klepanie ventilov?

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
shaft.cz
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2357
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: klepanie ventilov?

Příspěvek od shaft.cz »

chlapi a jak se to presne pozna to klepani? :oops:

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: klepanie ventilov?

Příspěvek od bifur »

shaft.cz píše:chlapi a jak se to presne pozna to klepani? :oops:
Proste pocujes ako tie ventily zvonia. Robi to pri nizkych otackach ked pridas plyn alebo aj v strednych ked prudko pridas.. Proste zachrochce. Vsetci co mali stare skodovky to urcite poznaju..

bobik.cz
Člen klubu
Příspěvky: 49
Registrován: 08.01.2008 03:28
Bydliště: Vysočina

Re: klepanie ventilov?

Příspěvek od bobik.cz »

Při kolika otáčkách vám to klepe? 8O :158: A umite kluci správně řadit? :lol: Neroztahujete 3 na 11tis.??? Jen otázka pač ja nic takového naštěstí nepozoruji :wink:
Golfik IV, 1.6 74kw - prodáno
TIGUAN 1.4 TSI_White - R.I.P.

Uživatelský avatar
pelo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie ventilov?

Příspěvek od pelo »

Klepe to hlavne, kdyz mas prilis maly otacky na zarazenou rychlost a pridas plyn. Napriklad, kdyz jedes tech 30km/h, mas zarazenou ctyrku a pridas plyn, tak nez ho roztahnes, tak to klepe. Podle me to neni nic neobvykleho, kdyz podradis na trojku nebo dvojku, tak je klid... Nevim, co tu furt resite, ty rychlosti na prevodovce tam nejsou jen tak, kdyby je nebylo treba, tak by ste tam meli jen petku a zpatecku... Zkuste neco takoveho udelat fabii 1,2 HTP a pak uvidite, co je to klepani, nebo zhasnuti motoru za jizdy :D

A k tem hydrostelum. Po spravnosti je musi byt slyset po nastartovani u studeneho motoru, kdyz jeste nenatahli olej, pak, kdyz se olej natlakuje, by to melo prestat. Pokud klepou i u tepleho motoru, tak zkuste zkontrolovat, jestli mate dost oleje. Treba na mazde mx-3 se to resilo ridsi syntetikou, kdyz se tam nalil ten spravnej olej, tak byl klid. Pokud to mlati moc, tak se musi hydrostely vymenit, ale to je dost drahy a s necim takovym bych pocital nekde za 150000km...

A taky by me zajimalo, co mate furt proti 1,4 55kW. Nemyslim si, ze by byl poddimenzovany. Kdyz s tim jedu ja, tak nema problem pri rozjezdu zahrabat na dvojce na suchym asfaltu. A to nemam zadny galusky ale 205 Dunlop SP WinterSport se skoro novym dezenem, takze si spis myslim, ze na tom proste neumite jezdit. Kdyz tomu motoru tocite ty spravny otacky, tak s nim neni problem a ani spotrebu to nema jako tank, jak tvrdi nekteri(dalnice 5,5 l/100km pri 130-140km/h a mesto za tech 6,9 v lete a kolem 8 v zime) :evil:

Uživatelský avatar
valec1
Profík
Profík
Příspěvky: 1194
Registrován: 24.11.2007 14:00
Kontaktovat uživatele:

Re: klepanie ventilov?

Příspěvek od valec1 »

pelo píše:Klepe to hlavne, kdyz mas prilis maly otacky na zarazenou rychlost a pridas plyn. Napriklad, kdyz jedes tech 30km/h, mas zarazenou ctyrku a pridas plyn, tak nez ho roztahnes, tak to klepe. Podle me to neni nic neobvykleho, kdyz podradis na trojku nebo dvojku, tak je klid... Nevim, co tu furt resite, ty rychlosti na prevodovce tam nejsou jen tak, kdyby je nebylo treba, tak by ste tam meli jen petku a zpatecku... Zkuste neco takoveho udelat fabii 1,2 HTP a pak uvidite, co je to klepani, nebo zhasnuti motoru za jizdy :D

A k tem hydrostelum. Po spravnosti je musi byt slyset po nastartovani u studeneho motoru, kdyz jeste nenatahli olej, pak, kdyz se olej natlakuje, by to melo prestat. Pokud klepou i u tepleho motoru, tak zkuste zkontrolovat, jestli mate dost oleje. Treba na mazde mx-3 se to resilo ridsi syntetikou, kdyz se tam nalil ten spravnej olej, tak byl klid. Pokud to mlati moc, tak se musi hydrostely vymenit, ale to je dost drahy a s necim takovym bych pocital nekde za 150000km...

A taky by me zajimalo, co mate furt proti 1,4 55kW. Nemyslim si, ze by byl poddimenzovany. Kdyz s tim jedu ja, tak nema problem pri rozjezdu zahrabat na dvojce na suchym asfaltu. A to nemam zadny galusky ale 205 Dunlop SP WinterSport se skoro novym dezenem, takze si spis myslim, ze na tom proste neumite jezdit. Kdyz tomu motoru tocite ty spravny otacky, tak s nim neni problem a ani spotrebu to nema jako tank, jak tvrdi nekteri(dalnice 5,5 l/100km pri 130-140km/h a mesto za tech 6,9 v lete a kolem 8 v zime) :evil:
tak tak sem rad ze se nekdo zastal mazliku :D

Uživatelský avatar
breto
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 31.10.2007 23:58

Re: klepanie ventilov?

Příspěvek od breto »

alean píše:
breto píše: Souhlasím s tebou, že kvalitní benzín je potřeba, když beru V Power, nebo jinej s vyšším oktan.č. je to poznat. Z tankování superlevnýho benzínu někdev JZD už sem se vyléčil :idea:
Stejně sem se ale toho klepání nezbavil, není přece normální aby při akceleraci z 50km/h za 3 klepaly ventily...
Poslední teorie co by to mohlo být je "hydroštely", nejvíc je to slyšet na studenej motor, tak 1 až 2 min. než se to uklidní /to je moc, normální je spíš několik vteřin. To "semtamklepání" při akceleraci by se s tím snad mohlo vyřešit taky. :?
normální mi to nepřipadá,nesmí to klepat vůbec :wink:

ok, to máš pravdu, pokud je to zahřátý nesmí to klepat. Při startu studenýho motoru ovšem chvilku trvá než se olej dostane všude, takže to může být trochu slyšet. Vzhledem k tomu, že jsou hydroštely až nahoře, pár vteřin to veme. /potvrzeno mechanikem

Uživatelský avatar
breto
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 31.10.2007 23:58

Re: klepanie ventilov?

Příspěvek od breto »

bobik.cz píše:Při kolika otáčkách vám to klepe? 8O :158: A umite kluci správně řadit? :lol: Neroztahujete 3 na 11tis.??? Jen otázka pač ja nic takového naštěstí nepozoruji :wink:

:lol: ňákej vtipnej hned po ránu, ale jak vidíš, je nás víc co to řeší. Taky sem si nejdřív myslel, že je to nohama
:)

Uživatelský avatar
danopanci
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slovensko

Re: klepanie ventilov?

Příspěvek od danopanci »

VALEC 1 - OK. Chlapci asi majú pomýlené čo je klepanie a detonácia

Uživatelský avatar
shaft.cz
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2357
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: klepanie ventilov?

Příspěvek od shaft.cz »

bifur píše:
shaft.cz píše:chlapi a jak se to presne pozna to klepani? :oops:
Proste pocujes ako tie ventily zvonia. Robi to pri nizkych otackach ked pridas plyn alebo aj v strednych ked prudko pridas.. Proste zachrochce. Vsetci co mali stare skodovky to urcite poznaju..
oki takze to cinkani dela jne pri jizde s rychlosti? Na volnobeh ne, me to vydava piskavej zvuk kdyz jedu na maly otacky a stabilne drzim lehounce plyn, kdyz pridam nebo ubereu tak pisteni prestane :)

bobik.cz
Člen klubu
Příspěvky: 49
Registrován: 08.01.2008 03:28
Bydliště: Vysočina

Re: klepanie ventilov?

Příspěvek od bobik.cz »

breto píše:
bobik.cz píše:Při kolika otáčkách vám to klepe? 8O :158: A umite kluci správně řadit? :lol: Neroztahujete 3 na 11tis.??? Jen otázka pač ja nic takového naštěstí nepozoruji :wink:

:lol: ňákej vtipnej hned po ránu, ale jak vidíš, je nás víc co to řeší. Taky sem si nejdřív myslel, že je to nohama
:)

Nechtěl jsem se nikoho dotknout, jen mě zajímalo zda to není jen vaše přehnaná obava 8)
Golfik IV, 1.6 74kw - prodáno
TIGUAN 1.4 TSI_White - R.I.P.

Uživatelský avatar
alean
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1644
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: North Moravia

Re: klepanie ventilov?

Příspěvek od alean »

breto píše:
alean píše: normální mi to nepřipadá,nesmí to klepat vůbec :wink:

ok, to máš pravdu, pokud je to zahřátý nesmí to klepat. Při startu studenýho motoru ovšem chvilku trvá než se olej dostane všude, takže to může být trochu slyšet. Vzhledem k tomu, že jsou hydroštely až nahoře, pár vteřin to veme. /potvrzeno mechanikem
nesmysl,u motoru kde jsou hydroštely vpořádku to nesmí klepnout!

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: klepanie ventilov?

Příspěvek od bifur »

Tak aby sme sa rozumeli, ja viem ze mam ten motor posahany. Mam to potvrdene aj mechanikom ktoremu verim a viem ze ma nenatahuje. Mne ventily zvonia niekedy v celom rozsahu od 1000 az pokial to tocim, cize aj do 4500 rpm. Ale iba za istych okolnosti a chvalabohu nie casto. To ze zazvonia ked idem na 2500 otackach (popripade uz sa mi to stalo aj pri 3000) a slapnem prudsie na plyn vobec neriesim. (inak toto su skor detonacie, ako pisal danopanci..) Auto taha ako ma a ten zvuk v priebehu jednej sekundy ma fakt netrapi. Robilo to viac aut v ktorych som jazdil. Krasne to ilustruje nasa stara felda (je mi jasne ze je to uplne iny typ motoru, ale super posluzi na ilustraciu) ktora ked mala nastavene ventily pri slapnuti na plyn sice nezaklepala, ale ani nezatiahla respektive az po velkom oneskoreni. Ked bol motor uz poriadne rozjazdeny a ventily boli daleko od optimalneho nastavenia, tak sice po slapnuti na plyn zaklepali ventily, ale zatiahla hned a o dost lepsie.. Takto sa mi sprava aj Golfik, sice zazvoni, ale nemam ziadne oneskorenie plynu a taha fakt super. A k tomu vykonu, jasne ze to nie je formula, ale tak ako tu uz niekto pisal, nie je problem zahrabat na dvojke na suchej ceste a na semaforoch som uz vela chrochtakov potrapil.. A so spotrebou 7.5 100% mesto a takou poistkou aku mam som vcelku spokojny..

Uživatelský avatar
Type-17
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 413
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Karviná

Re: klepanie ventilov?

Příspěvek od Type-17 »

to ja mam problem ze kdyz stojim tak na volnobeh mi cvakaji ale kdyz jedu tak je to v pohode. a pry by to mohlo delat ,ze jsou spatne zdvyhatka ventilu.
a taky kdyz jedu 90 na petku, tak pri 2800 zacne vybrovat (hucet) motor a pri 2850 to prestane. dela to jen v techto otackach a to jen zvolna pridavam plyn. a myslim ze to dela i u 3,4, a vzdy ve stejnych ot. tak nevi jestli to taky nedelaji ty ventily.
me vubec nenapada cim by to mohlo bejt. :roll:

Uživatelský avatar
Type-17
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 413
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Karviná

Re: klepanie ventilov?

Příspěvek od Type-17 »

ja taky souhlasim jede to ok. a uz mam na leto pripravene 16" pirelky 6000 215, tak jsem zvedav co to udela
valec1 píše:
pelo píše:Klepe to hlavne, kdyz mas prilis maly otacky na zarazenou rychlost a pridas plyn. Napriklad, kdyz jedes tech 30km/h, mas zarazenou ctyrku a pridas plyn, tak nez ho roztahnes, tak to klepe. Podle me to neni nic neobvykleho, kdyz podradis na trojku nebo dvojku, tak je klid... Nevim, co tu furt resite, ty rychlosti na prevodovce tam nejsou jen tak, kdyby je nebylo treba, tak by ste tam meli jen petku a zpatecku... Zkuste neco takoveho udelat fabii 1,2 HTP a pak uvidite, co je to klepani, nebo zhasnuti motoru za jizdy :D

A k tem hydrostelum. Po spravnosti je musi byt slyset po nastartovani u studeneho motoru, kdyz jeste nenatahli olej, pak, kdyz se olej natlakuje, by to melo prestat. Pokud klepou i u tepleho motoru, tak zkuste zkontrolovat, jestli mate dost oleje. Treba na mazde mx-3 se to resilo ridsi syntetikou, kdyz se tam nalil ten spravnej olej, tak byl klid. Pokud to mlati moc, tak se musi hydrostely vymenit, ale to je dost drahy a s necim takovym bych pocital nekde za 150000km...

A taky by me zajimalo, co mate furt proti 1,4 55kW. Nemyslim si, ze by byl poddimenzovany. Kdyz s tim jedu ja, tak nema problem pri rozjezdu zahrabat na dvojce na suchym asfaltu. A to nemam zadny galusky ale 205 Dunlop SP WinterSport se skoro novym dezenem, takze si spis myslim, ze na tom proste neumite jezdit. Kdyz tomu motoru tocite ty spravny otacky, tak s nim neni problem a ani spotrebu to nema jako tank, jak tvrdi nekteri(dalnice 5,5 l/100km pri 130-140km/h a mesto za tech 6,9 v lete a kolem 8 v zime) :evil:
tak tak sem rad ze se nekdo zastal mazliku :D

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: klepanie ventilov?

Příspěvek od bifur »

Type-17 píše:to ja mam problem ze kdyz stojim tak na volnobeh mi cvakaji ale kdyz jedu tak je to v pohode. a pry by to mohlo delat ,ze jsou spatne zdvyhatka ventilu.
a taky kdyz jedu 90 na petku, tak pri 2800 zacne vybrovat (hucet) motor a pri 2850 to prestane. dela to jen v techto otackach a to jen zvolna pridavam plyn. a myslim ze to dela i u 3,4, a vzdy ve stejnych ot. tak nevi jestli to taky nedelaji ty ventily.
me vubec nenapada cim by to mohlo bejt. :roll:
Ja mam dve "rezonancne zony". Jedna je medzi 900-1000 rpm a druha je medzi cca 2900-3000. Takze 100 km/h je pre mna uplne neunosna rychlost (na 5-ke samozrejme) lebo mi vibruje cele auto. Takze musim ist bud 90 alebo 110. Robi to na vsetkych prevodovych stupnoch. Stve ma aj to ze ked mi zacnu klesat otacky ako sa motor zahrieva, tak to vklzne do tych otacok okolo 900 na prvej krizovatke a huci a trasie ako divoke.. Najlepsie je prejst tieto otacky co najrychlejsie, aby sa motor nestihol uplne rozvibrovat, to len tak trochu zachrochce..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“