Vzduchové Sání
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Vzduchové Sání
neskoušeli jste někdo upravit přivod vzduchu?Je tam zbytečna přehradka si myslím.
- MPavel
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.09.2007 18:53
- Bydliště: Jesenice u Prahy
Re: Vzduchové Sání
Jaký máš typ motoru. Mam také 16V a nic mi to neříká. Zkus taky hodit foto zobrazující větší část..luki píše:neskoušeli jste někdo upravit přivod vzduchu?Je tam zbytečna přehradka si myslím.
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Vzduchové Sání
Mám 1.6 16V Kod AZD je to v ve spodní části krytu na vzduchovy filtr.MPavel píše:Jaký máš typ motoru. Mam také 16V a nic mi to neříká. Zkus taky hodit foto zobrazující větší část..luki píše:neskoušeli jste někdo upravit přivod vzduchu?Je tam zbytečna přehradka si myslím.
- MPavel
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.09.2007 18:53
- Bydliště: Jesenice u Prahy
Re: Vzduchové Sání
Řekl bych, že to tam zbytečně nebude. Jednak bude usměrňovat nasávaný vzduch a jednak je na druhé větvi, kudy se vzduch nenasává takže, že by blokoval nasávaný vzduch si nemyslím. Otvor na nasávání vzduchu je pouze na jedné straně, podle fotek vidím, že na druhé.
Pokud chceš nějak laborovat s originálním sáním tak jediné zablokuj tu klapku, která zavírá přívod teplého vzduchu od svodů. Pikačovina nadruhou.
Pokud chceš nějak laborovat s originálním sáním tak jediné zablokuj tu klapku, která zavírá přívod teplého vzduchu od svodů. Pikačovina nadruhou.
- Majllo
- Závodník
- Příspěvky: 604
- Registrován: 06.03.2008 09:15
- Bydliště: SR
Re: Vzduchové Sání
myslis aby bola stale zavreta???MPavel píše:Řekl bych, že to tam zbytečně nebude. Jednak bude usměrňovat nasávaný vzduch a jednak je na druhé větvi, kudy se vzduch nenasává takže, že by blokoval nasávaný vzduch si nemyslím. Otvor na nasávání vzduchu je pouze na jedné straně, podle fotek vidím, že na druhé.
Pokud chceš nějak laborovat s originálním sáním tak jediné zablokuj tu klapku, která zavírá přívod teplého vzduchu od svodů. Pikačovina nadruhou.
- MPavel
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.09.2007 18:53
- Bydliště: Jesenice u Prahy
Re: Vzduchové Sání
Ano. Tedy pro upřesnění, aby přívod teplého vzduchu od svodů byl stále zavřený.Majllo píše:myslis aby bola stale zavreta???MPavel píše:Řekl bych, že to tam zbytečně nebude. Jednak bude usměrňovat nasávaný vzduch a jednak je na druhé větvi, kudy se vzduch nenasává takže, že by blokoval nasávaný vzduch si nemyslím. Otvor na nasávání vzduchu je pouze na jedné straně, podle fotek vidím, že na druhé.
Pokud chceš nějak laborovat s originálním sáním tak jediné zablokuj tu klapku, která zavírá přívod teplého vzduchu od svodů. Pikačovina nadruhou.
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Vzduchové Sání
Tu klapu propřivod teplého vzduchu mám taky upravenouluki píše:Mám 1.6 16V Kod AZD je to v ve spodní části krytu na vzduchovy filtr.MPavel píše: Jaký máš typ motoru. Mam také 16V a nic mi to neříká. Zkus taky hodit foto zobrazující větší část..
- NeoV
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 25.11.2007 22:02
- Bydliště: SVK BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchové Sání
Hmmm ak tomu spravne rozumiem tak ta klapka sa nachadza na zakruzkovanom mieste... a reguluje, ci sa vzduch nasava z dola od rozvodov alebo z boku... tak ?
Mal som to rozobrate cca 2mes dozadu kvoli kontrole vlozky ale tamtu cast som este nerozoberal... Btw ako ste to zablokovali ? Pomohlo to ? Lebo ja rozmyslam o kupe intake kitu od K&N :
http://www.riegger.cz/detail_filtry.php ... 20L4%20F/I
nakolko mam pocit ze tento airbox je uplne hlupy... nachadza sa priamo nad rozzhavenym motorom a teda vzduch sa riadne nahreje uz pocas prechodu airboxom...
A to nehovorim o tom ze potrebujem vycistit skrtiacu klapku ale fest sa mi do toho nechce:
Mal som to rozobrate cca 2mes dozadu kvoli kontrole vlozky ale tamtu cast som este nerozoberal... Btw ako ste to zablokovali ? Pomohlo to ? Lebo ja rozmyslam o kupe intake kitu od K&N :
http://www.riegger.cz/detail_filtry.php ... 20L4%20F/I
nakolko mam pocit ze tento airbox je uplne hlupy... nachadza sa priamo nad rozzhavenym motorom a teda vzduch sa riadne nahreje uz pocas prechodu airboxom...
A to nehovorim o tom ze potrebujem vycistit skrtiacu klapku ale fest sa mi do toho nechce:
Citroen C4 II 1.6 VTi 88kW (122PS)
VW Golf IV 1.6 16V 77KW (105PS) AZD (ex)
VW Golf IV 1.6 16V 77KW (105PS) AZD (ex)
- MPavel
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.09.2007 18:53
- Bydliště: Jesenice u Prahy
Re: Vzduchové Sání
Ano, rozumíš tomu správně a ano, nachází se na zakrouškovaném místě. Přesná funkce klapky je následující. Studený motor - klapka otevře přívod teplého vzduchu od svodů a zároveň zavře přívod studeného vzduchu "od masky". Motor se zahřeje - klapka zavře přívod vzduchu od svodů a zároveň otevře studený "od masky". Problém je v tom, že ovládání klapky se děje pouze vlivem teploty jak působí na materiál klapky. Není tam žádná elektronika, nic. To má celkem často za následek ne úplně ideální funkčnost a může se stát, že se klapka blokne v poloze, kdy je otevřen přívod od sání i když už je motor zahřátý a potřebuje studený vzduch. Příčínou je pak nestálý volnoběh a celková neochota motoru.NeoV píše:Hmmm ak tomu spravne rozumiem tak ta klapka sa nachadza na zakruzkovanom mieste... a reguluje, ci sa vzduch nasava z dola od rozvodov alebo z boku... tak ?
Mal som to rozobrate cca 2mes dozadu kvoli kontrole vlozky ale tamtu cast som este nerozoberal... Btw ako ste to zablokovali ? Pomohlo to ? Lebo ja rozmyslam o kupe intake kitu od K&N :
http://www.riegger.cz/detail_filtry.php ... 20L4%20F/I
nakolko mam pocit ze tento airbox je uplne hlupy... nachadza sa priamo nad rozzhavenym motorom a teda vzduch sa riadne nahreje uz pocas prechodu airboxom...
A to nehovorim o tom ze potrebujem vycistit skrtiacu klapku ale fest sa mi do toho nechce:
Pro zablokování jsem vložil do toho mechanismu silnou podložku tak, aby byl přívod od svodů stále zavřený. Pokud jsi trochu zručný tak uvidíš a hned budeš vědět. Nic složitého.
Zda to pomohlo? Řekl bych, že ano. Volnoběh v pohodě, motor táhne tak, jak by 1.6 měla. Nemůžu to ale zcela objektivně posoudit nýbrž používám kombinaci natural 95 a aditiva a to tomu motoru ohromně vyhovuje.
Co se týče vyvedeného sání. O tom jsem taky už přemýšlel, ale aby to mělo skutečně požadovaný efekt tak si musíš hodně vyhrát s odstíněním. Jinak bys mohl dopadnout ještě hůř. Apropo vyhodit skoro 9 tis. za sání se mi zda u tohodle motoru už celkem mimo.
A poslední věc proč se nachází sání přímo nad motorem. Přesný důvod mi není znám, ale všimni si, že spoustu aut to tak má po japonská, německá, atd. Třeba 1.6 FSI to také má postavené nad motorem. Domnívám se, že to souvisí se snižováním emisí, ale ruku do ohně bych za to nedal.
- NeoV
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 25.11.2007 22:02
- Bydliště: SVK BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchové Sání
Tak som sa dnes to toho konecne pustil . Klapka zhorala vyzerala este celkom v poho... Zdesenie nastalo az po odmontovani, ked som uvidel zadnu stranu... Tolko humusu... A vlastne vsetko to ma na pricine blby EGR ventil (http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 58#p922358) ktory je vyvedeny smerom nahor do sacieho potrubia rovno pod skrtiacu klapku. Fest nestastne riesenie.
Tak isto som rozobral aj ten AIRBOX. a spruzinu zatlacil a povodny 'pohybujuci' sa valcek nahradil statickym feritovym valcekom (povodne na tienenie kablov). Osobne neverim ze ten valcek chodil hore dole... ved posudte sami, na poslednej foto vidite trcat taky tenky maly plastovy vycnelok, ktory mal udajne posobenim tepla zatlacit fest pevnu pruzinu a prehodit sanie...
Tak isto som rozobral aj ten AIRBOX. a spruzinu zatlacil a povodny 'pohybujuci' sa valcek nahradil statickym feritovym valcekom (povodne na tienenie kablov). Osobne neverim ze ten valcek chodil hore dole... ved posudte sami, na poslednej foto vidite trcat taky tenky maly plastovy vycnelok, ktory mal udajne posobenim tepla zatlacit fest pevnu pruzinu a prehodit sanie...
- Přílohy
Citroen C4 II 1.6 VTi 88kW (122PS)
VW Golf IV 1.6 16V 77KW (105PS) AZD (ex)
VW Golf IV 1.6 16V 77KW (105PS) AZD (ex)