Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem - |VYŘEŠENO|
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem - |VYŘEŠENO|
Ahoj,
cca rok a půl vlastním Golfa 4 1.6 16V rv.2000.
Kod motoru ATN, najeto 181 000km.
Motor žere olej 1L/1000km, to vím a chystám se udělat GO, ovšem v poslední době se začaly objevovat různé problémy s motorem.
Začalo to tím, že motor na volnoběh občas cukal, zvláště po tom, co se auto více ohřálo.
Tento problém zdá se vyřešilo vyčištění škrtící klapky, od té doby byl na chvíli klid.
SuperVAG taktéž neukázal žádné problémy, co se motoru týče.
Ovšem teď k aktuální závadě:
Místo cukání na volnoběh mi auto začalo občas cukat při přidání plynu z volnoběhu, tak si cca 2x cuklo a jelo zas dál, dokud jsem nesundal úplně nohu z plynu a zas nepřidal z volnoběhu.
Dnes jsem jel do města - cca 12 km a auto začalo tak v půlce cesty cukat (když se ohřálo), docela jsem mu šlapal.
Dojel jsem na parkoviště a něž jsem stačil dojet na parkovací místo motor chcípnul a nedal se znovu nastartovat, zkoušeno několikrát. Točíl v pohodě, vypadalo to ,že naskočí, ale ihned to zase zdechlo.
nechal jsem ho cca 10 minut bejt a pak naskočil v pořádku. Zaparkoval jsem a po cca 2h jsem jel zpět.
Auto jelo skvěle, vše v pořádku, žádné cukání a tak mi nejde do hlavy, čím by to mohlo být, když ani nehlásí žádnou chybu a SuperVAG v servisu (žádná china VAG) nevidí žádnou chybu.
Budu moc rád za jakékoliv rady
Mnohokrát děkuji.
cca rok a půl vlastním Golfa 4 1.6 16V rv.2000.
Kod motoru ATN, najeto 181 000km.
Motor žere olej 1L/1000km, to vím a chystám se udělat GO, ovšem v poslední době se začaly objevovat různé problémy s motorem.
Začalo to tím, že motor na volnoběh občas cukal, zvláště po tom, co se auto více ohřálo.
Tento problém zdá se vyřešilo vyčištění škrtící klapky, od té doby byl na chvíli klid.
SuperVAG taktéž neukázal žádné problémy, co se motoru týče.
Ovšem teď k aktuální závadě:
Místo cukání na volnoběh mi auto začalo občas cukat při přidání plynu z volnoběhu, tak si cca 2x cuklo a jelo zas dál, dokud jsem nesundal úplně nohu z plynu a zas nepřidal z volnoběhu.
Dnes jsem jel do města - cca 12 km a auto začalo tak v půlce cesty cukat (když se ohřálo), docela jsem mu šlapal.
Dojel jsem na parkoviště a něž jsem stačil dojet na parkovací místo motor chcípnul a nedal se znovu nastartovat, zkoušeno několikrát. Točíl v pohodě, vypadalo to ,že naskočí, ale ihned to zase zdechlo.
nechal jsem ho cca 10 minut bejt a pak naskočil v pořádku. Zaparkoval jsem a po cca 2h jsem jel zpět.
Auto jelo skvěle, vše v pořádku, žádné cukání a tak mi nejde do hlavy, čím by to mohlo být, když ani nehlásí žádnou chybu a SuperVAG v servisu (žádná china VAG) nevidí žádnou chybu.
Budu moc rád za jakékoliv rady
Mnohokrát děkuji.
Naposledy upravil(a) One_Zero dne 12.11.2019 20:44, celkem upraveno 4 x.
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Golf 4 1.6.16V (2000) - nahodilé problémy s motorem
Nepozoruješ při tak velké spotřebě oleje, že by Ti ten olej přímo prskal z výfuku ve formě kapiček? Ono je možné, že Ti olej zaplnil jak katalyzátor, tak i zničil lambda sondu, která má vliv na chod motoru.
Další věcí u tohoto motoru je to slavné eko udělátko EGR. Bylo to vyčištěné?
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Další věcí u tohoto motoru je to slavné eko udělátko EGR. Bylo to vyčištěné?
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Golf 4 1.6.16V (2000) - nahodilé problémy s motorem
to nemá ani cenu dělat GO motoru to 50 000,- nespraví pokud to uděláš pořádně a ne jen na oko výměna pístních kroužku a oprava hlavy - to spíš sežeň jiný motor - moc se mi nezdá taková spotřeba oleje ve 180tkm to asi bude reálně trošku jiná hodnota - mě začal brát olej ve 220tkm a to byl něco stočený
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf 4 1.6.16V (2000) - nahodilé problémy s motorem
Ahoj, díky moc za reakce.
EGR čištěn nebyl - zkusím vyčistit.
Co se týče lambdy, tak ty byly testovány a VAG ukázal bez závad.
K autu mám servisní knížku, ale osobně už také počtu najetých KM nevěřím.
olej z výfuku jsem nepozoroval.
EGR čištěn nebyl - zkusím vyčistit.
Co se týče lambdy, tak ty byly testovány a VAG ukázal bez závad.
K autu mám servisní knížku, ale osobně už také počtu najetých KM nevěřím.
olej z výfuku jsem nepozoroval.
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Golf 4 1.6.16V (2000) - nahodilé problémy s motorem
hlavní je sledovat měřená data - to že není uložená chyba neznamená, že funguje správně
zdechání má na svědomí většinou čidla otáček klika/vačka, ale v tvém případě těžko odhadovat
zdechání má na svědomí většinou čidla otáček klika/vačka, ale v tvém případě těžko odhadovat
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf 4 1.6.16V (2000) - nahodilé problémy s motorem
Přes superVAG jsme dělali kompletní test a sledovali hodnoty, vše vypadalo dobře.
Začnu teda vyčištěním EGR.
Jinak taky vyměním vzduch. filtr, aktuálně je tam MANN-FILTER C 4287/2, mám koupit stejný, nebo vybrat něco jiného? Díky.
Co se týče motoru, našel jsem : https://www.sbazar.cz/1nahradnidilyklad ... -aus-77-kw" onclick="window.open(this.href);return false;
otázka je, aby to nežralo olej taky...
Začnu teda vyčištěním EGR.
Jinak taky vyměním vzduch. filtr, aktuálně je tam MANN-FILTER C 4287/2, mám koupit stejný, nebo vybrat něco jiného? Díky.
Co se týče motoru, našel jsem : https://www.sbazar.cz/1nahradnidilyklad ... -aus-77-kw" onclick="window.open(this.href);return false;
otázka je, aby to nežralo olej taky...
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Golf 4 1.6.16V (2000) - nahodilé problémy s motorem
No já nechal dělat pístní kruhy, hlavu plus všechna potřebná těsnění a vyšlo to na necelých 15k.
Co se týče těch snímačů vačka/klikovka, tak mně to spíše nešlo nastartovat než, aby to chcípalo.
Bralo mi to přes litr oleje na necelý tisíc km a při přidání otáček to z výfuku prskalo olej -prasklé píst.kruhy, lambda byla tím olejem "otrávená". To mělo vliv na špatný chod motoru.
Dneska to jezdí bez chyb (217k km).
Druhý motor může mít stejný problém a pak se stejně musí udělat GO také.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Co se týče těch snímačů vačka/klikovka, tak mně to spíše nešlo nastartovat než, aby to chcípalo.
Bralo mi to přes litr oleje na necelý tisíc km a při přidání otáček to z výfuku prskalo olej -prasklé píst.kruhy, lambda byla tím olejem "otrávená". To mělo vliv na špatný chod motoru.
Dneska to jezdí bez chyb (217k km).
Druhý motor může mít stejný problém a pak se stejně musí udělat GO také.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf 4 1.6.16V (2000) - nahodilé problémy s motorem
No auto hulí víc, než diesel.
Připravuji se na komplet přetěsnění motoru, zatím všem děkuji za rady.
Potom jsem napíšu, jak jsem postupoval a kolik to stálo.
Jak jsem dnes zjistil, odešel i kompresor klimy. a ještě mě čeká výměna kladek , který mají dost velkou vůli.
Připravuji se na komplet přetěsnění motoru, zatím všem děkuji za rady.
Potom jsem napíšu, jak jsem postupoval a kolik to stálo.
Jak jsem dnes zjistil, odešel i kompresor klimy. a ještě mě čeká výměna kladek , který mají dost velkou vůli.
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10165
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Golf 4 1.6.16V (2000) - nahodilé problémy s motorem
oplati se ti to?
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf 4 1.6.16V (2000) - nahodilé problémy s motorem
To auto mám strašně rád a líbí se mi (barva LW5Y)a navíc jsem ho po koupi dával dokupy kompletně (až na motor), takže na něm není kapka rzi, spodek kompletně bez rzi, udělaný dutiny, prahy, vše ok. jsou dělaný brzdy atd a na autě vše funguje.
Jinak prosím o doporučení svíček, v cenách jsou dost rozdíly.
Kod motoru ATN
Díky.
Jinak prosím o doporučení svíček, v cenách jsou dost rozdíly.
Kod motoru ATN
Díky.
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
- patrabus
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 21.11.2015 12:51
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf 4 1.6.16V (2000) - nahodilé problémy s motorem
LW5Y/Technoblau - Generation?
Golf 4 1.4 Generation Techno Blue, ESP, Climatronic, Winter Packet, Polodot, Mlhovky, nově denní svícení Hella
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 4#p3200314" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 4#p3200314" onclick="window.open(this.href);return false;
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Golf 4 1.6.16V (2000) - nahodilé problémy s motorem
svíčky určitě NGK jednobod
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf 4 1.6.16V (2000) - nahodilé problémy s motorem
Patrabus: ano, přesně tak, edice generation, lw5y technoblau
Majrek001: díky, vezmu je.
Odesláno z mého Moto Z2 Play pomocí Tapatalk
Majrek001: díky, vezmu je.
Odesláno z mého Moto Z2 Play pomocí Tapatalk
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf 4 1.6.16V (2000) - nahodilé problémy s motorem
vzal jsem NGK BKUR6ET-10.majrek001 píše:svíčky určitě NGK jednobod
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 2000) - nahodilé problémy s motorem
Ahoj, tak EGR a trubky vyčištěny, uvidíme, jak se bude auto chovat.
Zasraný to teda bylo slušně.
Odesláno z mého Moto Z2 Play pomocí Tapatalk
Zasraný to teda bylo slušně.
Odesláno z mého Moto Z2 Play pomocí Tapatalk
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)