problém s Golf IV 1.6 (rok 1999)
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- doubravacek
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.03.2008 18:35
- Bydliště: Plzeň
problém s Golf IV 1.6 (rok 1999)
Ahoj. Mám problém se svým Golfem. Začátkem ledna 2008 jsem koupil Golf IV 1.6, 74kW, 116tis.
1. Při příjezdu domu z autobazaru, cca 220km, mi začala svítit kontrolka oleje. Na měrce nebyla ani kapka, tudíž jsem dolil 2l oleje. Po týdnu mi kontrolka začala znovu svítit.
2. Dal jsem tedy komplet vyměnit olej, filtr, šroub. Všechno v poho.
3. Výměna výfuku na originál sportovní.
4. Asi po 1,5 měsíci mi kontrolka oleje zase začala na chvíli svítit (cca po 500km). Na měrce zase ani kapka.
Tak jsem jel zase do servisu aby mi řekli co s tím. Zvedli auto jestli olej neteče. A nic nenašli. Ani žádná louže po dobu stání nebyla.
4. Takže teď tam mám dolitý zase dva litry oleje a mám to hlídat.
navíc mi palubní počítač ukazuje šílený čísla v aktuální spotřebě. např. spotřeba při stání, na volnoběh je necelých 6l/100km. někdy 7l/100km. při jízdě strašně dlouhá reakce počítače při sešlápnutí plynu.
NEVÍTE CO S TÍM? DÍKY ZA JAKÝKOLIV NÁZOR A POMOC
1. Při příjezdu domu z autobazaru, cca 220km, mi začala svítit kontrolka oleje. Na měrce nebyla ani kapka, tudíž jsem dolil 2l oleje. Po týdnu mi kontrolka začala znovu svítit.
2. Dal jsem tedy komplet vyměnit olej, filtr, šroub. Všechno v poho.
3. Výměna výfuku na originál sportovní.
4. Asi po 1,5 měsíci mi kontrolka oleje zase začala na chvíli svítit (cca po 500km). Na měrce zase ani kapka.
Tak jsem jel zase do servisu aby mi řekli co s tím. Zvedli auto jestli olej neteče. A nic nenašli. Ani žádná louže po dobu stání nebyla.
4. Takže teď tam mám dolitý zase dva litry oleje a mám to hlídat.
navíc mi palubní počítač ukazuje šílený čísla v aktuální spotřebě. např. spotřeba při stání, na volnoběh je necelých 6l/100km. někdy 7l/100km. při jízdě strašně dlouhá reakce počítače při sešlápnutí plynu.
NEVÍTE CO S TÍM? DÍKY ZA JAKÝKOLIV NÁZOR A POMOC
- webside
- Řidič
- Příspěvky: 177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: TečoVWice, Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s Golf IV 1.6 (rok 1999)
kua že by žrout oleje - nespaluješ v motoru i olej? tohle by prověřit jít mělo ... znakem prý bývá i namodralý výfukový kouř ...
- doubravacek
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.03.2008 18:35
- Bydliště: Plzeň
Re: problém s Golf IV 1.6 (rok 1999)
Právě že ne. Žádnej neobvyklej kouř. Chtěl jsem, aby mi někdo udělal diagnostiku, jestli z ní nějak pozná, jestli nespaluju i olej. V servisu jen doplnili olej a mám to hlídat. A u pak se mi na to koukal jeden chlápek, profík na motory. Ten řek, že motor běží v pohodě, vejfuk taky prej kouří normálně. Že ať jezdim, hlídám to a že to chce najet aspon 2tis. km, aby se z toho dal udělat závěr. Když prej bude olej na měrce rychle klesat, tak se mude muset rozebrat motor a všechno něsnění vyměnit.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 21
- Registrován: 24.10.2007 20:33
- Bydliště: Nový Jičín
Re: problém s Golf IV 1.6 (rok 1999)
Jestli jsi to koupil v seriozním bazaru,měl bys dostat minimálně slevu,nebo žádat opravu.Ze zákona máš na to auto nějakou záruku,tak proč ji neuplatnit.
- DworiBak
- VWmaniak
- Příspěvky: 5645
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy-VW City
Re: problém s Golf IV 1.6 (rok 1999)
možná špatný gufera na ventilech přisává to olej
- VW-Tim
- Jezdec
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.09.2007 17:25
- Bydliště: MS kraj
Re: problém s Golf IV 1.6 (rok 1999)
přesně tak gufera bych typ jako první, vyměn toto a pak se zas uvidí ne ?není to zas tak nákladná opravaDworiBak píše:možná špatný gufera na ventilech přisává to olej
wagen cult cars
- MaF
- VWagenista
- Příspěvky: 1463
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: problém s Golf IV 1.6 (rok 1999)
gufera, pistni krouzky KO... vice nez pravdepodobne... stejny problem, me to sezralo vsechen na cca 300km oprava te vyjde cca 7tis prace... hodne zdaru
bud to auto nekdo honil za studena proto to tak odrovnal, nebo ma motor namotano kolem 250,300 tis+ .... nicmene pokud tohle vymenis, udelas jakoby generalku coz se na druhou stranu vyplati
bud to auto nekdo honil za studena proto to tak odrovnal, nebo ma motor namotano kolem 250,300 tis+ .... nicmene pokud tohle vymenis, udelas jakoby generalku coz se na druhou stranu vyplati
OOOO A4 3.0TDI
- doubravacek
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.03.2008 18:35
- Bydliště: Plzeň
Re: problém s Golf IV 1.6 (rok 1999)
Ahoj,
zatím moc díky za rady. Všichni jste se shodli v tom, že to budou gufera a pístní kroužky. To mi i v servisu říkali, že to může být ono. Takže teď si musím znovu přečíst kupní smlouvu, jaký mám práva a udeřit na autobazar.
zatím moc díky za rady. Všichni jste se shodli v tom, že to budou gufera a pístní kroužky. To mi i v servisu říkali, že to může být ono. Takže teď si musím znovu přečíst kupní smlouvu, jaký mám práva a udeřit na autobazar.
- MPavel
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.09.2007 18:53
- Bydliště: Jesenice u Prahy
Re: problém s Golf IV 1.6 (rok 1999)
Ahoj. Taky potvrzuji špatná gufera nebo pístní kroužky anebo obojí najednou. Ono je lepší při výměně pístních kroužků vyměnit i preventivně gufera, protože máš motor stejně rozdělaný. Také doporučuji změřit ovalitu válců a nechat zabrousit hlavu. Tohle by měl ale dobrý motorář udělat automaticky.
Co se týče počtu najetých kilometrů. Motor ti klidně může žrát olej i když má najeto jen 100tis. km. Hodně záleží jak se původní majitel k autu choval. Tohle je známka toho, že ne asi moc šetrně.
Co se týče ukazatele spotřeby na volnoběh při stání. To je myslím normální.
Pozdější reakce na plyn můžeš zmírnit tím, že necháš vyčistit škrtící klapku a nastavit (myslím, že máš lankem). Možná by ti mohla pomoci kombinace Naturalu 95 a aditiva na zvýšení oktanového čísla. U mě to udělalo skoro zázraky. Problém ale je, že ty máš starší 1.6 a ta myslím má předepsanou pouze 95 takže vyšší oktanové číslo nevyužije. Já mam totiž 1.6 16V a ta upřednostňuje 98.
Co se týče počtu najetých kilometrů. Motor ti klidně může žrát olej i když má najeto jen 100tis. km. Hodně záleží jak se původní majitel k autu choval. Tohle je známka toho, že ne asi moc šetrně.
Co se týče ukazatele spotřeby na volnoběh při stání. To je myslím normální.
Pozdější reakce na plyn můžeš zmírnit tím, že necháš vyčistit škrtící klapku a nastavit (myslím, že máš lankem). Možná by ti mohla pomoci kombinace Naturalu 95 a aditiva na zvýšení oktanového čísla. U mě to udělalo skoro zázraky. Problém ale je, že ty máš starší 1.6 a ta myslím má předepsanou pouze 95 takže vyšší oktanové číslo nevyužije. Já mam totiž 1.6 16V a ta upřednostňuje 98.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01.01.2008 19:04
Re: problém s Golf IV 1.6 (rok 1999)
..Zdar hosi....
tak ja mam presne ten isty problem.. zerie to olej (a celkom dost asi mozno aj liter na 1000 km)
..no a tiez mi bolo povedane ze to moze byt kruzkami a gufera a tak podobne...
zaujimalo by ma ci niekto ma skusenosti s vymenou a kolko to asi bude stat.... lebo nemam ani predstavu ze co to asi vyjde... (a nenasiel by sa niekto co by mi vedel aj poradit kam to zaviest pripadne neakeho mechanika? ...som kusok od Hodonina)
dik moc..
tak ja mam presne ten isty problem.. zerie to olej (a celkom dost asi mozno aj liter na 1000 km)
..no a tiez mi bolo povedane ze to moze byt kruzkami a gufera a tak podobne...
zaujimalo by ma ci niekto ma skusenosti s vymenou a kolko to asi bude stat.... lebo nemam ani predstavu ze co to asi vyjde... (a nenasiel by sa niekto co by mi vedel aj poradit kam to zaviest pripadne neakeho mechanika? ...som kusok od Hodonina)
dik moc..