1.8t klepání motoru, ztráta tlaku oleje

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
StepanSladky
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 29.05.2019 13:55

1.8t klepání motoru, ztráta tlaku oleje

Příspěvek od StepanSladky »

Zdravím,
mám problém se svým Golfem IV 2001 1.8T AUM, auto má najeto 300 000. Při ostré jízdě se na displeji objevila hláška "nízký tlak oleje - STOP". S autem jsem dojel na neutrál při zhruba 700 otáčkách domu, naštěstí jen nějakých 400 metrů. Z venku bylo slyšet klepání motoru, dieslový zvuk. Auto jsem chcípnul, dolil olej a po 30 min znova nastartoval - ticho. Po několika minutách klidné jízdy jsem znova s autem silněji akceleroval, auto začalo opět klepat, stejná hláška na palubce. Klepání bylo mnohem intenzivnější podruhé. Vím, že tento problém je nejčastěji příčinou "typických závad 1.8T" jako je napínák rozvodového řetězu, ucpaný sací koš, špatný olej atd. Na autě jsem sám vyměnil napínák včetně řetězu (ten byl vytahaný o půl článku) , dále sací koš, svíčky, těsnění víka hlavy, auto dostalo nový olej Castrol 5W40. Po každé výměně zmiňovaného dílu za nový auto běželo jen na volnoběh, maximálně ujelo 100 metrů. Pořád stejná hláška a motor klepe = nemaže. Samozřejmě v horším případě může zvuk znamenat rozlomená kluzná ložiska kliky, zničené ojnice, nebo písty, jak jsem se dočetl v některých forech. Do auta jsem už dal minimálně 10 000,- a neúspěšně, tím pádem bych se vás rád zeptal, zda má smysl dále hledat problém, například vyměnit olejovou pumpu, jelikož mám nyní podezření, že klepavý zvuk dělají hydroštely, jelikož se k nim nedostane žádný olej, zkrátka investovat další peníze s tím, že motor je možná k.o., nebo se začít poohlížet po novém. Myslím, že nový motor a případná další oprava tohohle už vyjde na stejno. Jinak auto mám chvíli, dovezl jsem ho z Nizozemska, najel jsem s ním jen asi 1000km. Od tohoto problému také přibylo oleje ve vzduchovém filtru a škrtící klapce. Včera jsem sundal sací svody, u vstupu do bloku je všude 3mm nános mazu. Sundanými svody se mi otevřel pohled na spoustu hadic pod nimi, jednu vedoucí k housingu olejového filtru jsem rozpojil a byla poměrně dost plná starého oleje, takže hádám, že někde v ohybech, kolenou bude situace ještě horší. Je tedy možné, že tento problém by byl způsoben i těmi zanesenými hadicemi, ale na jejich výměnu si vzhledem k jejich počtu upřímně sám nevěřím, ani na to nemám náladu už. Nebo to mám vyměnit? Chtěl jsem udělat test tlaku oleje, ale jak jistě víte k příčně uloženému motoru 1.8t se k senzoru dá velice špatně dostat a prostor na klíč pro povolení prostě není. Odkaz na video nastartovaného motoru https://www.youtube.com/watch?v=LriiQmKmwNw" onclick="window.open(this.href);return false; . Rád uvítám vaše názory či nápady co by to mohlo být, díky !

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: 1.8t klepání motoru, ztráta tlaku oleje

Příspěvek od 11mAjA11 »

sundal bych vanu a podíval bych se na šalky na ojnicich a klice, podle toho mlácení to bude přidřené dole beztak.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“