Rozvody 2,8 V6
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- the.max
- Člen klubu
- Příspěvky: 531
- Registrován: 24.10.2012 15:31
- Bydliště: Bílina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody 2,8 V6
nn, musí jit dolu i nárazník nejlépe i s chladičovkou. Pokud se nesundá, nebo alespoň neodsune chladičovka, tak se nedá dostat na imbusy, co držej sání na bloku. Teoreticky by mělo jít chladičovku povolit a místo šroubů dát delší štefty nebo závitovou tyč a na tom pak chladičovku odsunout dopředu. Ale když se suná dolů je tam o dost lepší přístup.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 03.09.2017 20:04
Re: Rozvody 2,8 V6
Zdravím po delší době. Nechal jsem udělat rozvody na mém Sharanu (r.v. 2007, 2.8 V6 150kW, najeto 285tis km). Před výměnou byl problém, že ve středních otáčkách moc nejel, takovej tupej. A v diagnostice byla chyba:
16395 (P0011): Řada válců 1: Přestavení vačkové hřídele / Nedosažena předpokládaná hodnota / Náhodná závada. Přisuzovali jsme to vytahaným rozvodům. Po výměně rozvodů motor nejede o moc lépe. Hlásí ovšem obdobnou chybu:
P1347: Synchronizace vačkového hřídele (řada 2) s klikovým hřídelem / Chybné přiřazení / Statická závada.
Na řadě válců 1 (to by mělo bejt sací) se chyba vyřešila, to asi bylo fakt vytahanejma rozvodama. Ale co je to za novou chybu na výfukové vačce? Podle mechanika čidla polohy hřídelí ukazují správně. Rozvodové řetězy jsou nastavené přesně podle dílenské příručky na značky. Na radu mechanika jsem koupil nové stavítko (13.500,-) polohy vačk.hřídele. Nechal jsem to vyměnit a vůbec se nic nezměnilo, stále je to stejné.
Dalším měřením mechanik zjistil, že po vymazání chyby regulace polohy vačkové hřídele funguje. Hodnota úhlu posunutí je v kladných hodnotách. Pokud se motor rozjede, tak to ukáže lehce i zápornou hodnotu a v tu chvíli se regulace vypne a po určité době motor spadne do poruchy. Podle mechanika by hodnota neměla být nikdy v záporných úhlech a jediné co už ho napadá je, rozvodovej řetěž o jeden zub posunout, aby se to do záporných hodnot nemohlo dostat.
Mám kamaráda se stejným autem, který dělal rozvody jinde, měl obdobný problém, že motor se dusil a pomohlo posunutí rozvodů o jeden zub oproti těm značkám na kolech i řetězu. No, mně se to nezdá, proč jinak by ty značky od výrobce na tom byly?
Napadá někoho, co by s tím mohlo být? Máte reference na někoho, kdo tomuhle motoru fakt rozumí? (jsem z Liberce)
Už mě to stálo hromadu peněz, tak jestli se mám na to vykašlat a jezdit bez proměnného časování ventilů? Poškozuje to nějak motor?
Moc díky za rady.
16395 (P0011): Řada válců 1: Přestavení vačkové hřídele / Nedosažena předpokládaná hodnota / Náhodná závada. Přisuzovali jsme to vytahaným rozvodům. Po výměně rozvodů motor nejede o moc lépe. Hlásí ovšem obdobnou chybu:
P1347: Synchronizace vačkového hřídele (řada 2) s klikovým hřídelem / Chybné přiřazení / Statická závada.
Na řadě válců 1 (to by mělo bejt sací) se chyba vyřešila, to asi bylo fakt vytahanejma rozvodama. Ale co je to za novou chybu na výfukové vačce? Podle mechanika čidla polohy hřídelí ukazují správně. Rozvodové řetězy jsou nastavené přesně podle dílenské příručky na značky. Na radu mechanika jsem koupil nové stavítko (13.500,-) polohy vačk.hřídele. Nechal jsem to vyměnit a vůbec se nic nezměnilo, stále je to stejné.
Dalším měřením mechanik zjistil, že po vymazání chyby regulace polohy vačkové hřídele funguje. Hodnota úhlu posunutí je v kladných hodnotách. Pokud se motor rozjede, tak to ukáže lehce i zápornou hodnotu a v tu chvíli se regulace vypne a po určité době motor spadne do poruchy. Podle mechanika by hodnota neměla být nikdy v záporných úhlech a jediné co už ho napadá je, rozvodovej řetěž o jeden zub posunout, aby se to do záporných hodnot nemohlo dostat.
Mám kamaráda se stejným autem, který dělal rozvody jinde, měl obdobný problém, že motor se dusil a pomohlo posunutí rozvodů o jeden zub oproti těm značkám na kolech i řetězu. No, mně se to nezdá, proč jinak by ty značky od výrobce na tom byly?
Napadá někoho, co by s tím mohlo být? Máte reference na někoho, kdo tomuhle motoru fakt rozumí? (jsem z Liberce)
Už mě to stálo hromadu peněz, tak jestli se mám na to vykašlat a jezdit bez proměnného časování ventilů? Poškozuje to nějak motor?
Moc díky za rady.
VW Sharan 2.8 V6 150kW, 4x4, r.v.2007, LPG
- MartinZ22
- Moderátor
- Příspěvky: 702
- Registrován: 06.01.2013 16:34
- Bydliště: Morava
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 03.09.2017 20:04
Re: Rozvody 2,8 V6
Co jestli je původní? Aktuálně je nový řetěz + napínáky. Stavítko pro řadu 1 původní, stavítko pro řadu 2 je nové. Ještě vyzkoušel přehodit ty elm.ventily mezi sebou, co pouští olej, a nic se nezměnilo.
Problém je ten, že se to musí celé odstrojit, rozdělat na straně rozvodů, něco změnit a pak zase celé složit a vyzkoušet. Takhle to už bylo 2x
Problém je ten, že se to musí celé odstrojit, rozdělat na straně rozvodů, něco změnit a pak zase celé složit a vyzkoušet. Takhle to už bylo 2x
VW Sharan 2.8 V6 150kW, 4x4, r.v.2007, LPG
- MartinZ22
- Moderátor
- Příspěvky: 702
- Registrován: 06.01.2013 16:34
- Bydliště: Morava
Re: Rozvody 2,8 V6
Právě jestli je ten elm. řídící ventil původní, což je. Ty ventily jdou vyzkoušet přes diagnostiku. Případně na kontaktech samotného řídícího ventilu by měl být odpor 10-18 ohm.
VW Golf IV 2.8 Vr6
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 03.09.2017 20:04
Re: Rozvody 2,8 V6
A když jsme ty elm.ventily přehodili mezi sebou (muselo se přepinovat konektor teda) a chyba se nepřenesla na druhou řadu válců, tak jsem z toho usoudil, že ten ventil není špatný ani jeden. Protože na řadě válců 1 žádná chyba nebyla a není. Také jsou přetěsněné novým těsněním.
Na kamarádově motoru při výměně rozvodů to udělali tak, že sice řetěz dali na značky, ale pak je ještě nějaká další značka, na kterou se to přesune. A že by to mohlo být ono. Ale to v dílenské příručce není. Tak to jsem z toho už tumpachovej.
Na kamarádově motoru při výměně rozvodů to udělali tak, že sice řetěz dali na značky, ale pak je ještě nějaká další značka, na kterou se to přesune. A že by to mohlo být ono. Ale to v dílenské příručce není. Tak to jsem z toho už tumpachovej.
VW Sharan 2.8 V6 150kW, 4x4, r.v.2007, LPG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 03.09.2017 20:04
Re: Rozvody 2,8 V6
Doplním jak to nakonec dopadlo. Rozvody udělané přesně na značku. Vyměněno stavítko vačkové hřídele na výfuku. Pořád to ukazovalo chybu ohledně stavítka, ale už si přesně nepamatuju. Postupem času chyba zmizela. Pak to jelo dlouho bez problémů. Nedávno chyba snímače polohy vačkové hřídele na výfuku. Čidlo vyměněno, auto jede výborně, motor jde ochotně do otáček a pěkně táhne. Najeto už 340 000km.
VW Sharan 2.8 V6 150kW, 4x4, r.v.2007, LPG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 12.01.2023 08:03
Re: Rozvody 2,8 V6
Ahoj všichni, mám problem, vlastním Vw Bora 2.8 vr6 150kw 204koni 4motion 236tkm motor AQP předpokládám ze motor by měl být stejný jakoby golfa, začalo to v létě dělat žlutý od převodovky takový vrzani a soupani z pohledu na motor z pravé strany od převodovky, z velkeho nájezdu jsme se pustili do rozvodu ale nemohu sehnat rozvody, mám 3 řetězy ale všude jsou jenom dva, četl jsem tu diskuzi a dávali jste někdo různý díly od různých výrobců, mechanik si mysli ze to nebude pasovat, tak nasel sadu celou i s ozubenyma koleckama vodicima listama z Německa ale za 16tis což mi prijde jako hrozná mrda dokázal by mi někdo poradit co mám dělat abych si nemusel brát hypotéku,
- MartinZ22
- Moderátor
- Příspěvky: 702
- Registrován: 06.01.2013 16:34
- Bydliště: Morava
Re: Rozvody 2,8 V6
U AQP/AUE je s rozvodama problém, nedaj se kompletně sehnat ani ve vw. Pokuď sehnal celou sadu i s ozubenýma kolama tak mu líbej ruce. Cena je normální, rozvody u tohoto motoru nejsou levná záležitost.
VW Golf IV 2.8 Vr6
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10165
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Rozvody 2,8 V6
levná není ale zas nějaký ten kilák vydrží