Odcházející spojka?

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1545
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Odcházející spojka?

Příspěvek od varok »

Dobrý večer, zajímal by mě názor zkušenějších prosím. Už od koupě vozu mi nějak divně funguje spojka, VW Golf IV, 1,6 AKL 98. Prodejce tvrdil, že je spojka měněná, ale ty lži. Tvrdil to o spoustě věcí a po krátké době vše postupne odchází, takže výměna. Když je motor studený, tak po vyšlápnutí spojky má motor vysoké otáčky, jako by bylo zaseknuté plyn. lanko. Po ohřátí motoru už to nedělá. Potom při studeném i teplém motoru když se rozjíždím, tak při nadřazování z 1 na 2 auto dost trhá. I když ji pouštím opravdu jemně, tak to jde cítit. U vyšších stupňu to nedělá. je to normální nebo je spojka na odchodu? Děkuji
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Odcházející spojka?

Příspěvek od xerxes »

Nazdár no těžko říct v kterých místech zabíra?

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1545
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Odcházející spojka?

Příspěvek od varok »

Hoj, no zabírá asi v půlce pedálu, spíše níže. Ale nevím právě jestli jsou ty projevy normální nebo co by to mohlo způsobovat. Když je studený motor, chytne pěkně na drb, otáčky kolem 1200/min. Ale jak se rozjedu na jedničku, vyšlápnu spojku, tak otáčky zůstanou vyšší, asi kolem 1500, plus mínus. Podobně jako to dělalo u starých š120 se zapnutým sytičem. Jak se motor zahřeje, tak to nedělá. Když startuji naopak teplý motor, tak po naskočení to samo hodně přidá, jako bych sešlápnul plyn a pak se to vrátí na volnoběh. A celou dobu to dost cuká když přeřadím z 1 na 2. Nedělá to jen když to tzv. tahám na spojce, tedy dost přidám plynu a hoooodně pomaloučku pouštím spojku. U vyšších stupňů to nedělám.
Naposledy upravil(a) varok dne 21.05.2019 16:31, celkem upraveno 1 x.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Odcházející spojka?

Příspěvek od xerxes »

bude tam jiný problém teplotní čidlo možná

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Odcházející spojka?

Příspěvek od majrek001 »

taky bych tipoval čidlo teploty chladící kapaliny - případně nějaké netěsnost v sání

spojka to určitě není - u této spojky bere i nová víceméně skoro skoro až nahoře
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1545
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Odcházející spojka?

Příspěvek od varok »

Aha. Čidlo mám asi před půl rokem měněné, koupil jsem schválně originál. Na vagu mi to chyby nepíše žádné a teplota vypadá podobně jako ta na budíku.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Odcházející spojka?

Příspěvek od xerxes »

pokud máš diagnostiku tak mrkni do bloku hodnot hlavní je co jde za teplotu do jednotky motoru

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1545
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Odcházející spojka?

Příspěvek od varok »

Mám problém jako více lidí co tady čtu. Mám tam na více adresách, NĚJAKOU ' teplotu, nevím která je pro ŘJ. Jsou tam 3, dvě bývají stejné a jedna hodně nízká.
Minulý týden jsem zjistil, že to škubání při řazení z 1 na 2 není tak strašné když tolik nevytáčím tu jedničku. Když to opravdu jen jemně rozjedu a hned řadím za 2, tak je to mnohem lepší.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1545
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Odcházející spojka?

Příspěvek od varok »

Ještě bych se prosím rád zeptal. Když píše majrek001, že i nové spojky u těchto motorů zabírají až skoro nahoře, jak tedy poznám že odchází spojka? Bývalý majitel tvrdil že je čersvě vyměněná, ale na to kolik už jsem opravoval věcí, o kterých tvrdil že jsou vyměněné, že tomu nedávám moc procent. Nedávno jsme opravovali s kámošem brzdy. Zkoušel jestli to je dobré a taky se mu zdála spojka u konce. Ale zdá se mi že se to jemně zhoršuje a teď zabírá jakoby až nad půlkou, tedy až skoro nahoře. Při rozjezdu se nedokázal plynule rozjet ani on. Co jsem měl staré střepy fáčka a felicii, tak tak se dalo rozjet nádherně i bez přidání plynu. Berte to prosím trošku s rezervou. Tady musím opravdu dost přidávát plynu a fakt hodně jemně pouštět spojku.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Kaufman
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 02.06.2019 14:28

Re: Odcházející spojka?

Příspěvek od Kaufman »

Mám stejný problém u golfa 1.6 spojka zabírá až od půlky. Musím přidávat více plynu.
Připadám si někdy při rozjezdu na parkovišti jako na startovní čáře rallye.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Odcházející spojka?

Příspěvek od majrek001 »

varok: poznáš to až začne klouzat a přestane vypínat - moje měla nějakých 250 tkm a ještě by tak cca 50tkm dala takže kolem 250 - 300tkm s tím počítat, že je čas

Kaufman: problém to není je to vlastnost - musíš si na to zvyknout a mít větší cit v nohou jako u každého benzína
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1545
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Odcházející spojka?

Příspěvek od varok »

Já už právě jedu přes 250 tisíc. Jak jsem psal, tak už nevěřím ničemu a spojka může být ještě originál. Nebo je měněná, ale nějaký nejlevnější šunt. Vše co je na autě měněné je zn. Topran, to považuji za bláto za pár korun. Děkuji za vysvětlení.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
patrabus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 143
Registrován: 21.11.2015 12:51
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Odcházející spojka?

Příspěvek od patrabus »

1.4, na původní spojce najeto skoro 320k km, zabirala vysoko, vyměněna za novou SACHS, chvilku to zabiralo niz, ale uz je to skoro to samy co ta původní :D Golfy to tak prostě maj, je to o zvyku.
Golf 4 1.4 Generation Techno Blue, ESP, Climatronic, Winter Packet, Polodot, Mlhovky, nově denní svícení Hella
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 4#p3200314" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Odcházející spojka?

Příspěvek od xerxes »

1.4 možná u TDI nebo 1.8t skoro nerealné :wink:

Uživatelský avatar
patrabus
Řidič
Řidič
Příspěvky: 143
Registrován: 21.11.2015 12:51
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Odcházející spojka?

Příspěvek od patrabus »

Tak tazatel pise o 1.6, což bude zabirat stejne jako ta 1.4, takhle jsem to myslel, takze "tyhle" golfy to tak maj
Golf 4 1.4 Generation Techno Blue, ESP, Climatronic, Winter Packet, Polodot, Mlhovky, nově denní svícení Hella
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 4#p3200314" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“