G4 1.6 SR - jaký olej

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Tadeáš Fořt
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 21.03.2018 08:32
Bydliště: Praha

G4 1.6 SR - jaký olej

Příspěvek od Tadeáš Fořt »

Krásný dobrý den klubáci,
Tohle je muj první příspěvek a je mi jasný, že se něco z toho už nějak řešilo, ale než na mě budete křičet - odpověď na svoji otázku jsem nenašel a vlastně je jich víc, tak si dovoluji tohle téma obnovit :twisted:
Ale k věci. Klasicky mi tahle 1.6 žere olej, ještě v relativně rozumný míře - zatím dolejvaný 3l po víc jak 3tkm. Nicméně i tak uvažuju, že bych motoru udělal dobře. Standard je do každý nádrže VIF, chci ale i vyměnit olej. Teď je tam nějaká noname 10w40, která motor při těhle mrazech co byly dost potrápila a v -10 sice naskočil bez větších problémů, ale bez přidání plynu chcípnul. Potom do ohřátí doooost vibroval, tuhle kulturu chodu bych připisoval jak 8v technice, tak zejména ale tomu oleji. Samozřejmě nevim, jestli to chcípání způsobil hustej olej nebo něco jinýho, zas má člověk strach do takhle starýho auta a motoru nějak víc rejpat :lol:
Uvažuju nad 5w50 nebo 5w40 max life. 50 by se mi zdála super, páčto by únik oleje měla ještě snížit, nicméně jsem nikde nenašel žádnou, která by měla 502 specifikaci. Máte s touhle SAE někdo zkušenosti? Doporučení na značku? Pomáhá? Lítám často po dálnici na chatu, motor táhne solidně, tak tomu i docela nakládám, třeba by mu tahle hustší verze nechutnala tolik, páčto 10w40 jako dálniční sváču miluje. :blush:
Co se týče tý 5w40 u těch už jsem 502 našel, zalíbil se mi MaxLife a celkově mi přijde rozumný ji tam hodit i vzhledem k tomu, že věčně někde courám po městě (Praha), takže (studený) starty autí zažívá dost často.
No a v neposlední řadě, nebude motoru tahle náhlá změna vlastností oleje ňák vadit? (vim, otázka spíš na křišťálovou kouli asi..)
Teda, babo raď? Jaký máte zkušenosti a tipy vy?
Další věc je, že budu muset dolejt/vyměnit chladicí kapalinu. V nádrže je furt barevně OK červená G12. Auto má natočeno skoro 300. Má smysl udělat coolant flush nebo je to zbytečnej oser? Auto i v zimě ohřátý rychle.
A poslední věc - tuhle mi začalo pěnit servo, docela hučet a řízení se mi zdálo místama až extrémně lehký a cukalo při vracení se z rejdu. Koukal sem do nádržky, tam pod minimem, koupil jsem 004000 hydraulickej olej (zelenej), dolil deci, vytáhnu risku, měřim, otřu... A tuhle koukám, že olej je ve výsledku žlutej 8O ... Auto 10 let pod stejnym majitelem, červenou m*dku tam snad nikdo nelil. Podezření mám na čerpadlo. Teď ale nevim, jestli čekat, až zdechne. Nebo jestli preventivně vyměnit olej celej (aaa další vojebávky) a děj se vůle boží. Nebo ho vyměnit preventivně rovnou a zjistit, že je KO celý servo. Nemáte někdo zkušenost? Jinak po dolití a uležení je hučení prakticky neslyšitelný, řízení ztěžklo a zdá se mi, že i zpřesnilo. Jestli to je placebo ale netušim.
To je asi všecko, díky všem za postřehy a rady. Auto půjde v půlce dubna na větší servis (tlumiče, čepy, pružiny, geometrie) a dostane se mu odrezovací péče a pak už bude snad na chvílu klid :smoke:
Golf IV, 1.6 SR 74kw /ale jede jak z praku vystřelenej/, r.v. 1998, metalÝza

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: G4 1.6 SR - jaký olej

Příspěvek od varok »

Zdravím: Takže postupně. Servokapalinu bych dal co tam má být, není to zase tak drahé. Já jsem koupil od Febi/Bilstein v zelené láhvi asi 0,5L.
Olej jestli tam je nyní 10W/40, tak bych tam plnou syntetiku 5W/40 nelil, odejde motor. Jestli to papá tolik oleje, dal bych tam nějaký levný. Nejspíše už jsou špatné gufera ventilů v hlavě. Nechte vyměnit a olej to žrát nebude, nebo mnohem méně.

Mám ten samý motor, tak cosi málo jsem už opravoval.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: G4 1.6 SR - jaký olej

Příspěvek od majrek001 »

3l na 3000km nebude guferema to budou už zapečené kroužky.

já liju do 16v 5w-50, ale ten bere tak 2l na 15 000km - tam to jsou gufera na ventilech
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“