motor 1.6i špatné starty + tempomat

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
enzo84
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 02.06.2008 13:52

motor 1.6i špatné starty + tempomat

Příspěvek od enzo84 »

Zdar borcí,

u VW jsem nováček, s autem max. spokojenost. Ale jako u každý ojetiny to má svoje mouchy, tak to vezmu popořadě:

1.) Když ráno startuju, tak vše v pohodě, motor ihned napoprvé chytne přidá si pár otáček a zhruba 1/2 až minutu točí kolem 1100 ot/min. Pak pozvolna padají do normálu - tj. 900 ot/min. Když po jízdě zastavím a po chvíli (cca do 10 min.) nastrutuju, tak je taky vše Ok, motor ihned chytne. Pokud ale zastavím, nechám auto stát třeba hodinu, půl dne apod. navíc teď je venku parádní vedro, takže je vlastně takřka ohřátý pořád :-) a potéhle době ho chci nastartovat, tak napoprvé nechytne. Stane se to, že motor při startování naskočí ihned, ale otáčky jsou někde okolo 200 ot/min. auto mírně vibruje a zní to jako by to jelo na 3 válce... Jakmile v tu chvíli zlehka ťuknu do plynu motor si okamžitě srovná otáčky a drží na 900 ot/min. A teď babo raď?

2.) nevím jestli to má s bodem 1. souvislost, ale na volantu mám páčku s ovladáním tempomat i v manuálu je o tom řeč, ale tempomat nefunguje, prostě můžu "Set" mačkat jak chci, ale rychlost se sama nenastaví. Poznám jestli je tempomat zapojený a proč nefunguje?

3.) objevil jsem zespoda vozu, že v blízkosti katalyzátoru je jakási hadička/kabel??, která tam trošku čouhá (mám strach abych to někde neurval), netuším co to je, ale tipl bych kábl od lambda sondy, je to možný? Může to mít vliv na bod 1.?

Jinak je vše ok, jizdní vlastnosti paráda, hlavně oceňuju digi klimu v těhle vedrech :-) Přijde mi teda, že spotřeba je krapek vyšší, páč pal. počítač ukazuje kolem 9 litrů :-( Ale je fakt, že sem víc jak polovinu ujetých km najezdil po Praze...

Ještě jsem zapoměl popis vozu: 1.6i r.v. 1998, typ motoru AKL (tj. 1595 ccm)

Díky moc za Vaše rady