GIV 1,4 55kw, za 200km prostě chcípne
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- katsi
- Člen klubu
- Příspěvky: 6532
- Registrován: 02.04.2008 15:10
- Bydliště: Praha-východ
GIV 1,4 55kw, za 200km prostě chcípne
Hezký den všem golfistům, předem se omlouvám náruživcům, kterým bude vadit, že zakládám nové téma - opravdu jsem můj problém nikde nenašla ani po 14ti denním hledání !
Nejspíš to nebude nic závažného, mám G4 1,4 55kw r.v.98 a jednou za čas prostě chcípne, většinou za tepla a při vyřazené rychlosti, nestane se to hned po vyháknutí, ale až za delší dobu, nastartovat pak jde v poho. Dělá to tak v intervalech po ujetí 200km, chcípne třeba dvakrát krátce po sobě(cca 10km) a další chcíp nastane za 200km. Prosím poraďte, že by nějaké čidlo? Kamarád mi radil odpojit uhlík.filtr .... Díky
jo a na VAGU nic neukázal... žádná závada na motoru..
Nejspíš to nebude nic závažného, mám G4 1,4 55kw r.v.98 a jednou za čas prostě chcípne, většinou za tepla a při vyřazené rychlosti, nestane se to hned po vyháknutí, ale až za delší dobu, nastartovat pak jde v poho. Dělá to tak v intervalech po ujetí 200km, chcípne třeba dvakrát krátce po sobě(cca 10km) a další chcíp nastane za 200km. Prosím poraďte, že by nějaké čidlo? Kamarád mi radil odpojit uhlík.filtr .... Díky
jo a na VAGU nic neukázal... žádná závada na motoru..
- Chudej student
- VWexpert
- Příspěvky: 4438
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: GIV 1,4 55kw, za 200km prostě chcípne
Klapka je cista?
http://www.escape6.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- katsi
- Člen klubu
- Příspěvky: 6532
- Registrován: 02.04.2008 15:10
- Bydliště: Praha-východ
- pelo
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: GIV 1,4 55kw, za 200km prostě chcípne
Klapka je hned pod vzduchovym filtrem. Kdyz otevres kapotu, na motoru jsou cerny kryty, tak ten vetsi, co je bliz ke kokpitu, pod nim je filtr a hned pod nim klapka. Pokud si dobre pamatuju, tak samotny kryt drzi na 6 krizovych sroubech, mozna je jeste jeden na pravy strane uprostred u takovy cerny hadicky, to uz presne nevim. Mam ale takovej blbej pocit, ze musel jit dolu i ten kryt s chromovym znakem, co je hned pod nim, aby byl pristup ke spodnim sroubkum, ten drzi na 2 imbusech nahore a 1 dole, na kterym drzi taky nasavani vzduchu.
Neni to zadnej problem, staci vzit sroubovak, co mas u rezervy(cepel se da otocit, na jedny strane je plocha a na druhe krizova), k tomu jeden imbus, velikost si nepamatuju. Sundas ty kryty, co jsou potrebny. Vzduchovej filtr vetsinou zustane drzet na tom vrchnim krytu zespod, je tam nacvaklej tesnenim. Kdyz se podivas do prostoru pod filtrem, tak na pravy strane je videt kruhovej otvor, ve kterym je plechova klapka. Vetsinou je zas...a kolem dokola po okraji takovym cernym mastnym humusem...
Pokud je spinava, co bude urcite, je potreba ji vycistit. Nekdo na to pouziva specialni sprej, ale ten bych nedoporucoval. Nejlepsi a nejspolehlivejsi je vycistit to rucne treba usnimi vatovymi tycinkami, paratkem a lihem. Jde to i bez demontaze klapky z motoru ale je treba si dat pozor, at neco nespadne dolu do motoru, to by pak musela dolu cela hlava... Klapka je v klidove poloze uzavrena, takze budes pri cisteni potrebovat ji natocit. Pokud mas mechanickej(lankovej) plyn tak staci, aby nekdo slapnul na plyn a natocil ji, nebo by to melo jit udelat i rukou, natocenim kolecka, kde je uchycene lanko. Je treba vycistit taky prostor, kde drzi oska, aby nejak nedrela.
Po vycisteni se taky musi udelat zakladni nastaveni pres VAG, aby si klapka sedla jak ma. Bez toho to cisteni nema smysl, protoze ridici jednotka ma ulozeny adaptacni hodnoty, ktere se prizpusobili spinave klapce...
Ten navod na rozebrani krytu sedi na rocnik 2003, ale u 98 by to melo byt stejny, nebo podobny, si myslim...
Problem, ktery mas ale nemusi nutne zpusobovat klapka. Vymenil bych nejdriv palivovej filtr, protoze se ti muzou treba ucpavat vstriky bordelem z nadrze, pokud uz dobre nefiltruje. Je to zalezitost za dve stovky, takze v kazdym pripade bych zkusil nejdriv ten. Je umisteny na spolujezdcove strane pred zadnim kolem zespod auta. Vymena je jednoducha, jen treba poradne zamacknout ty plastovy spony, co jsou na privodnich trubkach a dodrzet smer prutoku paliva(na obalu je sipka). Pri vymene vytece "trocha" paliva, co je v trubkach, takze pred prvnim nastartovanim radsi parkrat natocit klickem do druhe polohy pred nastartovanim, aby cerpadlo natlakovalo system a az pak startovat...
Neni to zadnej problem, staci vzit sroubovak, co mas u rezervy(cepel se da otocit, na jedny strane je plocha a na druhe krizova), k tomu jeden imbus, velikost si nepamatuju. Sundas ty kryty, co jsou potrebny. Vzduchovej filtr vetsinou zustane drzet na tom vrchnim krytu zespod, je tam nacvaklej tesnenim. Kdyz se podivas do prostoru pod filtrem, tak na pravy strane je videt kruhovej otvor, ve kterym je plechova klapka. Vetsinou je zas...a kolem dokola po okraji takovym cernym mastnym humusem...
Pokud je spinava, co bude urcite, je potreba ji vycistit. Nekdo na to pouziva specialni sprej, ale ten bych nedoporucoval. Nejlepsi a nejspolehlivejsi je vycistit to rucne treba usnimi vatovymi tycinkami, paratkem a lihem. Jde to i bez demontaze klapky z motoru ale je treba si dat pozor, at neco nespadne dolu do motoru, to by pak musela dolu cela hlava... Klapka je v klidove poloze uzavrena, takze budes pri cisteni potrebovat ji natocit. Pokud mas mechanickej(lankovej) plyn tak staci, aby nekdo slapnul na plyn a natocil ji, nebo by to melo jit udelat i rukou, natocenim kolecka, kde je uchycene lanko. Je treba vycistit taky prostor, kde drzi oska, aby nejak nedrela.
Po vycisteni se taky musi udelat zakladni nastaveni pres VAG, aby si klapka sedla jak ma. Bez toho to cisteni nema smysl, protoze ridici jednotka ma ulozeny adaptacni hodnoty, ktere se prizpusobili spinave klapce...
Ten navod na rozebrani krytu sedi na rocnik 2003, ale u 98 by to melo byt stejny, nebo podobny, si myslim...
Problem, ktery mas ale nemusi nutne zpusobovat klapka. Vymenil bych nejdriv palivovej filtr, protoze se ti muzou treba ucpavat vstriky bordelem z nadrze, pokud uz dobre nefiltruje. Je to zalezitost za dve stovky, takze v kazdym pripade bych zkusil nejdriv ten. Je umisteny na spolujezdcove strane pred zadnim kolem zespod auta. Vymena je jednoducha, jen treba poradne zamacknout ty plastovy spony, co jsou na privodnich trubkach a dodrzet smer prutoku paliva(na obalu je sipka). Pri vymene vytece "trocha" paliva, co je v trubkach, takze pred prvnim nastartovanim radsi parkrat natocit klickem do druhe polohy pred nastartovanim, aby cerpadlo natlakovalo system a az pak startovat...
- katsi
- Člen klubu
- Příspěvky: 6532
- Registrován: 02.04.2008 15:10
- Bydliště: Praha-východ
Re: GIV 1,4 55kw, za 200km prostě chcípne
zlatej člověk, hned jak to půjde, tak to vyzkouším. Díky
Jo a palivovej je čerstvě vyměněnej, stejně jako vzduchovej, olejovej, ...
Jo a palivovej je čerstvě vyměněnej, stejně jako vzduchovej, olejovej, ...
- Skrat-G4
- VWexpert
- Příspěvky: 3525
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: GIV 1,4 55kw, za 200km prostě chcípne
tak co vyčištěno?katsi píše:zlatej člověk, hned jak to půjde, tak to vyzkouším. Díky
Jo a palivovej je čerstvě vyměněnej, stejně jako vzduchovej, olejovej, ...
- katsi
- Člen klubu
- Příspěvky: 6532
- Registrován: 02.04.2008 15:10
- Bydliště: Praha-východ
Re: GIV 1,4 55kw, za 200km prostě chcípne
Skrat-G4 píše:tak co vyčištěno?katsi píše:zlatej člověk, hned jak to půjde, tak to vyzkouším. Díky
Jo a palivovej je čerstvě vyměněnej, stejně jako vzduchovej, olejovej, ...
Kdepak, nějak nestíhám, přece jen jako mladá slečna si k tomu musím vyhradit trochu času... Chystám se o víkendu. Dneska jsem byla ráda, že jsem si prohodila přerušovač výstražnejch (v pracovní době), protože mi prodali do octávky, že je to stejný a nebylo, o maličko větší a byl tam takovej umělej výrůstek, kterej jsem ulomila a už zase blikááááám
- pelo
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: GIV 1,4 55kw, za 200km prostě chcípne
wow, dalsi sikovna slecna...to se jen tak nevidi, vetsinou zensky ani nevedi, na co je v aute volant a saltrpaka, ne to jeste prerusovac vystraznejch... A jsem hrozne rad, ze jednu z tech, co vedi o cem auto a rizeni, je mam doma
Jinak, jak jsem psal, po tom cisteni je treba udelat zakladni nastaveni klapky pres VAG, jinak to zvykne po cisteni blbnout, jako ze litaj otacky, nedrzi volnobeh, zdecha to a tak. Takze pozor na to...
Jinak, jak jsem psal, po tom cisteni je treba udelat zakladni nastaveni klapky pres VAG, jinak to zvykne po cisteni blbnout, jako ze litaj otacky, nedrzi volnobeh, zdecha to a tak. Takze pozor na to...
- katsi
- Člen klubu
- Příspěvky: 6532
- Registrován: 02.04.2008 15:10
- Bydliště: Praha-východ
Re: GIV 1,4 55kw, za 200km prostě chcípne
autí je můj miláček, co bych pro něj neudělala Jen s tou klapkou se na to asi vykašlu, všichni mě od toho zrazují, asi vypadám na to, že bych to nezvládla Ale ozvala se mi tady z clubu nějaká dobrá duše, že mi pomůže, až bude mít čas, takže čekám Všimla jsem si, že chladič není zespodu vůbec upevněn..Nemůže to alespoň trošku souviset? Zkouším se prostě chytit stébla ,kdybych tomu mohla pomoct sama bez VAGU ...
- katsi
- Člen klubu
- Příspěvky: 6532
- Registrován: 02.04.2008 15:10
- Bydliště: Praha-východ
Re: GIV 1,4 55kw, za 200km prostě chcípne
Tak klapku mám vyčištěnou, tak uvidíme, co to udělá, zatím se drží:) Napíšu po víkendu, to bude mít za sebou dalších 3000km, tak mám času na prověřování. . .
- katsi
- Člen klubu
- Příspěvky: 6532
- Registrován: 02.04.2008 15:10
- Bydliště: Praha-východ
Re: GIV 1,4 55kw, za 200km prostě chcípne
zdravím, problém vyřešen !!!! 2800 km bez problému a šlapal jako hodinky - jětě jsem mu přidala do benzínku od shellu čistič vstřiků. A už zase šlape
- valec1
- Profík
- Příspěvky: 1194
- Registrován: 24.11.2007 14:00
- Kontaktovat uživatele:
Re: GIV 1,4 55kw, za 200km prostě chcípne
tak to je dobre ze je to ok at auti slape co nejdelekatsi píše:zdravím, problém vyřešen !!!! 2800 km bez problému a šlapal jako hodinky - jětě jsem mu přidala do benzínku od shellu čistič vstřiků. A už zase šlape
- katsi
- Člen klubu
- Příspěvky: 6532
- Registrován: 02.04.2008 15:10
- Bydliště: Praha-východ
Re: GIV 1,4 55kw, za 200km prostě chcípne
dík, tak to je asi přání nás všech
- Vojtěch
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 07.08.2008 17:37
- Bydliště: Praha 4 nebo Horní Jirčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: GIV 1,4 55kw, za 200km prostě chcípne
Ahoj mel jsem stejnej problem, tak jsem dal na vase rady a uvidim jestli mi to taky pomuze. Vycistil jsem klapku a celej box, dal jsem pri te prilezitosti sportovni filtr a budu cekat co to udela.
Nabídka referencnich vozu VW a Audi z Nemecka. Stari do jednoho roku, najeto kolem 15t. km.
tel. 728 500 783
tel. 728 500 783
- katsi
- Člen klubu
- Příspěvky: 6532
- Registrován: 02.04.2008 15:10
- Bydliště: Praha-východ
Re: GIV 1,4 55kw, za 200km prostě chcípne
Ahoj, nechci strašit, ale když začne klapka zlobit, tak už asi nepřestane. Opět mě asi před měsícem začaly zlobit otáčky a tak jsem ji nechala vyčistit(kompletně) a provést základní nastavení... Krásně opět seděly otáčky, všechno v pohodě a teď když je vedro(především), tak mi po nastartování a rozjezdu zůstanou viset otáčky na 2000-2500 při vyřazené rychlosti, samozřejmě když řadím a jedu dál je pak vše OK.... ale .....