Vzduchové Sání

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Vzduchové Sání

Příspěvek od xerxes »

neskoušeli jste někdo upravit přivod vzduchu?Je tam zbytečna přehradka si myslím.
Přílohy
DSC00105.JPG

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Vzduchové Sání

Příspěvek od MPavel »

luki píše:neskoušeli jste někdo upravit přivod vzduchu?Je tam zbytečna přehradka si myslím.
Jaký máš typ motoru. Mam také 16V a nic mi to neříká. Zkus taky hodit foto zobrazující větší část..
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Vzduchové Sání

Příspěvek od xerxes »

MPavel píše:
luki píše:neskoušeli jste někdo upravit přivod vzduchu?Je tam zbytečna přehradka si myslím.
Jaký máš typ motoru. Mam také 16V a nic mi to neříká. Zkus taky hodit foto zobrazující větší část..
Mám 1.6 16V Kod AZD je to v ve spodní části krytu na vzduchovy filtr.
Přílohy
DSC00106.JPG

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Vzduchové Sání

Příspěvek od MPavel »

Řekl bych, že to tam zbytečně nebude. Jednak bude usměrňovat nasávaný vzduch a jednak je na druhé větvi, kudy se vzduch nenasává takže, že by blokoval nasávaný vzduch si nemyslím. Otvor na nasávání vzduchu je pouze na jedné straně, podle fotek vidím, že na druhé.
Pokud chceš nějak laborovat s originálním sáním tak jediné zablokuj tu klapku, která zavírá přívod teplého vzduchu od svodů. Pikačovina nadruhou.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
Majllo
Závodník
Závodník
Příspěvky: 604
Registrován: 06.03.2008 09:15
Bydliště: SR

Re: Vzduchové Sání

Příspěvek od Majllo »

MPavel píše:Řekl bych, že to tam zbytečně nebude. Jednak bude usměrňovat nasávaný vzduch a jednak je na druhé větvi, kudy se vzduch nenasává takže, že by blokoval nasávaný vzduch si nemyslím. Otvor na nasávání vzduchu je pouze na jedné straně, podle fotek vidím, že na druhé.
Pokud chceš nějak laborovat s originálním sáním tak jediné zablokuj tu klapku, která zavírá přívod teplého vzduchu od svodů. Pikačovina nadruhou.
myslis aby bola stale zavreta???

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Vzduchové Sání

Příspěvek od MPavel »

Majllo píše:
MPavel píše:Řekl bych, že to tam zbytečně nebude. Jednak bude usměrňovat nasávaný vzduch a jednak je na druhé větvi, kudy se vzduch nenasává takže, že by blokoval nasávaný vzduch si nemyslím. Otvor na nasávání vzduchu je pouze na jedné straně, podle fotek vidím, že na druhé.
Pokud chceš nějak laborovat s originálním sáním tak jediné zablokuj tu klapku, která zavírá přívod teplého vzduchu od svodů. Pikačovina nadruhou.
myslis aby bola stale zavreta???
Ano. Tedy pro upřesnění, aby přívod teplého vzduchu od svodů byl stále zavřený.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Vzduchové Sání

Příspěvek od xerxes »

luki píše:
MPavel píše: Jaký máš typ motoru. Mam také 16V a nic mi to neříká. Zkus taky hodit foto zobrazující větší část..
Mám 1.6 16V Kod AZD je to v ve spodní části krytu na vzduchovy filtr.
Tu klapu propřivod teplého vzduchu mám taky upravenou :wink:

Uživatelský avatar
NeoV
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 25.11.2007 22:02
Bydliště: SVK BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové Sání

Příspěvek od NeoV »

Hmmm ak tomu spravne rozumiem tak ta klapka sa nachadza na zakruzkovanom mieste... a reguluje, ci sa vzduch nasava z dola od rozvodov alebo z boku... tak ? :-)
P1060346.JPG
Mal som to rozobrate cca 2mes dozadu kvoli kontrole vlozky ale tamtu cast som este nerozoberal... :-( Btw ako ste to zablokovali ? Pomohlo to ? Lebo ja rozmyslam o kupe intake kitu od K&N :

http://www.riegger.cz/detail_filtry.php ... 20L4%20F/I

nakolko mam pocit ze tento airbox je uplne hlupy... nachadza sa priamo nad rozzhavenym motorom a teda vzduch sa riadne nahreje uz pocas prechodu airboxom...


A to nehovorim o tom ze potrebujem vycistit skrtiacu klapku ale fest sa mi do toho nechce:
P1060357.JPG
P1060360.JPG
Citroen C4 II 1.6 VTi 88kW (122PS)
VW Golf IV 1.6 16V 77KW (105PS) AZD (ex)

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Vzduchové Sání

Příspěvek od MPavel »

NeoV píše:Hmmm ak tomu spravne rozumiem tak ta klapka sa nachadza na zakruzkovanom mieste... a reguluje, ci sa vzduch nasava z dola od rozvodov alebo z boku... tak ? :-)
P1060346.JPG
Mal som to rozobrate cca 2mes dozadu kvoli kontrole vlozky ale tamtu cast som este nerozoberal... :-( Btw ako ste to zablokovali ? Pomohlo to ? Lebo ja rozmyslam o kupe intake kitu od K&N :

http://www.riegger.cz/detail_filtry.php ... 20L4%20F/I

nakolko mam pocit ze tento airbox je uplne hlupy... nachadza sa priamo nad rozzhavenym motorom a teda vzduch sa riadne nahreje uz pocas prechodu airboxom...


A to nehovorim o tom ze potrebujem vycistit skrtiacu klapku ale fest sa mi do toho nechce:
P1060357.JPG
P1060360.JPG
Ano, rozumíš tomu správně a ano, nachází se na zakrouškovaném místě. Přesná funkce klapky je následující. Studený motor - klapka otevře přívod teplého vzduchu od svodů a zároveň zavře přívod studeného vzduchu "od masky". Motor se zahřeje - klapka zavře přívod vzduchu od svodů a zároveň otevře studený "od masky". Problém je v tom, že ovládání klapky se děje pouze vlivem teploty jak působí na materiál klapky. Není tam žádná elektronika, nic. To má celkem často za následek ne úplně ideální funkčnost a může se stát, že se klapka blokne v poloze, kdy je otevřen přívod od sání i když už je motor zahřátý a potřebuje studený vzduch. Příčínou je pak nestálý volnoběh a celková neochota motoru.
Pro zablokování jsem vložil do toho mechanismu silnou podložku tak, aby byl přívod od svodů stále zavřený. Pokud jsi trochu zručný tak uvidíš a hned budeš vědět. Nic složitého.
Zda to pomohlo? Řekl bych, že ano. Volnoběh v pohodě, motor táhne tak, jak by 1.6 měla. Nemůžu to ale zcela objektivně posoudit nýbrž používám kombinaci natural 95 a aditiva a to tomu motoru ohromně vyhovuje.
Co se týče vyvedeného sání. O tom jsem taky už přemýšlel, ale aby to mělo skutečně požadovaný efekt tak si musíš hodně vyhrát s odstíněním. Jinak bys mohl dopadnout ještě hůř. Apropo vyhodit skoro 9 tis. za sání se mi zda u tohodle motoru už celkem mimo.

A poslední věc proč se nachází sání přímo nad motorem. Přesný důvod mi není znám, ale všimni si, že spoustu aut to tak má po japonská, německá, atd. Třeba 1.6 FSI to také má postavené nad motorem. Domnívám se, že to souvisí se snižováním emisí, ale ruku do ohně bych za to nedal.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
NeoV
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 25.11.2007 22:02
Bydliště: SVK BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové Sání

Příspěvek od NeoV »

Tak som sa dnes to toho konecne pustil :-). Klapka zhorala vyzerala este celkom v poho... Zdesenie nastalo az po odmontovani, ked som uvidel zadnu stranu... Tolko humusu... A vlastne vsetko to ma na pricine blby EGR ventil (http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 58#p922358) ktory je vyvedeny smerom nahor do sacieho potrubia rovno pod skrtiacu klapku. Fest nestastne riesenie.

Tak isto som rozobral aj ten AIRBOX. a spruzinu zatlacil a povodny 'pohybujuci' sa valcek nahradil statickym feritovym valcekom (povodne na tienenie kablov). Osobne neverim ze ten valcek chodil hore dole... ved posudte sami, na poslednej foto vidite trcat taky tenky maly plastovy vycnelok, ktory mal udajne posobenim tepla zatlacit fest pevnu pruzinu a prehodit sanie...
Přílohy
Klapka zad - Pred cistenim
Klapka zad - Pred cistenim
Klapka pred - Pred cistenim
Klapka pred - Pred cistenim
Klapka pred - Po cistenim
Klapka pred - Po cistenim
Klapka zad - Po cistenim
Klapka zad - Po cistenim
Podlozka z tienenia miesto povodneho mechanizmu
Podlozka z tienenia miesto povodneho mechanizmu
Smiesny dzublik ktory vraj zatlaci pruzinu
Smiesny dzublik ktory vraj zatlaci pruzinu
Citroen C4 II 1.6 VTi 88kW (122PS)
VW Golf IV 1.6 16V 77KW (105PS) AZD (ex)

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“