Opožděná reakce plynu - dá se nějak řešit?

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Opožděná reakce plynu - dá se nějak řešit?

Příspěvek od tomakecTD »

Sonny píše:Mě to dělá taky :? motor AZD 11/2000. A nijak to nejde vyřešit,bohužel elektronika.těžko si na to zvykám,i na celkový projev motoru.Ty benzíny u VW stojí fakt za prd :roll: ,teda kromě 1.8T.

Asi ano... :?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
syselgt
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 15.08.2011 20:12
Bydliště: Holešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Opožděná reakce plynu - dá se nějak řešit?

Příspěvek od syselgt »

falko1983 píše:Určitě jsi si dal tu práci a trochu si to tady prolezl že?!Těch věcí co to můžou způsobovat je spousta.Pokud chceš aby ti auto šlapalo tak se tomuto motoru musíš věnovat.Do začátku bych udělal techto pár úkonů.
1.vyměnil bych veškeré filtry (pokud 100% nevíš že jsou měněné)
2.vyčistit klapku+ EGR + základní nastavení
3.zkontrolovat zapalovací soustavu svíčky,kabely/cívky (to dle typu motoru ty novější měli cívky na každém válci zvlášť)
4.zkontrolovat čidlo chladící kapaliny+lambdasody (častá závada)
díky moc zkusím to vše hned vyměnit..... :yahoo: jo a co je to ten EGR? :pleasantry:
jo klapka byla zajebaná tak ji budu čistit, ale jak se delá to základní nastavení...?

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Opožděná reakce plynu - dá se nějak řešit?

Příspěvek od falko1983 »

Postup na základní nastavení klapky najdeš ve FAQ.Samo sebou potřebuješ k tomu VAG(autodiagnostika) nenastavuje se to mechanicky ale elektronicky.EGR je ventil zpětného vedení výfukových plynů,probíralo se to tu tolikrát že nebudeš mít moc práce s popisem kde to najdeš atd byli tu i fotky.
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Opožděná reakce plynu - dá se nějak řešit?

Příspěvek od tomakecTD »

Hele, když je ten egr zanesenej a propouští, jaké to má projevy v motoru?? Poradí někdo?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

pinda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 26.07.2008 22:34
Bydliště: Sokolov

Re: Opožděná reakce plynu - dá se nějak řešit?

Příspěvek od pinda »

Ahoj, tak já jsem také udělal jako majrek 001 zaslepení toho otvoru na sacím hrdle(náporové chlazení) a navíc jsem si změřil jednotlivé půměry, tak že : průměr škrtící klapky je 58mm a průměr sání má v nejmenším místě něco kolem 48mm, navedlo mě to k tomu že do filtr boxu jsem vyvrtal 2 otvory o průměru 25mm(pod filtrem) a výsledek je ten že auto reaguje daleko lépe na plyn a i když 2 a 3 rozjíždím od 2000ot tak motor vůbec nezahoupe jako před tím kolem 2500ot a hlavně to jde mnohem lépe do otáček, mám s touto úpravou zatím najeto cca 1500km a i spotřeba šla cca 0,5 l dolů, pravda je ta že ten motor byl docela dýchavyčnej.Jinak jedná se o Toledo II 1,6 16v r.v.2002 - AUS.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Opožděná reakce plynu - dá se nějak řešit?

Příspěvek od majrek001 »

čau a dělal jsi i něco s tou klapkou teplý/studený vzduch to ovládání nejvíc zužuje průměr? já to ovládání vyřezal pryč a klapku dal trvale na studený. tak si říkám jestli mám ještě zkusit přidat pár dír? ale už teď nejde poznat jestli mám zapojený/odpojený egr ventil a před tím to bylo dost poznat jak to začlo tahat od spodu
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 24.08.2011 20:42, celkem upraveno 1 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
syselgt
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 15.08.2011 20:12
Bydliště: Holešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Opožděná reakce plynu - dá se nějak řešit?

Příspěvek od syselgt »

To je v prdeli to auto nemá výkon vezl sem kamoše a mel 66kw forda ,že to škubalo sedačku ...já na 2 plny plyn a nic moc se tak vysmál, že tam bude asi katalyzator v haj... tak newim v pondeli to dam do servisu už na to nemam nervy.

pinda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 26.07.2008 22:34
Bydliště: Sokolov

Re: Opožděná reakce plynu - dá se nějak řešit?

Příspěvek od pinda »

Jo, mám jí vykuchanou, a demontoval jsem i tu hadici na teplý vzduch, takže z obou otvorů mi to saje studený vzduch, ale i tak průměr toho sání má jen cca 50mm a průměr škrtící klapky je 58mm, odstranění klapky na teplý vzduch bylo hodně znát, ale až navrtání děr do air boxu tomu dalo ten správný říz.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Opožděná reakce plynu - dá se nějak řešit?

Příspěvek od tomakecTD »

Mno je to pravda. Ale řekněte mi, proč to z výroby takhle "udusili"? Já odstranil průchodku vzduchu v sání, která byla uprostřed a taky tu hlavní na pravé straně motoru- hlavní stup vzduchu do sání. Taky jsem pernamentně klapku v sání dal na studený vzduch. Samozřejmě že to bylo znát. Jinak otvory jsem tam nevyvrtal, ale je to dobrej nápad asi to taky zkusím. Jinak to auto výkon má. Okolo těch 2tis kdyby si dal plnej s vw motorem a s fordem, vyhraje ford. Ale od 4tis si troufám říct, že ten náš motor opravdu výkon má solidní. Jeďte někdy do pořádnýho kopce rovnýho dlouhýho, dejte 2ku od 1500 ot a plný plyn. Od 3500 ot jakoby u motoru seplo turbo :D Teď to přeháním, ale opravdu to v otáčkách letí velmi slušně. Ale třeba pro mě když sem jezdil hlavně s naftou to byl šok ty nízký otáčky..... :good:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Opožděná reakce plynu - dá se nějak řešit?

Příspěvek od tomakecTD »

http://www.youtube.com/watch?v=_vw1g6zF ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Zdá se, že prodlevu na plynu nemá žádnou!! Má tam více videí a otáčky mu hbitě bez prodlevy jdou za plynem! :good:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
VW.R32
Řidič
Řidič
Příspěvky: 148
Registrován: 07.12.2007 15:06
Bydliště: WEST city

Re: Opožděná reakce plynu - dá se nějak řešit?

Příspěvek od VW.R32 »

Kluci a nemate foto jak kdo to z vas ma udelane???myslim ze by to spoustu lidi ocenilo :wink:

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Opožděná reakce plynu - dá se nějak řešit?

Příspěvek od tomakecTD »

nyni jsem šel ven a natočil můj motor :lol: Jen tak ze srandy aby jste viděli a zhodnotili tu prodlevu, jestli ji máte větší/menší. Vždy šlápnu na plyn, zasyčení, pak otáčky. Otázka tak max půl sekundy. Jak se video zastaví a znovu startuji, oddělal jsem celý filtrbox. Jinak po startu se mi vždy zdá, že to reaguje normálně. Za tepla hůř.

Video :

Jinak mám volnoběh cca 650ot. Z těch ty otáčky blbě jdou nahoru. Co takhle volnoběh zvýšit na 900ot za tepla, bylo by to lepší. Jinak za jízdy tam pocituji jen opravdu malou prodlevu....

Mrkněte a řekněte jak to vidíte :)
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
Banány
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 19.03.2018 16:23

Re: Opožděná reakce plynu - dá se nějak řešit?

Příspěvek od Banány »

Ahoj, dovolím si ještě jednou otevřít toto téma. Mám taky ATN a z toho nevytáčení jsem celkem taky "vytočený" :D
Má tedy cenu řešit sání? Jaké máte zkušenosti se zaslepením EGR ventilu? Díky.
VW Golf mk4 Variant 1.6 16V ATN

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Opožděná reakce plynu - dá se nějak řešit?

Příspěvek od majrek001 »

egr nezaslepíš jednotka si ho hlídá - mě odstavila plynový pedál na ATNku, odezva plynu se dá řešit přemapováním - dělal mi to motorpower..

sání TDI/GTI má určitě smysl řešit - jelikož se dost zlepší průběh od 2000 - 3500ot
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“