravím, tak dneska opět chcípl a nešel natočit. Po předchozím triku odpojení baterie napoporvé nechytl, napodruhé po delším startování chytl a pěkně držel otáčky. Dojel jsem domu a u místního mechanika nechal napojit jednotku a vyskočila chyba
17961 barometric / manifold pressure signals: implausible correlation : p1553
díky za rady.
17961 barometric / manifold pressure signals: implausible correlation : p1553
díky za rady.
VW Golf mk4 Variant 1.6 16V ATN