Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
sedli01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 118
Registrován: 11.11.2015 21:14
Bydliště: Brno

Re: Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

Příspěvek od sedli01 »

Technickou radu ti nedám, mám sice stejný model, ale problém se startováním jsem neměl.

Ale když si koupíš ojetý auto, sám by sis měl hned po koupi zvládnout vyměnit olej, vyměnit filtry, svíčky, pročistit škrtící klapku a EGR ( zvlášť u tohoto motoru, je lepší ho čistit častějí preventivně ). O rozvodech po koupi nemluvím.

Pochopil jsem to tak, že mechanika něco napadne, tak ti řekne že je problém v tom a ty platíš prachy jemu, platíš prachy za díly a on vydělá dvakrát. Kolik jsi za to auto dal ? Pokusil se zjistit, zda je ten EGR funkční aspoň ? Nebo ta klapka ? Neví, co tomu je, ale očividně vidí, že dokud budeš mít něco v peněžence, tak to z tebe může takto lámat, takže za mě ti radím, vyser se na toho "mechanika" a zajeď do normálního servisu s normálním zázemím, nářadím a diagnostikou.
Amen :)
GIV variant 1.4 16V 55kW 2001; výbava Basic, rozuměj žebrák; doděláno - loketní opěrka, denní svícení, tónovaná skla, disky 16" VW, volant v kůži, centrál na dálku, otevřené sání KN.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

Příspěvek od majrek001 »

u egr máš klasicky konektor, filtr s oplétanou hadičkou a pak kovová trubka co vede od egr až pod klapku a ta bývá zarostlá

egr nemá vliv na start - když zůstane pootevřený tak kolísají otáčky a podobně
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

karroul
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 20.08.2018 10:45

Re: Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

Příspěvek od karroul »

Díky, majrek001, vypadá to, že s EGR je vše v pořádku. Zapomněl jsem, že EGR je už plně elektrický, takže nepotřebuje podtlakovou hadičku. Včera jsem kontroloval svíčky a rovnou je vyměnil. Ne proto, že to tady navrhoval patrabus, ale protože byly úplně v pytli (myslím, že byly ještě původní), ale problém to nijak nevyřešilo.

Spousta lidí na mého mechanika nadává kvůli tomu, jak jsem to tady popisoval, ale řešení nikoho nenapadá a není to jen tak. Když všechny diagnostiky ukazují na EGR, ale EGR je vyměněné za nové, je pravda, že to diagnostika nejspíš jen vyhazuje jako chybu, protože je popletená z něčeho jiného. A startování může být klidně oddělený problém.

Nevím, co za možnosti navíc mají v autorizovaném servisu. Bojím se, že jediné, co udělají, je připojení auta na svou diagnostiku, která z toho bude taky zmatená, a já budu platit jak mourovatej za jejich čas, aniž by se něco vyřešilo. Kdyby šlo prostě jet někam do servisu, kde bych věděl, že mi s jistotou řeknou "je to tímhle", tak se tady neptám na zkušenosti ostatních a jedu rovnou tam.

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

Příspěvek od Graun »

Když si teda psal o tom oleji, napadla mne ještě jedna věc. Měřili Ti někdy kompresní tlaky ve válcích? Ono to může mít souvislost s tím startováním. Pokud budou zmíněné hydroštely prázdné a chvilku trvá než se naplní olejem, tak by mohlo být zapalování tak rozhozené. Startování napodruhé už mají dostatek oleje a pak běží lépe.
Ten úbytek oleje je spojený s opotřebenými guférky na ventilech nebo stíracích píst.kroužcích.
Btw jak vypadaly ty svíčky. Byly zaolejované?

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

karroul
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 20.08.2018 10:45

Re: Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

Příspěvek od karroul »

Dvě svíčky byly zaolejované, dvě ne. To zdůvodnění s hydroštely je podobné tomu, co mi říkal mechanik. Proto navrhoval je vyměnit. Tvoje zdůvodnění je ale trochu jiné. Jak komplikované je vyměnit opotřebené guférky na ventilech a stíracích píst. kroužcích a co se musí všechno udělat zároveň s tím? Sorry, to už je pro mě vyšší automobilová. :)

Jo a kompresní tlaky na válcích nikdo neměřil.

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

Příspěvek od Graun »

Bohužel to je už malá GO, pokud by se dělaly ty píst.kruhy. To musí jít hlava dolů a s tím se řeší i plno dalších věcí (těsnění, srovnání hlavy vč. odtlakování, výměny guferek, frézování ventil.sedel). Taky jsem si tím prošel, ale auto jezdí jak má a olej to nebere. Vím, že někteří tady řešili pouze gufera, ale po čase stejně dodělávali i kruhy. Otázkou je, zda si chceš auto ještě nějakou dobu nechat. Do motoru patří plná syntetika (5W30 nebo 40), ale někdo i řešil přechod na polosynt. (10W40), aby zamezil tomu snadnému odtékání oleje z hydroštelů nebo spotřebě. Je to však pouze přechodný stav (maskování před prodejem).
Já měl teda jednu svíčku kompletně od oleje (4 válec - úplně vpravo), tam byly prasklé píst.kruhy. Auto mělo 190k a z výfuku olej přímo prskal, takže u Tebe to bude nejspíše stočené o 30-50k. Na tom však nesejde kolik je na tachometru.



Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1536
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

Příspěvek od varok »

Co mají hydroštely společné se zapalováním? Doteď jsem myslel, že u starých aut se ručně nastavila nějaká vůle ventilů a hotové. U novějších vymysleli právě ty hydroštely, které nastaví vůli ventilů pomocí tlaku oleje.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
patrabus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 143
Registrován: 21.11.2015 12:51
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

Příspěvek od patrabus »

Co se týče oleje, já tam leju 5w40 od VW. Předtím 10w40, motor už ma menší GO za sebou - papal olej.
Golf 4 1.4 Generation Techno Blue, ESP, Climatronic, Winter Packet, Polodot, Mlhovky, nově denní svícení Hella
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 4#p3200314" onclick="window.open(this.href);return false;

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

Příspěvek od Graun »

Varok: Mají společného hodně. Ony totiž mají za úkol regulovat ventilové a rozvodové vůle a pokud tam není správný tlak, tak nejsou správně dovřené/načasované. Proto by to mohlo napoprvé chcípnout (pouze hypotéza).

Odesláno z mého BTV-W09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1536
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

Příspěvek od varok »

I rozvody? Aha, tak to potom ano. Já myslel že to šteluje jen ventily.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

karroul
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 20.08.2018 10:45

Re: Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

Příspěvek od karroul »

Tak pánové, nechci to zakřiknout, ale myslím, že problém s dvojitým startováním byl vyřešen tím nejnepravděpodobnějším způsobem. O víkendu jsem si vzal druhej klíček, protože ten "hlavní" u sebe měla manželka. Zní to neuvěřitelně, ale Golf od té doby startuje vždycky napoprvé.

Předtím žádné chyby v diagnostice týkající se klíče, kontrolka imobilizéru během problému ani neblikla, nikdy žádný problém s odemykáním, který by naznačil, že je třeba něco s baterkou klíče (i když to by nemělo mít vliv). Nevím, jestli se mám teď radovat nebo mlátit hlavou o stěnu.

Zbývá mi vyřešit problém s EGR, což může být jen tím přehráním ŘJ, ale měli jste pravdu, že EGR nemá se startováním nadvakrát zjevně nic společného.

Už chápu to heslo "Modern cars - it's all witchcraft and wizardry."

Uživatelský avatar
patrabus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 143
Registrován: 21.11.2015 12:51
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

Příspěvek od patrabus »

Mě zase s klíčkem stala podivná věc v tom, že mi asi vybil baterku. Rozebíral jsem ho(mám vystřelovák), pak jsem ho spároval s autem dle manuálu(odemknutím auta mechanicky), přičemž jsem rovnou vzal na zkoušku i druhý klíček, jak to v něm vypadá s aku. No a za 3 dny baterka komplet vymlácená. Vím, že světla jsem svítit nenechal... Jindy i po 14 dnech startuje hned. Holt každý auti je unikát
Golf 4 1.4 Generation Techno Blue, ESP, Climatronic, Winter Packet, Polodot, Mlhovky, nově denní svícení Hella
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 4#p3200314" onclick="window.open(this.href);return false;

karroul
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 20.08.2018 10:45

Re: Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

Příspěvek od karroul »

Dám vědět, kdyby se ukázalo, že to tím nebylo (což čekám každým dnem, ale zatím to funguje). A pak taky co bylo potřeba udělat s tím EGR.

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

Příspěvek od Graun »

Já mám zkušenost takovou, že nic nezmizí jen tak a pak se to projeví v nejméně vhodnou dobu. Je to zajímavé co píšeš, skoro bych řekl, že budeš mít v tom klíčku nějaký "vadný" čip od immo.
Uvidíš sám.
Ten olej bych moc nepodceňoval, pokud však to auto nechceš poslat dále.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
flanel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 326
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Motor startuje až napodruhé (Golf 1.4 16V)

Příspěvek od flanel »

Ahoj, nějaký výsledek - oprava? Díky za reakci

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“