Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat - VYŘEŠENO!!!!

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
Vampir_CZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 20.11.2011 11:16

Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.

Příspěvek od Vampir_CZ »

Podle mě je klapka v pořádku, protože kdyby byla špatná, tak to nevysvětluje stav, že nejde auto potom nastartovat a myslím si že by to hodilo nějakou hlášku. Spíš se asi zaměřím na zapalování,,, možná rozdělovač, svíčky, kabely?
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.

Příspěvek od Graun »

Tvoje volba řešení. Popsal jsem svou zkušenost a i řešení. Pak dej vědět nač si přišel.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
Vampir_CZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 20.11.2011 11:16

Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.

Příspěvek od Vampir_CZ »

Klapku si nemám kde půjčit.

Spíš mě zaráží proč to za studena nedělá a dělá to jen za tepla? Kdyby byla špatná klapka tak by to mělo dělat i za studena ne?
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.

Příspěvek od Graun »

IMHO za tepla se vlivem dilatace roztáhnou spoje a pak to nepracuje jak má. Určitě sis při demontáži všiml jakou konstrukci (jak složitou) má ta regulace klapky a ty uhlík. dráhy se musí časem unavit a přestat snímat.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
Vampir_CZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 20.11.2011 11:16

Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.

Příspěvek od Vampir_CZ »

Prosím, neví někdo login na přizpůsobení volnoběžných otáček ve vagu na motor AKL? 12233 jsem měl na 1.9 TDI, ale ten nefunguje.

Dekuju
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual

Uživatelský avatar
Vampir_CZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 20.11.2011 11:16

Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.

Příspěvek od Vampir_CZ »

Ahoj,

tak problém vyřešen, opravdu to byla škrtící klapka. Vyměněno a vše v pořádku :)
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat.

Příspěvek od Graun »

Sice Ti to chvíli trvalo, abys pochopil co se zde píše, ale nakonec to klaplo
Tak snad to bude dlouho bez závad.

Odesláno z mého BTV-W09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
Vampir_CZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 20.11.2011 11:16

Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat - NEVYŘEŠENO :(

Příspěvek od Vampir_CZ »

No tak jsem se unáhlil s kladnou odpovědí :-D,,, problém přetrvává.... Auto po zahřátí na volnoběh stále cuká. Když ho nechám na volnoběh cca 10 vteřin, tak chcípne a pak nejde nastartovat. Hned potom jsem zkusil jestli hází jiskru a nehází. Takže to kolísání otáček není klapkou, ale podle mě vynechává jiskra. Když nechám auto cca 5 minut v klidu, tak normálně chytne.

Škrtící klapka vyměněna
Zapalovací cívka vyměněna
Čidlo teploty vyměněno
Relé 409 vyměněno

Co dále?
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat - NEVYŘEŠENO :(

Příspěvek od Graun »

Kabely si proměřil? Jaké mají hodnoty odporu? Měly by být do 10kOhm.
Jak je na tom čidlo tepl.vody? Jde mi o hodnoty teploty z kanálů pro budík a pro ŘJ. Jsou stejné?

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
Vampir_CZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 20.11.2011 11:16

Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat - NEVYŘEŠENO :(

Příspěvek od Vampir_CZ »

V jakém kanále to najdu ty hodnoty? Přesně prosím , děkuju

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat - NEVYŘEŠENO :(

Příspěvek od Graun »

Musíš se podívat do motor.jednotky (01) a pak do palubovky (17). Přesné číslo kanálu si nepamatuji, musel bych se na to podívat.
Už se to tady řešilo, asi by se to dalo vyhledat.


Ještě jak tady píšeš o tom startování. Seš si jistý, že to čidlo otáček je ok? Jsou tam dvě, já měnil obě, tak bych se nedivil, kdyby byly špatné.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
Vampir_CZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 20.11.2011 11:16

Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat - NEVYŘEŠENO :(

Příspěvek od Vampir_CZ »

Ted jsem odpojil za běhu to horní čidlo otáček(ten konektor hned vedle prvního vstřiku, kabel jde pod kryt) a nic se nestalo, žádná změna otáček.... jako by se nic nestalo.... Vezmu osciloskop a změřím ho
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual

Uživatelský avatar
Vampir_CZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 20.11.2011 11:16

Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat - NEVYŘEŠENO :(

Příspěvek od Vampir_CZ »

Tak jsem zkusil odpojit čidlo otáček na klice ve chvíli, kdy to nechtělo chytnout a naskočilo to. Sice do nouzáku, ale naskočilo... Takže zkusím vyměnit to čidlo a uvidíme.
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat - NEVYŘEŠENO :(

Příspěvek od Graun »

Tak jak to dopadlo?
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
Vampir_CZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 20.11.2011 11:16

Re: Při volnoběhu lítají otáčky až do chcípnutí, potom nejde nějakou dobu nastartovat - VYŘEŠENO!!!!

Příspěvek od Vampir_CZ »

Tak auto je již 2 týdny bez poruchy a bylo to nakonec to čidlo na klice. Koupil jsem ho za 700,- , vyměnil za 5 minut aniž bych zvedal auto.

Díky za rady a za pomoc. Zbylo mi tu teda jedno funkční palivové relé, čidlo teploty, klapka a zapalovací cívka kdyby někdo chtěl :-D
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999 - Dead
VW Golf 1.6 SR 74KW, AKL 1998 - Actual

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“